فواید کرم دور چشم را می دانید؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کرم دور چشم از محصولات مراقبتی صورت است که ویژه پوست نازک و حساس اطراف چشم طراحی شده است. متاسفانه توجه به مصرف کرم دور چشم به اندازه کرم های پوست صورت نیست. کرم های دور چشم نیز هر کدام یک یا چند خواص را ارائه می دهنند. مثلا مرطوب کنندگی، ضد آفتاب، کاهش چین و چروک، ضد تیرگی و… . اگر شما هم علاقه دارید از فواید کرم های دور چشم بیشتر بدانید خواندن این مقاله را به شما پیشنهاد می کنیم.

زیبایی چشم ها قطعا تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد. به همین خاطر، توصیه می شود که افراد حتما از نکات مراقبت پوست اطراف دور چشم کمک بگیرند تا شاهد چین و چروک و یا پف زیر چشم ها نباشند. کرم دور چشم یکی از انواع کرم های تولید شده اختصاصی است که فقط برای دور چشم مورد استفاده قرار می گیرد. با فواید کرم دور چشم در ادامه بیشتر آشنا شوید.

از چه سنی مصرف کرم دور چشم را شروع کنیم؟

پس از گذشت سن از ۲۰ سالگی، کم کم سلول های سالم پوست جای خود را به سلول های قدیمی و کهنه می دهند. پوست اطراف چشم نیز بسیار حساس است و ممکن است در اثر گذر زمان، دچار تیرگی، پف زیر چشم و چین و چروک های مختلفی شود. کرم دور چشم با داشتن ترکیبات مرطوب کننده و مغذی دور چشم، به شما کمک می کند تا از زیبایی چشم های خودتان نهایت لذت را ببرید. در برخی از منابع توصیه می کنند که کرم های دور چشم از سن ۲۰ یا ۲۵ سالگی به بعد مصرف شوند.

فواید کرم دور چشم

کرم دور چشم به دلیل داشتن ترکیبات مغذی، آنتی اکسیدان های مفید، ویتامین ها و مرطوب کننده ها، می تواند تاثیر زیادی روی سلامت عمومی پوست زیر چشم داشته باشد. برخی از کرم های دور چشم دارای ترکیبات ضد آفتابی هستند که روزها مورد استفاده قرار می گیرند. اما کرم های شب زیر چشم، بیشتر دارای خواص زیر می باشند:

از بین برنده پف زیر چشم

یکی از خواص و فواید کرم دور چشم، از بین بردن پف زیر چشم است. پف زیر چشم می تواند با افزایش جریان خون در ناحیه زیر چشم کاهش پیدا کند. به همین خاطر، اگر می خواهید پف ناحیه زیر چشم را کاهش دهید، کافیست که از کرم های مناسب استفاده کنید.

برای رفع سیاهی

سیاهی و کبودی زیر چشم می تواند در اثر تجمع خون در ناحیه زیر چشم اتفاق بیفتد. کرم دور چشم با افزایش جریان خون و سفید کردن چشم با کاهش تجمع رنگدانه ها، سیاهی زیر چشم را برطرف می کند.

برای رفع چروک

چین و چروک های پوستی می توانند در اثر افزایش سن در زیر چشم ها پدیدار شوند. برای رفع چین و چروک های ریز اطراف و زیر چشم، می توان از کرم های دور چشم حاوی هیالورونیک اسید، کلاژن و … استفاده کرد تا پوست زیر چشم سفت شود.

مقاله پیشنهادی:
برای انتخاب کرم ضد چروک دور چشم راهنمایی تهیه کرده ایم. برای مطالعه روی لینک «چگونه یک کرم ضد چروک دور چشم مناسب انتخاب کنیم» کلیک کنید.

آبرسانی

آبرسانی یکی از مهم ترین فواید کرم دور چشم است که می تواند باعث بهبود سلامت پوست زیر چشم و پیشگیری از بروز مشکلات مختلف شود.

زمان استفاده از کرم دور چشم 

همانطور که اشاره کردیم، کرم های دور چشم به دو دسته کرم های روز و شب تقسیم بندی می شوند. استفاده از کرم دور چشم در زمان مناسب، می تواند اثربخشی این کرم ها را چندین برابر کند. کرم های دور چشم روز همان کرم های ضد آفتاب هستند که باید قبل از خروج از منزل مورد استفاده قرار گیرند. اما کرم های دور چشم شب برای کاهش چین و چروک، آبرسانی، کاهش پف و … استفاده می شوند. بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم شب، شب ها قبل از خواب است.

علت سوزش چشم بعد از استفاده از کرم دور چشم

برخی از افراد پس از اینکه از کرم دور چشم استفاده کردند، شاهد سوزش در چشم های خودشان هستند. این موضوع می تواند به دلیل حساسیت به کرم دور چشم و یا ترکیبات موجود در آن باشد. اگر کرم در چشم شما وارد نشده اید و احساس سوزش دارید، می توانید با پزشک خودتان جهت تعویض کرم دور چشم در ارتباط باشید.

کرم دور چشم مردانه

استفاده از کرم دور چشم جنسیت نمی شناسند. هم آقایان و هم خانم ها باید برای بهره مندی از فواید کرم دور چشم، از این کرم ها استفاده کنند. پس اگر می خواهید از فواید کرم دور چشم مردانه بهره مند شوید، باید مدل های موجود در بازار را بررسی کنید. با استفاده منظم و مداوم از کرم های دور چشم مردانه، زیبایی شما چندین برابر می شود و دیگر از تیرگی و پف زیر چشم های خودتان خسته نمی شوید.

استفاده از کرم دور چشم برای صورت ضرر دارد؟

اگر کرم دور چشم دارای ترکیبات مضر نباشد و شما نیز به این ترکیبات حساسیت نداشته باشید، قطعا کرم دور چشم برای صورت شما ضرری ندارد. در واقع بهتر است بگوییم کرم دور چشم نه تنها برای صورت مضر نیست، بلکه می تواند باعث بهبود شرایط دور چشم شما نیز شود.

مدت زمان تاثیر کرم دور چشم 

معمولا برای دیدن تاثیر و اثربخشی کرم دور چشم، باید حداقل یک تیوپ از کرم دور چشم را مورد استفاده قرار دهید. اینکه هر یک از کرم های دور چشم چقدر طول می کشد که تاثیر بگذارند، بستگی به ترکیبات و نظم شما در مصرف آن ها دارد. ولی معمولا طی ۲ هفته الی ۱ ماه اثربخشی این کرم ها را مشاهده می کنید.

سن شروع برای مصرف کرم دور چشم

بهترین کرم دور چشم ایرانی

نیازی نیست که برای مشاهده فواید کرم دور چشم، اقدام به خرید بهترین کرم دور چشم برای بالای ۳۰ سال خارجی کنید. کرم های دور چشم ایرانی زیر نیز بسیار مفید هستند. برخی از این محصولات مراقبتی چشم از برندهای مطرح بر اساس پیشنهاد داروساز داروخانه و نظرات کاربران مجازی شامل موارد زیر می شود:

کرم دور چشم درمالیفت

کرم دور چشم درمالیفت یکی از کرم های باکیفیت برای از بین بردن تیرگی زیر چشم، پف ایجاد شده در زیر چشم و افزایش تولید کلاژن و الاستین است. این کرم می تواند برای رفع مشکلات پوستی در زیر چشم، کاربردهای بسیار زیادی داشته باشد.

کرم دور چشم سینره

کرم دور چشم ایرانی سینره یکی از انواع کرم های دور چشم است که می تواند با داشتن ترکیبات مغذی، تیرگی زیر چشم را برطرف کند. این کرم دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند کو آنزیم کیوتن، ویتامین ای و … می باشد.

کرم دور چشم پریم

کرم دور چشم پریم در کاهش چین و چروک های پوستی زیر چشم، آبرسانی و کاهش پف زیر چشم موثر است. کرم دور چشم ۴ در ۱ پریم، یکی از بهترین کرم های دور چشم ایرانی می باشد.  

سخن پایانی
در این مقاله با فواید و مزایی کرم های دور چشم آشنا شدیم. دیدیدم که برای داشتن چهره ای جوان پوست زیر چشم نیز به اندازه پوست صورت حائز اهمیت است. هر یک از انواع کرم دور چشم برای منظور خاصی طراحی شده اند که بهتر است قبلا از خرید به آنها دقت کنید. برای خرید کرم دور چشم می توانید از طریق داروخانه آنلاین داروروم به صورت ایننترنتی اقدام کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.