قرص هیرویت چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص هیرویت چیست و چرا کسانی که از این قرص استفاده می‌کنند تا این حد راضی هستند و درمان خود را با این مکمل ادامه می‌دهند؟ برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رشد آن‌ها، نیاز به انواعی از مولتی ویتامین ها است که می‌بایست از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل‌ها به بدن برسند. یکی از معروف‌ترین و مؤثرترین مکمل‌های تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو قرص هرویت است؛ شما با خواندن این مقاله پاسخ سؤالتان را خواهید گرفت و همچنین با خواص و ویژگی‌های هیرویت بیشتر آشنا می‌شوید.

درباره مکمل هیرویت (Hairvit) بیشتر بدانیم

کپسول هیرویت از جمله مکمل هایی است که توسط شرکت هلث اید (HealthAid) انگلستان برای تقویت موها، بهبود ساختار و تحریک رشد مو تولید شده است. یکی از ویژگی های بارز این مکمل افزایش ضخامت تارهای مو است. یکی از مکمل های تقویت مو استفاده از قرص هیرویت است. دقت کنید که گفتیم یکی از روش های تقویت مو یعنی روشهای دیگه ای هم وجود دارده مانند توجه به رژیم غذایی، استفاده از داروها، مزوتراپی و … ولی ما در این مقاله می خواهیم به استفاده از مکمل های تغذیه ای و به خصوص هیرویت بپردازیم. ترکیبات و ویتامین‌های موجود در هیرویت برای تأمین مواد مورد نیاز مو فرموله و ساخته ‌شده است و به خاطر همین کپسول‌های هیرویت حاوی ضروری‌ترین مینرال ها و ویتامین‌ها برای رشد مو می باشد. از همین رو است که مصرف قرص هرویت در یک دوره مثلاً سه ماهه باعث بهبود سلامت مو، رشد مو، درخشندگی بیشتر مو و افزایش ضخامت مو می‌شود.

قرص هیرویت به صورت کپسول تهیه شده است که باعث می‌شود استفاده راحت‌تری توسط مصرف‌کنندگان داشته باشد. مواد به کار برده شده در این محصول به ‌راحتی جذب فولیکول‌های مو شده و آن را تغذیه می‌کنند. در واقع این مکمل مولتی ویتامین، مواد معدنی و اسیدآمینه‌های مورد نیاز برای رشد مو را دارا می باشد. یکی از ویژگی‌های جالب مکمل هیرویت این است که غالب مواد به ‌کار رفته در فرمولاسیون آن، مستقیماً از طبیعت به دست آمده‌اند.

خواص قرص هیرویت

یکی از مزیت‌های قرص hair vit نسبت به دیگر قرص‌های تقویت‌ کننده مو و ضد ریزش این موضوع است که افراد مبتلا به سلیاک (نوعی بیماری گوارشی که به پروتئین گلوتن که در جو و گندم وجود دارد حساسیت دارند) و همچنین کسانی که دارای حساسیت به لاکتوز هستند نیز می‌توانند از این قرص مصرف کنند، همچنین این قرص هم برای خانم‌ها و هم برای آقایان مناسب است. خب حالا برویم سراغ این سوال که مواد تشکیل دهنده قرص هیرویت چیست؟

مواد تشکیل دهنده و ویتامین های موجود در هیرویت

با توجه به اینکه قرص هیرویت به صورت تخصصی برروی تغذیه مو متمرکز است باید از مواد مفید و مغذی برای ساقه و ریشه موها تشکیل شده باشد. به این ترتیب می توان مواد تشکیل دهنده و ویتامین های موجود در کپسول هرویت را به این صورت برشمرد:

  • ویتامین های B7، B6، B5،B3، B2، B1 و B12 که موجب رشد مجدد و بازسازی مو و ناخن، تقویت ریشه‌ی مو، بهبود سلامت پوست سر، جلوگیری از ریزش مو و جلوگیری از سفید شدن زود هنگام موها می‌شوند.
  • کلسیم که یک ماده‌ی ضروری برای سلامتی مو است و باعث استقامت و درخشندگی موها می‌شود.
  • فسفر که باعث تقویت و افزایش اثربخشی ویتامین‌های گروه ب می‌شود، همچنین در رشد و ترمیم موها نقش بسزایی دارد.
  • مس که سبب اکسیژن‌رسانی به پیاز مو می‌شود از همین رو وجود مس در ترکیبات این قرص باعث ضخیم شدن موهای نازک و تحریک فولیکول مو برای رشد موهای جدید می‌شود.
  • روی یا قرص زینک که یکی از موثرترین مواد معدنی جهت تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو است.
  • کولین و اینوزیتول که ترکیبشان با هم به سوخت و ساز چربی در بدن کمک می کنند.
  • با توجه به دارا بودن همزمان زینک و ویتامین های سری B این محصول حاوی زینک پلاس نیز می باشد.
  • آهن، گردش خون را در پوست سر و فولیکول‌های مو افزایش می‌دهد.
  • لسیتین، باعث تقویت فولیکول‌های مو می‌شود.پ
  • بیوتین، به رشد مو و حفظ موهای موجود کمک می‌کند. همچنین تولید کراتین را در مو افزایش می‌دهد.

سایر مواد تشکیل‌دهنده شامل ال-سیستئین هیدروکلراید (L-Cysteine Hydrochloride)، اینوزیتول، پارا-آمینوبنزوئیک اسید، متیونین، عصاره مخمر، روغن نخل، ژلاتین، آب خالص، روغن سویا، فسفات، سولفات آهن و اسید فولیک می‌شود. همچنین به ترکیب زینک و ویتامین های سری بی قرص زینک پلاس گفته می شود که برای جلوگیری از ریزش مو بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: درموبلا یا هیرویت؟

زمان و نحوه مصرف قرص هیرویت

بهترین زمان مصرف هرویت روزانه یک عدد کپسول بعد از صبحانه و یا خوردن قرص هیرویت بعد از ناهار به همراه آب کافی است. در اوایل صبح جذب ویتامین توسط بدن بالاتر است در نتیجه تاثیر و نتیجه بهتری حاصل می شود. دقت کنید هر بسته قرص هرویت حاوی ۳۰ عدد کپسول است پس هر بسته برای مصرف یک ماه شما کافی خواهد بود.

توصیه مشاورین و متخصصین جهت مدت مصرف قرص hair vit یک دوره سه ماه پشت سر هم است تا تاثیر خود را روی موها و بدن شما نشان دهد. با توجه به اینکه تاثیر ویتامین در خون مدت ۳ الی ۴ هفته طول می کشد بهتر است به مصرف یک ماه بسنده نکنید. همچنین در صورت جواب گرفتن از این قرص پس از مصرف دوره ۳ ماه توصیه می شود ۱ الی ۲ هفته به بدن خود استراحت داده و جهت تثبیت یک دوره سه ماه دیگر این مکمل را مصرف نمایید.

بیشتر بخوانید: هیرویت یا هیر برست؟

قرص هیرویت برای سفیدی مو

یکی از نگرانی های رایج مو سفیدی آنهاست. افرادی که از سفید شدن موهای خود در سنین پایین شکایت دارند احتمالا راه های مختلفی را برای بر طرف کردن و سیاه کردن موهای خود بکار گرفته اند. سفید شدن موها در جوانی به دلایل مختلفی اتفاق میفتد که اصلی ترین علت آن کمبود مواد مغذی مو است. کپسول هرویت با دارا بودن ویتامین های خانواده ب نقش بسزایی در رفع سفیدی موها دارد. البته شرط اصلی در این زمینه استمرار و مصرف مداوم هیرویت و دوری از استرس و اضطراب است.

تاثیر قرص هیرویت بر روی ریش

با توجه به اینکه هیرویت شامل انواع ویتامین های مورد نیاز برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو است از این رو برای پاسخ به این سوال که تاثیر قرص hairvit بر روی ریش چگونه است؟ می توان گفت که تاثیر چندانی بر روی درآمدن ریش ندارد ولی با توجه به مولتی ویتامین های موجود در قرص تقویت مو هرویت اعم از ویتامین‌های گروه B مانند بیوتین می‌تواند در رویش ریش آقایان تا حدودی مؤثر واقع گردد.

آلوپسی باربا، این نام علمی اختلالی در بدن آقایان است که باعث ریزش ریش مردان می شود. این اختلال خود ایمنی در بدن فولیکول های مو را مورد حمله قرار داده و باعث ریزش ریش آقایان می شود.

از طرفی دیگر ریزش موی آقایان دلایل مختلف دیگری نیز دارد که شامل: اضطراب و استرس، مشکلات تیروئید، مشکلات هورمونی، بیماری‌های قارچی، رژیم غذایی ضعیف، داروهای تپش قلب و ضد افسردگی، مصرف دخانیات و سیگار می‌باشد.

رویش ریش در مردان منشاء هورمونی دارد ولی در مواردی که مشکل ریزش ریش در اثر کمبود ویتامین های بدن باشد می توان تا حدودی این مشکل را با مصرف مکمل رفع کرد.

قرص هیرویت در زمان پریودی

برخی از مصرف کنندگان انواع قرص ها و داروهای تقویت مو، با مشکل بی نظمی زمان پریودی، شدت و یا کاهش آن در بازه های زمانی مختلف می شوند.همین امر باعث شده تا بسیاری از مصرف کنندگان قرص هیرویت در زمان پریودی و یا خارج از این دوران نگران باشند که این قرص با اثرات مشابه داروهای تقویت مو، مانند بر هم ریختن تنظیم زمان و یا تشدید قاعدگی همراه هست یا خیر!

با بررسی ترکیبات این قبیل داروها و مقایسه آن با ترکیبات قرص هرویت باید متذکر شد که قرص هرویت مجموعه ای از ویتامین های متداول و مورد نیاز بدن است که جدا از این قرص، از طریق مواد غذایی نیز به بدن می رسد. اما اغلب قرص های ضد ریزش هورمونی هستند و به همین خاطر است که بر زمان پریودی بانوان اثر می گذراند.

تأثیر قرص هیرویت بر پوست صورت

اگر به ترکیبات تشکیل دهنده قرص هیرویت مراجعه کنید می بینید که این مکمل حاوی مجموعه کاملی از ویتامین های ب، زینک، مخمر آبجو، پودر کلاژن و آهن می باشد. ویتامین های ب از جمله تیامین در بهبود سریع جای زخم و جوش، ریبوفلاوین به کلاژن سازی سلول های پوستی، نیاسین با اثر نرم کنندگی پوست و ضد لک و آکنه، ویتامین b5 خاصیت آبرسانی به پوست را دارد. 

تأثیر قرص هیرویت بر پوست صورت همچنین به دلیل وجود سایر ویتامین های خانواده ب موجود در این مکمل است. ویتامین ب۶ باعث تنظیم هورمون سرتونین، ملاتونین و نوراپی نفرین شده که باعث بهبود خلق و خو و خواب بهتر می شود. تمام این موارد در سلامت پوست مؤثر هستند.

خرید قرص هیرویت
ترکیبات قرص هیرویت

قرص اکتی درم یا هیرویت؟

قرص اکتی درم یکی از مکمل های بسیار عالی برای سلامت پوست، مو و ناخن می‌باشد. این محصول دارای ترکیباتی همچون زینک، بیوتین، سیستین، مخمر آبجو و… است که تحت لیسانس کشور سوئیس در ایران تهیه و تولید می‌شود. این محصول به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی در تقویت سیستم ایمنی نیز نقش مهمی دارد. برخی از ترکیبات موجود در هیرویت نیز مشابه با این محصول می‌باشد. با این حال اگر شما به دنبال یک مکمل مفید برای حفظ سلامت پوست و تقویت مو هستید می‌توانید از قرص اکتی درم استفاده کنید.

هیرویت بهتره یا یونی زینک

قرص یونی زینک یکی از مکمل های زینک پلاس پرطرفدار به شمار می‌آید. این محصول با داشتن ترکیباتی اعم از زینک، ویتامین های گروه B و ویتامین C در حفظ سلامت عمومی بدن تاثیر بسزایی به همراه دارد. زینک به همراه ویتامین های گروه ب می‌تواند سبب تقویت فولیکول های مو شده و همین امر موجب می‌شود تا از ریزش مو جلوگیری شود. ترکیب زینک با ویتامین C نیز در تقویت سیستم ایمنی و افزایش مقاومت بدن در برابر عوامل بیماری زا همچون ویروس ها و میکروب ها موثر است.

هیرویت نیز با داشتن زینک و ویتامین های گروه ب در تکیبات خود می‌تواند ریزش مو را بهبود بخشیده و سبب افزایش ضخامت تارهای مو شود. شما می‌توانید بر اساس نیاز خود و با بررسی خواص هر یک از این دو محصول، مکمل مورد نیاز خود را تهیه و مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: قرص بیوتین بهتر است یا هیرویت؟

خواص قرص هرویت چیست؟

در فرمولاسیون قرص هیروویت همان‌طور که در بخش قبل گفته شد، از موادی استفاده شده است که تأثیر مثبت آن‌ها در سلامت مو چندین بار از طریق آزمایش‌های مختلف به اثبات رسیده است؛ همچنین تاثیر کپسول hair vit بر پوست صورت نیز بررسی شده است و نظر بر این است که ویتامین های موجود می تواند در جوانسازی و بهبود پوست نیز مؤثر باشد.

بنابراین، شما نیازی به شک و تردید در عملکرد این محصول ندارید. برای بهره بردن از فواید هیرویت می‌بایست در یک دوره ۳ ماه و به طور منظم از آن استفاده کنید. ازجمله خواص قرص هیرویت می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سلامت کلی موی شما را افزایش می‌دهد.
  • ساختار و بافت مو را بهبود می‌بخشد.
  • به تغذیه بهتر فولیکول‌های مو کمک می‌کند.
  • درنهایت باعث پیشگیری از ریزش مو، تقویت رشد موها و افزایش ضخامت تارهای مو می‌گردد.
خرید قرص هیرویت
قرص هیرویت

مدت مصرف کپسول هیرویت چقدر است؟

شرکت تولید کننده کپسول هرویت مدعی است که تأثیر مثبت این مکمل از همان بار اولی که از آن استفاده می‌کنید، آغاز خواهد شد. چرا که این محصول یک مکمل تغذیه‌ کننده مو است و از زمانی که شروع به مصرف آن می‌کنید، تغذیه بافت مو بهتر صورت خواهد گرفت.

زمان مصرف قرص hair vit صبح و یا پس از صرف غذا است. مدت زمان مصرف قرص هیرویت بستگی به علت ریزش مو و شدت آن دارد؛ با این‌ وجود حداقل زمانی که نیاز به مصرف آن خواهید داشت تا تاثیر آن را مشاهده کنید ۲ تا ۳ ماه می‌باشد. همچنین توصیه مشاورین داروخانه آنلاین داروبوم برای دوره مصرف قرص هیر ویت و جهت جوابدهی بهتر استفاده مستمر به مدت ۳ ماه بوده و پس از آن به مدت یک الی دو هفته به بدن خود استراحت داده و جهت تثبیت تاثیر هرویت مجدد یک دوره ۳ ماه مصرف شود.

در صورت تمایل به مشاهده بیشتر محصولات داروبوم بر روی داروخانه آنلاین کلیک کنید.

عوارض قرص هیرویت چیست؟

با توجه به موارد بیان شده در قسمت ترکیبات هیرویت، این مکمل حاوی انواع ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است. از این رو می توان گفت قرص هیرویت نه تنها عوارض خاصی ندارد بلکه علاوه بر تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو با توجه به ترکیبات معدنی موجود در آن به تقویت سیستم ایمنی و سلامت بدن کمک می نماید. همچنین تاکنون هیچگونه عوارض جدی از مصرف این قرص گزارش نشده است.

همانطور که گفته شد، قرص هرویت به خودی خود هیچ نوع عوارضی در پی نخواهد داشت چراکه این مکمل غذایی حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مفید برای بدن است که با اثر مستقیم بر متابولیسم بدن باعث حفظ سلامتی، شادابی و تقویت ساختار بدن می گردد. اثرات مثبت مصرف هرویت را می توان در نمودهای عینی آن که کاهش ریزش مو، تقویت ناخن و سلامت پوست مشاهده کرد.

ممکن است عوارض قرص hair vit به شکل تداخل دارویی کپسول هرویت با سایر ویتامین ها و یا داروهای پزشکی خطرساز باشد. بنابراین در صورت داشتن سابقه پزشکی و یا مصرف داروی خاص، توصیه می شود پیش از شروع مصرف این قرص با پزشک معالج خود مشورت کرده و با پرسیدن عوارض هیرویت و تمامی احتمالات موجود را درنظر بگیرید.

نحوه مصرف قرص هیرویت

قرص هیرویت و رنگ ادرار

از علل تغییر رنگ ادرار می تواند مصرف نوشیدنی رنگی، نوشیدن آب کم به هنگام مصرف قرص و دارو و همچنین برای برخی مصرف ویتامین های سری بی یا به عبارتی ب کمپلکس نیز باشد. اما بهتر است بدانید که دلیل تغییر رنگ ادرار با مصرف قرص هیرویت برای چیست؟ یکی از مواردی که در هنگام مصرف قرص هرویت برای مصرف کنندگان پیش آمده است تغییر رنگ ادرار آنها نیاز می باشد که با توجه به دارا بودن ویتامین های سری B در این مکمل یکی از علل تغییر رنگ باشد و نیز علت دیگر آن می تواند استفاده کم آب در هنگام مصرف قرص هربیت باشد.

تاثیر قرص هیرویت بر روی چاقی

یکی از دغدغه های کسانی که ریزش مو دارند و از مصرف مکمل هایی از قبیل هرویت خودداری میکنند و یا خودشان را از اثر مکمل های تغذیه ای محروم میکنند این موضوع است که مصرف مولتی ویتامین چاق کننده و تاثیر قرص هیرویت بر روی چاقی آنها است.

در مورد قرص هیرویت برای مو هم این سوال مطرح است که آیا قرص هیرویت چاق کننده است و تاثیر قرص هیرویت بروی چاقی به چه شکلی است؟

برای پاسخ به این سوال و اینکه مکمل‌های غذایی موجب چاقی می‌شوند باید گفت که این تصور غلط است. در واقع مولتی ویتامین و مکمل‌هایی که دارای ترکیبات ویتامین های سری B هستند می‌توانند باعث افزایش اشتها شوند که در صورت عدم مهار آن منجربه چاقی می‌گردد.

قرص hair vit هم با توجه به دارا بودن ویتامین های سری B از این مسئله مستثنی نیست. بنابراین استفاده از کپسول هیرویت به‌ تنهایی موجب چاقی نشده و تاثیر قرص هیرویت بر روی چاقی دست خود شما است که از پرخوری بپرهیزید و یا از مواد غذایی حاوی فیبر بالا و کالری کمتر استفاده کنید.

همچنین می توانید برای اثربشخی بیشتر مکمل هرویت، از شامپو هرویت نیز استفاده کنید تا ویتامین ها علاوه بر مصرف خوراکی، بطور موضعی نیز جذب ریشه و ساقه موها شوند.

کیا از قرص هیرویت نتیجه گرفتن؟

با توجه به موارد بیان شده از ترکیبات قرص هیروویت، عوارض ویتامین هیرویت و معایب قرص هیرویت و همچنین نظرات در مورد قرص hair vit می توان گفت اکثر افرادی که این مکمل را تهیه کردند و دوره مصرف را تکمیل نموده اند (هر دوره سه ماه) از این محصول راضی بوده و نتیجه لازم را جهت تقویت مو و جلوگیری از ریزش موها و همچنین ضخیم شدن تار موها گرفته اند. اینکه کپسول هیرویت چقدر تاثیر دارد بسته به نوع موها، ژنتیک، نوع تغذیه و همچنین نحوه رفتار با موهایتان نیز دارد.

نظرات در مورد قرص هیرویت

با توجه به اینکه مقاله پیش رو مطلب جامعی در مورد هیرویت است از اینرو مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته و در نتیجه در انتهای این مقاله نظرات خوبی در مورد قرص هایرویت، نتیجه مصرف و عوارض آن از سمت کاربران محترم درج شده و در مواردی که کاربر سوال و ابهامی داشته گروه داروخانه آنلاین داروبوم به صورت تخصصی پاسخگوی سوال آنها بوده است. شما می توانید این نظرات مفید را مطالعه نموده و در صورت داشتن هر گونه سوال و یا نظر در مورد قرص هیروویت سوال و نظر خود را در انتهای این مقاله ثبت نمایید.

سخن پایانی:
در این مقاله به بررسی قرص هیرویت و ترکیبات تشکیل دهنده این قرص و نحوه مصرف و مزایای آن پرداخته شد. این مکمل جزء برترین و باکیفیت ترین مکمل ها جهت تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو است. در انتهای این مقاله در بخش نظرات، سوالات و نظرات در مورد هیرویت بیان شده است که می توانید آنها را مطالعه نموده تا جهت خرید این مکمل بهترین تصمیم را بگیرید همچنین در صورت داشتن هر سوالی در مورد قرص هرویت می توانید سوال خود را در قسمت نظرات ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت به سوال شما پاسخ دهند.

منبع: consumerhealthdigest

مطالب مرتبط
239 نظرات
  1. مهدیه

    سلام. سوالی از حضورتون دارم. میشه قرص هیرویت را یک روز درمیان با قرص ول وومن استفاده کنم؟

  2. نگار

    سلام سوالم ایناهیرویت بامکمل اکتی ناتال تداخل نداره چون من دردوران شیردهی هستم ضررنداره واسه خودم وبچه مصرف همزمان این دو

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      هیرویت و اکتی ناتال تداخلی باهم ندارند. فقط با دو ساعت فاصله از هم میل شوند.

  3. نصیری

    سلام وقت بخیر،من ریزش مویی شدیدی داد حجم موهام خیلی کم سده این قرص را مصرف کنم فایده داره؟
    بحث اشتها من چون در دوره ای چربی سوزی هستم امکانش هست شب قبل خواب قرص را بخورم و بخابم یا حتما در روز باید باشه؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      هیرویت جهت درمان و کمک به جلوگیری از ریزش مو به صورت کمبود ویتامین هستش. اگر ریزش موی شما به علت کمبود ویتامین هست، بله این مکمل برای شما مناسبه. اگر ریزش موی شما علل دیگری دارد، بهتره به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  4. رضا

    سلام
    برای رشد و ضخامت مژه هم استفاده میشه ؟
    تاثیر داره ؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام کاربرگرامی
      قرص هیرویت حاوی ویتامین و املاح و مواد مغذی مورد نیاز مو می باشد و می تواند در بهبود پوست و ناخن نیز مؤثر باشد. اثرگذاری این مکمل برروی مژه ها به دلیل ویتامین های موجود میسر است با این وجود برای تقویت و کمک به رویش مجدد تارهای از دست رفته مژه همچنین تقویت رشد و حجم آنها پیشنهاد می شود از محصولات تقویت مژه همچون سرم مژه سریتا استفاده کنید.

  5. پژمان

    با سلام و درود
    https://s21.picofile.com/file/8446640868/Collagen_vs_Gelatin.png
    بند خیلی در رابطه با کلاژن و ژلاتین تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم ۹۹٫۹% شبیه هستند به کادر قرمز در این عکسی که آپلود کردم توجه کنید
    در سایت اصلی هیلث اید ذکر شده این قرص همراه با صبحانه میل شود . از آنجا که اکثر ایرانی ها صبح چای میل میکنن . آیا بعضی خواص این قرص خنثی یا کم اثر نمیشن ؟ مخصوصن آهن – موضوع دوم که خودم به این نتیجه رسیدم ۵۰ میلیگرم پودر ژلاتین در این قرص هست که برخلاف کلاژن فقط در گرما و حرارات اکتیو میشه و قابل هزم هست .
    آیا منظور سازندگان این قرص این بوده که احتمال زیاد صبحها با نوشیدنی گرم این قرص مصرف خواهد شد ؟
    منبع تحقیقاتم: https://www.healthline.com/nutrition/collagen-vs-gelatin

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.