معرفی بهترین چربی سوز بدنسازی اصل

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
مکمل های بدن سازی چربی سوز دسته‌ای از مکمل های ورزشی هستند که باعث می‌شوند چربی‌های اضافی بدن بسوزند و به انرژی تبدیل شوند. این مکمل‌ها در کنار فعالیت بدنی به افراد کمک می‌کنند با افزایش متابولیسم یا اکسیداسیون چربی‌ها بیش از حالت معمول چربی سوزی کنند. برای خرید مکمل بدنسازی حتماً دقت کنید آن‌ها را از مراکز معتبر یا داروخانه ها خریداری کنید و توجه کنید که برچسب اصالت کالا از سازمان غذا و دارو را داشته باشند تا دچار عوارض ناخواسته نشوید. در ادامه مقاله بهترین مکمل های بدن سازی چربی سوز را خدمت شما عزیزان معرفی می‌کنیم و ویژگی هر یک را برای آشنایی بیشتر شرح می‌دهیم.

یکی از مهمترین اهداف بدنسازی، کاهش سطح چربی بدن، افزایش توده عضلانی و در پی آن افزایش توان جسمانی است. بسیاری از بدنسازان در شروع دوره های تمرین باید علاوه بر تمرین جهت تشکیل بافت عضله از روش های مختلف برای سوزاندن چربی ها و اضافه وزن خود نیز استفاده کنند. در این بین استفاده از مکمل های مخصوص چربی سوزی و افزایش متابولیسم روش بسیار مناسبی است. این مکمل ها چربی ذخیره شده در بدن را به شکل انرژی آزاد کرده و علاوه بر چربی سوزی توان فرد را برای انجام تمرینات ورزشی افزایش می دهند.

بهترین قرص چربی سوز بدنسازی شامل پروتئین ها، کراتین، ال کارنتین، آمینو اسیدها و مولتی ویتامین ها می باشند. اغلب مکمل های مخصوص چربی سوزی حاوی یک یا چند نوع از این مواد می باشند. به این صورت شما می توانید بطور طبیعی فرایند چربی سوزی را در بدن خود داشته و به سرعت به تناسب اندام مورد نظر خود دست یابید.

مکمل های بدن سازی چربی سوز

۷ مکمل چربی سوز در ادامه معرفی می کنیم که به عنوان بخشی از یک برنامه کامل و سالم برای کاهش وزن، نه تنها پروسه چربی سوزی را برای بدنسازی تحمل پذیر می کنند بلکه نتایج حاصل را نیز بهتر می کنند.

۱- بی سی ای ای

بی سی ای ای یکی از مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز و شامل آمینواسیدهای والین، لوسین و ایزولوسین است. این اسیدهای آمینه در ساخت عضلات و ترمیم بافت‌ها و تولید مواد شیمیایی که مغز ما را قادر به عملکرد بهینه می‌کند، مشارکت دارند. این آمینواسیدها انرژی موردنیاز شما را با چربی سوزی برای به حداکثر رساندن کارایی و توانایی تأمین می‌کنند و برای حفظ سلامت عمومی بسیار مهم هستند.

همچنین آمینواسیدهای شاخه‌ای با سوزاندن چربی‌ها باعث تولید ATP شده و از بروز خستگی زودهنگام در ورزشکاران جلوگیری می‌کنند.

قرص بی سی ای ای ویوا پاور

برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مکمل‌های آمینو اسید صفحه ”خرید مکمل آمینو اسید” بررسی شود.

۲- کافئین

کافئین یکی از ترکیبات چربی سوز قوی است که اکثر ما به‌طور ناخواسته در طول روز با مصرف قهوه، چای سبز، شکلات تلخ و برخی نوشیدنی‌ها از آن استفاده می‌کنیم.

یکی دیگر از منابع کافئین مکمل ها هستند. قرص کافئین با افزایش سوخت‌وساز بدن به‌عنوان یک ماده محرک برای کاهش وزن مورداستفاده قرار می‌گیرد. تحقیقات نشان داده است که این ماده می‌تواند ۱۱-۳% متابولیسم بدن را افزایش داده و چربی سوزی را تا ۲۹% در بدن افزایش دهد.

قرص کافئین ویوا پاور 200 میلی گرم

۳- ال آرژنین

ال آرژنین یک مکمل ورزشی بسیار مفید برای افزایش اکسیژن‌رسانی به بافت‌ها و بالا بردن توانایی بدنی است. این آمینواسید با تحریک ترشح هورمون رشد در بدن باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها شده و به کاهش وزن بدن کمک می‌کند.

تحقیقات نشان داده است ورزشکارانی که به مدت ۴ هفته از قرص ال آرژنین استفاده کرده‌اند در حین ساخت عضله بیشتر از سایرین چربی‌های ذخیره‌شده در بدنشان را ازدست‌داده‌اند.

قرص ال آرژنین 1000 میلی گرم ویثر نوتریشن

مقاله پیشنهادی:
برای آشنایی با انواع مکمل بدنسازی خواندن مقاله «معرفی انواع مکمل های بدنسازی» را توصیه می کنیم.

۴- مکمل سی ال ای

سی ال ای (CLA) یا لینولئیک اسید کونژوگه یکی از ایزومرهای لینولئیک اسید است. این ترکیب توسط بدن تولید نمی‌شود و بیشتر در مواد لبنی و گوشت وجود دارد. قرص سی ال ای یکی از مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز است که از اسیدهای چرب غیراشباعی همچون امگا ۶ تشکیل‌شده است. این مکمل با افزایش تجزیه چربی‌ها کمک می‌کند که به‌راحتی وزن کم کنید.

سی ال ای متابولیسم چربی‌ها را افزایش داده و مانع تبدیل کالری‌های حاصل از تغذیه به چربی می‌شود. علاوه بر این سی ال ای باعث کاهش تعداد سلول‌های چربی در بدن می‌شود و به تمام معنی با انباشته شدن چربی‌ها در بدن شما مقابله می‌کند.

کپسول سی ال ای ۱۶۰۰ میلی گرم کارن

پیشنهاد داروبوم جهت کاهش وزن و چربی سوزی با مکمل سی ال ای مطالعه مقاله “سی ال ای و تأثیر آن بر لاغری و چربی سوزی” است.

۵- قرص چربی سوز ال کارنیتین

ال – کارنیتین در بدن‌سازی به بازسازی و ترمیم عضلات کمک کرده و ورزشکاران در ورزش‌های استقامتی مانند دوی استقامت و ماراتن، شنا، دوچرخه‌سواری و کوهنوردی از این مکمل استفاده می‌کنند.

ال کارنیتین به‌عنوان یکی از مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز با تسهیل ورود اسیدهای چرب به میتوکندری و روند بتااکسیداسیون چربی‌های اضافی موجود در بدن را سوزانده و آن‌ها را به انرژی تبدیل می‌کند.

بنابراین ورزشکاران می‌توانند از این مکمل برای کاهش وزن یا دوران کات استفاده کنند و علاوه بر چربی سوزی از مزایای این مکمل برای افزایش قدرت و توان بدنی در تمرینات بدن‌سازی استفاده کنند.

قرص ال کارنیتین 1000 میلی گرم یوروویتال

قرص چربی سوزی و عضله سازی همزمان

عده ای بر این باورند که عضله سازی و چربی سوزی با هم امکان پذیر نیست؛ اما برخی از این مکمل ها نه تنها برای رشد عضلات مفیدند بلکه بهترین مکمل برای چربی سوزی نیز به شمار می روند.

استفاده از مکمل بدنسازی و عضله سازی همزمان بیشتر توسط افراد ورزشکار صورت می‌گیرد. کسانی که می‌خواهند در کنار کاهش وزن عضله سازی کنند می‌توانند از مکمل عضله سازی همزمان استفاده نمایند. تا علاوه بر کاهش وزن مانع از تحلیل رفتن عضلات شوند. علاوه بر این استفاده از تمرینات مخصوص در کنار مصرف قرص چربی سوزی هم در کاهش وزن و هم در عضله سازی به صورت همزان تاثیر گذار است.

۱- کراتین مونوهیدرات

با شنیدن نام پودر کراتین همه ما به یاد عضله سازی و افزایش توده عضلانی می‌افتیم اما باید بدانید که یکی از عملکردهای مهم کراتین مونوهیدرات در بدن‌سازی چربی سوزی است.

کراتین این کار را با تجزیه چربی‌ها و تولید انرژی در بدن انجام می‌دهد که درنهایت به شکل کراتین فسفات در عضلات ذخیره می‌شود.

کراتین به‌طور هم‌زمان باعث افزایش قدرت عضلانی شما و توده عضلانی شما را با جذب آب حجیم‌تر از قبل کرده و جایی برای چربی‌ها در بدنتان باقی نمی‌گذارد.

پودر کراتین ساپلند 300 گرمی مونوهیدرات

۲- پروتئین وی

پروتئین ماده‌ای مهم برای کمک به سوزاندن چربی است. پروتئین نه‌تنها متابولیسم شما را تقویت می‌کند، بلکه با کاهش هورمون تحریک‌کننده گرسنگی به نام گرلین، اشتهای شما را نیز سرکوب می‌کند.

بر اساس یک منبع مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۷، شرکت‌کنندگانی که به‌طور مرتب رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌خورند یا از مکمل های پروتئینی مانند پروتئین وی نسبت به کسانی که این کار را نمی‌کردند، کاهش وزن قابل‌توجه‌تری داشتند.

 بااین‌حال، حتی شرکت‌کنندگانی که به‌طور مداوم رژیم پروتئین خوبی نداشتند اما مصرف پروتئین خودشان را افزایش دادند نیز موفق شدند وزن خود را کاهش دهند.

سعی کنید همواره پروتئین وی را به‌عنوان مکمل رژیم غذایی مورداستفاده قرار دهید تا اطمینان حاصل کنید که به‌طور مرتب به‌اندازه کافی این ماده مغذی را دریافت می‌کنید. برای این منظور هرروز حدود ۲۵ تا ۵۰ گرم پودر پروتئین مصرف کنید.

قیمت پروتئین وی فانتوم

مکمل چربی سوز و انرژی زا

این مکمل انرژی زا علاوه بر سوزاندن چربی‌ها در افزایش توان جسمی نیز تاثیر گذار هستند. این مکمل‌ها چربی‌های اضافه را سوزانده و به انرژی تبدیل می‌کنند. افرادی که در هنگام انجام ورزش دچار کاهش انرژی می‌شوند و به دنبال لاغری و تناسب اندام هستند بهتر است از قرص چربی سوز و انرژی زا استفاده نمایند. چرا که این مکمل هم در لاغری و  هم در تامین انرژی و رفع خستگی تاثیر گذار است.

مکمل چربی سوز برای افراد مبتدی

مصرف قرص چربی سوزی در افراد مختلف متفاوت است. یکی از ویژگی های مکمل های چربی سوز این است که بدن به مرور زمان به این ترکیبات عادت کرده و دیگر اثرگذاری سابق را نخواهد داشت به همین خاطر است که توصیه می شود مکمل چربی سوز برای افراد مبتدی از ساده ترین و سبک ترین نوع آغاز شده و به مرور زمان از مکمل های قوی تر استفاده شود. تا ضمن اینکه آسیبی به بدن وارد نشده، روند قرص چربی سوزی را تا حد مورد نظر ادامه دهید. 

مکمل چربی سوز همچنین برای افرادی که تازه تمرین های بدنسازی را آغاز کرده اند بهترین گزینه است. این مکمل ها علاوه بر کاهش سطح چربی بدن، انرژی لازم را برای تمرین به فرد می دهد و باعث می شود که سریعتر و بهتر به نتیجه دلخواهتان نزدیک شوید.  توجه داشته باشید که افراد مبتدی و تازه کار به هیچ وجه نباید خودسرانه و بدون برنامه از مکمل های افزایش دهنده متابولیسم استفاده کنند.

بهترین مکمل چربی سوز بانوان

بسیاری از بانوان به دنبال مکمل‌هایی برای کاهش وزن و لاغری هستند. استفاده از مکمل‌های چربی سوز یکی از راه‌های موثر در لاغری است. بهترین مکمل چربی سوز بانوان باید شامل ترکیبات منحصر به فردی باشد. این محصول باید فاقد ترکیبات هورمونی باشد تا سلامتی زنان را به خطر نیاندازد. 

رژیم‌های غذایی سنگین می‌تواند برای سلامت خانم‌ها مضر باشند. چرا که ممکن است ویتامین‌های مورد نیاز بدن زنان در این دوران تامین نشود. خانم‌ها می‌توانند برای تامین ویتامین‌های مورد نیاز خود از مولتی ویتامین مخصوص بانوان استفاده کنند.

راهکارهایی برای افزایش تأثیر مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز

حتماً تمرینات خود را سروقت و بدون وقفه انجام دهید تا تأثیر چربی سوزی این مکمل‌ها به حداکثر برسد. در کنار مصرف مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز حتماً در طول روز منابع کافی پروتئینی دریافت کنید تا به کاهش وزن شما بیشتر کمک کند.

در طول چربی سوزی و کاهش وزن بدن خودتان را با مصرف مقدار کافی آب و مایعات دیگر هیدراته نگه‌دارید زیرا کم‌آبی باعث کاهش متابولیسم بدن می‌شود و تأثیر منفی بر چربی سوزی دارد.

طبق نظر متخصصان تغذیه هر مکمل چربی سوزی را فقط به مدت ۶-۴ هفته استفاده نماید و سپس آن‌ را با مکمل دیگری جایگزین کنید.

راه‌حل‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود داره، مثل انواع و اقسام رژیم‌های غذایی، ورزش کردن، جراحی و یا استفاده از مکمل‌های چربی سوز جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله “کاهش وزن با مکمل های چربی سوز” است.

سخن پایانی:
ورزشکاران معمولاً برای دوران کات از مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز استفاده می‌کنند تا کاهش وزن آن‌ها از طریق سوختن چربی‌های ذخیره‌شده در بدن صورت بگیرد نه عضله سوزی؛ زیرا عضلات برای این افراد بسیار ارزشمند هستند و حاضر نیستند حتی یک گرم از آن‌ها را از دست بدهند. همانطور که دیدید استفاده از مکمل‌های چربی سوزی مانند سی ال ای، آرژنین، کافئین و بی سی ای ای مناسب جهت لاغری و چربی سوزی هستند اما دقت کنید که برای عادت نکردن بدن به مکمل‌های بدن‌سازی چربی سوز حتماً آن‌ها را به‌صورت دوره‌ای مصرف کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.