قرص سیستین b6 برای چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
قرص سیستین b6 یکی از معروف ترین مکمل های غذایی برای تقویت و افزایش رشد موها است. این مکمل تامین کننده ریز مغذی های سیستین، ویتامین ب ۶ و زینک است. کمبود هر کدام از این مواد موجب اختلال در چرخه رشد موها شده و ریزش و نازکی موها را در پی خواهد داشت. قرص سیستین B6 برای رشد مو بیشترین اثربخشی را دارد. اما مزایای قرص سیستین تنها به موها معطوف نمی شود و ناخن ها و پوست نیز از آن بهره می برند. با ادامه این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره قرص سیستین b6 بدانید.

شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که قرص سیستین b6 برای چیست و چه فوایدی به همراه دارد؟ در این مقاله قصد داریم تا یکی از پرفروش ترین ومحبوب ترین قرص ضد ریزش مو را در بازار دارویی کشور به شما معرفی کنیم. اگر می‌خواهید بدانید که آیا قرص سیستین ب۶ چاق میکند و یا نحوه مصرفش به چه صورت می‌باشد با ما همراه باشید.

قرص سیستین b6 چیست؟

امروزه ریزش مو به یکی از مشکلات بسیار رایج تبدیل شده است. به طوری که تقریبا می‌توان گفت هر فردی در طی دوران زندگیش حداقل یکبار با این مشکل روبه رو می‌شود. ریزش مو معمولا به دلیل عواملی از جمله ابتلا به بیماری، وراثت، تغذیه ناسالم، استرس و… بروز می‌یابد.

تحقیقات نشان داده است کمبود ویتامین ها و مواد معدنی از جمله شایع ترین علت ریزش مو در بین افراد شناخته می‌شود. ما روزانه به مقدار مشخصی از ویتامین ها نیاز داریم که البته این مقدار در شرایطی همچون بارداری متفاوت است. چناچه نتوانیم مواد مغذی مورد نیاز خود را از طریق رژیم غذایی دریافت کنیم دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی خواهیم شد؛ در این شرایط مواد مغذی مورد نیاز مو به درستی تامین نشده و فولیکول های مو ضعیف می‌شوند و درنهایت موها شروع به ریزش می‌کنند.

استفاده از قرص مولتی ویتامین یا مکمل های مخصوص مو می‌تواند در تامین عناصر ضروری در جهت حفظ سلامت مو تاثیر بسزایی را به همراه داشته باشد. قرص سیستین B6 یکی از بهترین مکمل های ضد ریزش مو به شمار می‌آید. این مکمل نمونه های ایرانی و خارجی داشته اما از نظر ترکیبات کاملا یکسان می‌باشد. حال که متوجه شدیم قرص سیستین b6 برای چیست بهتر است با عناصر تشکیل دهنده آن نیز آشنا شویم.

ترکیبات قرص سیستین ب۶

قرص سیستین ب۶ حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مو می‌باشد. این محصول می‌تواند در جلوگیری از شکستن ناخن ها نیز اثر گذار بوده و باعث افزایش استحکام آن ها شود. از جمله مهم ترین ترکیبات این مکمل سیستین، ویتامین B6، زینک و آرژنین هستند که در ادامه به بررسی هر کدام از آن ها اشاره می‌کنیم:

۱- سیستین

سیستین یکی از آمینو اسیدهای مورد نیاز برای بدن است. این ماده می‌تواند در تقویت مو اثر گذار باشد و باعث ضخیم تر شدن تارهای نازک مو شود. این آمینو اسید برای افزایش رشد موها نیز موثر می‌باشد. سیستین موجود در قرص سیستین ب۶ به حفظ سلامت ناخن ها هم می‌تواند کمک نماید.

در وبسایت معتبر healthline می خوانیم:
مصرف سیستئین به دلایل مختلف سلامتی، از جمله افزایش ذخایر آنتی اکسیدانی از جمله گلوتاتیون مهم است. این اسیدهای آمینه همچنین به درمان بیماری های مزمن تنفسی، باروری و سلامت مغز کمک می کنند.

۲- آرژنین

آرژنین در ساختار پروتئین های مورد نیاز مو اثر گذار بوده و همچنین با تاثیر بر افزایش خون رسانی به پوست سر می تواند اکسیژن، ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز مو را در دسترس فولیکول ها قرار دهد و با تقویت آن ها از ریزش مو جلوگیری نمایید.

۳- زینک

زینک یکی از مواد معدنی بسیار ضروری برای بدن است. این ماده در حفظ سلامت موها تاثیر بسزایی داشته و کمبود آن می‌تواند باعث ریزش مو شدید در فرد شود. استفاده از قرص زینک در افزایش ضخامت و قد مو نیز می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.

۴- ویتامین B6

ویتامین B6 از جمله ویتامین های گروه ب مورد نیاز بدن بوده که با اثر گذاری بر روی فولیکول های مو می‌تواند در حفظ سلامت مو تاثیر گذار باشد. این ویتامین می‌تواند ریزش مو را در خانم هایی که به تخمدان پلی کیستیک دچار هستند بهبود ببخشد. همچنین تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می‌دهد استفاده از ویتامین B6 ممکن است در رویش مجدد موها تاثیر گذار باشد.

قرص سیستین B6 ایرانی بهتر است یا خارجی

فواید سیستین ب۶

حال که با ترکیبات این مکمل آشنا شدیم بهتر است در مورد فواید قرص سیستین ب۶ نیز اطلاعاتی داشته باشیم. از مهمترین فواید قرص سیستین b6 می‌توان به درمان ریزش مو اشاره نمود. این مکمل در افزایش ضخامت تارهای نازک مو نیز اثر گذار بوده و به همین دلیل می‌تواند باعث پر پشت شدن موها شود. یکی دیگر از فواید قرص سیستین b6 افزایش استحکام ناخن ها و جلوگیری از شکستن آن ها است. چناچه ناخن های ضعیف و یا شکننده ای دارید می‌توانید از این مکمل در جهت بهود آن کمک بگیرید.

– سیستین ب ۶ برای رشد مو

همان طور که گفته شده مهم ترین فایده مصرف قرص سیستین B6 برای رشد موها است. افرادی که تار مو نازک و ضعیفی دارند احتمالا رشد سرعت رشد موها در آنها کندتر از سایر افراد است. ویتامین های موجود در قرص سیستین ب ۶ به تقویت و افزایش رشد تارهای مو کمک می کند.

عوارض سیستین ب ۶

در مورد عوارض جانبی قرص سیستین b6 نیز باید بگوییم در صورت استفاده درست باعث بروز مشکلی نخواهد شد. با این حال توصیه می‌شود بانوان باردار و مادران شیرده برای مصرف این مکمل با پزشک مشورت نمایند. چناچه از داروی خاصی استفاده می‌کنید و یا به بیماری مبتلا هستید برای استفاده از این فرآورده به دکتر مراجعه کرده و با آن مشورت کنید.

آیا قرص سیستین ب۶ چاق میکند؟

آیا سیستین ب۶ چاق میکند؟

از آنجایی که امروزه اضافه وزن و چاقی به یکی از معضلات مهم در بین افراد تبدیل شده است. ممکن است این سوال پیش بیاید که آیا قرص سیستین ب۶ چاق میکند یا خیر؟ در پاسخ به این پرسش پر تکرار باید بگوییم تمام ترکیبات موجود در این محصول به منظور تقویت و حفظ سلامت موها بوده و به همین دلیل در افزایش وزن و یا چاقی موثر نمی‌باشد. با این حال اگر دچار اضافه وزن هستید و می‌خواهید در سریعترین زمان به وزن ایده آل خود برسید می‌توانید در کنار تمرینات ورزشی و رژیم غذایی مناسب از قرص چربی سوز نیز استفاده نمایید.

مقدار مصرف قرص سیستین b6 زینک

برای اطلاع از مقدار مصرف قرص سیستین ب ۶ باید به دستور العمل نوشته شده روی برچسب محصول دقت کنید. هر یک از شرکت های تولید کننده دوز متفاوتی از ریز مغذی ها را در نظر می گیرند؛ همین امر موجب می شود به طور مثال یک محصول روی دو قرص کافی باشد اما مکمل دیگر روزی ۴ عدد نیاز به مصرف داشته باشد.

طریقه مصرف قرص سیستین B6 زینک

بهترین طریقه مصرف قرص سیستین ب ۶ همراه وعده غذایی است. شما می توانید دو عدد از این قرص را هنگام صبحانه و دو عدد دیگر را همراه ناهار میل کنید. قرص سیستین ب ۶ روزی چند تا مصرف شود؟ حداکثر تعداد مصرف قرص سیستین B6 چهار عدد است. حتما دقت کنید در روز بیشتر از این تعداد مصرف نکنید. همچنین با مشاهده عوارض مصرف قرص را قطع کنید.

بهترین زمان مصرف سیستین ب۶

بهترین زمان خوردن قرص سیستین ب۶ بر اساس ترکیباتی که در خود جای داده است صبح ها به همراه صبحانه می‌باشد. چرا که در این حالت ویتامین ها و مواد مغذی موجود در آن به درستی جذب بدن می‌شوند. روزانه لازم است ۳ الی ۴ عدد از این محصول را مورد استفاده قرار دهید. در صورت فراموشی استفاده این مکمل به همراه صبحانه می‌توانید آن را به همراه وعده غذایی ناهار نیز مورد استفاده قرار دهید.

بهترین مارک قرص سیستین ب۶

قرص سیستین B6 ایرانی بهتر است یا خارجی؟

حالا در پاسخ به اینکه قرص سیستین B6 ایرانی بهتر است یا خارجی؟ باید بگوییم ترکیبات موجود در این مکمل ها کاملا یکسان بوده و به همین دلیل فواید و خواص مشابهی را نیز در پی خواهد داشت. قرص سیستین ب ۶ ایرانی توسط شرکت رازک در بسته بندی های ۶۰ عددی تولید و عرضه می‌شود. این مکمل بر خلاف نمونه های خارجی برای تمامی افراد قابل دسترس و استفاده است.

مزیت دوم خرید سیستین ب ۶ ایرانی قیمت مناسب آن است. از آنجایی که مکمل های خارجی با ارز خریداری می‌شوند و هزینه واردات را نیز به همراه دارند معمولا نسبت به نمونه های داخلی قیمت بالاتری دارند. سیستین ب ۶ خارجی نیز از این قاعده استثنا نمی‌باشد، به همین دلیل قیمت قرص سیستین b6 ایرانی در مقایسه با نمونه های خارجی بسیار مقرون به صرفه تر است.

بهترین مارک قرص سیستین ب۶

همانطور که اشاره شد این مکمل توسط برندهای ایرانی و خارجی تولید و عرضه شده است. قرص سیستین b6 خارجی در دو کشور آمریکا و فرانسه ساخته می‌شود. این مکمل های خارجی مدتی است که در کشور ایران یافت نمی‌شوند. به همین دلیل شما می‌توانید از قرص سیستین ب۶ ایرانی از برندهای رازک، دانا، جالینوکس، اس تی پی فارما و… به عنوان جایگزین استفاده کنید.

بهترین مارک قرص سیستین ب۶ را می‌توان قرص سیستین ب۶ زینک رازک معرفی کرد. این محصول از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و از آنجایی که با نمونه های خارجی دارای ترکیبات یکسانی است بنابراین می‌تواند فواید چشمگیری را نیز به همراه داشته باشد.

قیمت قرص سیستین b6 ایرانی به دلیل اینکه در کشور تولید می‌شود و هزینه واردات را ندارد نسبت به قیمت قرص سیستین b6 فرانسوی و آمریکایی بسیار ارزانتر است.

نظرات در مورد قرص سیستین b6

با بررسی نظرات در مورد قرص سیستین b6 به این نکته پی خواهیم برد که اکثر افراد از استفاده این نوع مکمل رضایت دارند. برخی نظرات در مورد این محصول نشان دهنده این است که ریزش مو درمان شده و ضخامت تارهای مو افزایش یافته است. همچنین این محصول می‌تواند در رشد مو نیز موثر باشد و سبب افزایش طول موها شود.

تجربه استفاده از قرص سیستین b6

در سطح اینترنت و انجمن های مختلف افراد به بیان تجربیات خود از مصرف قرص سیستین ب ۶ پرداخته اند. اگر بخواهیم بزرگترین انجمن ایرانی و سایت فروش اینترنتی ایران را ملاک قرار دهیم درصد بالایی از کاربران از نتایج مثبت قرص سیستین ب ۶ برای رشد موهای خود گفته اند.

سخن پایانی:
در صورت داشتن ریزش مو می‌توانید برای تشخیص علت ان به پزشک مراجعه کنید. در صورت کمبود ویتامین ها و مواد معدنی استفاده از قرص سیستین ب۶ گزینه مناسبی می‌باشد. شما می‌توانید این محصول و دیگر مکمل های ضد ریزش مو را با مراجعه به داروخانه اینترنتی داروبوم تهیه کنید. داروبوم، بزرگترین داروخانه آنلاین در کشور بوده که انواع محصولات را با کمترین قیمت و شرایط ارسال رایگان به سراسر ایران ارئه می‌دهد.

مطالب مرتبط
1 نظر
  1. مهدیه

    سلام خسته نباشید یه سوال من قبلا هیرویت برای موهام استفاده می کردم عالی بود. الان دوست دارم سیستین ب ۶ را امتحان کنم. هیرویت بهتره یا سیستین b6؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.