ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه

آنچه در این مقاله می خوانید:
کرم ضد آفتاب نقش مهمی در محافظت از پوست حتی در خانه دارد. ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه کاهش بروز چین و چروک و لکه های پیری است که برای هیچ کس خوشایند نیستند. اگر مدت زیادی جلو پنجره یا دستگاه های الکترونیک قرار دارید کرم ضد آفتاب را به تمامی نواحی در معرض نور از جمله صورت، گردن و دست ها بمالید. استفاده منظم از ضد آفتاب کمک می‌کند پوستی روشن و سالم داشته باشید.

استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه می‌تواند به محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه UVA و UVB کمک کند. اگر زمان زیادی را در نزدیکی پنجره ها سپری می‌کنید یا شرایط پزشکی دارید که پوست شما را نسبت به آفتاب حساس تر می‌کند، بسیار مهم است که حتی در خانه نیز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

علاوه بر این، استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه می‌تواند به جلوگیری از ایجاد هایپرپیگمانتاسیون کمک کند، وضعیتی که باعث ایجاد لکه های تیره روی پوست می‌شود. این عارضه اغلب به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه UVA ایجاد می‌شود و درمان آن بسیار دشوار است.

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه

این واقعیت که بسیاری از افراد فکر می‌کنند نور خورشید در داخل خانه به آنها آسیب نمی‌رساند ممکن است واضح ترین توجیه برای عدم استفاده از کرم ضد آفتاب نباشد. حتی از شیشه پنجره و در روزهای ابری، اشعه ماوراء بنفش می‌تواند عمیقا نفوذ کند و به پوست آسیب برساند. اشعه UVB می‌تواند باعث آسیب سلول‌ های سطح زیرین پوست شود و ایجاد لکه ‌های مختلف شود.

استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه از پیری زودرس جلوگیری می‌کند. حقیقت این است که اگر از SPF 30+ برای جلوگیری از علائم آشکار پیری استفاده نشود، حتی گران ترین محصولات مراقبت از پوست نیز موثر نخواهند بود. حذف کرم های ضد آفتاب علاوه بر آسیب پوستی اثربخشی محصولات مراقبت از پوست را کاهش می‌دهد.

در وبسایت معتبر healthline می خوانیم:
اشعه ماوراء بنفش از طریق قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سولاریوم و لامپ های خورشیدی به پوست ما می رسد و موجب آسیب به DNA سلول های پوستی می گردد. در حالی که اشعه ماوراء بنفش تنها بخش بسیار کمی از اشعه های خورشید را تشکیل می دهد، آنها عامل اصلی آسیب خورشید بر روی پوست صورت و بدن هستند.

آیا در شب هم باید ضدآفتاب زد؟

استفاده از ضد آفتاب در شب از پوست شما برابر نور آبی محافظت می‌کند. صفحه‌ های دیجیتال مانند گوشی ‌های هوشمند، تبلت‌ ها، رایانه ‌ها و تلویزیون‌ نور آبی ساطع می‌کنند. این نورها حتی اگر نتوانند منجر به آفتاب سوختگی شوند، می‌توانند به پوست آسیب بزنند. رادیکال های آزاد تولید شده توسط نور آبی می‌توانند روند پیری را تسریع کنند و تولید ملانین را در لکه های پیری افزایش دهند. ضد آفتاب های مدرن از اجزای باکیفیت و مغذی ساخته می‌شوند و به خوبی از پوست محافظت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: همه آنچه درباره ضد آفتاب نمی دانید!

تمدید ضد آفتاب در منزل

در حالت عادی کرم ضد آفتاب را باید هر دو ساعت یکبار تجدید کنید. اگر در داخل منزل هستید و دور از پنجره می‌نشینید تمدید ضد آفتاب لزومی ندارد. اما در صورت خروج از منزل و رفت و آمد باید طبق معمول کرم ضد آفتاب را تمدید کنید.

آیا ضد آفتاب پوست را روشن می‌کند؟

هنگامی که پوست شما را در معرض نور UVA و UVB قرار می‌گیرد، بدن شما ملانین تولید می‌کند که باعث می‌شود پوست شما تیره تر به نظر برسد. بطور کلی قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند انواع و اقسام لکه ها را روی پوست شما ایجاد کند. اگر می‌خواهید پوست روشن تری داشته باشید، باید با استفاده از یک کرم ضد آفتاب با فاکتور محافظت از خورشید (SPF) بالا از آن مراقبت کنید.

اولین کاری که می‌توانید برای روشن کردن پوست خود انجام دهید این است که هر روز قبل از خروج از منزل، حتی زمانی که هوا فوق العاده گرم یا آفتابی نیست، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. بهترین ضد آفتاب دارای ترکیبی از مواد فعال و غیر فعال است که به کاهش لکه های تیره کمک می‌کند.

به کدام قسمت از پوست باید کرم ضدآفتاب زد؟

با استفاده از کرم ضد آفتاب باید تمام نواحی پوست در معرض دید را کاملاً بپوشانید و گوش، گردن یا پشت دست را فراموش نکنید. به جای استعمال کرم ضد آفتاب به یکباره، نقاط کوچک تر را به صورت یکنواخت کرم بزنید تا مطمئن شوید که به طور کامل و مؤثر پخش می‌شود.

هنگام استفاده روی صورت، به جای مالش، به آرامی روی پوست ضربه بزنید. این کار به جلوگیری از تحریک و اطمینان از پخش یکنواخت تر کمک می‌کند. هنگام استفاده از ضد آفتاب دور چشم دقت بیشتری داشته باشید. اگر می‌توانید، کرم ضد آفتاب مخصوص دور چشم استفاده کنید، زیرا خطر هرگونه سوزش چشم را به حداقل می‌رساند.

قبل از ضد آفتاب چی بزنیم؟

قبل از ضد آفتاب صورت خود با یک پاک کننده ملایم شستشو دهید. سپس، یک مرطوب کننده به پوست خود بمالید تا به حفظ رطوبت آن کمک کند و اثر ضد آفتاب را بهبود ببخشد. 

در مرحله بعد، کرم را روی صورت و هر ناحیه در معرض دید دیگری مانند گردن و دست ها بمالید. مطمئن شوید که آن را به طور یکنواخت اعمال کنید و به اندازه کافی برای ایجاد محافظت از کرم استفاده کنید. در نهایت، اگر زمان زیادی را در نزدیکی پنجره می‌گذرانید، هر دو ساعت یک بار آن را تمدید استفاده کنید. به یاد داشته باشید کرم ضد آفتاب تنها زمانی مؤثر است که به درستی اعمال شود و در صورت نیاز مجدداً استفاده شود.

بیشتر بخوانید: فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب چه تفاوتی دارد؟

بهترین کرم ضد آفتاب برای مصرف داخل منزل

انواع ضد آفتاب براساس نوع پوست و کارکردهای مختلف طراحی شده است اما چیزی که اکثر افراد از یک ضد آفتاب خانگی به آن توجه می کنند سبک بودن و عدم احساس چربی و سنگینی روی پوست است. عده ای از خانم ها نیز کرم های ضد آفتاب رنگی را می پسندند تا از کمترین اقلام آرایشی برای آراستگی در خانه سود ببرند. در ادامه چند نمونه از بهترین کرم های ضد آفتاب برای خانه را معرفی می کنیم:

۱- کرم ضد آفتاب پوست چرب لافارر SPF50

کرم ضد آفتاب پوست چرب لافارر SPF50 حاوی مواد مؤثره تخصصی کنترل‌ کننده چربی است بنابراین از ایجاد جوش و آکنه جلوگیری می‌کند. عصاره گیاهی موجود در این محصول باعث کاهش تولید رنگدانه ملانین شده و از بروز لک های پوستی جلوگیری می‌کند. این کرم ضد آفتاب بافتی سبک دارد و بسیار سریع جذب می‌شود. همچنین در حفظ رطوبت و کند کردن روند پیری پوست نقش مهمی دارند.

۲- کرم ضد آفتاب بی رنگ فوتوزوم SPF50 فیس دوکس

کرم ضد آفتاب بی رنگ فوتوزوم SPF50 فیس دوکس یک ضد آفتاب بدون چربی است که به صورت رنگی و بی رنگ عرضه شده است. این کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه UVA و UBV و همچنین اشعه مادون قرمز (IR) مراقبت می‌کند. مواد مؤثره موجود در این کرم از سلول‌ های بنیادی پوست و DNA محافظت می‌کنند. این محصول در برابر تعریق و شستشو مقاوم بوده و چربی پوست را کنترل می‌کند.

۳- فلوئید ضد آفتاب SPF50 بی رنگ اسکین وان

ضد آفتاب بی رنگ اسکین وان در برابر اشعه‌های UV، مادون قرمز، آبی و نور مرئی از پوست محافظت می‌کند. بافت این محصول سبک و غیر چرب است و اثر سفیدی روی پوست باقی نمی‌گذارد. این فلوئید ضد آفتاب با کمک به کلاژن سازی به عنوان ضد چروک نیز عمل می‌کند.

سخن پایانی
استفاده از کرم ضد آفتاب در خانه بخش مهمی از محافظت از پوست شما در برابر اثرات مضر اشعه UVA است. هنگام انتخاب یک ضد آفتاب، به دنبال یک ضد آفتاب طیف وسیع با حداقل spf 30 باشید. آن را هر دو ساعت یک بار روی صورت و سایر مناطق در معرض پوست خود بمالید. با انجام این مراحل می‌توانید از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کرده و پوستی سالم و زیبا داشته باشید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.