قرص مفاصل و استخوان

نمایش 1–24 از 247 نتیجه

بهترین قرص برای تقویت استخوان

استخوان‌ها و مفاصل، ساختار حرکتی بدن انسان را تشکیل می‌دهند؛ از این‌ رو سلامت آن‌ها رابطه تنگاتنگی با سلامت عمومی ما دارد. تقویت استخوان‌ها و مفاصل نقش بسیار مهمی در جلوگیری از بسیاری مشکلات خواهد داشت. وقتی که استخوان‌ها ضعیف شوند استحکام آن‌ها کاهش می‌یابد و فرد دچار مشکلات مفصلی فراوانی از جمله پوکی استخوان می‌شود. با تقویت استخوان می‌توان از بروز همچین مشکلاتی جلوگیری نمود.

یکی از راه‌های تقویت استخوان‌ها و مفاصل استفاده از مکمل‌ها مخصوص است. این مکمل‌ها اغلب به صورت قرص، کپسول، ساشه و… وارد داروخانه‌ها می‌شوند. بهترین قرص برای تقویت استخوان باید شامل ترکیبات به خصوصی نظیر قرص کلسیم و ویتامین d باشد. کلسیم نقش بسیار مهمی در سلامت استخوان‌ها دارد از این رو همواره از کلسیم در ترکیبات مکمل‌هایی که ادعا می‌کنند بهترین قرص برای تقویت استخوان هستند این ترکیب دیده می‌شود.

برای تقویت مفاصل چه بخوریم

با پی بردن به اهمیت سلامت استخوان‌ها و مفاصل، به‌خصوص از سنین میانسالی می‌بایست توجه ویژه‌ای به سلامت این بافت‌های بدنتان داشته باشید. در این سنین باز جذب مواد معدنی در استخوان‌ها کم می‌شود و به‌خصوص در خانم‌ها با کاهش سطح استروژن در سنین یائسگی ، احتمال تحلیل رفتن استخوان‌ها و ابتلا به پوکی استخوان بیش از آقایان خواهد بود.

توصیه‌هایی که همه ما به‌طور مکرر از تمام رسانه‌ها در رابطه با سلامت استخوان‌ها و مفاصل می‌شنویم این است که با مصرف رژیم غذایی سرشار از مواد لبنی و مصرف ویتامین دی می‌توان سلامت استخوان‌ها و مفاصل را در دوران میانسالی و حتی کهولت سن حفظ کرد. علاوه بر موارد ذکرشده سبک زندگی سالم همراه با ورزش منظم روزانه که می‌تواند به‌صورت یک پیاده ‌روی ساده باشد به هدفتان نزدیک‌تر خواهید شد. به‌ ویژه مصرف برخی از مکمل‌های مفید برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل می‌تواند سلامت استخوان‌ها و مفاصل شما را در طولانی ‌مدت تضمین و حفظ کند.

امروزه تمام ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل از جمله کلسیم، فسفر و ویتامین D، جهت رفع کمبودهای تغذیه‌ای حاصل از سبک زندگی ماشینی در دسترس هستند. در مکمل‌های استخوان و مفاصل دوز مورد نیاز روزانه از تمامی ریزمغذی‌های ضروری وجود دارد و همه می‌توانند به‌راحتی و البته پس از مشورت با پزشک، از اثرات مثبت آن‌ها برای تقویت استخوان‌ها و مفاصل بهره‌مند شوند.

علاوه بر این، مصرف این مکمل‌ها اثرات کهولت سن بر استخوان‌ها را معکوس کرده و مانع از ابتلای افراد به پوکی استخوان و عوارض جانبی حاصل از آن مانند شکستگی استخوان‌ها در دوران کهولت می‌شوند. بعلاوه، مکمل‌های مفاصل و استخوان، با آبرسانی به مفاصل و فراهم کردن گلوکز آمین و کندروئین سولفات برای بازسازی مفاصل از دردهای مفصلی و آرتروز پیشگیری می‌کند. برخی از این مکمل‌ها و خواص آن‌ها برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل در ادامه آورده شده است.

بهترین دارو برای مفاصل 

مفاصل مهم‌ترین بخش در ساختار اسکلتی بدن هستند. مشکلات مفصلی می‌تواند افراد را از انجام دادن فعالیت روزانه خود باز دارد. از این رو حفظ سلامت مفاصل نیز برای جلوگیری از بیماری‌هایی همچون آرتزو، پوکی استخوان و… بسیار حائز اهمیت است. امروزه با مصرف مکمل‌هایی همچون شربت استئوکر می‌توان سلامتی مفاصل و استخوان‌های خود را تضمین نمود. این مکمل‌ها،  بهترین دارو برای مفاصل هستند.

بهترین دارو برای مفاصل باید شامل ترکیبات ویژ‌ه‌ای باشد. این ترکیبات باید از تحلیل رفتن غضروف‌ها، سابیدگی استخوان‌ها، التهاب مفصل‌ها و… جلوگیری نماید. ترکیبات موجود در بهترین دارو برای مفاصل شامل ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است. از جمله این ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توان به ویتامین k، ویتامین D، کلسیم، کلاژن و… هستند.

قرص غضروف ساز را کی بخوریم؟

استفاده از قرص غضروف ساز برای جلوگیری از تخریب غضروف‌ها بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. با افزایش سن غضروف‌ها دچار تحلیل و تخریب می‌شوند. تخریب غضروف‌ها باعث سابیدگی استخوان‌ها بر روی هم شده و فرد در اثر این اتفاق دچار آرتروز می‌شود. دغدغه بسیاری از افراد این است که قرص غضروف ساز را کی بخوریم. بهترین زمان برای مصرف قرص غضروف ساز مطابق دستور پزشک یا آنچه بر روی بسته بندی کالا درج شده است.

قرص استئوکر (Osteocare)

قرص استئوکر محصول شرکت ویتابیوتیکس و حاوی کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین D3 می‌باشد که با بهبود جذب کلسیم و فسفر در تقویت و استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها و جلوگیری از پوکی استخوان مؤثر است. علاوه بر این مصرف استئوکر با تأمین مواد معدنی ضروری در دوران بارداری می‌تواند به حفظ سلامت مادر و جنین کمک کند. لذا زنانی که دچار کمبود کلسیم هستند چه در دوران بارداری و چه در قبل آن با مصرف این مکمل می‌توانند کمبود کلسیم خود را جبران کرده و استخوان و دندان سالم و محکم تری داشته باشند.

قرص جوینتیس (JOINTACE) 

قرص جوینتیس حاوی گلوکز آمین، کندروئین و انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز برای حفظ سلامت مفاصل می‌باشد و با ترکیب ویژه خود می‌تواند باعث بهبود و کاهش درد مفاصل گردد. علاوه بر این قرص جوینتیس از مفاصل ورزشکاران محافظت کرده و با مهار تخریب آن‌ها در بازسازی مفاصل آسیب‌ دیده و افزایش انعطاف ‌پذیری غضروف‌ها مؤثر بوده و باعث کاهش تدریجی درد و التهاب می‌گردد.

مکمل استئوکینون (Osteo Quinone)

مکمل استئوکینون حاوی کلسیم و ویتامین‌های K₂ و D₃ می‌باشد که در سلامت استخوان و پیشگیری از بیماری‌های استخوانی، تقویت استخوان‌ها و پیشگیری از شکستگی آن‌ها نقش به سزایی دارد. از مزایای این مکمل تقویت استخوان‌ها در دوران رشد و کمک به سلامت استخوان‌ها در دوران بارداری و شیردهی است. همچنین فواید مهم دیگر مصرف این مکمل جذب فعال کلسیم و  جلوگیری از رسوب کلسیم در عروق و ترجمان‌های مختلف بدن از جمله کلیه‌ها است. 

قرص استئوفلکس (Osteoflex)

قرص استئوفلکس حاوی گلوکز آمین، کندروئیتین، ویتامین C، منگنز و زردچوبه است که باعث نرمی و انعطاف‌پذیری مفاصل، تقویت و بازسازی غضروف‌های آسیب‌ دیده و سلامت استخوان‌ها می‌شود. همچنین از دیگر فواید این مکمل می‌توان به بهبود علائم و دردهای ناشی از آرتروز، خاصیت ضد التهابی و ضد درد، پیشگیری از ابتلا به پوکی استخوان، دارا بودن ترکیبات طبیعی و آهسته رهش بودن آن اشاره کرد. مصرف این مکمل عوارض جانبی خاصی نداشته اما در افرادی که به ترکیبات تشکیل دهنده آن حساس هستند می‌تواند علائم آلرژیک ایجاد کند و بهتر است افراد بالای 12 سال روزانه یک تا دو عدد از این قرص را همراه آب میل کنند.

قرص آرترو ایز (Arthro Eaze)

آرترو ایز با ترکیبات خاص خود باعث بهبود عملکرد مفاصلی می‌شود که به دلیل ابتلا به آرتریت دردناک شده‌اند. این قرص علائم آرتروز را کاهش داده و تسکین ‌دهنده درد و ضد التهاب مفاصل است. این محصول تحت لیسانس شرکت ناسکو آمریکا بوده و به افراد بالای 18 سال پیشنهاد مصرف می‌شود. از عوارض جانبی مصرف داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی می‌توان به زخم معده، خونریزی گوارشی،نارسایی کلیوی و حملات قلبی اشاره کرد. بهترین زمان مصرف این محصول قبل از غذا به همراه یک لیوان آب است.

قرص آرتری فلکس (Arthri Flex)

قرص آرتری فلکس حاوی گلوکز آمین همراه با کندروئیتین و هیالورونیک اسید است که خشکی مفاصل را از بین برده و دردهای ناشی از آرتروز را در افراد مسن تسکین می‌دهد و درنتیجه حرکت مفاصل را تسهیل می‌کند. استفاده از این قرص علاوه بر حفاظت و تقویت مفاصل ورزشکاران و پیشگیری از تخریب آن در بهبود مفاصل آسیب دیده و افزایش انعطاف پذیری غضروف اطراف آن منجربه کاهش درد عضلات می‌شود. میزان مصرف این مکمل روزانه 3 عدد است که برای تاثیر گذاری بیشتر این مکمل مصرف به مدت 3 ماه توصیه می‌شود.

کپسول مگنیفورت (Magniforte)

قرص مگنیفورت یکی از بهترین مکمل ها برای تقویت مفاصل و استخون به شمار می‌آید. این محصول با داشتن ترکیبات بسیار ویژه و منحصر به فرد خود باعث افزایش تراکم استخوانی شده و در جلوگیری از آرتروز و پوکی استخوان نقش بسزایی به همراه دارد. منیزیم، کلسیم و ویتامین D3 موجود در این مکمل به کاهش دردهای عضلانی کمک کرده و همین امر سبب بهبود عملکرد مفاصل خواهد شد. قیمت قرص مگنیفورت نسبت به دیگر مکمل های مشابه با توجه به خواص بیشماری که به همراه دارد بسیار مقرون به صرفه تر است. این محصول در جهت بهبود دیسک کمر نیز توصیه می‌شود.

قرص استئوپلاس (Osteo Plus)

قرص استئوپلاس حاوی گلوکز آمین، کندرویتین، عصاره زنجبیل، کلسیم، منیزیم، روی، ویتامین D، سلنیوم، منگنز، مس و ویتامین C است که تمام این ترکیبات برای سلامت مفاصل و استخوان‌ها ضروری هستند. مصرف این قرص در ورزشکاران به حفظ سلامت استخوان‌ها و مفاصل کمک کرده، تراکم استخوان‌ها را در افراد حفظ می‌کند و مانع ابتلا به پوکی استخوان می‌گردد.

قرص فیتو آرتریت ( Phyto-Arthrit)

قرص فیتو آرتریت محتوی زردچوبه، زنجبیل، کندر و گیاه پنجه گربهاست و با ترکیبات گیاهی خود  سختی و سفتی مفاصل که ناشی از التهابات روماتیسمی است را کاهش می دهد. با خواص ضدالتهابی نیز درد مفاصل را کاهش داده و حرکت مفاصل را تسهیل می‌کند. ترکیبات اصلی این محصول شامل فیتوآرتریت، عصاره خشک زرد چوبه، کندر، عصاره خشک زنجبیل و عصاره گیاه پنجه گربه (Cats claw) است که هرکدام خواص ضد التهابی و کاهش درد مفاصل را دارد. بهترین زمان مصرف این قرص، روزانه 3 عدد قرص بعد از غذا به همراه آب می‌باشد.

قرص جوینت پلاس (Joint Plus)

قرص جوینت پلاس با ترکیبات خاص از جمله گلوکز آمین، متیل سولفونیل متان، هیالورونیک اسید، زنجبیل، کندر و گیاه دم اسب به حفظ سلامت مفاصل و غضروف‌ها، پیشگیری و درمان استئوآرتریت و انواع آرتریت کمک می‌کند. همچنین توانایی ترمیم و تقویت غضروف‌های آسیب ‌دیده در افراد مبتلا به آرتروز را دارد. از دیگر فواید این مکمل می‌توان به بهبود التهاب و تورم در مفاصل در بیماران مبتلا به آرتروز، کاهش درد، بهبود تحرک مفاصل و خشکی صبحگاهی، استحکام غضروف آسیب دیده، جلوگیری از صدمات و آسیب مفصلی در ورزشکاران اشاره کرد. بهترین زمان مصرف قرص جوینت پلاس روزانه 3 عدد به همراه آب و غذا است.

قرص آرترواستاپ رپید (ArthroStop Rapid)

قرص آرترواستاپ رپید حاوی گلوکز آمین، کندرویتین و عصاره کندر است و در کاهش درد و التهاب مفاصل بسیار مؤثر عمل می‌کند. بعلاوه، با بازسازی و ترمیم بافت غضروفی مفاصل سلامت مفاصل و غضروف‌ها را حفظ می‌کند. این محصول ساخت کشور جمهوری چک است و بسیار مناسب افراد چاق و افرادی که فعالیت فیزیکی و ورزشی شدیدی دارند، می‌باشد. میزان مصرف این قرص روزانه 1 تا 3 عدد در روز است که برای تاثیر گذاری بهتر می‌توان سه ماه به طور مداوم آن را مصرف نمود و مصرف آن را 2 تا 3 بار در سال انجام داد.

قرص استئولکس (Osteolex)

قرص استئولکس با ترکیبات ویژه بکار رفته در آن، سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها را حفظ کرده و با تقویت مفاصل از ابتلا به آرتروز در سنین کهولت پیشگیری می‌کند.مکمل‌های فوق نمونه‌ای از هزاران مکمل سلامت استخوان‌ها و مفاصل موجود در بازار هستند که شما می‌توانید برحسب نیاز و پس از مراجعه به پزشک در صورت ابتلا به بیماری‌های مفصلی و دردهای استخوانی از فواید آن‌ها بهره‌مند شوید. شایان ذکر است که گنجاندن این مکمل‌های مفید در رژیم غذایی و مصرف مرتب آن‌ها در سنین میانسالی، سلامت استخوان‌ها و مفاصل را در سنین بالاتر تضمین می‌کند؛ زیرا ترکیبات خاص این مکمل‌ها دقیقاً برای بهبود عملکرد بافت استخوانی و مفاصل طراحی شده است. با مصرف آن‌ها می‌توان مطمئن بود که کمبودهای شایع تغذیه‌ای این روزها تأثیری بر سلامت استخوان‌ها و مفاصل ما نخواهند گذاشت.

 کپسول استئو کلتکس لیکوئید کلسیم پلاس الیت 36 عددی

کپسول استئو کلتکس لیکوئید کلسیم پلاس الیت (Elite Osteo Caltex Liquid Calcium Plus 36 Caps) ساخت کشور کانادا است. عنصر اصلی و شاخص این محصول کلسیم و منیزیم می‌باشد،این مکمل برای پیشگیری و درمان پوکی استخوان و افزایش استحکام بافت استخوانی و همچنین تقویت استحکام دندان تهیه‌شده است.مصرف این محصول به زنان باردار نیز توصیه می‌شود زیرا منجر به بهبود سلامت و وضعیت استحکام استخوان نوزاد می‌گردد.نحوه مصرف این محصول روزانه 1 تا 2  عدد کپسول به همراه غذا می‌باشد.

قرص استیون آر ایکس بون نیچرز پلاس 60 عددی

مکمل استیون آر ایکس بون (کلسیم سیترات)  (Ostivone Rx-bone) از برترین مکمل‌ها جهت تقویت و استحکام استخوان‌هاست که بسیار مناسب برای افرادی که دچار درد عضلانی  یا استخوانی شده‌اند، می‌باشد.از دیگر ویژگی‌های اصلی این محصول می‌توان به ، ترکیب گیاهی اختصاصی ایپری فلاون با اثر جلوگیری از پوکی استخوان،بهبود سلامت دندان و ناخن‌ها و همچنین حاوی ویتامین D3 مؤثر در جذب کلسیم است.بهترین زمان مصرف این محصول روزانه یک عدد قرص، یک ساعت بعد از غذا می‌باشد.

قرص پیاسیدین 300 رازک

این مکمل با عصاره گیاهانی همچون سویا، آووکادو، برای بهبود و درمان التهابات مفصلی، درد آرتروز و ضعف در ناحیه مفاصل و استخوان بسیار مفید است. افرادی که دچار آسیب های مفصلی، ساییدگی غضروف شده اند می توانند برای بهبود سریعتر از کپسول پیاسیدین استفاده کنند. همچنین که مصرف این مکمل برای تقویت و جلوگیری از تخریب مایع نرم غضروف ها نیز بسیار مفید است. شما می توانید برای تقویت زانو، ستون فقرات و سایر مفاصل مهم و مؤثر در بدن از این مکمل مفید استفاده کنید.

قرص استئوکر ویتابیوتیکس

مجموعه کاملی از مینرالها و ویتامین مورد نیاز برای تقویت استخوان ها در قرص استئوکر وجود دارد. این مکمل مخصوص بزرگسالان است همچنین کودکان می توانند از محصول شربت استئوکر برای تقویت استخوان ها وبهبود رشد استفاده کنند. قرص استئوکر ویتابیوتیکس حاوی کلسیم، منیزیم، زینک و ویتامین د است که همه آنها برای حفظ سلامت استخوانها و بهبود غضروف ها بسیار مؤثر می باشند.