بهترین مکمل ها برای خشک کردن و کات بدن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
به دنبال روشی برای کات سریع عضلات خود هستید؟ می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن به خطی شدن بدن در بدنسازی برسید؟ می‌دانید مفهوم بدن خشک در بدنسازی چیست؟ آیا استفاده از مکمل بدنسازی در کات سریع عضلات تاثیر گذار است؟ برای پاسخ به این پرسش‌ها همراه ما باشید. در ادامه به معرفی بهترین مکمل برای خشک کردن بدن نیز خواهیم پرداخت.

بدن خشک در بدنسازی چیست؟

شاید شما هم اصطلاح بدن خشک در بدنسازی را شنیده باشید و با خود فکر کنید بدن خشک در بدنسازی چیست؟ خشک‌ کردن بدن در بدن‌سازی درواقع به معنای کاهش چربی‌های ذخیره‌ شده در بدن به حداقل مقدار ممکن بدون از دست دادن حجم عضلات است که از آن به‌عنوان کات کردن نیز یاد می‌شود.

برای این منظور ابتدا باید درصد چربی بدن و عضلات خودتان را اندازه‌ گیری و مشخص کنید تا بتوانید خیلی سریع‌تر به هدف خودتان برسید. در صورت درست پیش نرفتن برنامه خشک ‌کردن، بدن شما دچار کاتابولیسم می‌شود و عضلات ارزشمندی که با تمرینات سخت و طاقت‌ فرسا به دست آورده‌اید را از دست خواهید داد.

خشک ‌کردن بدن در بدن‌سازی یکی از راه‌هایی است که برای نمایان شدن بیشتر عضلات صورت می‌گیرد. پس از استفاده از مکمل های بدنسازی چون پروتئین وی و کمک به عضله سازی، می توان با کات کردن عضلات را بهتر نمایان کرد.

کات سریع عضلات در بدن‌ سازی با کاهش محتوای آب و چربی‌های ذخیره ‌شده در بدن باعث می‌شود که حجم بیشتری از بدن را عضلات خالص پر کند و هیکل ورزشکاری شما را بیش از بیش نمایان می‌کند.

بدن‌ سازی یکی از ورزش‌های پرطرفداری است که افراد برای افزایش توانایی بدنی و توسعه عضلات خود با اهداف مختلف در آن شرکت می‌کنند. درواقع باید گفت هدف نهایی تمام افرادی که بدن سازی می‌کنند دستیابی به توده عضلانی قوی‌تر و بیشتر است.

بهترین مکمل برای کات

۸ روش برای خشک کردن بدن در بدنسازی

مرحله کات عموماً قسمتی از تمرینات بدن‌ سازی است که خیلی دوست ‌داشتنی نیست. خشک‌ کردن بدن به معنای کمتر غذا خوردن و تمرین بیشتر برای از دست دادن چربی‌های بدن و درعین‌ حال حفظ توده عضلانی است. متأسفانه کاهش مصرف مواد غذایی و افزایش ورزش‌های کاردیو در بهترین زمان، ممکن است یک تجربه استرس‌ زا باشد.

خرید پروتئین وی

با توجه به همه این موارد، اکثر افراد سعی می‌کنند در طول دوران کات با آزمایش الگوهای مختلف آموزشی، رژیم‌های غذایی مختلف و هرگونه راهنمایی و ترفندی این مرحله را پشت سر بگذارند. در اینجا ۸ مورد از نکات مهم برای خشک‌ کردن بدن برای شما عنوان می‌شود تا به بهترین نحو چربی‌های بدن خودتان را از دست بدهید.

پیشنهاد داروبوم برای مصرف بهترین مکمل در دوره کات و خشک کردن بدن محصول “قرص آمینو کات نوتریمد” است.

۱- مصرف آب خود را بالا ببرید

درحالی‌ که آب باعث می‌شود بدن شما کمی بیشتر پف ‌آلود به نظر برسد، فواید زیادی دارد که برای موفقیت در کات باید مصرف آن را جدی بگیرید. برای شروع باید بدانید که آب به کاهش گرسنگی کمک می‌کند. مصرف چند لیوان آب با یک وعده غذایی کوچک‌تر باعث احساس سیری شده و به شما این امکان را می‌دهد که با وجود کاهش کالری احساس گرسنگی نکنید.

هیدراتاسیون اضافی همچنین در هنگام تمرین به شما انرژی می‌دهد بنابراین می‌توانید کمی سخت‌تر کار کنید و درنهایت کالری بیشتری بسوزانید. علاوه بر این نوشیدن آب برخلاف نوشابه‌ها به این معنی است که شما هیچ کالری را به کالری محدود شده خود اضافه نمی‌کنید. در اصل، آب یک نوشیدنی فاقد کالری است درحالی‌ که نوشابه یا نوشیدنی‌های قندی کالری زیادی را به وعده غذایی شما اضافه خواهند کرد.

بهترین مکمل برای افزایش حجم عضله خشک

۲- وعده‌های غذایی را خودتان آماده کنید

بیشتر بدن ‌سازان به ‌عنوان یک ضرورت باید آشپزی بلد باشند. پخت‌وپز غذا بدان معنی است که شما می‌دانید چه چیزی می‌خورید. در طول دوره خشک ‌کردن بدن وجود نمک یا شکر بیش‌ازحد در وعده‌های غذایی آماده می‌تواند مانع تناسب اندام و کاهش وزن شود؛ بنابراین باید حساب‌ شده کالری مصرف کنید. از مصرف وعده‌های غذایی سنگین و پرکالری در این دوران خودداری کنید تا زودتر به نتیجه دلخواه برسید.

۳- کمبود کالری خود را با کاردیو افزایش دهید

هنگام خشک‌ کردن بدن شما با کاهش مصرف مواد غذایی باید وزن کم کنید. یک ‌راه دیگر این است که با انجام تمرینات کاردیو سخت، متابولیسم خودتان را افزایش دهید و کالری بیشتری بسوزانید. این بدان معنی است که شما وزن خود را سریع‌تر کاهش می‌دهید و می‌توانید روزهایی را که بیش‌ازحد غذا خورده‌اید را جبران کنید.

خرید گینر

۴- بافت عضلانی را افزایش دهید

همان ‌طور که می‌دانید عضله سازی به سوزاندن چربی کمک می‌کند. انجام تمرینات با وزنه و تمرینات با تکرار کمتر برای ساخت توده عضلانی طراحی ‌شده‌اند. بافت عضلانی بیشتر متابولیسم شما را بالا می‌برد و این مسئله باعث افزایش سرعت سوزاندن کالری می‌شود. به عبارت ساده‌تر، هرچه عضله بیشتری ساخته شود خشک‌ کردن بدن برای شما راحت‌تر خواهد شد.

۵- از مصرف قند خودداری کنید

همه قندها چاق ‌کننده هستند و در دوران کات باید از مصرف هرگونه کربوهیدرات فرآوری شده یا چربی جلوگیری کرد. قند به ‌سرعت توسط بدن مصرف می‌شود تا به ‌عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد و هرگونه قند اضافی به ‌صورت چربی ذخیره خواهد شد.

در طول دوره خشک ‌کردن بدن قند را باید از رژیم غذایی خودتان حذف کنید و غذاهای پر پروتئین و فیبر بخورید. سالم خوری به این معنی است که شما باید بیشتر غذا بخورید زیرا غذاهای قندی کالری بیشتری نسبت به سبزیجات و پروتئین‌های بدون چربی دارند.

۶- در حد اعتدال کافئین بنوشید

کافئین به افزایش هوشیاری و بهبود تمرکز روی کات کمک می‌کند. با این‌ حال توصیه می‌شود مصرف روزانه کافئین شما بیش از ۴۰۰ میلی‌گرم نباشد. شما می‌توانید برای مصرف متعادل کافئین به‌جای قهوه از محصولات حاوی این ماده استفاده کنید.

برنامه غذایی حجم خشک

۷- استفاده از روغن پخت‌وپز را کاهش دهید

هنگامی ‌که وعده‌های غذایی را خودتان آماده می‌کنید ممکن است با افزایش روغن به ‌طور ناخواسته کالری غذاها را افزایش دهید. روغن‌های پخت‌وپز ازنظر چربی‌های ترانس بسیار مضر هستند و کالری اضافی و بالایی را به مواد غذایی اضافه می‌کنند. پس بهتر است هر بار که به آشپزخانه می‌روید مقدار مصرف آن را کاهش دهید.

مکمل فیبر

۸- مصرف پروتئین و فیبر را افزایش دهید

از بین تمام مواد مغذی موجود، پروتئین برای دوران خشک ‌کردن بسیار مهم است. درحالی ‌که مصرف کربوهیدرات هنگام کاهش کالری باید کمتر شود مصرف پروتئین برای ساخت عضلات مهم است و سوخت‌وساز بدن را تقویت می‌کند؛ بنابراین، باید مصرف پروتئین خود را ادامه دهید.

محصولاتی مانند پروتئین وی کنسانتره (WPC) به شما امکان می‌دهد مقدار بیشتری پروتئین را بدون استفاده از کالری بیش ‌از حد مصرف کنید آن‌ها همچنین در طعم‌های خوشمزه وجود دارند تا بتوانند هر نوع میل به شیرینی را نیز کاهش دهند.

فیبر یکی دیگر از گروه‌های مهم غذایی است که با خوردن سبزیجات خام به شما کمک می‌کند رژیم غذایی خود را حجیم‌تر کنید. فیبرها بدون اضافه کردن کالری زیاد راهی عالی برای افزودن میان وعده‌ها فراهم می‌کنند.

نقش مکمل ها در خطی شدن بدن در بدنسازی

استفاده از مکمل‌های بدنسازی در افزایش عضله تاثیر بسزایی دارد. اگر شما به دنبال خطی شدن بدن در بدنسازی هستید علاوه بر داشتن یک رژیم غذایی متناسب و انجام تمرینات ورزشی باید از مکمل های بدنسازی نیز استفاده کنید.

این دسته از مکمل‌ها با سوزاندن چربی‌های اضافه بدن سبب کات سریع عضلات می‌شوند. کمبود مواد مغذی در بدن افراد ورزشکار سبب تحلیل عضلات می‌شود. مکمل‌های بدنسازی با تامین این عناصر ضروری از تخریب و تحلیل عضلات جلوگیری می‌کنند.

ترکیبات مکمل ورزشی برای حجم خشک

ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که مکمل بدنسازی برای حجم خشک از چه ترکیباتی تشکیل شده‌‎اند و هرکدام چه عملکردی بر روی بدن دارد و نحوه اثرگذاری و میزان استفاده مفید از مکمل بدنسازی برای حجم خشک به چه صورت خواهد بود. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مواد تشکیل دهنده این داروی تقویتی پرداخته و با اشاره به ساختار آن‌ها به بررسی اثراتی که بر روی بدن شما خواهند گذاشت می‌پردازیم.

۱٫ استروئیدهای آنابولیک

استروئیدهای آنابولیک از انواع هورمون‌هایی هستند که به بدن کمک می‌کنند تا بافت ماهیچه‌ها را افزایش داده و میزان توده ماهیچه‌ای را به حداکثر برساند. استروئیدها (که با نام عصاره و یا جوهر نیز شناخته می‌شوند) ساختاری شبیه به هورمون مردانه “تستوسترون” دارند.

تستوسترون به طور طبیعی به مقدار زیاد در آقایون و به میزان کمی در بانوان ترشح می‌شود. زمانی که شخص مکمل اصل بدنسازی و استروئید مصرف کند، بافت‌های ماهیچه‌ای بدن وی تحریک می‌شوند و عضلات بزرگ‌تر و قوی‌تری را ایجاد می‌کنند.

برای مصرف کنندگان مکمل حاوی این ماده این نکته حائز اهمیت است که این ماده مستقیما برروی هورمون‌ها اثر می‌گذارد بنابراین نحوه استفاده صحیح از آنها برای پیشگیری از مشکلاتی نظیر ریزش مو، رشد غیرطبیعی برخی از اندام‌ها، فشار خون و همچنین بیماری‌های قلبی و کلیوی اهمیت بسیاری دارد.

۲٫ اندرواستروئید DHEA

اندرواستروئید (که معمولاً با نام اختصاری آندرو نیز شناخته می‌شود) و هم‌چنین DHEA که نام اختصاری (Dehydroepiandrosterone) است، از انواع دیگر مرسوم مکمل بدنسازی به شمار می‌رود. این دو ماده از پروهورمون‌ها یا همان “استروئیدهای طبیعی” تشکیل‌شده‌اند که قابلیت این را دارند که در بدن انسان به تستوسترون تجزیه شوند.

دوز استفاده از این مکمل بدنسازی برای ورزشکاران متفاوت است بنابراین استفاده خودسرانه و بدون تجویز متخصص به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اندرواستروئیدها با اثر مستقیم بر روی هورمون‌ها می‌توانند باعث افزایش سطح تستوسترون در بدن شوند. همچنین استفاده از مکمل‌های بدنسازی حاوی اندرواستروئید در سنین رشد و نوجوانی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. 

۳٫ هورمون رشد در انسان

یکی دیگر از مکمل های بدنسازی که ممکن است در مورد آن چیزهایی شنیده باشید، هورمون رشد (HGH) است. این امکان وجود دارد که پزشکان در شرایط خاص برای بیمارانی که دارای رشد ناکافی و یا برخی دیگر از مشکلات هورمونی هستند، این دارو را تجویز نمایند تا با کمک آن بتوانند مراحل رشد طبیعی خود را تجربه کنند. مصرف این هورمون در ورزشکارانی که تمایل دارند به سرعت به حجم مورد نظر خود برسند رایج است. با این حال نیاز است پیش از اقدام به مصرف با تمامی ویژگی و عوارض هورمون رشد در انسان آشنا شده و با رعایت اصول مصرف شود.

۴٫ چربی سوزها یا ترموژنیک

سوزاننده‌های چربی که گاهی با نام ترموژنیک‌ها نیز شناخته می‌شوند سیستم عصبی بدن انسان را تحریک کرده و کاری می‌کنند تا متابولیسم بدن تسریع پیدا کند و سوخت‌ و ساز آن بالا رود. بطور کلی هیچ متخصص و پزشکی استفاده ازمکمل بدنسازی و یا چربی سوزها را در سنین نوجوانی، دوره بلوغ و رشد توصیه نمی کند. مصرف این قبیل داروها می تواند روند تغییرات بدن را با مشکل مواجه کرده و یا مانع طی شدن فرایند طبیعی رشد شود. 

این ماده برای افرادی که سطح چربی بیشتری داشته و تمایل دارند طی مدت زمانی کوتاه چربی‌های بدن را سوزانده و تبدیل به عضله کنند استفاده می‌شود. در صورت داشتن اضافه وزن می‌‎توانید از قرص چربی سوز استفاده کنید تا در کنار انجام ورزش روند عضله سازی را با بهترین نتیجه طی کنید.

بهترین مکمل برای خشک کردن بدن

در ابتدای مراحل بدن ‌سازی تمرکز فرد برافزایش توده و حجم عضلات است که برای این منظور باید از مکمل‌های بدن ‌سازی برای هضم و جذب سریع‌تر استفاده شود. برای خشک ‌کردن بدن در بدن ‌سازی شما نیازمند تمرینات هوازی، اینتروال، برنامه تمرینی مختص کات کردن و تغذیه‌های اختصاصی هستید که با کمک ‌مربیان انجام می‌شود.

تمرینات بدن ‌سازی برای شکل دادن به توده‌های عضلانی بدن با اهداف زیبایی‌شناسی شامل مراحل مختلفی مانند خشک ‌کردن و حجم گیری است که باید زیر نظر مربی صورت بگیرد. کار با وزنه‌های مختلف در بدن‌ سازی باعث پرورش عضلات مختلف در بدن شده و حجم و توده عضلات را در کنار استفاده از منابع پروتئینی افزایش خواهد داد.

خشک‌کردن بدن یا دوره کات به معنی کاهش چربی بدن می‌باشد که از طریق موارد گفته ‌شده در بالا می‌توان دوره کات را به‌خوبی سپری کرد. در ادامه به معرفی بهترین مکمل‌ها برای خشک کردن بدن می‌پردازیم:

مکمل ال گلوتامین

۱- خشک کردن بدن با مکمل گلوتامین

گلوتامین یکی از آمینواسیدهای موردنیاز برای عضله سازی و حفظ عضلات است. شما در دوره خشک‌کردن بدن بیش از هر زمان دیگری نیازمند این آمینواسید مفید هستید.

گلوتامین یک ترکیب کاتابولیک است که تحت تمرینات سخت مانع تحلیل عضلات می‌شود. این مکمل اکسیداسیون چربی‌ها را در بدن تسریع می‌کند تا انرژی موردنیاز فرد را تأمین کند.

گلوتامین مانع چربی سازی در بدن شده و برای کاهش وزن بسیار مفید است. از طرف دیگر گلوتامین با تحریک ترشح هورمون رشد شبه انسولینی باعث ساخت عضلات در بدن می‌شود.

بهترین مکمل ال آرژنین

مکمل آرژنین

۲- خشک‌کردن بدن با مکمل آرژنین

آرژنین یکی دیگر از آمینواسیدهای مفید برای دوره خشک‌کردن بدن یا کات سریع عضلات است. این آمینواسید یک چربی سوز واقعی است که با رساندن اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به عضلات در طول دوره کاهش وزن مانع تحلیل عضلات می‌شود.

آرژنین با تحریک ترشح هورمون رشد، عضله سازی را تقویت کرده و چربی سوزی را افزایش می‌دهد. آرژنین با حفظ آب زیرپوست یکی از محبوب‌ترین مکمل‌ها در بین ورزشکاران است زیرا باعث پف‌آلودی و زیبایی‌اندام‌ها در ورزشکاران می‌شود.

بهترین مکمل ال کارنیتین
ال کارنیتین

۳- کات سریع عضلات با مکمل ال- کارنیتین

ال – کارنیتین یک مکمل چربی سوز است که می‌توانید برای کاهش چربی‌های بدن از آن استفاده کنید. ال- کارنیتین باعث می‌شود چربی‌های ذخیره‌شده در بدن با سرعت بیشتری وارد میتوکندری شده و انرژی تولید کنند؛ بنابراین با فراهم کردن انرژی بدن دیگر نیازی به تجزیه عضلات جهت تأمین انرژی نخواهد داشت.

بهترین مکمل پروتئین وی
مکمل وی

۴- خشک‌ کردن بدن با مکمل پروتئین وی

پروتئین وی یکی از مشهورترین مکمل‌های ورزشی مورد استفاده در بین ورزشکاران است. این مکمل برای خشک‌کردن بدن با تأمین پروتئین موردنیازتان به شما کمک خواهد کرد. مکمل وی می‌تواند در دوره‌ای که شما مجبور به کاهش رژیم غذایی خودتان هستید برای تأمین پروتئین بسیار مفید باشد تا وزن خشک شما تحلیل نرود.

بهترین مکمل بی سی ای ای
مکمل بی سی ای ای

۵- کات سریع عضلات با مکمل بی سی‌ای‌ای

آمینواسیدهای شاخه‌دار یکی از بهترین مکمل‌ها برای تأمین واحد سازنده عضلات هستند. ازآنجایی‌که نیاز بدن به پروتئین در دوران خشک‌کردن افزایش می‌یابد مکمل بی سی‌ای‌ای می‌تواند مقاومت بدن را در برابر تجزیه عضلات برای تأمین انرژی افزایش دهد.

 مصرف مکمل بی سی‌ای‌ای به شما اجازه می‌دهد بیشتر و بهتر ورزش کنید و خستگی بعد از تمرین را به تعویق می‌اندازد.

بهترین مکمل سی ال ای ای
مکمل سی ال ای

۶- خشک‌کردن بدن با مکمل سی ال ای

سی ال ای مشتق اسید لینولئیک و یک اسید چرب ضروری است که به دلیل خواص چربی‌ سوزی محبوبیت بسیار زیادی در بین افراد دارد. سی ال ای بدون تحت تأثیر قرار دادن عضلات در طول دوره لاغری به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

مکمل سی ال ای متابولیسم را افزایش می‌دهد، ضربان قلب را بالا می‌برد و باعث ساخت عضلات خالص در بدن می‌شود. سی ال ای حتی در افراد کم‌تحرک نیز باعث چربی سوزی می‌شود و یک مکمل بسیار مفید برای بهبود سطح سلامتی بدن است.

بهترین مکمل بتاآلانین
مکمل بتا آلانین

۷- کات سریع عضلات با مکمل بتاآلانین

مصرف مکمل بتاآلانین در طول دوره افزایش حجم می‌تواند چربی سوزی را در بدن ورزشکاران افزایش دهد. در طول دوره چربی سوزی که تمرینات سخت‌تری انجام می‌دهید بتاآلانین با تبدیل به کارنوزین از عضلات شما مراقبت کرده و چربی سوزی را برای تولید انرژی بیشتر افزایش می‌دهد.

مکمل بتاآلانین بطورغیرمستقیم با افزایش شدت تمرینات و کمبود کالری در دوره کات می‌تواند برای چربی سوزی بسیار مفید باشد.

مکمل مولتی ویتامین بدنسازی
Multi Vitamins

۸- خشک‌کردن بدن با مکمل مولتی‌ویتامین

در طی دوره چربی سوزی و کاهش وزن به دلیل کاهش کالری‌های مصرفی باید از مکمل‌های مولتی‌ویتامین استفاده کرد تا دچار کمبود این ریزمغذی‌ها نشوید. کاهش حجم رژیم غذایی برای دریافت کالری کمتر می‌تواند با کاهش این ریزمغذی‌ها باعث خستگی، کاهش توانایی بدنی و عملکرد فرد در انجام تمرینات ورزشی شود.

استفاده ازمولتی ویتامین ها در دوره خشک کردن بدن بسیار ضروری می‌باشد. مولتی ویتامین ها در کاهش خستگی و افزایش انرژی این دوره نقش بسیار مهمی دارند.

بهترین مکمل پمپ
pump

۹- خشک‌کردن بدن با مکمل پمپ

در دوره چربی سوزی برای نمایان کردن بیشتر عضلات بدن و چربی سوزی بیشتر نیازمند مکمل پمپ برای خون‌رسانی بیشتر به اندام‌ها و تولید انرژی در بدن هستید.

مکمل پمپ با دارا بودن ترکیباتی مانند بتا آلانین، آرژنین، سیترولین و کافئین باعث افزایش سطح نیتریک اسید و عضله سازی می‌شود.

بهترین قرص کافئین
مکمل های کافئین

۱۰- خشک‌کردن بدن با مکمل کافئین

کافئین با افزایش درجه حرارت بدن باعث می‌شود چربی‌های ذخیره‌شده در بدن از سلول‌های چربی آزاد شوند. کافئین یک چربی سوز واقعی است که توانایی بدن را برای سوزاندن کالری بیشتر افزایش می‌دهد.

کافئین اجازه می‌دهد با شدت و قدرت بیشتری تمرین کنید و تحمل رژیم غذایی کم‌کالری را افزایش داده و مانع گرسنگی شما می‌شود.

سخن پایانی:
برای از دست دادن چربی‌ها و حفظ عضلات نیاز به یک برنامه تمرینی و مکمل‌های خاص است وگرنه در حین کاهش وزن بدن آب، عضلات و چربی‌ها را بطورهمزمان از دست می‌دهد. در این دوران باید مصرف پروتئین را در رژیم غذایی خودتان افزایش دهید و از چربی سوزها استفاده کنید تا سریع‌تر به هدف خودتان برسید. برای خشک‌کردن بدن مکمل‌های مفیدی در بازار موجود است زیرا هیچ‌کس دوست ندارد عضلات ارزشمند خودش را که باتحمل تمرینات سخت به‌دست‌آمده است را از دست بدهد. برای خرید این مکمل‌های و بررسی فواید و ویژگی‌های هرکدام از طریق داروخانه اینترنتی داروبوم اقدام کنید.

مطالب مرتبط
9 نظرات
  1. زارعی

    سلام و عرض ادب شما ارسال به کیش رو هم دارید

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      بله. ما ارسال به همه نقاط ایرن با پست پیشتاز و سریع ترین زمان را داریم.

  2. علی

    ممنون از پاسختون

  3. علی

    بهترین چربی سوز برای ورزش رزمی چیه

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      انواع چربی سوز برای ورزشکاران مناسب هستش. شما می توانید از ال کارنتین بصورت مایع استفاده کنید. چون زودتر جذب میشه، مناسب تر هستش.

  4. مصطفی

    برای کات کردن باید آب زیاد نوشید یا کم؟ مگه نباید بدن خشک بشه؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام کاربر گرامی،
      استفاده از مقدار کافی آب در بدن می تواند به کاهش گرسنگی شما کمک می کند. کات کردن با از بین بردن چربی زیر پوست و نمایان کردن عضلات ممکن می شود. بنابراین در میزان مصرف آب بدن نیز باید توجه کرد چراکه ۷۰ درصد از آب مصرفی در عضلات ذخیره می شود و ۳۰ درصد آن زیر پوست است و اگر آب مورد نیاز عضلات کاهش یابد و امکان آسیب به عضلات و واکنش های جسمانی وجود دارد. همچنین لازم است از مکمل های حاوی سدیم و ویتامین های مورد نیاز نیز استفاده شود تا ویتامین و مواد معدنی لازم در دوران کات تأمین شود. مکمل گلوتامین ازجمله این مکمل های ضروری است که با ترکیبات خود مانع از بین رفتن عضلات در دوران خشک کردن می شود.

  5. سیاوش

    منظور از اصطلاح بدن خشک در بدنسازی چیه؟

    1. محدثه خانبلوکی

      با سلام کاربر گرامی
      در پاسخ به سوال پرتکرار بدن خشک در بدنسازی چیست باید بگوییم این اصطلاح به منظور سوزاندن تمام چربی های اضافی بدن است. اما نکته قابل توجه این است که سوزاندن این چربی ها نباید باعث تحلیل عضلات شود. در واقع از بین بردن تمام چربی های اضافی با حفظ عضلات، خشک کردن بدن در بدنسازی را تعریف می کند. برای این کار استفاده از مکمل های بدنسازی در کنار تمرینات ورزشی تاثیر بسزایی دارد. برخی از مکمل های مفید برای کات عضلات شامل مکمل آرژنین، مکمل بی سی ای ای، مکمل ال کارنیتین و… است. برای تهیه این مکمل ها لازم است که به داروخانه های آنلاین و یا حضوری مراجعه نمایید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.