آمپول بیوتین و بپانتن چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
تا به حال درمورد آمپول بیوتین و بپانتن چیزی شنیده اید؟ برای داشتن پوست، مو و ناخن سالم نیاز است تا چه ویتامین ها و مواد معدنی به بدن برسد؟ می‌دانید آمپول بیوتین و بپانتن چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟ آیا آمپول بیوتین و بپانتن چاق کننده است؟ چه عوارضی به همراه دارد؟ اکثر افراد دچار ریزش مو پس از مراجعه به دکتر با نام این محصول آشنا شده‌اند. داروخانه اینترنتی داروبوم به تمامی این سوالات پاسخ می‌دهد پس همراه ما باشید.

آمپول بیوتین بپانتین

آمپول بیوتین و بپانتن یکی از مکمل هایی است که برای تقویت رشد موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمپول بیوتین و بپانتن در واقع حاوی ویتامین های B7 و B5 است که خواص بسیاری برای سلامتی دارند و در گروه ویتامین های ب کمپلکس طبقه بندی می‌شوند. 

این ویتامین ها در فرمولاسیون انواع قرص مولتی ویتامین‌ که مصرف می‌کنید وجود دارند اما در شرایط خاص مانند ریزش موها یا حتی جراحی کاشت مو برای تسریع رشد موها به صورت مجزا برای شما تجویز می‌شود. با خرید آنلاین آمپول بیوتین و بپانتن از داروخانه آنلاین داروبوم برای همیشه ریزش موی خودتان را درمان کنید.

خواص آمپول بیوتین و بپانتن

همانطور که گفتیم امپول آمپول بپانتن و بیوتین حاوی دو ویتامین B7 و B5 است که تأثیر قابل توجهی بر رشد موها دارند. این ویتامین‌ها عملکردهای مختلفی در بدن دارند به عنوان مثال بیوتین علاوه بر کمک به رشد موها می‌تواند باعث استحکام ناخن ها شود. بنابراین اگر از شکنندگی ناخن ها رنج می‌برید مصرف این ویتامین می‌تواند به رفع مشکل شما کمک کند.

در واقع در دنیای مکمل های زیبایی، بیوتین به عنوان یک جادو شناخته می‌شود. وقتی قرص بیوتین مصرف می‌کنید پس از مدتی کاملاً مزایای آن را در افزایش طول یا ضخامت موها مشاهده خواهید کرد. 

بیوتین برای رشد موهای سالم و حفظ سلامت موها مورد نیاز است. شما به راحتی می‌توانید بیوتین را از رژیم غذایی خودتان دریافت کنید و اگر دچار مشکل پوست و مو ندارید نیازی به مصرف مکمل نیست. اما اگر نیاز به تقویت پوست، مو و ناخن دارید به استفاده از آمپول بیوتین و بپاتنین فکر کنید.

بیوتین فقط در صورت کمبود و شرایطی که باعث ریزش موی شما شده است، می‌تواند روی رشد مو تأثیر بگذارد. در این شرایط پزشک بهترین مکمل را برای شما تجویز خواهد کرد.

خواص بیوتین برای پوست

۱- حفظ سلامت مو

خواص آمپول بیوتین یا هر نوع مکمل دیگر که حاوی این ماده باشد همچون قرص بیوتین ۸۰۰ هلث اید برای مو این است که باعث رشد موهای قوی ‌تر و سالم تر می‌شود. موهای قوی ‌تر کمتر دچار ریزش می‌شوند. این ویتامین همچنین باعث افزایش رشد طولی موها می‌شود. به خاطر داشته باشید که ویتامین B7 بر ریزش موهای نازک شده تأثیری نمی‌گذارد و شما برای مشاهده تفاوت در رشد موهای جدید حداقل چهار ماه زمان لازم دارید.

پانتنول یکی از معدود ویتامین هایی است که می‌تواند به اندازه‌ ای عمیق به مو نفوذ کند که اثرات مغذی آن به عمق پوست نفوذ ‌کند.

۲- حفظ تناسب اندام

بپانتین یا ویتامین B5 یکی از ویتامین های گروه B است که در تبدیل پروتئین، کربوهیدرات و چربی ها به انرژی و بازسازی بافت ها، عضلات و اندام ها کمک می‌کند. ویتامین B5 یکی از مهمترین ویتامین ها برای زندگی انسان است. این ویتامین برای ساخت سلول های خونی ضروری است و به تبدیل غذای مصرفی به انرژی کمک می‌کند.

بپانتین موجود در فرمولاسیون آمپول بیوتین بپانتین برای مراقبت از پوست و مو بسیار مفید است. شما می‌توانید این ویتامین را در بسیاری از محصولات پوست و مو ببینید. در واقع B5 یکی از بهترین و محبوب ترین ویتامین های مراقبت از مو در سراسر جهان است. 

۳- جوانسازی صورت

این ویتامین باعث آبرسانی عمیق پوست و مو می‌شود. بپانتین به لایه های پایینی پوست نفوذ می‌کند، جذب سلول های شما می‌شود و به اسید پانتوتنیک تبدیل می‌شود. از آنجا که پانتنول به عمق پوست و مو نفوذ می‌کند دوز زیادی از رطوبت را به این بافت ها تزریق می کند. و باعث جوانتر شدن پوست می شود.

این ویتامین از ریزش موی ناشی از خشکی موها جلوگیری کرده و به صاف شدن کوتیکول تارهای مو کمک می‌کند. این کار را در حالی انجام می‌دهد که پوست سر را تهویه کرده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند.

اثر قرص بپانتین بر بدن

همانطور که گفته شد بپانتین یا ویتامین B5 یکی از ویتامین های گروه B است که به رشد و افزایش ضخامت موها کمک می‌کند. این ویتامین با افزایش خونرسانی به فولیکول های مو، مواد مغذی و اکسیژن بیشتری را در دسترس فولیکول ها قرار می‌دهد. بنابراین از ریزش مو جلوگیری کرده و به رشد موها کمک می‌کند.

قرص بپانتین موها را پر و نرم تر می‌کند و با توانایی عالی برای اتصال به مو مقاومت ساختار بیشتری به تارهای مو می‌بخشد. خاصیت اتصال این ویتامین به موها به آن اجازه می‌دهد تا فولیکول های مو را پوشانده و مهر و موم کند و با روغن کاری ساقه موها آن‌ها را براق و درخشان نشان دهد.

قرص بپانتین همچنین به دلیل خواص جذبی و ضد التهابی می‌تواند باکتری های مولد آکنه را خنثی کند بنابراین یک درمان بالقوه برای آکنه محسوب می‌شود. همین مزایای ضد التهابی را می‌توان در پوست سر مشاهده کرد، جایی که بپانتین می‌تواند از تحریک، خشک شدن و خارش پوست سر جلوگیری کند.

در تحقیقات بالینی که اثر پانتنول موضعی بر روی پوست را بررسی کرده‌اند، مشخص شد با مصرف این ویتامین لیپیدهای سد پوست بازسازی می‌شوند، عملکرد سد پوست بهبود می‌یابد و باکتری های مضر در میکروفلور پوست کاهش می‌یابد. برای پوست سر، این می‌تواند به معنای بهبود میکروفلور باشد که منجر به رشد سالم موها خواهد شد. 

قرص بپانتین یک مکمل کاملاً ایمن است و شما در صورت نداشتن آلرژی می‌توانید از خواص آن برای بهبود رشد و ضخامت موها استفاده کنید.

فرق آمپول بپانتن با دکسپانتنول

نمونه ایرانی آمپول بپانتن به نام دکسپانتنول توسط شرکت داروسازی پارس بهروزان جم تهیه و تولید می‌شود. در رابطه با فرق آمپول بپانتن با دکسپانتنول باید گفت این دو محصول کاملا مشابه هم هستند و تنها تفاوت بین آن‌ها شرکت تولید کننده شان است. آمپول بپانتن توسط شرکت داروسازی بایر در داخل آلمان تهیه و تولید می‌شود.

نمونه ایرانی این محصول یعنی آمپول دکسپانتنول نسبت به نمونه خارجی قیمت کمتری دارد و بسیار مقرون به صرفه است. برای تهیه این فرآورده لازم است به داروخانه‌های حضوری مراجعه نمایید.

آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو

آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو بسیار اثر گذار می‌باشد. این محصول سرشار از ویتامین B7 و ویتامین B5 بوده به همین دلیل در تقویت فولیکول های مو نقش بسیار مهمی دارد. چناچه دچار ریزش مو هستید یا در روز بیش از ۱۰۰ تار موی خود را از دست می‌دهید. می‌توانید از آمپول بیوتین و دکسپانتنول برای مو استفاده کرده و این مشکل را برطرف نمایید.

تفاوت آمپول بیوتین بپانتین خارجی و ایرانی

آمپول بیوتین و بپانتن خارجی توسط شرکت بایر عرضه می‌شود که محصولات با کیفیت آن در کل دنیا شناخته شده است. در رابطه با تفاوت آمپول بیوتین بپانتین خارجی و ایرانی باید بگوییم تفاوت مواد اولیه مورد استفاده در تهیه داروها ممکن است تا حدی اثربخشی داروها را تحت تأثیر قرار دهد.

تفاوت آمپول بیوتین ایرانی و خارجی از نظر قیمت نیز قابل توجه است. شما می‌توانید با توجه به بودجه خودتان مکمل های ایرانی یا خارجی بیوتین را مورد استفاده قرار دهید. همچنین برای تأمین بیوتین مورد نیاز بدن می توانید از سایر مکمل ها نظیر قرص بیوتی هلث نیز استفاده کنید.

بیوتین برای پوست

عوارض آمپول بیوتین و بپانتین

بیوتین و بپانتین هر دو جزء ویتامین های محلول در آب هستند و مقادیر اضافی آن‌ها از طریق ادرار دفع می‌شود. با این حال تحقیقات در رابطه با عوارض آمپول بیوتین و بپانتین نشان داده است که برخی افراد پس از تزریق دچار تهوع و اسهال شده‌اند. برای پیشگیری از هرگونه عوارض جانبی پیش از مصرف هر نوع مکملی با پزشک خودتان مشورت کنید.

آیا آمپول بیوتین چاق کننده است؟

از آنجایی که بیوتین در بدن به متابولیسم چربی ها، پروتئین و کربوهیدرات کمک می‌کند بعید به نظر می‌رسد که چاق کننده باشد. با این حال این ویتامین در بدن هر فردی ممکن است تحت تأثیر عوامل مختلف اثرات متفاوتی داشته باشد که یکی از آن‌ها افزایش اشتها است. این مسئله برای افرادی که به دنبال تناسب اندام و کاهش وزن هستند نگرانن کننده خواهد بود.

اگر پس از مصرف امپول بیوتین اشتهای شما بیش از حد افزایش یافت ممکن است با دریافت کالری بیشتر منجر به چاقی شود. البته این چاقی محسوس و نگران کننده نخواهد بود. با این حال می‎توانید با استفاده از مکمل کاهش اشتها این مشکل را برطرف نمایید.

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین

طریقه تزریق آمپول بیوتین و بپانتین به این شکل است که هر دو آمپول بیوتین و بپانتین به صورت همزمان در عضلات بازو تزریق می‌شوند. از آنجایی که این ویتامین ها جزء ویتامین های گروه B هستند و بر متابولیسم بدن تأثیر می‌گذارند بهتر است آن‌ها را در طول روز تزریق کنید.

قبل از تزریق پزشک فشار خون، حساسیت پوستی و سابقه بیماری قلب و عروق و یا کلیوی فرد را برای جلوگیری از عوارض جانبی بررسی می‌کند.

شرایط نگهداری آمپول بیوتین و بپانتن

اکثر مکمل ها را می‌توان در دمای اتاق یعنی ۲۵ درجه سانتی گراد نگهداری کرد. با این حال قبل از خرید این مکمل شرایط نگهداری امپول بیوتین بپانتن را از پزشک خودتان بپرسید. 

خرید آمپول بیوتین و بپانتین

برای خرید آمپول بیوتین و بپانتین لازم است به داروخانه های حضوری در سطح شهر مراجعه نمایید. اما بهتر است قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید. خرید و استفاده از آمپول بیوتین و بپانتین به شما در داشتن موهای سالم بسیار کمک می کند.

سخن پایانی:
استفاده از آمپول بیوتین بپانتن برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو نقش مهمی دارد. با این حال مصرف مکمل‌های مخصوص مو یک روش بدون درد و عارضه برای تقویت مو است. این مکمل‌ها با داشتن ترکیبات منحصر به فرد خود در تقویت فولیکول‌های مو و جلوگیری از ریزش بسیار تاثیر گذار هستند. شما می‌توانید انواع مکمل‌های مخصوص مو را از داروخانه اینترنتی داروبوم با کمترین قیمت در سراسر ایران تهیه کنید. داروبوم بزرگترین داروخانه آنلاین در کشور است که امکان پرداخت درب منزل را نیز برای کل ایران فراهم نموده است.

مطالب مرتبط
51 نظرات
  1. روناک

    ببخشید آیا این امپول تحت پوشش بیمه هست؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      نوع بیمه خود را مشخص نکرده اید اما به طور کلی بیوتین بپانتین جز مکمل هاست و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی و سلامت نیست.
      با تشکر.

  2. فاطمه

    سلام اگر فقط یک بار تزریق بشه اثری نداره؟؟
    ینی حتما باید ۶ هفته و هفته ای یک بار تزریق شه؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      روش مصرف آمپول بیوتین و بپانتن شش هفته متوالی است در غیر این صورت اثربخشی لازم را نخواهد داشت.
      با تشکر.

  3. نازی

    سلام وقت بخیر
    من از هفته پیش شروع کردم امپول بیوتین و بپانتن زدن توی باسن هر کدوم جداگونه ۲ تا بیتین و ۲ تا بپانتن
    اولین بار که تزریق کردم ۳ روز بعد سوزشی قسمت پایین شکم و کمر سمت چپ اومد سراغم اول فک کردم سوزش از داخل ولی الان متوجه شدم سوزش پوست شکم و کمر وقتی لباس روی شکم قرار میگیره خیلی میسوزه یعنی عوارض آنپول؟؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      ممکن است بدن شما به این ترکیبات حساسیت نشان داده باشد.
      با تشکر.

  4. سما

    سلام وقت بخیر پس از ۳ماه تزریق بعد از چه مدت دوباره نیاز به تزریق هست؟اگر ریزش مو مجددا شروع شود

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      بعد از مصرف یک دوره کامل (۶ آمپول بیوتین و ۶ آمپول بپانتن) بهتر است برای یک مدت یک ماهه مصرف آن را قطع کنید و اگر مجددا مشکل ریزش پدیدار شد، در کنار آمپول بیوتین و بپانتن از مکمل های تقویتی و ضد ریزش مو نیز استفاده نمایید.

  5. تینا

    سلام.
    وقت بخیر.
    ببخشید هر دو آمپول رو میشه ترکیب کرد و باهم از یک سرنگ تزریق کرد؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      نظرات متفاوتی راجع به تزریق آمپوا بیوتین و بپانتن وجود دارد. برخی بر این باورند که باید هر آمپول جدا تزریق شود و بعضی دیگر معتقدند باید هر دو آمپول باهم ترکیب شده و بعد تزریق شوند. در هر صورت هر دو نظریه درست بوده و می توان به یکی از یان دو روش محصول را تزریق نمود.

  6. مهران

    سلام خسته نباشید. یه جا نوشتید به ، یه جا باشن یه جا دیگه ران. ایا میشه جداگانه به باسن زد. و تا چند هفته . تشکر

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      آمپول بیوتین و بپانتن باید طی ۶ هفته تزریق شود و هر آمپول را بهتر است جدا ولی هر دو در یک روز تزریق شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.