فواید قرص زینک پلاس قهوه ای چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص زینک پلاس، مکمل حاوی عنصر معدنی روی است که علاوه بر آن سایر ویتامین ها و مواد معدنی را نیز در ترکیبات خود دارد. همان طور که از نام محصول مشخص است زینک یا روی ترکیب اصلی زینک پلاس است و سایر مواد مغذی در آن متغیر می باشد. معمولا ویتامین C و ویتامین خانواده B پای ثابت ترکیبات قرص زینک پلاس هستند. همچنین دوز زینک می تواند شامل ۵، ۱۰ و ۱۵ میلی گرم باشد. اغلب مکمل های زینک پلاس به رنگ قهوه ای می باشند، به همین خاطر بین مردم به قرص زینک پلاس قهوه ای مشهورند. در این مقاله از مجله داروبوم به فواید قرص زینک پلاس قهوه ای به طور جامع می پردازیم. همچنین در پایان چند تا از بهترین مارک قرص زینک قهوه ای را معرفی خواهیم کرد.

قرص zink plus قهوه ای برای چیست؟

زینک شاخص ترین ماده در زینک پلاس به شمار می رود. زینک یک ماده معدنی حیاتی است که بدن به دلایل مختلف به آن احتیاج دارد، به ویژه برای حمایت از پوست شفاف، موهای سالم و ناخن های مقاوم. زینک همچنین نقش کلیدی در تقویت سیستم ایمنی، باروری، سلامت پروستات مردان و سطوح کلسترول سالم دارد.

قرص زینک پلاس برای چی خوبه؟

زینک یک ماده معدنی ضروری است که به روش های مختلف از پوست سالم و شاداب محافظت می کند. بدن از زینک برای تولید پروتئین های کلیدی (مانند الاستین و کلاژن) استفاده می کند که به نوسازی و ترمیم پوست کمک می کنند. به عبارتی می توان گفت زینک تحت شرایطی می تواند به درمان عارضه های پوستی رایج از جمله آکنه، اگزما، پسوریازیس و شوره سر کمک کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش مهمی در محافظت از سلول های پوست در برابر آسیب رادیکال های آزاد ایفا می کند.

خواص قرص زینک پلاس قهوه ای

در ادامه به برخی از فواید قرص zinc plus قهوه ای اشاره می کنیم:

  • رشد و پرپشتی موها
  • جلوگیری از ریزش مو
  • ناخن های مستحکم و سالم
  • سلامت غده پروستات مردان
  • محافظت از سیستم ایمنی بدن
  • بهبود و ترمیم سریع زخم، بریدگی و سوختگی.
  • حمایت از سطوح متعادل قند خون و تولید طبیعی انسولین
  • سلامت کلی جنسی، تعادل هورمونی و باروری مردان و زنان
  • پوست سالم و شاداب، به خصوص در افراد مستعد آکنه، ترک های پوستی، شوره سر، اگزما یا پسوریازیس.

در وبسایت healthline می خوانیم:
مصرف روزانه ۱۵ تا ۳۰ میلی گرم زینک می تواند باعث ارتقای سطح ایمنی، سطح قند خون و سلامت چشم، قلب و پوست شود. با این حال، از مصرف بیش از ۴۰ میلی گرم زینک در روز بپرهیزید، زیرا مصرف مقادیر زیاد آن باعث مشکلات گوارشی و علائم مشابه آنفولانزا، کاهش جذب مس و کاهش اثر بخشی آنتی بیوتیک های خاص می شود.

فواید قرص زینک پلاس قهوه ای برای چاقی

اولین سوالی که هر فردی درخصوص مکمل های غذایی می پرسد چاقی کنندگی آن مکمل است، قرص زینک پلاس هم از این قاعده پیروی می کند. روزانه افراد مختلفی هنگام مراجعه به داروخانه یا جستجو در اینترنت این سوال را مطرح می کنند آیا مصرف قرص زینک پلاس افزایش وزن به دنبال دارد؟

قرص زینک پلاس و هر مکملی که دارای ویتامین های گروه ب باشد به افزایش اشتهای فرد کمک می کند. افزایش اشتهای کنترل نشده نیز منجر به افزایش وزن و چاقی در فرد می گردد. از همین رو اکثر افرادی قرص زینک پلاس را مصرف کرده اند می گویند افزایش وزن در حد دو کیلو را تجربه کرده اند.

اما چاره کار چیست؟ از معجزه زینک پلاس برای پوست و مو بگذریم؟ دست نگه دارید! شما می توانید همزمان با مصرف قرص زینک پلاس ورزش و فعالیت بدنی ساده مانند پیاده روی و ورزش هوازی را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا دچار افزایش وزن نشوید.

یا هر موقع احساس گرسنگی به شما دست داد از خوراکی های کم کالری مثل کاهو مصرف کنید تا سیر شوید.

البته برخی افراد برای دوری از هر گونه حس گرسنگی قرص زینک پلاس و مکمل های زینک را شب ها استفاده می کنند که هنگام غلبه احساس گرسنگی در خواب عمیق به سر برند.

از طرفی به دوره مصرف نیز بستگی دارد. اگر فردی به تجویز پزشک فقط به مدت یک دوره می خواهد قرص زینک پلاس را مصرف کند احتمالا دچار افزایش وزن چشمگیر نشود. اما اگر می خواهد قرص زینک قهوه ای را در روتین تغذیه ای خود قرار دهد با دقت بیشتر روی وزن خود ادامه دهد.

بنابراین قرص زینک پلاس به خودی خود چاق کننده نیست و موجب افزایش وزن نمی شود؛ تنها محرک اشتها است.

طریقه مصرف قرص زینک پلاس قهوه ای

یکی از عوامل دخیل در جذب قرص زینک پلاس نحوه مصرف آن است. برای اینکه نحوه مصرف قرص زینک پلاس را بدانید تنها راه، مطالعه مشخصات روی جعبه یا سوال از داروساز داروخانه است. دلیل ساده ای هم دارد هر شرکت دارویی دوز خاصی از مواد معدنی یا ویتامین ها را در محصول فرموله می کنند. این دوز متناسب با نیاز روزانه بدن، جنسیت و سن هر فرد متفاوت است.

به طور مثال قرص زینک پلاس ۱۵ میلی گرم یوروویتال، ۱۵۰ درصد از مقدار زینک مورد نیاز روزانه برای سلامتی را تامین می کند. مقدار روزانه موردنیاز نیز با یک آزمایش خون مشخص می شود تا در صورت کمبود زینک دوز لازم تجویز شود. همچنین درصورتی که بدن شخص مقدار مناسبی از زینک دارد از مصرف خودسرانه پیش گیری شود. چراکه مصرف هر ماده مغذی بیش از مقدار لازم بدن ممکن است عوارضی را همراه داشته باشد.

معرفی چند نمونه قرص زینک پلاس قهوه ای

میزان جذب ترکیبات موجود در کپسول زینک پلاس به عوامل مختلفی مانند دوز، زمان مصرف، غذاها و مایعات مصرفی، توان دستگاه گوارش و مواردی از این دست دارد. همچنین برند مکمل هم موثر است. به طور مثال برای قرص زینک پلاس برندهای یوروویتال، دانا و سان لایف برند های معتبر و با کیفیتی هستند. اگر ترجیح می دهید قرص مصرف کنید، باید مکمل های زینک کپسوله شده را بررسی کنید. با این حال، اگر دوست ندارید قرص‌ها را ببلعید، می‌توانید شربت زینک پلاس یا قرص جوشان زینک بخرید.

۱- قرص زینک پلاس یورویتال

یورویتال به دلیل تولید مکمل های با کیفیت بالا در بازار به خوبی شناخته شده است و قرص زینک پلاس قهوه ای یوروویتال نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر کپسول ۱۵ میلی گرم زینک و ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C مشتق شده از مرکبات را فراهم می کند. این ترکیبات در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند و دارای مزایای آنتی اکسیدانی و ضد التهابی هستند.

تمام مکمل‌های یوروویتال از نظر اثربخشی، خلوص و کیفیت چندین بار در طول فرآیند تولید آزمایش می‌شوند، بنابراین اطمینان خاطر دارید که یک محصول درجه یک خریداری می کنید. انواع مکمل های زینک پلاس یورویتال حاوی ۵، ۱۰ و ۱۵ میلی گرم زینک هستند که مطابق نیاز بدن خود می توانید یکی را انتخاب کنید. همچنین در بسته بندی ۶۰ عددی تولید می شوند.

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

۲- قرص زینک پلاس دانا

یکی از بهترین شرکت های ایرانی تولید کننده مکمل، شرکت داروسازی دانا می باشد. یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند، زینک پلاس آن است که فاقد مواد نگهدارنده و طعم‌ دهنده های مصنوعی است.

هر قرص دارای ۱۰ میلی گرم زینک، ۱۰۰ میلی گرم ویتامین C به شکل اسید اسکوربیک است که به حمایت از سیستم ایمنی سالم کمک می کند. به خاطر داشته باشید که تنها افرادی از مکمل های با دوز بالا استفاده کنند که پزشک به ایشان توصیه کرده باشد. این مکمل زینک پلاس حاوی مقدار بیشتری ویتامین C نسبت به سایر قرص های زینک پلاس است. قرص زینک پلاس دانا در بسته بندی های ۶۰ عددی عرضه می شود.

کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا فارما

سخن پایانی
قرص زینک پلاس مکملی مشهور و مفید در زمینه پوست، مو و ناخن است. این قرص به دلیل آنکه اغلب موارد توسط شرکت های داروسازی به رنگ قهوه ای تولید می شود در بین مردم به نام قرص زینک پلاس قهوه ای شناخته شده است. قرص زینک پلاس را می توان در داروخانه آنلاین داروبوم در برندهای ایرانی و خارجی متنوعی با دوز های ۵ تا ۱۵ میلی گرم پیدا کرد.

منبع: medicalnewstoday

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.