کرم ترمیم کننده برای چی خوبه؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کرم ترمیم کننده یک محصول بهداشتی بسیار مفید برای درمان آسیب های سطحی پوست است. اگر می‌پرسید کرم ترمیم کننده برای چی خوبه باید بدانید که این محصولات با تسریع تکثیر سلولی و کلاژن سازی می‌توانند به درمان جوش، جای بخیه و انواع زخم های پوستی کمک کند. کرم ترمیم کننده پوست را می‌توانید به راحتی از داروخانه ها تهیه کنید.

کرم ترمیم کننده پوست حاوی ترکیباتی است که می‌تواند آسیب های ایجاد شده بر روی پوست مانند لک، سوختگی و یا بریدگی ها را ترمیم کند. این عمل با تحریک کلاژن سازی انجام می‌گیرد و در نتیجه سرعت ترمیم پوست از طریق تکثیر سلولی افزایش می‌یابد.

کرم ترمیم کننده همچنین حاوی مواد آبرسان است. بنابراین می‌تواند با هیدراته نگه داشتن قسمت آسیب دیده پوست از خشک شدن و پوسته ریزی زخم جلوگیری کند. این محصول با کمک مواد ضد التهاب از ایجاد التهابات و خارش در سطح پوست و اطراف زخم جلوگیری می‌کند.

کرم ترمیم کننده چیست؟

کرم ترمیم کننده محصولی بهداشتی از نوع محصولات مراقبت از پوست است که به ترمیم بافت های آسیب دیده پوست کمک می‌کند. این محصول با بازسازی پوست و تکثیر سلول ها در قسمت آسیب دیده پوست را صاف و یک دست می‌کند.

کرم ترمیم کننده پوست حاوی مواد آلرژی زا نیست بنابراین باعث تحریک پوست نمی‌شود. کرم ترمیم کننده پوست اغلب برای ترمیم قسمت هایی از پوست که دچار بریدگی، آفتاب سوختگی، زخم بخیه و خراش های عمیق شده است، بکار می‌رود.

همچنین از این محصولات می‌توان برای رفع ترک های بارداری و کاهش التهابات پوستی پس از انجام کارهای زیبایی مانند میکرونیدلینگ استفاده کرد.

در وبسایت معتبر healthline می خوانیم:
اگر پوست حساسی دارید، کرم ترمیم کننده حاوی ماده «سیکا» یک گزینه خوب برای مرطوب نگه داشتن پوست است. ترمیم کننده برای همه انواع پوست، حتی پوست های دارای آکنه یا مستعد روزاسه مورد استفاده قرار می گیرد.

تفاوت کرم و پماد ترمیم کننده زخم

کرم و پماد ترمیم کننده زخم هر دو به عنوان محصولات درمانی شناخته می‌شوند. این محصولات معمولا به صورت موضعی مورد استفاده قرار می‌گیرند، اما تفاوت هایی نیز با یکدیگر دارند.

 به عنوان مثال لانولین ماده ای است که در ترکیبات کرم ترمیم کننده پوست دیده می‌شود. این ماده قابلیت کمی برای نفوذ به درون لایه های پوستی دارد به همین دلیل برای آسیب هایی مانند سوختگی، لک و یا بریدگی از کرم ترمیم کننده استفاده می‌شود.

 در مقابل پماد ترمیم کننده حاوی ماده وازلین است که قدرت بیشتری برای نفوذ به درون لایه های پوستی را از خود نشان می‌دهد. بنابراین برای خراش ها و بریدگی های عمیق بهتر است از پماد ترمیم کننده استفاده کنید.

موارد استفاده از کرم ترمیم کننده پوست

موارد استفاده از کرم ترمیم کننده

موارد استفاده از کرم ترمیم کننده شامل آسیب های سطحی پوست است زیرا  کمک می‌کند ترمیم پوست تسریع شود. البته موثر بودن روند درمان به عوامل مختلفی مانند وسعت و عمق زخم، نوع پوست و قدرت اثرگذاری محصول و مدت زمان استفاده از کرم ترمیم کننده بستگی دارد.

۱- کرم ترمیم کننده جای جوش

یکی از موارد استفاده از کرم های ترمیم کننده برای درمان جای جوش باقیمانده بر روی پوست است. کرم ترمیم کننده پوست صورت حاوی ترکیباتی است که می‌تواند به رفع التهاب، خارش و سوزش پوست کمک کند.

 این محصول به وسیله آبرسانی و خواص آنتی اکسیدانی خود علاوه بر التیام پوست به بازسازی پوست نیز کمک می‌کند. این کرم ها همچنین آنتی باکتریال هستند به همین دلیل از بسته شدن منافذ به وسیله آلودگی ها و ایجاد جوش جدید نیز جلوگیری می‌کنند.

۲-  کرم ترمیم کننده جای خال

بعد از برداشتن خال باید برای دو ماه از کرم ترمیم کننده استفاده شود زیرا پس از برداشتن خال پوست دچار قرمزی و التهاب خواهد شد. کرم ترمیم کننده جای خال با تحریک سلول ها و تغذیه ناحیه آسیب دیده، پوست را التیام می‌بخشد. این کرم ها همچنین حاوی مواد آنتی باکتریال هستند و از طریق ضدعفونی کردن پوست از ایجاد عفونت در قسمت جای خال جلوگیری می‌کنند.

۳-  کرم ترمیم کننده جای بخیه

یکی دیگر از موارد پرکاربرد کرم ترمیم کننده پوست صورت، استفاده از آن برای از بین بردن و کمک به روند بهبود جای زخم بخیه است. این کرم حاوی لایه بردار بسیار ملایم است که علاوه بر خواص تسکین دهنده پوست، از خارش و التهاب پوست نیز جلوگیری می‌کند. کرم ترمیم کننده جای بخیه با خواص آبرسانی و حفظ رطوبت ناحیه آسیب دیده پوست، روند ترمیم را تسریع می‌کند و از خشکی پوست نیز جلوگیری می‌کند.

بیشتر بخوانید: دلایل دیر خوب شدن زخم چیست؟

۴- کرم ترمیم کننده پوست بعد از لیزر

گاهی اوقات هنگام انجام لیزر پوست دچار التهاب و قرمزی شدید می‌شود که لازم است از کرم ترمیم کننده بعد از لیزر برای کاهش التهاب پوست استفاده کنید. این کرم ها می‌توانند التهابات پوستی را به سرعت از بین ببرند. همچنین با خواص ضد میکروبی خود از ایجاد حساسیت پوستی جلوگیری می‌کنند.

نحوه استفاده از کرم ترمیم کننده 

برای استفاده از کرم ترمیم کننده پوست ابتدا باید ناحیه مورد نظر را به خوبی تمیز کنید. سپس اجازه دهید رطوبت پوست کم شود. لازم نیست پوست را خشک کنید زیرا این رطوبت کمک می‌کند منافذ پوست باز شوند و در نتیجه کرم به خوبی جذب شود. در ادامه مقدار کمی از کرم ترمیم کننده مثلاً به اندازه یک نخود برداشته و به صورت دورانی تا جذب کامل پوست ماساژ دهید.

بهترین ترمیم کننده پوست

انواع کرم ترمیم کننده پوست در داروخانه ها موجود است. ما تعدادی از پرفروش ترین و بهترین ترمیم کننده های پوستی را در این بخش معرفی کرده ایم:

کرم ترمیم کننده سیکالیفت درمالیفت

۱- کرم ترمیم کننده سیکالیفت درمالیفت

کرم ترمیم کننده سیکالیفت درمالیفت محصولی ایرانی است که با داشتن خواص ترمیم کنندگی بالا برای انواع پوست و انواع آسیب های پوستی مانند لیزر، جای بخیه، زخم ها و سوختگی های سطحی و حتی زخم های باز قابل استفاده است.

این کرم حاوی ترکیباتی مانند پاسیولین، عصاره کالاندولا و آلوئه ورا می‌باشد که می‌تواند روند بهبود زخم ها و جراحات را تسریع کند. همچنین با داشتن خواص ضد میکروبی از ایجاد عفونت جلوگیری می‌کند.

کرم ترمیم کننده اسکین وان مدل سیکا پلاس

۲- کرم ترمیم کننده سیکا پلاس اسکین وان

کرم ترمیم کننده سیکا پلاس اسکین وان بافت سبک و قدرت جذب بالایی دارد. مهمترین ویژگی این کرم قابلیت نفوذ بالایی است که موجب می‌شود به صورت عمقی التهابات پوست را از بین ببرد. همچنین از ایجاد اسکار جلوگیری می‌کند و با تغذیه و تحریک کلاژن سازی به ترمیم پوست کمک می‌کند.

کرم ترمیم کننده پوست سینره

۳- کرم ترمیم کننده پوست سینره

کرم ترمیم کننده پوست سینره محصولی است که برای از بین بردن جای زخم و آسیب های سطحی به کار برده می‌شود. این محصول دارای خواص التیام بخش است که می‌تواند از التهابات و قرمزی پوست جلوگیری کند.

علاوه بر این با داشتن خواص آنتی باکتریال خود از تکثیر باکتری ها و قارچ ها در لایه آسیب دیده پوست جلوگیری می‌کند. این محصول دارای ترکیباتی است که باعث تحریک تولید کلاژن و الاستین می‌شود و در نتیجه روند بهبود و ترمیم پوست را سرعت می‌بخشد.

سخن پایانی
استفاده از کرم ترمیم کننده پوست برای تسریع درمان و پیشگیری از جای اسکار بسیار مفید است. این محصولات انواع مختلفی دارند و توسط پزشک برای درمان آسیب های پوستی تجویز می‌شوند.

منبع: کرم ترمیم کننده پوست

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.