مهمترین علت ریزش مو

علت ریزش مو

آنچه در این مقاله می خوانید:
در این مقاله قصد داریم درباره علل شایع‌ترین مشکل زیبایی مردان و زنان، یعنی ریزش مو با شما صحبت کنیم. اگرچه ریزش مو یک پدیده طبیعی و درعین‌حال شایع است که مردم سراسر دنیا با آن درگیر هستند، علت اصلی ایجاد آن می‌تواند حتی از یک منطقه به منطقه‌ای دیگر متفاوت باشد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که مهم‌ترین علت ریزش مو در ایران چیست. سپس در مورد درمان این مشکل شایع بیشتر صحبت خواهیم کرد. معمولاً بهترین راه برای درمان ریزش مو، استفاده از یک مکمل تقویت کننده مو مناسب در کنار درمان علت اصلی ریزش مو می‌باشد. مکمل‌های ضد ریزش مو خارجی و ایرانی متنوعی در ایران وجود دارند که در این مقاله به شما معرفی خواهند شد تا انتخاب بهتری داشته باشید. پس با این مقاله همراه ما باشید.

همه افراد ریزش مو دارند نگران نباشید!

موها زوائدی هستند که به‌جز کف دست و کف پا در همه جای بدن انسان می‌روید. مو از پروتئینی به نام کراتین تشکیل شده است که در فولیکول‌های مو واقع در لایه خارجی پوست، تولید می‌شود. مویی که شما روی پوست خودتان می‌بینید درواقع رشته‌ای از سلول‌های کراتین مرده است. روند تولید مو به این صورت است که فولیکول مو، سلول موی جدیدی را تولید می‌کند و موی قبلی به خارج از فولیکول می‌ریزد. به‌طور متوسط یک انسان بالغ روی سر خودش حدود ۱۰۰۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰۰ تار مو دارد که تا ۱۰۰ تار آن را روزانه از دست می‌دهد؛ بنابراین دیدن تعدادی مو روی برس لزوماً یک هشدار برای ریزش مو نخواهد بود.

در یک واحد زمانی حدود ۹۰% موهای سر یک انسان در حال رشد هستند و هر فولیکول چرخه زندگی خودش را دارد که می‌تواند با افزایش سن، بیماری و طیف وسیعی از دیگر فاکتورها تحت تأثیر قرار بگیرد. درصورتی‌که بین ریزش و رشد موی جدید تعادل برقرار باشد، هیچ تغییر حجمی در موهای خودتان نخواهید دید. ولی درصورتی‌که ریزش موها بیش از رشد آنها باشد، به‌تدریج متوجه کم شدن حجم موها و عقب‌تر رفتن خط رویش مو روی پیشانی خودتان خواهید بود که این ریزش مو به دلیل تأثیر موها در زیبایی صورت برای برخی افراد غیرقابل‌تحمل و آزاردهنده است.

مهم‌ترین علت ریزش مو در ایران چیست؟

علت اصلی ریزش مو در ایران دقیقاً مشخص نیست؛ بااین‌وجود به نظر می‌رسد مهم‌ترین علت ریزش مو در ایران پس از وراثت، عادات تغذیه‌ای بد، استرس و رژیم‌های کاهش وزن غیراستاندارد باشد که معمولاً افراد به این موارد توجه نمی‌کنند. درصورتی‌که مدیریت استرس، اهمیت دادن به وضعیت تغذیه و مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه و حتی استفاده از مکمل‌های سلامت پوست و مو کار ساده‌ای است که می‌تواند باعث زیبایی و شادابی موهای شما شده و از ریزش موها جلوگیری کند.

به‌طورکلی علت ریزش مو در ایران و در هر نقطه دیگری از جهان، می‌تواند یکی از موارد زیر باشد:

برای آشنایی با مشکلات مو و روش های درمان آن مطالعه مقاله “علت شایعترین مشکلات مو و روش درمان آنها چیست؟” پیشنهاد می‌شود.

۱- وراثت

از شایع‌ترین علل ریزش مو، می‌توان به وراثت و سابقه خانوادگی اشاره کرد. کچلی و یا کم شدن حجم مو در مردان و زنان می‌تواند زمینه ژنتیکی داشته باشد. این نوع ریزش مو با الگوی خاصی اتفاق می‌افتد و مردان را از اوایل بلوغ درگیر می‌کند. معمولاً در ابتدا موها شروع به کم شدن و نازک شدن می‌کنند و سپس بخش‌های خاصی از سر، پیش از بقیه قسمت‌ها دچار طاسی خواهد شد.

برخی افراد به دلیل زمینه‌ی ژنتیکی و وراثتی نسبت به سایرین بیشتر مستعد ریزش و کم‌پشتی مو هستند. علی‌رغم تأثیرگذاری سایر عوامل محیطی و موقعیتی، ژنتیک همیشه حرف اول را می­زند. البته داروهایی برای این‌گونه ریزش مو وجود دارند که از این میان می‌توان به ماینوکسیدیل و فاینستراید اشاره کرد.

۲- تغییرات هورمونی

یک علت شایع ریزش مو تغییرات هورمونی و عدم تعادل هورمون‌ها در بدن می‌باشد. افرادی که دچار این وضعیت هستند، به‌طور موقتی دچار ریزش مو خواهند شد. این عدم توازن هورمون‌ها می‌تواند به علت اختلال در عملکرد غده تیروئید، دوران بارداری و شیردهی، یائسگی و یا زایمان اتفاق بیفتد. تغییرات هورمونی دوران بلوغ نیز می‌تواند ریزش مو به همراه داشته باشد. این نوع از ریزش مو موقتی است و پس از بازگشتن هورمون‌ها حالت متعادل برطرف خواهد شد.

هورمون‌های بدن در رشد و ریزش موها بسیار تأثیرگذار هستند. اگر به هر دلیلی تعادل هورمونی بدن شما به هم بخورد، رشد موها نیز دستخوش تغییر می‌شود.

عواملی همچون بارداری یا اتمام بارداری، کیست تخمدان، مصرف قرص‌­­های ضدبارداری یا سایر قرص­‌های هورمونی موجب تغییر در حالت موها می­شوند. با رفع عدم تعادل هورمونی بدن، مشکل موها نیز برطرف خواهد شد.

یائسگی زنان به علت تغییرات هورمونی زیادی که در بدن ایجاد می‌کند موجب کم‌پشت شدن موها می‌شود. به‌طورکلی افزایش سن در زنان و مردان با کم‌پشت شدن موها همراه است و این کاملاً طبیعی است و بخشی از عوارض افزایش سن به شمار می‌رود.

در مردان هورمون تستوسترون با ریزش مو در ارتباط است.

کم‌کاری و پرکاری تیروئید نیز موجب به هم خوردن تعادل هورمونی بدن می‌شود و روی موهای شما تأثیر خواهد گذاشت. با مصرف قرص­‌های مخصوص تیروئید و رفع این مشکل، رشد موهای شما نیز به حالت عادی بازخواهد گشت.

عوارض جانبی دارو
عوارض جانبی دارو

۳- مصرف برخی از داروها

همه افراد گاهی به دلیل بیماری‌های مختلف مجبور به استفاده از برخی داروها می‌شوند که ممکن است این داروها بر روی موها تأثیر سوء داشته باشند. برخی از داروها مانند قرص‌های ضدبارداری، قرص‌های ضدافسردگی، داروهای مورداستفاده در درمان سرطان، داروهای دیابت و فشارخون و … می‌توانند منجر به ریزش مو شوند. همچنین دیده شده است که مصرف بیش‌ازاندازه ویتامینA نیز موجب ریزش مو می‌شود.

برخی داروها دارای عوارضی هستند و موجب ریزش و کم‌پشتی مو می­شوند، ازجمله برخی داروهای اعصاب و داروهای ضدافسردگی یا داروهای مربوط به فشارخون. همان‌طور که می­دانید داروهای مخصوص شیمی‌درمانی موجب ریزش موقت موها می­شوند.

عوارض داروهایی را که مصرف می­کنید بررسی کنید. اگر ریزش موی شما به خاطر عوارض دارو باشد، حالتی موقتی است و با اتمام دوره­ی مصرف دارو، موهای شما رشد خود را از سر می‌گیرند.

۴- مشکلات پوستی

عفونت پوست سر ازجمله عفونت‌های قارچی می‌تواند یکی از علت‌های ریزش مو باشد و حتی کچلی سکه‌ای به وجود بیاورد. در صورت درمان قارچ‌های پوستی موها دوباره رشد خواهند کرد.

برای خرید موثرترین مکمل‌های درمان ریزش مو به داروبوم که یک “فروشگاه اینترنتی دارو” است مراجعه کنید.

۵- استرس

استرس تحت شرایط خاص زندگی یکی از شایع‌ترین علت‌های ریزش مو به‌خصوص در ایران است که البته با بهبود شرایط وضعیت موها به حالت اول باز خواهد گشت. مواجهه با شوک‌های ناگهانی فیزیکی یا روحی نظیر از دست دادن یک عزیز، کاهش وزن سریع، جراحت شدید و غیره نیز می‌تواند باعث تغییراتی در موهای شما شود.

هرگونه فشار جسمی و روحی می­تواند بر روی موها تأثیر گذاشته و موجب کم‌پشتی و ریزش موقت آن‌ها شود. در برخی افراد تحت شرایط سخت و استرس‌زا، موها به شکل سکه‌­ای ریزش داشته و قسمت‌های کوچکی از موی سروصورت به‌طور کامل و به‌اندازه­ی یک سکه خالی می‌شود.

انواع بیماری­هایی که جسم را شدیداً درگیر می­‌کنند موجب کاهش رشد و ریزش موقت موها می‌­شوند.

استفاده از مکمل های کاهش استرس و بهبود خواب علاوه بر تقویت جسمانی در ایجاد حس آرامش و جلوگیری از ریزش موی عصبی نیز مؤثر است. با از بین رفتن فشار و بازگشت فرد به زندگی عادی، مشکل موها نیز برطرف شده و رشد عادی خود را از سر می‌گیرند.

۶- آرایش زیاد موها

آرایش زیاد مو
آرایش زیاد مو

آرایش بیش‌ازحد مو می‌تواند موجب از بین رفتن فولیکول‌های مو و ریزش آن‌ها شوند. سشوار کشیدن زیاد، استفاده از برخی درمان‌ها، محکم بستن موها و استفاده از حرارت دستگاه‌هایی مانند اتوی مو می‌تواند منجر به التهاب فولیکول‌ها و ریزش موها شود.

آیا از رنگ کردن و مدل دادن به موهای خود لذت می­برید؟ اما اینکه مدام موها را سشوار بکشید یا با ابزارهای مختلفی مثل اتوی مو یا بابلیس و غیره به موها مدل دهید، یا اگر برای مدل دادن به مو آن‌ها را سفت می­بندید یا محکم می‌بافید، این کار می­تواند به‌تدریج موها را ضعیف کرده و باعث ریزش و کم‌پشتی مو شود. رنگ‌های شیمیایی حالت طبیعی مو را تغییر می­دهند. به‌خصوص اگر نحوه­ی درست مصرف آن‌ها را رعایت نکنید، موجب سوختن و از بین رفتن موها می­شوند.

مطالعه بیشتر:
برای مشاهده مشخصات و قیمت لیست مکمل های زینک پلاس به صفحه “زینک پلاس” در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

۷- تغذیه نامناسب

سوءتغذیه و رژیم غذایی فاقد پروتئین کافی و مملو از کربوهیدرات نیز از علل دیگر ریزش مو است. بسیاری از افراد از رژیم‌های غذایی غلطی برای کاهش وزن استفاده می‌کنند که بدنشان را در معرض کمبود مواد مغذی قرار می‌دهد. در این موارد با اصلاح رژیم غذایی و استفاده از یک مکمل تقویت مو، مشکل ریزش مو نیز برطرف خواهد شد.

موهای شما برای سالم بودن و داشتن رشد مناسب نیازمند مقادیر کافی پروتئین و انواع ویتامین شامل ویتامین‌های گروه B، ویتامین C و E و همچنین برخی مواد معدنی همچون مس، روی و آهن هستند. اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید و مقدار مناسبی از این مواد را به بدن وارد نکنید، ممکن است دچار کم‌پشتی و ریزش مو شوید.

اگر رژیم غذایی شما ازنظر دریافت پروتئین ضعیف باشد، پس از مدتی شاهد ریزش و توقف رشد موهای خودخواهید بود. پس حتماً به‌اندازه کافی پروتئین مصرف کنید. مصرف گوشت، ماهی، تخم‌مرغ و حبوبات می­تواند بسیار مفید باشد.

خوب است بدانید کمبود آهن برروی موهای شما تأثیرگذار است. بسیاری از بانوان به درجاتی از کم‌خونی دچار هستند. نخود، لوبیا و عدس، جگر و گوشت گاو، اسفناج و کشمش ازجمله موادی هستند که برای تأمین آهن موردنیاز بدن مفیدند. اگر نمی‌توانید با رژیم غذایی مناسب آهن موردنیاز بدن را تأمین کنید، با مشورت پزشک خود از نوعی مکمل حاوی آهن استفاده کنید. مصرف مکمل‌ها و مواد حاوی روی نیز برای سلامت موها بسیار مفید است. جگر و گوشت گاو، عدس و زرده‌ی تخم‌مرغ مقدار خوبی روی دارند.

بهترین محصول برای تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز موها قرص سیستین b6 می‌باشد.

ویتامین‌های گروه B به شادابی و سلامت پوست و مو کمک شایانی می­کنند. ویتامین B شامل هشت نوع ویتامین است که مجموعاً B کمپلکس نامیده می­شوند. هر یک از این ویتامین‌ها را در برخی از مواد غذایی می‌توان یافت. ازجمله مواد سرشار از ویتامین B می‌توان به جگر، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، انواع لوبیا، ماهی، مغزها و دانه­ها، موز و اسفناج اشاره کرد. اگر خوردن انواع مختلفی از مواد برای شما دشوار است می­توانید از مکمل­های دارویی B کمپلکس استفاده کنید.

به‌غیراز موارد اشاره‌شده، مس، سلنیوم، ویتامین E، A و ویتامین C نیز برای سلامتی موها ضروری هستند. شما می­توانید با توصیه­ی پزشک از یک مولتی‌ویتامین مناسب استفاده کنید.

تغذیه نامناسب
تغذیه نامناسب

خیلی از افرادی که رژیم‌های سخت گرفته و وزن زیادی کم می­کنند با مشکل ریزش مو مواجه می­شوند. بدن در رژیم‌های سخت با کمبود انواع مواد مواجه می‌شود که بر رشد موها تأثیرگذار است. پس از گذشت مدت‌زمانی از تثبیت وزن (حدود شش ماه) و با تعادل دریافت مواد غذایی، وضعیت رشد موها عادی می‌شود. به کسانی که قصد دارند رژیم بگیرند توصیه می‌شود از یک مولتی‌ویتامین مناسب روزانه استفاده کنند.

علاوه بر کاهش وزن ناگهانی، چاقی نیز به نفع موها نیست و اکثر افراد چاق از کم‌پشتی مو رنج می‌برند.

شایعترین مشکلات مو

مو یکی از مهم‌ترین ارکان زیبایی برای هر فردی به شمار می‌رود و کمتر کسی پیدا می‌شود که بگوید دچار هیچ‌یک از مشکلات مو نیست. همه ما حداقل در برهه‌ای از زندگی، با یکی از مشکلات مرتبط با مو درگیر شده‌ایم. به عنوان مثال یکی از ریزش مو رنج می‌برد و دیگری از شکنندگی مو، یکی از جنس موهای خود راضی نیست و دیگری سرعت رشد موهای خود را کند می بیند. پس اگر دچار یکی از مشکلات مربوط به موهای خود هستید هرگز ناامید نشوید؛ چراکه شما تنها نیستید. در ادامه نیز راه‌حل‌هایی مؤثر برای تقویت و افزایش رشد موها پیشنهاد خواهیم کرد؛ قرص اکتی درم یکی از مکمل های جلوگیری از ریزش مو می باشد که با تامین ویتامین های مورد نیاز باعث بهبود ریزش مو و افزایش لطافت آن می شود.

برای خرید مکمل ها جهت بهبود سلامت مو و افزایش شادابی و نشاط موهایتان می توانید از طریق داروخانه اینترنتی داروبوم اقدام نمایید.

علت ریزش مو چیست؟

اولین و شایع‌ترین بحرانی که ممکن است در رابطه با موهایتان، با آن مواجه شوید، ریزش مو می‌باشد. هر فردی روزانه به طور متوسط ۱۰۰ تار مو از دست می‌دهد. ریزش مو می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که گام اول در درمان ریزش مو شناخت علت آن است.
• مردان به‌تدریج و با گذشت زمان، موهای بالای سرشان را از دست می‌دهند و در نهایت حلقه نعل مانندی در اطراف سرشان باقی می‌ماند، به این نوع ریزش مو ؛ ریزش موی مردانه می‌گویند. علت اصلی آن، ژنتیک است و هورمون مردانه تستسترون باعث آن می‌شود. ریزش مو به شکل زنانه فرق دارد؛ به این شکل که موهای بالای سر خانم‌ها نازک می‌شوند و موهای جلوی سر سالم باقی می‌مانند.
• اختلالات دیگری نیز می‌توانند موجب ریزش مو شوند. افراد مبتلا به بیماری خود ایمنی آلوپسی آره آتا موهای سر و نواحی دیگر بدنشان را از دست می‌دهند.
• کسانی که داروهای ضدافسردگی، رتینوئیدها، ان.اس.ای.آی.دی ها، رقیق‌کننده‌های خون، قرص‌های ضدبارداری و درمان‌های هورمونی دیگر، داروهای فشار خون، شیمی درمانی و پرتو درمانی استفاده می‌کنند، در معرض ریزش موی شدید قرار می‌گیرند.
• همچنین برخی روش‌های اشتباه مراقبت از مو، مانند رنگ کردن بیش از اندازه، محکم بستن یا محکم بافتن موها، دکلره کردن، صاف کردن زیاد و یا فر دائمی کردن موها ممکن است موجب ریزش مو شود.
• شاید باعث تعجب شما شود ولی باید بدانید برخی افراد درنتیجه اختلالی به نام تریکوتیلومانیا (اختلال موکنی)، با دستان خود سبب ریزش مو می‌شوند.
• و در نهایت می‌توان گفت که یکی از شایع‌ترین علل ریزش مو، سوء تغذیه و کمبود مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و تقویت موها می‌باشد. بسیاری از افراد در رژیم غذایی خود از موادی که فولیکول‌های مو را جهت رشد موهای جدید و افزایش ضخامت آن‌ها، تغذیه کند، استفاده نمی‌کنند.
پس با شناخت همه این موارد به شما عزیزان توصیه می‌کنیم با مراجعه به پزشک متخصص ابتدا علت اصلی ریزش موی خود را شناخته و سپس برای درمان اقدام نمایید. پزشک متخصص با بررسی همه‌جانبه موهای شما، به علت اصلی ریزش مو پی خواهد برد و بر اساس آن درمان را آغاز می‌کند.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” قرص هیرویت چیست و چه خواص دارد ” را نیز در وب سایت داروبوم بخوانید.

علت شوره سر چیست؟

یکی از بدترین مشکلات مو، شوره سر می‌باشد. شوره سر وقتی پدیدار می‌شود که پوست سر، خشک، شکننده و پوسته‌پوسته می‌شود. به دانه‌های سفیدی که در لابه‌لای موها دیده می‌شوند و یا بر روی لباس ریخته می‌شوند، شوره سر گفته می‌شود که بسیار هم از نظر ظاهری، ناخوشایند هستند.
• آب و هوای خشک زمستانی یا خشکی محیط زندگی، منجر به خشک شدن و پوسته‌پوسته شدن سر می‌شود.
• همچنین شستشوی بیش از حد مو و یا استفاده زیاد از شامپو در هر بار شستشو باعث خشک شدن پوست سر می‌شود.
• با مصرف برخی داروها نظیر ایزوترتینوین خشکی سطح پوست پدید می‌آید و همچنین شامپوهای با پایه مواد شوینده قوی مثل عصاره نعنا یا منتول باعث خشکی پوست می‌شوند.
برای رفع خشکی پوست سر باید ریشه‌یابی نمود؛ به عنوان مثال اگر متوجه شدید که علت خشکی و پوسته‌پوسته شدن سر، محصولاتی باشند که استفاده می‌کنید، استفاده از آن‌ها را متوقف کنید و یا شستشوی زیاد موهای خود را کمتر نمایید. شما می‌توانید با مرطوب‌کننده و یا نرم‌کننده مو، موهایتان را ماساژ دهید و سپس بشویید. اگر دچار اختلال و یا بیماری پوستی مزمن مانند درماتیت سبوره و یا پسوریازیس هستید بهتر است قبل از هر کاری به تجویز و توصیه پزشک خود توجه نمایید.

پیشنهاد می‌کنیم مقاله ” فارماتون مکملی شگفت انگیز ” را نیز در وب سایت داروبوم بخوانید.

علت سفیدی موها

علت سفیدی مو چیست؟

قطعاً برای هیچ‌یک از افراد سفید شدن موی سر نمی‌تواند خوشایند باشد؛ چراکه همه سفیدی مو را نقطه آغازی برای پیر شدن می‌دانند. دانشمندان پس از تحقیقات زیاد به علت اصلی سفید شدن موی سر انسان پی برده‌اند. باید بدانید که سفید شدن مو، لزوماً ارتباطی با نوع ملانین (رنگ‌دانه) موجود در موهای ما و یا به عبارتی تیره و روشن بودن رنگ اولیه موهایمان ندارد. سفید شدن مو برای همه اتفاق می‌افتد. این پدیده در مردان حدود ۳۰ سالگی و در زنان در ۳۵ سالگی رخ می‌دهد.
ملانوسیت ها که مسئول تولید رنگ موهای ما می‌باشند هر ۱۰ سال، ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت تولید رنگ خود را از دست می‌دهند و این به معنای روشن شدن تدریجی مو می‌باشد، زمانی که ملانوسیت کاملاً فاقد رنگ‌دانه شود، مو سفید می‌شود و اگر تعداد ملانین یک تار مو کمتر از حالت عادی شود، آن مو خاکستری و یا نقره‌ای‌رنگ می‌شود.
باید توجه داشت فقط افزایش سن، علت سفید شدن مو نیست؛ بلکه عوامل دیگری نیز می‌توانند سرعت آن را افزایش دهند، مانند:
• نظیر کمبود ویتامین B12
• بیماری تیروئید
• نوعی بیماری سیستم ایمنی
• سیگار کشیدن (سرعت سفید شدن مو در سیگاری‌ها، چهار برابر افراد غیر سیگاری است)
• کم خونی
• رژیم‌های سخت و طولانی‌مدت
• عوامل ارثی
• بیماری‌ها و افزایش گلبول‌های سفید خون

داروبوم یک ” داروخانه آنلاین ” است که بهترین محصولات تقویت کننده مو را با کمترین قیمت ارائه می‌دهد.

علت رشد ناکافی مو چیست؟

یکی دیگر از مشکلات مربوط با مو که بسیاری از اشخاص از آن شکایت دارند، رشد کم و کند موهایشان می‌باشد. علت رشد کم موها می‌تواند بسیار متنوع باشد؛ به عنوان مثال:
• علت رشد ناکافی مو می‌تواند کمبود پروتئین باشد. چراکه موها عمدتاً از پروتئین ساخته شده‌اند پس باید مواد پروتئینی را به مو رساند.
• استرس هم می‌تواند رشد مو را به تاًخیر اندازد و یا مصرف برخی داروها سرعت رشد مو را کند، می‌کند. همچنین نداشتن خواب کافی و با کیفیت نیز می‌تواند یکی از علل رشد ناکافی مو باشد؛ پس دقت کنید که ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه را از خود دریغ نکنید.
• مصرف امگا ۳ و روغن ماهی نیز در رشد موها مؤثر است؛ بنابراین دقت کنید که در رژیم غذایی خود به میزان کافی از این اسید چرب غیر اشباع استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است رشد موهایتان به‌کندی صورت گیرد.

بهترین روش های کنترل ریزش مو کدام است؟

موهای سر ما روزانه تا تعداد مشخصی ریزش دارند (حدود ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز). برخی افراد براثر عواملی همچون افزایش سن و زمینه‌های ژنتیکی دچار ریزش موی دائمی می­شوند. برخی عوامل زودگذر و موقتی نیز می­توانند به‌طور موقت و کوتاه‌مدت موهای سر را کم‌پشت‌تر کرده و یا موجب ریزش مو و نازکی تار موها شوند پس قبل از شروع به درمان موها و استفاده از شامپو­ها یا لوسیون های خاص، ابتدا سعی کنید علت اصلی ریزش موهای خود را پیدا کنید. سپس بهترین دارو و یا مککمل را برای تقویت مو انتخاب کنید.

مکمل تقویت مو
مکمل تقویت مو

۱- موهای خود را تمیز نگه‌دارید

موهای کثیف و چرب مستعد ریزش هستند. برای موهای خود یک شامپوی مناسب انتخاب کرده و همواره آن‌ها را تمیز نگه‌دارید. اگر کف سر عرق کرده و چرب شود، موهای شما مستعد ریزش خواهند بود. هنگام شستشوی سر آب را زیاد داغ نکنید و آب را ولرم نگه‌دارید.

۲- تقویت‌کننده‌های طبیعی مو

برخی مواد طبیعی از قبیل حنا و زرده­ی تخم‌مرغ و آرد نخودچی و قهوه یا چای از قدیم به‌عنوان تقویت‌کننده­ی قوی مو شناخته‌شده‌اند. روغن نارگیل، روغن رز ماری و روغن بادام تلخ نیز از مواد مفید برای مو هستند. استفاده از آب پیاز می­‌تواند قارچ‌های پوستی را از بین برده و ریشه­ موها را محکم کند. آب‌پرتقال نیز یکی دیگر از تقویت‌کننده‌های طبیعی موست.

۳- استفاده از مکمل های تقویت مو

عوامل مختلفی می تواند منجر به ریزش مو و آسیب به موها شود که از مهمترین آنان می توان به اختلالات هورمونی و ژنتیک و همچنین مصرف انواع قرص اشاره کرد.برای بهبود کیفیت مو و افزایش شادابی و نشاط آنها می توانید به مطالعه مقاله های بیشتر در این زمینه و یا مکمل های پیشنهادی موجود در سایت داروبوم مراجعه کنید. مصرف زینک یکی از بهترین راه حل ها جهت جلوگیری از ریزش مو است،ازآنجایی‌که بدن ما قادر نیست روی را ذخیره کند، میزان موردنیاز روی را باید از طریق مواد غذایی و مکمل‌های زینک پلاس به بدن برسانیم،جهت کسب اطلاعات بیشتر مطالعه مقاله “بهترین مکمل زینک پلاس کدام است؟” پیشنهاد می‌شود. در ادامه به معرفی برخی از بهترین و معروفترین مکمل های تقویت مو می پردازیم:

مکمل هیر ویت (HAIR VIT)

هیرویت حاوی انواع ویتامین‌های B، روی، کلسیم، اسیدهای آمینه و بسیاری از ریزمغذی‌های دیگر است که به افزایش ضخامت تارهای مو، توقف ریزش و تقویت رشد مو و همچنین درخشندگی موها کمک کرده و برای خانم‌ها و آقایانی که دچار ریزش موی غیر ارثی هستند بسیار مناسب است.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” هیرویت ” کلیک کنید.

مکمل هیر اکتیواتور (HAIR Activator)

هیر اکتیواتور غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدهای آمینه‌های ضروری برای رشد موها است که از ریزش موها جلوگیری کرده و رشد آن‌ها را افزایش می‌دهد. ترکیبات موجود در این محصول به‌صورت مستقیم و یا غیر مستقیم نقش خود را در سلامت مو ایفا می‌کنند. علاوه بر این می‌توانند تأثیر یکدیگر را تقویت نمایند و درنهایت به افزایش ضخامت تارهای مو، توقف ریزش و تقویت رشد موها کمک می‌کنند.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” هیر اکتیواتور ” کلیک کنید.

مکمل هیر فولیک وومن (Hairfolic Woman)

هیر فولیک وومن حاوی ریزمغذی‌های ضروری برای رشد موهای بانوانی است که با افزایش سن و رژیم غذایی نامناسب، استرس، آرایش مو و شیوه زندگی، سلامت موهای آن‌ها تحت تأثیر قرار گرفته است. هیرفولیک وومن علاوه بر کمک به حفظ سلامت و جلوگیری از ریزش مو به سلامت پوست، مو و ناخن نیز کمک می‌کند.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” هیر فولیک وومن ” کلیک کنید.

مکمل هیرفولیک من (Hairfolic Man)

هیرفولیک من اختصاصاً برای آقایان فرموله شده است و با داشتن بیوتین، سلنیوم، روی، مواد معدنی، انواع ویتامین‌ها و ریزمغذی‌ها از ریزش مو با الگوی مردانه جلوگیری کرده و به حفظ سلامت پوست و جوانسازی آن کمک می‌کند. علاوه بر این هیرفولیک من باعث کاهش تغییرات وابسته به سن ازجمله ریزش مو، خشکی و سفید شدن مومی‌شود.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” هیرفولیک من ” کلیک کنید.

مکمل هیر برست (HairBurst)

هیر برستحاوی تمام ویتامین‌هاى محلول در آب و ریزمغذی‌های موردنیاز برای تقویت مو است؛ بنابراین با تغذیه کامل موها باعث افزایش رشد موها می‌شود و ضخامت تار مو و رشد مجدد موهایى که اخیراً از دست رفته‌اند را بهبود می‌بخشد.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” هیربرست ” کلیک کنید.

مکمل رینفولتیل (Rinfoltil)

رینفولتیل با مواد تشکیل‌دهنده خود باعث کاهش چربی پوست سر و اصلاح رشد پیاز مو شده و درنتیجه موجب رویش مو، ضخیم شدن موها می‌شود. رینفولتیل موجب جلوگیری و توقف ریزش موها شده و از موهای شما محافظت می‌کند.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” رینفولتیل ” کلیک کنید.

مکمل هیرنوتری (Hair NUTRI)

هیرنوتری حاوی ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های ضروری برای جلوگیری از ریزش مو است که محرک و تقویت‌کننده رشد مو و ناخنبوده و باعث افزایش مقاومت مو، ناخن و تقویت ریشه مو می‌گردد.

مکمل نورکرین آقایان (Nourkrin Men)

نورکرین آقایان یک مکمل مناسب برای تقویت مو در آقایان است. قرص نورکرین با برخورداری از انواع ویتامین‌ها، اسیدهای چرب و سیلیکا، علاوه بر جلوگیری از ریزش مو، از سفید شدن مو نیز پیشگیری می‌کند. این مکمل ضد ریزش مو از تحلیل رفتن فولیکول‌های مو جلوگیری می‌کند و خون‌رسانی به پوست سر را افزایش می‌دهد. درنتیجه باعث تأمین مواد مغذی موها شده و رشد موها را تحریک می‌نماید.

برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر، بر روی کلمه ” نورکرین آقایان ” کلیک کنید.

مکمل جاست فور هیر (JUST FOR HAIR) 

جاست فور هیر یک مکمل عالی برای تقویت رشد مو و توقف ریزش مو می‌باشد که کلیه ویتامین‌ها، مواد معدنی و اسیدآمینه‌های موردنیاز برای سلامت مو را تأمین می‌کند. افرادی که علت ریزش مو آن‌ها وراثت و یا نوسانات هورمونی و همچنین استرس است نیز می‌توانند از مزایای این قرص ضد ریزش مو بهره ببرند. جاست فور هیر خون‌رسانی به پیاز مو را افزایش می‌دهد و باعث تقویت و بازسازی ریشه مو می‌شود. علاوه بر این، در حفظ رنگ طبیعی مو و پیشگیری از سفید شدن زودرس موها نیز مؤثر است.

روغن آرگان فواید بسیاری بخصوص در زیبایی و سلامت موها دارد برای آشنایی بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله “روغن ارگان چیست و فواید آن برای مو” را مطالعه کنید.

 جمع بندی:
مکمل‌های فوق نمونه‌ای از مکمل‌های تقویت مو در ایران هستند که شما می‌توانید با مشورت پزشک برای تقویت موها و جلوگیری از ریزش موهایتان از آن‌ها استفاده کنید. این مکمل‌ها کمبودهای تغذیه‌ای را برطرف کرده و با دارا بودن ویتامین‌ها و ریزمغذی‌های موردنیاز موها مشکل ریزش مو را به‌راحتی برطرف می‌کنند. این مکمل‌ها کاملاً برحسب نیاز موها طراحی و تولید شده‌اند و شما قطعاً با استفاده از آن‌ها به نتایج فوق‌العاده‌ای دست خواهید یافت و مجدداً صاحب موهای پرپشت و درخشان خواهید شد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.