روش‌های درمان لک صورت!

لک صورت

آنچه در این مقاله می خوانید:
لک صورت عارضه‌ای است که بر روی پوست اکثر افراد از سن ۳۰ یا ۳۵ سالگی به بعد بروز می‌کند. لک‌ها حاصل تجمع ملانین یا همان رنگ‌دانه پوست در برخی نقاط صورت هستند که یکنواختی رنگ پوست را از بین برده و بر زیبایی و شادابی پوست تأثیر منفی دارند.لک صورت تحت تأثیر عوامل مختلفی می‌تواند تشدید شود مثلاً خانم‌ها هنگام استفاده از قرص‌های ضدبارداری یا در طول دوران بارداری دچار لک‌های بیشتری بر روی پوست صورت می‌شوند. یکی دیگر از دلایل مهم ایجاد لک بر پوست نور آفتاب است قرارگرفتن در معرض نور خورشید برای مدت طولانی و بدون استفاده از کرم ضدآفتاب یکی دیگر از دلایل بروز لک صورت است.با این مقدمه کوتاه در ادامه مقاله بهروش‌های درمان لک صورت می‌پردازیم لطفاً با ما همراه باشید.

راهکارهایی برای درمان لک صورت

در حال حاضر روش‌های مختلفی برای درمان لک صورت وجود دارد و محصولات خوبی در بازار هست که می‌توان از آن‌ها به‌راحتی برای از بین بردن لک‌های صورت استفاده کرد.شما می‌توانید از انواع ماسک‌ها ، کرم‌ها و لوسیون‌ها برای برطرف کردن لک‌های پوستی استفاده کنید. برخی از این محصولات حتی برای سنین مختلف به‌طور اختصاصی طراحی و تولیدشده‌اند تا اثرگذاری آن‌ها افزایش یابد.

راه‌های درمانی دیگری نیز در صورت عدم تأثیرگذاری این محصولات وجود دارد که بیشتر برای درمان لک‌های عمیق و کهنه مورداستفاده قرار می‌گیرند. به‌عنوان‌مثال برای از بین بردن لک صورت می‌توان از لیزر درمانی استفاده کرد.مطالعات مختلف نشان داده است درمان لک صورت با لیزر تا ۵۰% موفقیت‌آمیز است و بدون هیچ عارضه‌ای لک‌های عمیق پوست را کمرنگ‌تر کرده یا کاملاً از بین می‌برد.

اخیراً برای درمان لک صورت کرایوتراپی نیز استفاده می‌شود. در این روش از نیتروژن مایع برای انجماد و از بین بردن سلول‌های غیرطبیعی پوست استفاده می‌کند. جراحی کرایو به‌طورکلی بی‌خطر است و مانند لیزر درمانی نیازی به بیهوشی ندارد.

برای درمان لک صورت می‌توان از ماسک‌های طبیعی نیز استفاده کرد به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید ماسک عسل و آب‌لیمو را برای از بین بردن لک‌ها امتحان کنید.استفاده از ماست نیز برای از بین بردن لک صورت بسیار مؤثر است زیرا با دارا بودن اسیدلاکتیک مانند یک‌لایه بردار ملایم به‌صورت تدریجی لک‌های پوستی شما را از بین می‌برد.

در حال حاضر ماسک‌ها و کرم‌های روشن‌کننده زیادی در دسترس هستند و می‌توان برای روشن کردن پوست و راحت شدن از لک صورت از آن‌ها استفاده کرد. به‌عنوان‌مثال شرکت سینره محصولات بسیار خوبی برای روشن کردن و از بین بردن لک صورت تولید و به بازار عرضه کرده است که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

درمان لک صورت با محصولات سینره

درمان لک صورت
درمان لک صورت

بااینکه روش‌های متنوعی برای از بین بردن لک صورت وجود دارد ولی هنوز هم ایمن‌ترین و راحت‌ترین روش برای از بین بردن لک‌های صورت استفاده از کرم‌های روشن‌کننده موجود در بازار است.

به‌عنوان‌مثال محصولات روش کننده سینره برای از بین بردن لک‌های صورت بسیار مؤثر هستند و برای سنین مختلف نیز به‌طور ویژه عرضه‌شده‌اند و شما می‌توانید برحسب نیاز از هرکدام از آن‌ها استفاده کنید.

کرم ضد لک و روشن‌کننده سینره

کرم ضد لک و روشن‌کننده سینره یکی از محصولات خوب این شرکت است که برای آقایان و خانم‌ها در همه سنین قابل‌استفاده است. در این محصول کمپلکسی از عصاره‌های طبیعی بکار رفته که باعث کاهش ملانین سازی در پوست شده و به روشن‌تر کردن پوست کمک می‌کنند.این کرم حاوی  AHA، ویتامین‌های A وC  جهت لایه‌برداری و نوسازی پوست است . شما پس از مدتی استفاده  از این محصول پوستی یکنواخت و بدون لک خواهید داشت.

کرم ضد لک و روشن‌کننده سینره برای رفع لک‌های تیره حاصل از تابش نور خورشید و پیشگیری و رفع انواع لک ازجمله لک‌های ناشی از بارداری و افزایش سن مؤثر است.

در فرمولاسیون این کرم هیدروکینون یا مواد نگهدارنده شیمیایی وجود ندارد بنابراین شما می‌توانید با خیال راحت از این محصول فوق‌العاده استفاده کنید.

محصول “کرم ضد لک و روشن‌کننده سینره” یک محصول ایرانی عالی برای روشن کردن پوست است که ازلحاظ کیفیت می‌تواند با محصولات خارجی قابل‌رقابت باشد.

کرم ضد لک  مخصوص افراد بالای ۴۰ سال سینره

کرم ضد لک  مخصوص افراد بالای ۴۰ سال محصول دیگری است که به‌طور تخصصی برای از بین بردن لک‌های پوستی ناشی از افزایش سن طراحی و تولیدشده است. در این سن معمولاً لک‌های تیره‌ای بر روی پوست ایجاد می‌شوند که ناشی از بالا رفتن سن است.

در فرمولاسیون این کرم آنزیم تیروزیناز وجود دارد که مانع تجمع و تولید رنگ‌دانه در پوست می‌شود. با مصرف این کرم لک‌های روی صورت به‌تدریج کمرنگ شده و از بین می‌روند.

کرم ضد لک  مخصوص افراد بالای ۴۰ سال حاوی هیچ مواد شیمیایی و حساسیت‌زایی نیست و شما می‌توانید از این محصول برای از بین بردن لک‌های دست، صورت، گردن و سینه نیز استفاده کنید.

پیشنهاد داروبوم برای رفع لک مخصوص افراد بالای ۴۰ سال محصول “کرم ضد لک مخصوص افراد بالای ۴۰ سال سینره” می باشد.

کرم آلفا هیدروکسی اسید سینره (AHA 10%)

کرم آلفا هیدروکسی اسید(AHA 10%) یکی از محصولات خوب شرکت سینره است که با لایه‌برداری پوست باعث از بین بردن لک‌ها و شفافیت پوست می‌شود.در فرمولاسیون این کرم لایه‌بردار عصاره‌های طبیعی بکار رفته است که پوست را با ملایمت لایه‌برداری و نوسازی می‌کند. از این محصول می‌توانید برای محو و بی‌رنگ نمودن تدریجی جای جوش و لک‌های پوستی استفاده کنید.

برخلاف لایه‌بردارهای شیمیایی ترکیب ملایم این کرم باعث التهاب یا قرمزی پوست شما نشده و فاقد رایحه و رنگ مصنوعی است تا برای انواع پوست قابل‌استفاده باشد.

علاوه بر محصولات ذکرشده کرم روشن‌کننده روز SPF 30سینره را نیز می‌توانید برای از بین بردن لک‌های تیره و افزایش شفافیت پوست مورداستفاده قرار بدهید.

این کرم علاوه بر کاهش رنگ‌دانه‌های پوست اثرات محافظتی در برابر آفتاب دارد و از بروز لک‌های ناشی از آفتاب بر روی پوست جلوگیری می‌کند. این کرم با مهار آنزیم تیروزیناز باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست شده و وجود مواد لایه‌بردار ملایم در این کرم به نوسازی و روشن‌تر شدن رنگ پوست  کمک می‌کند.

کرم‌های آلفااسید” یکی از بهترین محصولات لایه‌بردار و جوان ساز پوست هستند که سلول مرده پوست را جدا می کند.

کرم روشن‌کننده ویتامینC سینره

کرم روشن‌کننده ویتامین C یکی دیگر از محصولات خوب شرکت سینره برای روشن کردن پوست صورت است. این کرم با مهار آنزیم تیروزیناز به کاهش تولید ملانین در پوست کمک کرده و به‌تدریج باعث روشن شدن پوست می‌شود.

اگر پوست شما به هر علتی دچار خستگی و تیرگی شده است می‌توانید از خواص ویتامین C بکار رفته در این محصول برای روشن کردن و شفافیت پوست استفاده کنید. ویتامین C علاوه بر خواص روشن‌کنندگی و آنتی‌اکسیدانی با افزایش کلاژن سازی از بروز چین‌وچروک بر روی پوست جلوگیری کرده و تأثیرات جوان‌کننده نیز دارد.

برای درمان لک صورت و چین و چروک مطالعه مقاله “معرفی انواع کرم ضد چروک ایرانی” پیشنهاد می شود.

قرص روشن کننده پوست

علاوه بر کرم های ضد لک و روشن کننده که به صورت موضعی لک ها را از بین می برند و به سفید و یکدست شدن پوست کمک می کنند برخی مکمل ها نیز حاوی ترکیبات روشن کننده پوست هستند. پیگمنتا معروف ترین مکمل سفید کننده پوست است. این مکمل حاوی گلوتاتیون و ویتامین c است که هر دو نقش بسزایی در کم کردن تیرگی و رنگدانه های پوست ایفا می کنند.

قرص پیگمنتا برای سفیدی پوست

سخن پایانی:
قطعاً هیچ‌کس دوست ندارد با نگاه کردن به آینه لک‌های تیره و مزاحم را بر روی پوست خود ببیند و به همین دلیل محصولات زیادی برای استفاده افراد تولید و به بازار عرضه‌شده‌اند.شما می توانید از طریق لینک محصولات اقدام به خرید محصول موردنیاز خود نمایید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.