پروتئین وی ایزوله چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
پروتئین وی ایزوله
یکی از بهترین و خالص ترین فرم های پروتئین موجود در بازار است. در فرآیند تولید آن چربی، کربوهیدرات، لاکتوز و کلسترول حذف می شود؛ ترکیباتی که در بسیاری از اشکال دیگر پودر پروتئین یافت می شود. در این مطلب از مجله داروبوم با هم نگاهی می اندازیم به اینکه پروتئین وی ایزوله چیست، برای چه مصارفی کاربرد دارد و نحوه مصرف آن به چه صورت است. با ما همراه باشید. (پروتئین وی قیمت مناسبی در مقایسه با فوایدی که ارائه می دهد دارد. برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین وی چیست و چه انواعی دارد؟

برای درک بهتر پروتئین وی ابتدا باید بدانید که پروتئین وی چیست. بدنسازان معمولاً از پروتئین وی به عنوان مکمل بدنسازای همراه با ورزش های مقاومتی برای کمک به بهبود سنتز پروتئین ماهیچه ها و رشد توده عضلانی بدون چربی استفاده می کنند. سه نوع اصلی پروتئین وی وجود دارد. وی پروتئین کنسانتره (WPC)، وی پروتئین ایزوله (WPI) و وی پروتئین هیدرولیز (WPH). بیایید با هر کدام به طور مختصر آشنا شویم.

وی پروتئین کنسانتره: حاوی سطوح کم چربی و سطوح پایین کربوهیدرات است. درصد پروتئین در WPC بستگی به غلظت آن دارد.

وی پروتئین ایزوله: برای حذف تمام چربی و لاکتوز پردازش می شوند. WPI معمولا حداقل ۹۰ درصد پروتئین است.

وی پروتئین هیدرولیز: به عنوان شکل «پیش هضم شده» پروتئین آب پنیر در نظر گرفته می شود، زیرا قبلاً تحت هیدرولیز جزئی قرار گرفته است؛ فرآیندی که برای جذب پروتئین توسط بدن ضروری است. WPH به اندازه دو شکل دیگر پروتئین وی به هضم نیاز ندارد.

پروتئین وی ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله که معمولاً به عنوان «وی ایزوله» نیز شناخته می شود، یک محصول جانبی طبیعی از فرآیند تولید پنیر است. این ماده خشک و پودری است که می توان از آن برای تولید بسیاری از محصولات مانند فراورده های گوشتی، آب نبات و حتی نوشیدنی های مختلف استفاده کرد.

در فرآیند تولید پروتئین وی ایزوله، کامل ترین اشکال پروتئین را دریافت می کنیم. وی ایزوله غلظت پروتئین بسیار بالاتری نسبت به سایر اشکال وی مانند کنسانتره پروتئین وی (WPC) دارد.

علاوه بر این، فرآیند تولید برای دستیابی به ایزوله پروتئین وی به حذف لاکتوز و چربی اضافی کمک می‌کند و محصول خالص تری نسبت به سایر انواع مکمل‌های پروتئینی ایجاد می‌کند.

این نوع پروتئین با کیفیتی که دارد فاقد کربوهیدرات و کلسترول می باشد از همین رو برای افرادی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند که به دلایلی باید مراقب مصرف کربوهیدرات و کلسترول خود باشند، بسیار عالی است.

پروتئین وی ایزوله به دلیل فیلتراسیون بیشتر از بافت نرم و صاف‌تری برخوردار است و خیلی بهتر با آب و سایر مایعات ترکیب می‌شود و هیچ طعم خاصی در دهان ایجاد نمی‌کند.

پروتئین وی ایزوله

ترکیبات تشکیل دهنده پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله از پروتئین وی خالص‌تر است و حاوی تمام آمینواسیدهایی است که بدن شما برای ترمیم عضلات پس از تمرین نیاز دارد. ازآنجاکه اسیدهای آمینه ضروری توسط بدن ما ساخته نمی‌شود ما باید برای دریافت این مواد مغذی ضروری به دنبال مواد غذایی و مکمل‌ها باشیم. پروتئین وی ایزوله یکی از این مکمل‌هاست که برای کاهش آسیب بافتی و افزایش کارآیی اسیدهای آمینه ضروری را در اختیار بدن قرار می‌دهد.

مصرف فقط یک سروینگ پروتئین وی ایزوله از مارک‌های مختلف می‌تواند تمام اسیدهای آمینه و کربوهیدرات موردنیاز بدن شما را تأمین کند تا نتایج ایده آلی در تمرینات و تلاش‌های بدنسازی به دست بیاورید. پروتئین وی ایزوله محصول طبیعی حاصل از فرآیند تولید پنیر است که معمولاً به‌صورت یک ماده خشک و پودری در ساخت محصولات مختلف از گوشت تا شیرینی و انواع خاصی از نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار گیرد. ازآنجاکه پروتئین وی ایزوله یکی از خالص‌ترین فرم‌های پروتئین کامل است از مزایای سلامتی بی‌نظیری برخوردار است.

علاوه بر این، پروتئین وی ایزوله حاوی سطح بالایی از لوسین، سیستئین و اسیدهای آمینه دیگر است. این عناصر در ترکیب با مقادیر بالای پروتئین خالص که چربی و لاکتوز آن تقریباً صفر است، پروتئین وی ایزوله را برای افرادی که می‌خواهند بدن خود را تغذیه کرده و یک شیوه زندگی سالم داشته باشند تبدیل به یک مکمل ایده آل خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تفاوت پروتئین وی با ایزوله چیست؟

پروتئین وی ایزوله برای چه کسانی مفید است؟

پروتئین وی ایزوله برای کسانی که نمی خواهند هیچ مقداری از چربی یا کربوهیدرات در برنامه غذایی شان باشد ایده آل است. به طور کلی، پروتئین وی دارای کربوهیدرات، چربی، لاکتوز و کالری کم است و یک مکمل غذایی مناسب برای کمک به عضله سازی و افزایش قدرت در بین ورزشکاران می باشد.

بدنسازانی که توانایی تحمل لاکتوز را ندارند، مشکلات گوارشی دارند یا حتی هنگام مصرف لاکتوز نفخ می‌کنند، می‌توانند از پروتئین وی ایزوله مصرف کنند، زیرا فرآیند میکرو فیلتراسیون آن لاکتوز را از بین می‌برد که علت اصلی نفخ و مشکلات گوارشی می باشد. باید بدانید که اگر حساسیت یا عدم تحمل لاکتوز به طور شدید دارید، ابتدا با مقادیر بسیار کم شروع کنید تا محصول را امتحان کنید و مطمئن شوید که مشکلی برای شما ایجاد نمی کند.

فواید پروتئین وی ایزوله برای بدنسازی

فواید پروتئین وی ایزوله چیست؟

اکنون که دانستیم پروتئین وی ایزوله فرم کاملی از پروتئین و سرشار از اسیدهای آمینه است، سوال این است که از مصرف مکمل ایزوله پروتئین وی چه مزایایی دریافت می کنیم؟ در ادامه شش مزیتی را مشاهده خواهید کرد که می‌توانید هنگام مصرف مکمل وی ایزوله انتظار داشته باشید.

۱- چربی و کربوهیدرات کم

مصرف پروتئین وی ایزوله راه کار مناسبی است تا پروتئین مورد نیاز بدن را بدون کالری اضافه شده از سایر درشت مغذی ها تامین کنیم. محصولی که چربی و کربوهیدرات کم داشته باشد برای عده ای که از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند، مثل گنج می ماند که با دستیابی به آن ارزشمند است.

۲- هضم راحت پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله به راحتی قابل هضم است زیرا سرعت جذب بالایی دارد و می تواند بسیار سریعتر از سایر اشکال پروتئین پردازش شود. برای جذب بهتر و جذب سریع وی ایزوله را با نوشیدنی مورد علاقه خود مخلوط کنید. ترکیب یاد شده به تنظیم حرکات روده کمک می کند و در اشکال خاص، توسط کسانی که به لاکتوز حساسیت دارند مورد مصرف قرار می گیرد. با توجه به کیفیت و فرآیند جذب ایزوله  وی، تحقیقات نشان داده است که ایزوله پروتئین آب پنیر می تواند لیپیدهای ناشتا و همچنین سطح انسولین را بهبود بخشد.

۳- حاوی تمام اسیدهای آمینه ضروری

پروتئین ایزوله در خالص ترین شکل پروتئین، دارای تمام ۹ اسید آمینه ضروری است. این اسیدهای آمینه به ترمیم مناسب عضلات و سنتز پروتئین ماهیچه کمک می کنند. مطالعات نشان داده اند که در حالی که BCAA به حداکثر رساندن ریکاوری و رشد عضلانی با استفاده از تمام نه اسید آمینه ضروری (EAAs) کمک می کند، اما مصرف پروتئین وی ایزوله به تنهایی سنتز پروتئین ماهیچه ای را تا ۵۰ درصد نسبت به استفاده از BCAA افزایش می دهد.

نکات کلیدی دیگر از پروفایل اسید آمینه در ایزوله وی این است که گلوتامین و لوسین به تحریک سنتز پروتئین بلافاصله پس از یک جلسه تمرین کمک می کنند و مسئول کاهش آسیب بافت و بهبود استقامت هستند. علاوه بر این، سیستئین به ایجاد گلوتاتیون کمک می کند، که یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که توانایی کمک به حفظ و حفظ توده عضلانی بدون چربی را دارد.

۴- بهبود توده عضلانی و ترمیم بافت ها

اگر می خواهید شاهد رشد و ترمیم بافت عضلانی با کیفیت باشید، مصرف پروتئین وی ایزوله مهم است. برای تقویت قدرت عضلانی و بهبود روند ترمیم عضلانی می توانید مصرف پروتئین ایزوله را قبل از تمرین، حین تمرین و بعد از تمرین در برنامه خود بگنجانید.

هنگام انجام تمرینات مقاومتی ریز پارگی هایی در فیبرهای عضلانی رخ می دهد. برای اینکه این پارگی‌ها ترمیم شوند و به بافت‌ها قوی‌تر بازگردند، به یک مکمل پروتئینی با کیفیت مانند پروتئین وی ایزوله نیاز دارید که دارای پروفایل اسید آمینه ضروری کامل برای حمایت از ترمیم و رشد بافت عضلانی باشد. اگر نتوانید بین تمرینات به طور کامل ریکاوری کنید، ممکن است بازدهی شما کاهش یابد.

۵- برای عملکرد ورزشی

ورزشکاران به طور کلی تمایل دارند برای افزایش عملکرد کلی خود و بهبود توده عضلانی بدون چربی، از مکمل ایزوله پروتئین استفاده کنند. همانطور که بدن ما در معرض استرس فیزیکی ناشی از چیزهایی مانند تمرین مقاومتی قرار می گیرد، بافت عضلانی به طور طبیعی تجزیه و ترمیم می شود.

پروتئین وی ایزوله فرآیند ترمیم عضلات را با سرعت بخشیدن به زمان لازم برای بازسازی بافت عضلانی بهینه می کند. علاوه بر این، تولید گلوتاتیون افزایش می یابد و همچنین با تلاش برای ساخت و ترمیم بافت عضلانی بدون چربی حمایت می شود.

پروتئین وی ایزوله با اثر بر هورمون‌های مؤثر بر عضله سازی بدن را در حالت تعادل مثبت نیتروژنی و آنابولیک قرار داده و به بازسازی و ریکاوری نیز کمک می‌کند.

۶- جلوگیری از تحلیل عضلات

پروتئین وی ایزوله برای کسانی که از بیماری های تحلیل رفتن عضله رنج می برند مفید می باشد. ایزوله وی همچنین می تواند برای سالمندان و کسانی که به دلیل کهولت سن توده عضلانی خود را از دست می دهند مفید باشد.

مهم تر از آن افرادی که کالری مصرفی خود را محدود می کنند تا چربی های بدن را از بین ببرند، ایزوله وی به حفظ بافت عضلانی بدون چربی به ویژه در دوران رژیم غذایی مفید است.

توده عضلانی نه تنها برای زیبایی اندام بلکه برای افزایش متابولیسم نیز اهمیت دارد و به شما کمک می کند به طور موثرتری کالری بسوزانید.

به محصولات پروتئین ایزوله اکتفا نکنید. به دسته پروتیئن وی در داروخانه آنلاین داروبوم سر بزنید و خودتان ببینید که چرا بسیاری از بدنسازان برای افزایش رشد و ریکاوری عضلانی به پروتئین وی اعتقاد دارند.

۷- تأثیر پروتئین وی ایزوله بر بهبود بیماری کاشکسی

پروتئین وی یکی از پرمصرف‌ترین و محبوب‌ترین پودرهای پروتئین در بین ورزشکاران است. بیماری کاشکسی یا لاغری مفرط باعث از بین رفتن توده عضلانی فرد می‌شود این وضعیت در افراد مبتلابه ایدز یا سرطان دیده می‌شود. پروتئین وی ایزوله با تأمین آمینواسیدهای موردنیاز بدن مانع تحلیل عضلات و نحیف‌تر شدن این افراد می‌شود.

پروتئین وی ایزوله همچنین برای سالمندان و سایر افرادی که به دلیل پیری به‌طور طبیعی در حال از دست دادن عضلات بدن هستند، مفید است. این پروتئین باعث ایجاد یک ساختار اسکلتی عضلانی سالم، افزایش قدرت، بهبود عملکرد سیستم ایمنی و بهبود سلامتی می‌شود.

پیشنهاد داروبوم جهت مصرف پروتئین وی ایزوله باکیفیت جهت عضله سازی مصرف محصول “پودر ایزو وی ۱۰۰% نوتریمد” است.

چند نکته مهم درباره پودر پروتئین وی

۱- برای ریکاوری پس از ورزش، یک بدنساز باید ظرف ۶۰ دقیقه پس از تمرین پروتئین مصرف کند. این زمانی است که عضلات شما بیشترین واکنش را به استفاده از پروتئین برای فرآیند ترمیم و رشد نشان می دهند.

۲- برای کنترل وزن خود، بهتر است در هر وعده غذایی و میان وعده به میزان ثابتی پروتئین مصرف کنید تا به سیر ماندن شما کمک کند.

عوارض پروتئین وی ایزوله چیست؟

به طور معمول پروتئین وی ایزوله در صورت مصرف درست و به اندازه، عارضه جانبی خاصی را ایجاد نمی کند. این مکمل به دلیل اینکه مقدار ناچیزی لاکتوز دارد معمولا در افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند واکنش آلرژیک رخ نخواهد داد. با این حال نفخ، سردرد، خستگی و بی اشتهایی از جمله عوارض جانبی پروتئین وی ایزوله هستند.

از آنجایی که پروتئین ایزوله نوعی پروتئین وی است شاید بد نباشد به طور کلی از عوارض احتمال پروتئین وی اطلاعات کافی کسب کنید. به همین خاطر مطالعه مقاله عوارض پروتئین وی چیست را پیشنهاد می کنیم.

چرا بدنسازان پروتئین ایزوله وی را انتخاب می کنند؟

پروتئین وی ایزوله به‌طور کلی غلظت پروتئین بالاتری نسبت به سایر اشکال پروتئین وی دارد. علاوه بر این، در فرایند تولید این مکمل چربی‌های اضافی و لاکتوز از این پودر جدا می‌شود. برخی از انواع این مکمل موجود در بازار حتی فاقد کلسترول و کربوهیدرات هستند.

این پروتئین به دلیل توانایی هضم بسیار سریع و کمک به بدن برای بازگشت به حالت آنابولیک بسیار محبوب است. پروتئین وی ایزوله همچنین برای افرادی که به بیماری عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند یک مکمل ایده آل است.

انواع مختلفی از پروتئین وی ایزوله در بازار موجود است که متداول‌ترین نوع آن شکل پودری است که به‌منظور اضافه کردن به آب یا شیر برای تهیه یک نوشیدنی سالم طراحی‌شده است

این پروتئین همچنین ممکن است به‌صورت نوشیدنی‌های آماده برای مصرف فوری موجود باشد. هر دو مخلوط پودر و نوشیدنی‌های آماده ایزوله وی در طعم‌های مختلفی مانند شکلات، وانیل و… موجود هستند و شما برحسب سلیقه می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که برای کسب بهترین نتیجه در بدن‌سازی باید این مکمل قبل یا بلافاصله بعد از تمرین مورداستفاده قرار بگیرد. دستورالعمل‌ها و توصیه‌های مصرف این مکمل ممکن است متفاوت باشد، بنابراین باید دوز و دستورالعمل مصرف شرکت سازنده را با دقت بخوانید و دنبال کنید.

پیشنهاد داروبوم برای مصرف مکمل وی ایزوله جهت چربیسوزی و ریکاوری محصول “پودر پروتئین سینتا ۶ ایزوله بی اس ان” است.

سخن پایانی
پرورش اندام تنها با ورزش منظم یا دویدن روزانه به دست نمی آید. شما همچنین باید با تامین مواد مغذی مورد نیاز عضله ساز  برای ریکاوری مناسب، اثرات ورزش را به حداکثر برسانید. یکی از این محصولات که می تواند به این فرآیند کمک کند، پروتئین وی ایزوله (WPI) است.
پروتئین وی ایزوله می تواند به شما در دستیابی به اهداف سلامتی، تناسب اندام و بدن خود با ارائه تغذیه با کیفیت بالا بعد از تمرین کمک کند.
مطمئناً، انواع مختلفی از مکمل‌های پروتئینی وجود دارد، از کنسانتره پروتئین وی گرفته تا کازئین با سرعت هضم کندتر، اما در اکثر آنها، پروتئین ترکیب اصلی است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.