معرفی چند نمونه مکمل بدنسازی ایرانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
انتخاب بهترین مکمل بدنسازی بر رفع نیازهای فرد ورزشکار همواره یکی از دغدغه‌های ورزشکاران است. تنوع گسترده مکمل های بدنسازی در داروخانه ها با برندهای مختلف تولید کننده انتخاب را برای ورزشکاران سخت‌تر خواهد کرد. برای بسیاری افراد سؤال است که آیا برندهای ایرانی در حد برندهای خارجی کیفیت و کارایی دارند یا خیر. ما در ادامه این مقاله به این موضوع می‌پردازیم و چند نمونه از بهترین مکمل‌های ایرانی را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مکمل بدنسازی ایرانی آری یا خیر؟

در سال های اخیر با ممنوعیت واردات مکمل های خارجی مکمل های بدنسازی خارجی به مرور از گردونه توزیع خارج شده اند. اکنون هیچ یک از داروخانه ها و مراکز فروش مکمل معتبر مکمل ورزشی خارجی ارائه نمی کنند و تمام مکمل های عرضه شده در این مراکز تولید ایران است.

ساخت و تولید مکمل های بدنسازی در ایران توسط شرکت‌های مختلفی صورت می‌گیرد. مکمل‌های ساخت ایران دو دسته هستند:

اول؛ مکمل بدنسازی ایرانی که با مواد اولیه تولید داخل تهیه و بسته ‌بندی ‌شده و سپس وارد بازار وارد می‌شوند.

دوم؛ مکمل‌هایی که مواد اولیه آن‌ها به ‌صورت فله‌ای با مجوز وزارت بهداشت وارد ایران شده و پس از بسته ‌بندی روانه بازار می‌شوند.

از مهم‌ترین مزایای مکمل‌های بدنسازی ایرانی می‌توان به قیمت کمتر آن‌ها نسبت به نمونه‌های خارجی و تقلبی نبودن آن‌ها اشاره کرد زیرا امکان تقلبی بودن محصولات خارجی در حال حاضر بیشتر است. از طرفی مکمل‌های بدنسازی ایرانی با توجه به شرایط تغذیه و آب ‌و هوای کشور خودمان ساخته ‌شده است و سازگاری بیشتری با بدن ورزشکاران ایرانی دارد.

بهترین مکمل بدنسازی ایرانی

مکمل بدن ‌سازی ایرانی که در ایران تولید و عرضه می‌شوند بسیار متنوع هستند به همین خاطر برای داشتن بهترین انتخاب میان انواع مکمل بدنسازی ایرانی بهتر است با معروف ترین و پرفروش ترین آنها آشنا شده و پس از آن براساس ویژگی های موجود و همچنین نیاز خود بهترین آنها دست به انتخاب بزنید.

بهترین مارک مکمل بدنسازی در ایران شامل موارد زیر است:

۱- مکمل ورزشی دوبیس

مکمل های ورزشی تولید شده توسط شرکت صنایع غذایی ایلیا پارس در بازار با نام تجاری دوبیس عرضه می شود. دوبیس مجموعه کاملی از مکمل های بدنسازی مطرح را با کیفیت بالا و هم طراز با برندهای خارجی تولید کرده است. این شرکت موفق به دریافت گواهینامه های معتبر از قبیل ISO 9000 ،ISO 22000 و HACCP است.

– پروتئین وی گلد دوبیس

پروتئین وی گلد دوبیس یکی دیگر از مکمل بدن‌ سازی ایرانی، برای افزایش حجم خالص عضلات است. این مکمل بدنسازی ایرانی برای ساخت گلیکوژن، افزایش سرعت ریکاوری و کاهش دردهای عضلانی ناشی از تمرینات سخت ورزشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پودر پروتئین وی گلد دوبیس
خرید پروتئین وی

– گینر پرو کمپلکس دوبیس

گینر پرو کمپلکس دوبیس یک مکمل مفید برای افزایش وزن و افزایش حجم عضلات است. گینر پرو کمپلکس دوبیس حاوی ۵۰% پروتئین وی و کازئین است و با افزایش ذخایر گلیکوژن عضلات باعث افزایش انرژی ورزشکاران در حین تمرینات می‌شود. این مکمل منبع پروتئین، اسید آمینه و کربوهیدرات است که موجب افزایش حجم عضله و افزایش وزن بدن می گردد. همچنین از تحلیل رفتن عضلات نیز پیشگیری می‌کند.

گینر پرو کمپلکس دوبیس

– آمینو انرژی دوبیس

این مکمل با دارا بودن آمینواسیدهای ضروری برای رفع کمبود پروتئین‌ها و همچنین جلوگیری از تحلیل عضلات در تمرینات سخت بکار می‌رود. از اثرات مفید پودر آمینو انرژی دوبیس می‌توان به افزایش توده عضلات و انرژی در بدن اشاره کرد.

پودر آمینو انرژی دوبیس 270 گرمی

پیشنهاد داروبوم برای آشنایی با انواع مکمل های بدنسازی موجود در بازار و فواید و ویژگی های هرکدام مطالعه مقالهانواع مکمل های بدنسازی میباشد.

۲- مکمل ایرانی فول استار

شرکت اوج بلند سیمرغ مجموعه ای است که خط تولید مکمل های ورزشی و غذایی را با مواد اولیه دریافتی از شرکت آلمانی زدکانزپت راه اندازی کرده است. مکمل های بدنسازی این شرکت با نام فول استار در بازار عرضه می شود. سبد محصولات نوتریمد کاملا غنی است و اکثر مکمل های ورزشی را مانند کربوهیدرات، پروتئین وی، گینر، کراتین، گلوتامین، مکمل آمینو، bcaa شامل می شود.

– مکمل وی پروتئین فول استار

این مکمل از پروتئین با خلوص بالا (۷۴ درصد) به همراه ۱۰ درصد کربوهیدرات تهیه‌ شده است و برای فعالیت‌های بدنسازی قدرتی و استقامتی بسیار مفید است. مکمل پروتئین وی فول استار باعث افزایش توده عضلانی، کاهش چربی و افزایش حجم سلول‌های عضلات می‌شود. پروتئین وی فول استار در دو حجم ۲۷۲۰ گرمی و ۷۵۰ گرمی عرضه می شود.

وی پروتئین فول استار

– قرص آرژنین فول استار

قرص آرژنین فول استار یک مکمل خوب ایرانی برای عضله سازی است. قرص ال آرژنین فول استار با تحریک ساخت پروتئین در عضلات و سنتز گلیکوژن به افزایش قدرت ورزشکار کمک می‌کند. قرص آرژنین ۱۰۰۰ فول استار یک محصول عالی برای افزایش ترشح هورمون رشد و درنتیجه افزایش قد در کودکان و نوجوانان است.

قرص آرژنین 1000 میلی گرم فول استار

۳- مکمل ورزشی PNC (کارن)

شرکت PNC یکی از قدیمی ترین شرکت های تولید کننده مکمل بدنسازی در ایران است. برند کارن دارنده گواهینامه بین المللی GMP بوده و از سوی بسیاری ورزشکاران و مربیان ایرانی مصرف می شود.

– سوپر کراتین پی ان سی

سوپر کراتین یک مکمل فوق العاده مفید برای افزایش حجم و توده عضلانی و ساخت ایران است. در فرمولاسیون این مکمل آمینواسیدهایی مانند گلوتامین و تائورین نیز وجود دارند که به رشد سریع‌تر عضلات و افزایش قدرت بدنی کمک می‌کنند. تسریع ریکاوری، خواص آنتی اکسیدانی، افزایش تولید هورمون رشد و خونرسانی بهتر اندام‌های مختلف بدن از مزایای مصرف پودر سوپر کراتین پی ان سی است.

پودر سوپر کراتین پی ان سی

– مکمل HMB پی ان سی

این مکمل ورزشی از تحلیل عضلات در حین تمرینات سنگین جلوگیری کرده و سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند. این مکمل بدنسازی دوره ریکاوری را کاهش داده و برای کاهش بافت چربی در دوران کات بسیار مفید است.

قیمت قرص اچ ام بی پی ان سی

– گین آپ بزرگسالان PNC

یک مکمل عالی افزایش وزن بدن و افزایش حجم است. این مکمل با تأمین انرژی و پروتئین مورد نیاز بدن از سوء تغذیه جلوگیری کرده و برای مراحل اولیه بدن ‌سازی فوق ‌العاده مفید است اگر دچار کم اشتهایی هستید مصرف این مکمل گین آپ کمک شایانی به حفظ تناسب اندام شما می‌کند و اگر در کنار مصرف این پودر ورزش کنید در کنار افزایش وزن به عضله سازی هم نیز خواهید رسید.

گین آپ بزرگسالان پی ان سی
خرید گینر

۴- مکمل بدنسازی ژن استار

شرکت دارویی ستارگان نیک با بهره گیری از دانش متخصصان برتر داخلی و دانش روز دنیا اقدام به تولید مکمل های ورزشی و غذایی با برند ژن استار کرده است. ژن استار برای کلیه رشته های ورزشی مکمل های تخصصی را تولید کرده است از جمله این مکمل ها می توان به ال کارنیتین، پودر گینر، کربوهیدرات، بی سی دبل ای، پروتئین وی گلد و… اشاره کرد.

– ایزو وی گلد ژن استار

پودر ایزو وی ۹۰% ژن استار حاوی پروتئین وی ایزوله است. مصرف این مکمل نقش موثری در افزایش حجم عضلات و حفظ توده عضلانی خالص دارد و مناسب ورزشکاران و بدنسازان است. از فواید اصلی مصرف این مکمل می‌توان به افزایش قدرت عضلانی، کاهش خستگی و بهبود عملکرد ورزشی اشاره کرد. افرادی که نیاز به مصرف پروتئین دارند ولی در هضم مکمل های پروتئینی مشکل دارند و می‌خواهند پروتئین مورد نیاز بدن خود را تأمین کنند مصرف این مکمل به دلیل دارا بودن آنزیم های هضمی پیشنهاد می شود.

ایزو وی گلد ژن استار

– پودر مس ژن استار

همانطور که از نام این مکمل ایرانی یعنی مس پیداست می توان فهمید که این پودر منجر به افزایش حجم عضلات می گردد بنابراین افراد لاغر و ورزشکارانی که می خواهند به افزایش حجم و وزن ایده آل خود برسند و مقداری وزن بگیرند از این مکمل بدنسازی ایرانی با کیفیت استفاده می کنند از فواید اصلی این مکمل هم نیز می توان به جذب کالری بسیار و بالا و چاقی، افزایش قدرت فیزیکی و جلوگیری از تخریب عضلات اشاره کرد.

قیمت پودر مس 3000 گرمی ژن استار

نمایندگی مکمل های بدنسازی در ایران

در این مطلب بهترین برندهای مکمل ایرانی خدمت شما عزیزان معرفی شد. سوالی که ممکن است در پایان به ذهن خطور کند این است که مکمل های ورزشی ایرانی را از کجا بخریم؟ آیا نمایندگی مکمل های بدنسازی ایرانی در هر شهر وجود دارد؟ و سوالاتی از این دست.

مزیت مصرف مکمل های تولید ایرانی دسترسی راحت و بدون دردسر به آنهاست. این مکمل ها در اکثر شهرها و استان های کشور نمایندگی دارند و علاوه بر اینها محصولات خود را در داروخانه های حضوری و اینترنتی نیز عرضه می کنند.

همین امر موجب برطرف شدن نگرانی مصرف کنندگان شده است. شما می توانید بهترین مارک مکمل های بدنسازی ایرانی را از داروخانه آنلاین داروبوم تهیه کنید. داروبوم مکمل های ورزشی ایرانی را با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر ایران می فروشد.

سخن پایانی:
درنهایت می‌توان گفت که برای کسب بهترین نتیجه برای افزایش یا کاهش وزن نیازی نیست با صرف هزینه‌های بالا فقط مکمل‌های بدنسازی خارجی را مورد مصرف قرار دهید. در بین محصولات ایرانی مکمل‌های بدنسازی باکیفیتی وجود دارد که می‌توانید با کمی تحقیق با صرف هزینه کمتر از آن‌ها استفاده کنید. نکته‌ای که باید در آخر به آن اشاره‌ کنیم این است که با توجه به ورود مکمل‌های تقلبی در بازار حتماً مکمل‌های بدنسازی را از مراکز معتبر تهیه کنید.

مطالب مرتبط
101 نظرات
  1. مصطفی

    سلام من ۱۶ سالمه شما کدوم برند گینر رو پیشنهاد میدید

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      گینر دوبیس و PNC از کیفیت مناسبی برخوردار هستند.

  2. HAM

    سلام خسته نباشید لطفا بگید که کدوم از این برند ها پروتیین WHEY اونها از همه بهتره و کیفیتش بالاس

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      تمامی برندهایی که تاییدیه بهداشت دارند، مکمل های خوبی هستند. دوبیس و ویثر تحت لیسانس آلمان هستند، QNT تحت لیسانس بلژیک و ترک نوتریشن تحت لیسانس لهستان می باشد. همه این برندها مکمل های خوبی دارند.

  3. ارمان

    سلام وقت بخیر
    میخواستم بدونم برند ادوای برای تهیه مکمل های ورزشی برند خوبی هست یا بهتره از برندای دوبیس و ژن استار مکمل تهیه کنم؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      تمامی برندهایی که نام بردید مکمل های خوبی در بازار دارند. با توجه به نوع تمرینات و با مشورت از مربی، بهتر است مکمل مدنظر را سفارش بدید.

  4. محمدجواد

    سلام. ببخشید من دفعه اولی هست که می‌خوام گیمر بخرم و سن ۲۱ سال دارم و قد ۱۷۴ و وزن ۶۳٫ بین خریدن گینر نوتریمد و کارن و ساپلند گیر کردم. میخواستم که راهنماییم کنید. همچنین هدفم توی اول کار بیشتر افزایش وزن و کم نیاوردن حین تمرینات هست. لطفاً به راهنمایی بکنید که از کدوم مارک بخرم بهتر است؟

    1. داروبوم

      سلام کاربر گرامی،
      هر سه برند گینر نوتریمد، کارن و ساپلند جزء شرکت های شناخته شده هستند و دارای کیفیت مناسبی می باشند. دو برند نوتریمد و برند کارن (که برخی از محصولات خود را با نام تجاری پی ان سی PNC تولید می کند) دارای طرفداران بیشتری هستند. شما می توانید جهت مشاهده انواع گینر بر روی خرید گینر کلیک کنید.
      باتشکر

  5. عارف

    با سلام من بین برند ژن استار و دوبیس گیر کردم میدونم هر دو با کیفیت هستن لطفا یه راهنمایی کنید و بگید کدوم با کیفیت تره

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام
      هردو محصول جزء مکمل های بدنسازی با کیفیت هستند که در ایران تولید و بسته می شوند. اثربخشی هر مکمل با توجه به واکنش جسمانی و متابولیسم فرد مشخص می شود. با توجه به مزایای هردو محصول و رضایتمندی مصرف کنندگان ژن استار و دوبیس می توان برند دوبیس را به شما پیشنهاد داد.

  6. فاطمه

    مکمل پروتیین وی ژن استار برای چه هدفی کاربرد داره؟ برای گرفتن عضله خشک مناسبه؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام
      مکمل های وی برای افرادی که حجم عضلات کمی دارند و در عین حال تیم بندی اکتوکورف یا اندومورف یا ترکیبی از هر دو هستند کارایی دارد تا در حین ورزش در عین حال که ممکن است وزن کم کنند اما بافت عضلانی خود را ازدست ندهند.

  7. آرش

    سلام من ۱۶سالمه ۶ماه سابقه باشگاه دارم میتونم از bcaaاستفاده کنم

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام
      مصرف مکمل بی سی ای ای با دوز مشخص و مقدار تعیین شده توسط مربی مانعی ندارد. اما توجه داشته باشید که مصرف خودسرانه و بدون برنامه می تواند همراه با عوارض باشد. باتشکر

  8. عباسی

    سلام من ۱۹۰قدم هست و ۹۰وزن..میخام برم بدنسازی و اندامم خوب بشه بنظرتون چه محصولی راباید استفاده کنم که خوش هیکل بشم..

    1. فاطمه محمدیان

      سلام
      در هر دوره تمرینی مکمل خاص آن دوره معرفی خواهد شد. بسته به اینکه در فاز کاهش ورن (کاهش بافت چربی) هستید یا دوره حجم ، مکمل هایی مثل الکارنتین و وی به جهت افزایش متابولیسم و همین طور عدم از دست دادن عضلات مناسب خواهد بود، البته حتما همراه یک رژیم غذایی که زیر نظر متخصص تغذیه یا مربی با دانش ارائه گردد (تعیین کالری مصرفی)

  9. Mehdi

    سلام.خسته نباشید
    خواستم بگم مکمل های شرکت کارن تولید داخل هستن تحت لیسانسه شرکت pncآلمان
    درسته؟
    این یعنی چی دقیقا؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام
      محصولات کارن و PNC هردو تولید ایران و توسط شرکت کارن تولید می شوند. تفاوت این دو در نوع و شکل مکمل ها می باشد. PNC با تولید مکمل بدنسازی به شکل پودر و کارن به شکل قرص و کپسول شناخته می شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.