کرم‌‌ های ضد آفتاب زنانه و مردانه چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد تفاوت ضد آفتاب مردان و زنان و فاکتورهایی که روی آن ها تاثیر می گذارند، صحبت کنیم. اما به طور کلی فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه در میزان چربی، رنگ و بافت آن هاست.

آفتاب به دلیل داشتن اشعه های مضر، می تواند خطرات بسیار زیادی را برای پوست به همراه داشته باشد. شاید در گذشته کمتر فردی اعتقاد به استفاده از کرم ضد آفتاب داشت، ولی امروزه پزشکان توصیه می کنند که برای پیشگیری از بیماری های مختلف پوستی مانند سرطان پوست هم که شده، از ضد آفتاب های زنانه و مردانه استفاده کنید. موضوعی که همواره باید به آن توجه داشته باشید این است که کرم‌‌ های ضد آفتاب زنانه و مردانه تفاوت‌ هایی با هم دارند. پس اگر می خواهید بدانید که فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه در چیست با ما همراه باشید.

تفاوت ضد آفتاب مردان و زنان

اگرچه آقایان با درصد کمتری از ضد آفتاب مردانه استفاده می کنند؛ ولی باز هم استفاده از این کرم ها هم برای خانم ها و هم برای آقایان ضرورت دارد. برخی از آقایان تصور می کنند که می توانند از ضد آفتاب های زنانه برای خودشان استفاده کنند. ولی واقعیت این است که ضد آفتاب مردانه و زنانه با هم تفاوت های اساسی دارند که روی سلامت و زیبایی پوست موثر می باشند.

به طور کلی، پوست آقایان با پوست خانم ها تفاوت های زیادی دارد. همین موضوع باعث شده تا محصولات مراقبت از پوست آقایان با خانم ها متفاوت باشد. پوست آقایان دارای غدد چربی فعال تر و زمخت تر می باشد. این در حالی که پوست خانم ها نازک تر و ظریف تر است. فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه بر اساس فاکتورهای زیر است. اگر می خواهید ضد آفتاب زنانه یا مردانه بخرید، ابتدا می بایست بدانید که تفاوت ضد آفتاب مردان و زنان در چیست؟ با ما همراه باشید تا با این تفاوت ها آشنا شوید.

مقاله پیشنهادی:
افراد برای محافظت از پوست خود ملزم به استفاده از ضد آفتاب هستند، با این حال نور خورشید در تولید ویتامین دی موثر است برای این که بدن دچار کمبود این ویتامین نشود می توان قرص ویتامین دی را جایگزین کرد.

ضد آفتاب آقایان سبک تر است

همانطور که اشاره کردیم، پوست آقایان دارای بافت ضخیم و زمخت تر می باشد. همین موضوع ایجاب می کند که از محصولات مراقبت کننده پوستسبک برای آقایان استفاده کنیم. این مهم ترین فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه است. ضد آفتاب های مردانه با بافت سبک تر خودشان، به راحتی روی پوست آقایان جذب می شوند و می توانند از پوست مراقبت و محافظت کنند.

در وب سایت healthline می خوانیم:
استفاده از کرم ضد آفتاب مهم ترین راهکار برای کاهش عوارض جانبی اشعه مضر UVA و UVB خورشید است. بزرگسالان در هر سن و رنگ پوست باید حداقل از SPF 30 در خارج از منزل استفاده کنند. کودکان بالای ۶ ماه نیز باید از کرم ضد آفتاب کودک با حداقل SPF 30 استفاده کنند. علاوه بر این، نباید فقط به کرم ضد آفتاب برای جلوگیری از تابش نور خورشید اعتماد کنید. لباس های پوشیده و کلاه نقاب دار نیز می توانند به محافظت از شما در برابر نور خورشید کمک کنند.

ضد آفتاب آقایان معمولا فاقد چربی است

ضد آفتاب آقایان معمولا فاقد چربی است. چرا که پوست آقایان دارای غدد چربی فعال تری است و سریع تر از پوست خانم ها چرب می شود. به همین خاطر، آقایان باید از محصولات مراقبتی پوست که دارای چربی کمتری می باشند، استفاده کنند. ضد آفتاب هایی که بر پایه آب طراحی شده اند، برای استفاده آقایان بسیار مناسب هستند. چون این محصولات فاقد چربی اند و بافت آن ها نیز بسیار سبک است. این ضد آفتاب ها به راحتی جذب پوست می شوند و شادابی را به پوست شما هدیه می دهند.

کرم ضد آفتاب مردانه بی رنگ است

کرم ضد آفتاب می تواند به صورت رنگی یا بی رنگ خریداری شود. در واقع در میان درصدهای محافظتی از نور خورشید هر یک از این کرم های ضد آفتاب، تفاوت زیادی وجود ندارد. ولی باید توجه داشت که آقایان نیازی به استفاده از کرم های ضد آفتاب کرم پودری ندارند. به همین خاطر، تمامی کرم های ضد آفتاب مردانه بی رنگ تولید شده اند.

بیشتر بخوانید: کرم ضد آفتاب رنگی بهتر است یا بی رنگ؟

آیا SPF ضد آفتاب مردان و زنان متفاوت است؟

اس پی اف به درصد محافظت کرم ضد آفتاب در برابر نور خورشید، دلالت دارد. هر چقدر درصد اس پی اف بالاتر باشد، درصد محافظت کرم ضد آفتاب در برابر نور خورشید نیز بسیار بالاتر می رود. فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه در اس پی اف آن نیست. در واقع این کرم های ضد آفتاب از نظر میزان درصد محافظت کنندگی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

توصیه می شود که ضد آفتاب های مردانه و زنانه هر دو با اس پی اف حداقل ۳۰ خریداری شوند. در صورتی که در شهرهایی زندگی می کنید که تابش نور خورشید بسیار زیاد است، می توانید از کرم هایی که دارای SPF 40، ۵۰ و یا حتی ۶۰ هستند، استفاده کنید. حتی برخی از کرم های ضد آفتاب دارای اس پی اف ۹۰ هستند که درصد محافظت کنندگی فوق العاده ای دارند.

ضرورت استفاده از ضد آفتاب برای آقایان

برخلاف باورهای بسیاری از مردم، مردان بیشتر از خانم ها در معرض مشکلات پوستی و سرطان پوست قرار دارند. به همین خاطر، استفاده از ضد آفتاب مردانه بسیار حائز اهمیت می باشد. آقایانی که به صورت منظم از ضد آفتاب مردانه استفاده کنند، می توانند حداقل ۵۰ درصد از خطر ابتلا به سرطان پوست به نام ملانوم را در خودشان کاهش دهند.

از طرفی عدم استفاده از ضد آفتاب مردانه باعث می شود تا آقایان با کک و مک های پوستی مواجه شوند. لک های پوستی، تغییر رنگ پوست و یا آفتاب سوختگی از جمله مشکلاتی است که در اثر نزدن ضد آفتاب در آقایان به وجود می آید. بنابراین، لازم است که آقایان نیز مانند خانم ها به صورت منظم از ضد آفتاب استفاده کنند تا شاهد مشکلات پوستی مختلف نباشند.

بیشتر بخوانید: ۱۰ کرم ضد آفتاب برتر این روزها

کرم ضد آفتاب فاقد چربی آقایان SPF50 پرودرما


خرید آنلاین کرم ضد آفتاب فاقد چربی آقایان SPF50 پرودرما
خرید اینترنتی کرم ضد آفتاب فاقد چربی آقایان SPF50 پرودرما
کرم ضد آفتاب فاقد چربی آقایان SPF50 پرودرما

کرم ضد آفتاب فاقد چربی آقایان SPF50 پرودرما یکی از بهترین کرم های ضد آفتاب موجود در بازار است که بدون چربی تولید شده و خواص زیادی برای پوست آقایان دارد. این کرم ضد آفتاب بافت بسیار سبکی دارد. به طوری که می توانید به راحتی آن را روی پوست بزنید و آن را پخش کنید. هیچ اثر سنگینی و یا براقی روی پوست در اثر مصرف این کرم ضد آفتاب به وجود نخواهد آمد.

کرم ضد آفتاب فاقد چربی آقایان SPF50 پرودرما ۴۰ میلی لیتر با اس پی اف مناسب، می تواند از پوست در برابر اشعه مضر نور خورشید مراقبت کند. این محصول حاوی ترکیبات متنوعی است که هر کدام برای حفظ سلامت پوست مفید هستند. پس از مصرف این کرم می توانید پوستی شاداب و به دور از اثرات رادیکال های آزاد داشته باشید. چون این کرم حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی می باشد.

سخن پایانی
در این مقاله در مورد فرق ضد آفتاب زنانه با مردانه صحبت کردیم. شما می توانید بر اساس نیاز خودتان، از هر یک از انواع ضد آفتاب های مردانه و زنانه استفاده کنید. اما فراموش نکنید که استفاده از ضد آفتاب زنانه برای آقایان، اصلا توصیه نمی شود. چون هر کدام از این ضد آفتاب ها دارای خصوصیات و عملکرد متفاوتی هستند.

منبع: skincare

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.