کرم مرطوب‌ کننده چی بخرم؟

کرم مرطوب کننده

آنچه در این مقاله می‌خوانید؟
بیشتر از هر معیار دیگری در انتخاب کرم مرطوب کننده صورت، شناخت نوع پوست و اعتماد به برندهای درجه یک است. سینره، پریم، مای و نیوا از محبوبیت بالایی در بین مصرف کنندگان برخودار هستند. در این مقاله ابتدا به لزوم مصرف کرم مرطوب کننده برای حفظ سلامت و جوانی پوست اشاره می کنیم، سپس معیارهای خرید مرطوب کننده را بررسی می کنیم و در انتها چند نمونه از بهترین کرم مرطوب کننده موجود در داروخانه و فروشگاه ها را معرفی می کنیم. شما می‌توانید انواع کرم مرطوب کننده را از داروخانه آنلاین داروبوم خریداری کنید.

اهمیت استفاده از کرم مرطوب‌ کننده

استفاده از مرطوب ‌کننده باید بخشی از رژیم‌های مراقبت از پوست شما باشد تا بتوانید به بهترین نحو از پوست خود مراقبت کنید. این کرم‌ها در بهترین حالت حاوی ویتامین‌های A و B5 برای افزایش قوام و رطوبت رسانی و ویتامین‌های آنتی‌اکسیدان مانند ویتامین C و E هستند که به محافظت از پوست و مقابله با آسیب‌های پوستی کمک می‌کنند. یکی دیگر از مواردی که شاخص یک مرطوب ‌کننده خوب است، SPF است که در این کرم‌ها معمولاً ۱۵ تا ۳۰ می‌باشد و با محافظت از پوست در برابر UV مانع ایجاد چین ‌و چروک زودرس می‌شود.

عوارض عدم استفاده از کرم مرطوب کننده

ازآنجایی‌که آب به‌طور مداوم از لایه‌های سطحی پوست تبخیر می‌شود عدم استفاده از مرطوب ‌کننده باعث خشک شدن پوست می‌شود. استفاده از کرم مرطوب‌کننده مانع تبخیر آب از لایه شاخی پوست شده و به حفظ رطوبت پوست کمک می‌کند.

با تنظیم محتوای آب پوست با محصولات آب ‌رسان و همچنین مصرف مقدار مناسب آب در طول شبانه روز می‌توان مانع خشک شدن، تحریک و از دست رفتن انعطاف‌پذیری پوست شد.

ترکیبات کرم مرطوب ‌کننده خوب

یکی از وظایف اصلی این محصولات آب ‌رسانی و حفظ آب موجود در پوست است به همین دلیل حتماً توجه کنید که در فرمولاسیون مرطوب ‌کننده‌ای که می‌خرید اسید هیالورونیک و دی ‌متیکون، گلیسیرین، پروپیلن گلیکول، پروتئین، اوره، لانولین، روغن معدنی یا وازلین بکار رفته باشد. این ترکیبات با آبرسانی و حفظ محتوای آب پوست از خشکی پوست جلوگیری کرده و باعث حفظ نرمی و انعطاف ‌پذیری پوست می‌شوند.

۱- کرم مرطوب ‌کننده خوب باید حاوی آنتی اکسیدان باشد

یکی دیگر از ترکیباتی که به حفظ سلامت پوست کمک می‌کند، آنتی‌اکسیدان‌ها هستند. این ترکیبات با رادیکال‌های آزادی که به دلایل مختلف در پوست شکل‌ گرفته و باعث تسریع روند پیری پوست می‌شوند، مقابله می‌کنند؛ بنابراین اگر دوست دارید سال‌های بیشتری پوست شما جوان و شاداب بماند، حتماً در فهرست ترکیبات تشکیل‌ دهنده کرم مرطوب‌ کننده خودتان و تمام لوازم ‌آرایشی بهداشتی که استفاده می‌کنید به دنبال آنتی اکسیدان باشید.

۲- کرم مرطوب ‌کننده خوب باید دارای SPF باشد

علاوه بر موارد فوق مرطوب‌ کننده‌های خوب معمولاً دارای فیلترهای ضد آفتاب هستند که مانع تأثیرات مضر UV خورشید و دستگاه‌های الکترونیک بر روی پوست می‌شوند. اگرچه SPF این محصولات به ‌اندازه ضد آفتاب‌ها نیست اما همین اثر حفاظتی نیز می‌تواند به حفظ سلامتی پوست شما کمک کند.

چگونه بهترین کرم مرطوب‌ کننده را انتخاب کنیم؟

برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده باید چند نکته اساسی از جمله نوع پوست، ترکیبات کرم و… دقت نمایید. در ادامه به بررسی چند مورد مهم برای انتخاب هبترین کرم مرطوب کننده خواهیم پرداخت:

۱- انتخاب بر اساس نوع پوست

مانند هر لوازم ‌آرایشی بهداشتی دیگر کرم مرطوب‌کننده نیز باید بر اساس نوع پوست انتخاب و خریداری شود. مثلاً اگر پوست شما خشک است باید از مرطوب‌ کننده‌های غلیظ تر استفاده کنید که حاوی الکل نیستند زیرا الکل باعث تشدید خشکی پوست خواهد شد. برای افراد دارای پوست چرب نیز مرطوب ‌کننده‌هایی مناسب هستند که چربی کمتری در فرمولاسیون آن‌ها بکار رفته است و با بافت سبک به‌ سرعت جذب پوست می‌شود.

۲- مواد تشکیل دهنده

برای انتخاب بهترین کرم مرطوب کننده ترکیبات تشکیل دهنده آن بسیار اهمیت دارد چرا که ممکن است به برخی از ترکیبات آن حساسیت داشته باشید. وجود برخی ترکیبات همچون صابون در این کرم‌ها می‌تواند باعث خشکی بیش از حد پوست شود.

۳- فاقد عطر و اسانس

علاوه بر این پوست همه افراد اغلب اوقات به عطرها و اسانس‌هایی که داخل لوازم‌ آرایشی – بهداشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد، حساسیت نشان می‌دهد بنابراین تا حد امکان محصولاتی را خریداری کنید که فاقد عطر، اسانس و نگهدارنده هستند.

کرم مرطوب کننده پوست خشک 

افرادی که پوست خشکی دارند نیاز بیشتری به استفاده از کرم مرطوب کننده دارند. اما این موضوع به این معنی نیست که پوست‌های چرب نباید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایند چرا که پوست آن‌ها نیاز به رطوبت نیاز دارد. امروزه انواع کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک در مراکز معتبر وجود دارد.

این محصولات با داشتن ترکیبات بسیار ویژه سبب حفظ و تامین رطوبت پوست می‌شوند. خشکی پوست می‌تواند باعث بروز چین و چروک شود. از این رو برای جلوگیری از بروز خطوط روی پوست استفاده از کرم مطوب کننده ضروری است.

تفاوت کرم آبرسان و مرطوب کننده

بسیار از افراد گمان می‌کنند که کرم مرطوب کننده همان آبرسان است و هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند، اما اینطور نیست. ترکیبات موجود د کرم مرطوب کننده با آبران بسیار متفاوت است. مرطوب کننده ها معمولا از مواد معدنی و یا روغن‌های طبیعی تولید می‌شوند. ولی آبرسان‌‌ها حاوی عناصری همچون هیالورونیک اسید هستند.

نحوه عملکرد این دو محصول نیز متفاوت است. مرطوب کننده ها با ایجاد لایه‌ای بر بروی پوست مانع از خارج شدن اب می‌شوند و به همین دلیل در حفظ رطوبت پوست نیز نقش چمگیری دارند. اما آبرسان‌ها در تامین آب مورد نیاز پوست تاثیر گذار هستند و از دهیدراته شدن پوست جلوگیری می‌‍کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرطوب کننده ها مطالعه مقاله ” همه چیز درباره رطوبت پوست و مرطوب کننده ها” پیشنهاد می‌شود.

مواد حساسیت زای موجود در کرم مرطوب ‌کننده

حتماً تاکنون متوجه شده‌اید که بر روی بسیاری از محصولات پوست و مو اصطلاح  “فاقد مواد حساسیت‌زا” درج ‌شده است. ما در اینجا به شما توصیه می‌کنیم که به این مسئله اعتماد نکنید و اگر پوستتان دچار حساسیت شد بلافاصله از پماد هیدروکورتیزون استفاده کنید.

علیرغم تبلیغات گسترده در رابطه با فایده روغن‌های معدنی، موم یا شی باتر ما به شما توصیه می‌کنیم از محصولات فاقد این ترکیبات استفاده کنید زیرا این ترکیبات موجب بسته شدن منافذ پوست شده و می‌توانند باعث ایجاد آکنه شوند.

علاوه بر این وجود آلفا هیدروکسی اسید، گلیکولیک اسید، رتینوئیک اسید و سالیسیلیک اسید در فرمولاسیون مرطوب‌کننده ها ممکن است باعث خشکی پوست شود؛ بنابراین اگر پوست شما خشک است هرگز از محصولات حاوی این ترکیبات استفاده نکنید.

آخرین موردی که هنگام خرید این فراورده‌ها باید به آن توجه کنید تیوپ‌های قوی و تیره‌ رنگ با دهانه کوچک است. این نوع بسته‌ بندی باعث می‌شود محتوای آب و آنتی ‌اکسیدان موجود در فرمولاسیون فراورده ماندگاری بیشتری داشته باشد و هنگام استفاده نیز آلودگی وارد ظرف کرم نشود.

بهترین کرم مرطوب کننده
بهترین کرم مرطوب کننده

کرم مرطوب ‌کننده چی بخریم؟

در حال حاضر انواع و اقسام این کرم‌ها مانند سایر محصولات آرایشی بهداشتی در بازار موجود است و شما می‌توانید برحسب سلیقه، نوع پوست و البته بودجه خودتان انتخاب و خریداری کنید. در ادامه به برخی از کرم‌های مرطوب‌کننده خوب اشاره شده است.

۱- کرم مرطوب ‌کننده پوست چرب سینره

این کرم فاقد چربی است بنابراین باعث چرب‌تر شدن پوست نشده و بافت سبک آن به‌سرعت جذب پوست خواهد شد. یکی از مزایای این کرم افزایش میزان آنتی ‌بیوتیک‌های طبیعی موجود در پوست است که می‌توانند باکتری‌های مولد آکنه را از بین برده و از خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

برای خرید “کرم مرطوب کننده پوست چرب سینره” وارد صفحه محصول شده و پس از بررسی فواید آن اقدام به مصرف و خرید محصول نمایید.

۲- کرم مرطوب ‌کننده قوی مای حاوی ویتامین E

این فراورده با دارا بودن ویتامین E می‌تواند به ‌راحتی رطوبت پوست را تأمین کرده و آن را حفظ کند. ویتامین E با اثرات مرطوب‌ کنندگی و آنتی‌اکسیدانی می‌تواند به ارتقاء سلامت پوست کمک کرده و مانع از خشکی دست و صورت می‌شود.

۳- کرم مرطوب‌ کننده دست و صورت بایودرما

این کرم حاوی شی باتر و عصاره آووکادو است و می‌تواند لایه‌های عمقی پوست را آب‌ رسانی کند و خشکی پوست را برطرف نماید. در فرمولاسیون این محصول گلیسیرین و وازلین نیز بکار رفته است که هر دو خواص رطوبت رسانی قوی دارند. این کرم مغذی را می‌توان برای دست و صورت استفاده کرد.

۴- کرم مرطوب ‌کننده پریم

یکی از فراورده‌های باکیفیت ایرانی است که می‌تواند پوست را به خوبی آبرسانی کند. از ریزمغذی‌های موجود در این کرم می‌توان به کیوتن و ویتامین E، روغن هسته انبه، روغن نارگیل و عصاره ماکادمیا اشاره کرد. این کرم همچنین حاوی آنتی ‌اکسیدان‌هایی است که از پوست در برابر عوامل آسیب ‌رسان مراقبت می‌کند.

پیشنهاد داروبوم جهت رفع خشکی پوست و آبرسانی آن خرید “کرم مرطوب کننده ۲۴ ساعته پریم” است.

سخن پایانی:
همانطور که در بخش بالاتر گفته شد باید هنگام خرید یک کرم مرطوب کننده و آبرسان حتماً به نوع و جنس پوست خود و مواد تشکیل دهنده محصول دقت نمایید. در حال حاضر انواع محصولات مرطوب‌کننده را می‌توانید از داروخانه و سایت‌های معتبر به سادگی با خرید اینترنتی سفارش داده و برای حفظ سلامت پوستتان مورد استفاده قرار دهید.

منبع: utmedicalcenter.org

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.