معرفی بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو

آنچه در این مقاله می خوانید:
شامپو ضد ریزش مو محصولی بسیار مفید برای مقابله با ریزش مو و کمک به بهبود وضعیت موها است. این محصول با ترکیبات خاص خود گردش خون پوست سر را بهبود بخشیده و با تغذیه فولیکول ها، ریزش مو را متوقف می‌کند. در ادامه مقاله به معرفی بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو می‌پردازیم، لطفا همراه ما باشید.

شامپو تنها محصولی است که تقریباً همه از آن استفاده می‌کنند، بنابراین اگر ریزش مو یکی از دغدغه‌ های شما است، مصرف یک محصول واقعا خوب می‌تواند در درمان ریزش مو مؤثر باشد. شما می‌توانید با استفاده از شامپوهای ضد ریزش مو و تقویت کننده از نازک شدن و ریزش مو جلوگیری کنید. این محصولات در انواع مختلف خارجی و ایرانی در دسترس هستند و به افزایش ضخامت و حجم موهای شما کمک می‌کنند.

آیا شامپوها در رفع ریزش مو مؤثر هستند؟

تجربه ریزش مو در هر سنی می‌تواند یک تجربه تلخ باشد. عوامل زیادی می‌توانند در این تجربه نقش داشته باشند و دانستن اینکه در مورد آن چه کاری باید انجام دهید بسیار دشوار است. خوشبختانه، محصولات زیادی در بازار وجود دارد که برای کمک به تحریک فولیکول مو و تقویت رشد موها طراحی و تولید شده‌اند.

اگر در مراحل ابتدایی ریزش مو هستید و تارهای موی شما هنوز نازک نشده است شامپوها می‌توانند معجزه آسا باشند. بهترین شامپو برای ریزش مو، با تغذیه و تحریک فولیکول ها، موها را در فاز فعال رشد نگه می‌دارد و ریزش مو را متوقف می‌کنند.

ترکیبات شامپو ضد ریزش مو

مهم ترین ترکیبات شامپوهای ضد ریزش موی سر

شامپوهای ضد ریزش موی سر حاوی ترکیبات مختلفی هستند که با مکانیسم های مختلف از موها محافظت کرده و از رشد آنها حمایت می‌کنند. در ادامه به ترکیبات مؤثر موجود در شامپوهای ضد ریزش مو می‌پردازیم.

۱- فیتو کافئین یا کافئین گیاهی

فیتو کافئین یا کافئین گیاهی ترکیبی است که موها را تقویت کرده و از ریزش مو جلوگیری می‌کند. این ترکیب از ریشه مو یا همان فولیکول ها محافظت می‌کند و رشد مو را تقویت می‌کند. فیتو کافئین خصوصاً با مهار تبدیل تستوسترون به دهیدروتستوسترون (هورمون ریزش مو) از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

۲- ماینوکسیدیل

ماینوکسیدیل یک ترکیب ضد ریزش و تحریک کننده رویش مو است. این ترکیب با مهار اثرات آندروژن بر روی فولیکول های مو و تحریک مستقیم فولیکول های مو از ریزش مو جلوگیری می‌کند.

۳- نیاسین (ویتامین B3)

نیاسین یا ویتامین B3 خونرسانی به پوست سر را افزایش داده و از این طریق مانع ریزش مو می‌شود. خون با رساندن اکسیژن و مواد مغذی فولیکول های مو را فعال نگه دارد. گردش خون ضعیف باعث می‌شود فولیکول های مو کوچک شده و غیر فعال شوند. فولیکول های غیرفعال نمی‌توانند باعث رشد موها شوند.

۴- بیوتین

بیوتین یکی از انواع ویتامین B است که با ساخت کراتین ضخامت موها را بهبود می‌بخشد. بیوتین به سلامت مو، افزایش حجم موها و پوشش روی پوست سر کمک می‌کند. این ویتامین موها را تقویت می‌کند و باعث افزایش حجم و محافظت از موها می‌شود.

۵- هیستیدین

هیستیدین یکی از آمینواسیدهایی است که معمولاً از طریق رژیم غذایی تامین می‌شود. فایده هیستیدین بکار رفته در فرمولاسیون شامپوها این است که مس اضافی را از موها جذب می‌کند. با از بین بردن مس اضافی، به طور موثر‌تری از موهای شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می‌کند که می‌تواند باعث نازکی، ضعف و شکنندگی زودرس موها شود.

۶- آلوئه ورا

آلوئه ورا یکی از ترکیباتی است که در بیشتر محصولات پوست و مو استفاده می‌شود. آلوئه ورا سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی و ویتامین E است که به رشد موهای سالم کمک می‌کند. استفاده از آن در شامپوها از موها در برابر خشکی و آسیب محافظت می‌کند.

۷- رزماری

رزماری یکی از ترکیباتی است که کاربرد گسترده ای در محصولات پوست و مو دارد. این ترکیب در شامپوها برای ضدعفونی و مبارزه با باکتری و قارچ های پوست  سر مورد استفاده قرار می‌گیرد. رزماری رشد فولیکول های مو را با افزایش گردش خون تحریک کرده و با خواص آنتی اکسیدانی از سلامت موها محافظت می‌کند.

۸- عصاره چای سبز

خواص آنتی اکسیدانی چای سبز می‌تواند به تقویت فولیکول های مو کمک کند و به طور بالقوه ریزش مو را کاهش دهد. همچنین پوست سر را تغذیه می‌کند و محیط سالم تری برای رشد مو ایجاد می‌کند.

چای سبز حاوی پلی فنول ها، به ویژه کاتچین هایی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است بنابراین می‌تواند به تسکین خارش پوست سر و کاهش شوره سر کمک کند. همچنین می‌تواند به طور بالقوه تولید چربی پوست سر را متعادل کند.

محصول پیشنهادی: برای اطلاع از قیمت شامپو ضد شوره قوی به سایت داروخانه داروبوم دسته بندی محصولات شامپو ضد شوره مراجعه کنید.

بهترین شامپو ضد ریزش مو آقایان

از آنجاییکه آقایان بیشتر دچار ریزش مو می‌شوند انواع مختلفی شامپو ضد ریزش مو آقایان در بازار موجود است. یکی از بهترین انواع شامپو ضد ریزش مو ایرانی، شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص آقایان سینره است. در فرمولاسیون این شامپو پرو ویتامین B5، ویتامین E و عصاره هایی بکار رفته است که مقاومت مو را افزایش داده و از ریزش موی آندروژنیک جلوگیری می‌کند.

شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص آقایان سینره

بهترین شامپو ضد ریزش مو خانم ها

ریزش مو در خانم ها در مقطعی از زندگی به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و شامپوهای ضد ریزش مخصوص خانم ها می‌توانند به رفع این مشکل کمک کنند. یکی از بهترین شامپوهای ایرانی ضد ریزش مو خانم ها، شامپو تقویتی و ضد ریزش مو مخصوص خانم ها سینره است. این شامپو حاوی ترکیباتی مانند عصاره جینکوبیلوبا و سابال و همچنین ویتامین B5 و E است که از ریزش موها جلوگیری می‌کند. این شامپو رشد موها را نیز تقویت می‌کند.

شامپو ضد ریزش مو سینره بانوان

شامپوی ضد ریزش موی خشک

شامپوی ضد ریزش موی خشک یکی از انواع شامپو موجود در بازار است. خشکی موها یکی از دلایل ریزش مو است و استفاده از شامپو ضد ریزش مینوتا مخصوص موهای خشک سریتا یکی از محصولات ایرانی فوق العاده برای رفع خشکی موها است. این شامپو با رطوبت رسانی مؤثر به رفع خشکی پوست و موی سر آقایان و خانم ها کمک می‌کند. ترکیبات این شامپو با خونرسانی پوست سر به رشد موها کمک کرده و مانع ریزش مو می‌شود.

شامپو ضد ریزش مینوتا مخصوص موهای خشک سریتا

شامپوی ضد ریزش موی چرب

شامپو ضد ریزش مینوتا مخصوص موهای چرب سریتا محصولی فوق العاده ای برای رفع چربی اضافی و پاک کردن فولیکول های مو است. این شامپو به تنظیم چربی و پاکسازی منافذ پوست سر کمک می‌کند. همچنین با بهبود گردش خون پوست سر، رشد موها را بهبود می‌بخشد.

شامپو ضد ریزش مینوتا مخصوص موهای چرب سریتا 200 میلی لیتر

بهترین شامپو گیاهی ضد ریزش مو

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش سینره یکی از بهترین شامپوهای گیاهی ضد ریزش مو است. در فرمولاسیون این شامپو عصاره سابال، زینک، ویتامینE ، ویتامین های F و B6 بکار رفته است. این ترکیبات با تغذیه فولیکول های مو از ریزش موها جلوگیری کرده و رشد آنها را تقویت می‌کند.

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش گیاهی سینره

کلام آخر
شامپوها یکی از محصولات آرایشی – بهداشتی مفید برای تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش موها هستند. شما بر حسب نوع موی خود می‌توانید از آنها برای مقابله با ریزش مو استفاده کنید. در واقع استفاده از شامپوی مناسب اولین کاری است که می‌توانید برای حفظ  سلامت موهای خود انجام دهید.

منبع: nbcnews

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.