آیا قرص مگنیفورت چاق کننده است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
قرص مگنیفورت یک مکمل غذایی مفید برای تأمین برخی ویتامین ها و مینرال منیزیم در بدن است. این مکمل حاوی منیزیم دریایی، برخی از انواع ویتامین B و ویتامین D و K2 است که تأمین آنها از طریق رژیم غذایی تا حدودی دشوار است. منیزیم یک ماده معدنی است که برای فرآیندهای سراسر بدن از جمله ارتباط بین سلول های سیستم عصبی ضروری است.
ویتامین های B نیز در تسکین مشکلات عصبی بسیار مفید هستند. ویتامین D و K2 نیز برای تقویت ساختار استخوانی و جلوگیری از پوکی استخوان کاملاً شناخته شده هستند. بر اساس شناخت کلی به دست آمده از ترکیبات موجود در فرمولاسیون قرص مگنیفورت به صراحت می‌توان گفت این مکمل نقشی در چاقی ندارد و برای افزایش وزن می‌توانید از سایر مکمل های موجود در بازار که به این منظور تولید شده‌اند، استفاده کنید.

قرص مگنیفورت برای چیست و چه فوایدی برای بدن دارد؟

کپسول مگنیفورت یک مکمل غذایی ویتامینه حاوی منیزیم است. از آنجاییکه بیشتر افراد از کمبود منیزیم رنج می‌برند این مکمل می‌تواند به تأمین این ماده معدنی کمک کند. 

منیزیم یکی از چندین الکترولیت ضروری برای بدن است. الکترولیت ها مواد معدنی هستند که بدن برای عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. این ماده معدنی در تولید پروتئین، استخوان و DNA نقش دارد. منیزیم همچنین برای حفظ قند خون، فشار خون و تنظیم فعالیت عضلات، اعصاب و سیستم قلبی- عروقی مهم است.

منیزیم موجود در بدن معمولاً از رژیم غذایی تامین می‌شود. منابع اضافی منیزیم شامل مکمل های غذایی و داروها، از جمله ملین ها و داروهای بدون نسخه برای سوزش سر دل و سوء هاضمه هستند. اگرچه رژیم غذایی بسیاری از افراد به طور مداوم منیزیم کافی را تأمین نمی‌کند، اما بیشتر افراد می‌توانند سطح منیزیم را در بدن خود در محدوده طبیعی نگه دارند.

داشتن سطوح غیر طبیعی منیزیم در جمعیت عمومی غیر معمول است. سطوح بسیار پایین منیزیم در افرادی که رژیم غذایی مناسبی ندارند، بیش از حد الکل مصرف می‌کنند و یا داروهای خاصی استفاده می‌کنند، دور از انتظار نیست.

ترکیبات موجود در کپسول مگنیفورت

ترکیبات موجود در کپسول مگنیفورت شامل برخی ویتامین ها و ماده معدنی منیزیم است که همگی به حفظ سلامتی فرد کمک می‌کنند. این ترکیبات در ادامه شرح داده شده است.

۱- منیزیم دریایی

منیزیم یک ماده مغذی ضروری در رژیم غذایی و یکی از فراوان ترین مواد معدنی در بدن است. منیزیم به عنوان یک الکترولیت عمل می‌کند و یک کوفاکتور برای بیش از ۳۰۰ آنزیم است. این ریزمغذی برای تولید انرژی (ATP)، متابولیسم گلوکز، سنتز DNA و پروتئین، هدایت عصبی، سلامت استخوان و تنظیم قلب و عروق و سایر عملکردهای حیاتی مورد نیاز است. همچنین نقش مهمی در سنتز و فعال سازی ویتامین D دارد.

بیش از نیمی از بزرگسالان ممکن است میزان توصیه شده روزانه منیزیم را برآورده نکنند. احتمالاً به این دلیل که رژیم های غذایی حال حاضر تمایل به غذاهایی با محتوای بسیار کم منیزیم دارند زیرا غذاهای فرآوری شده و غلات تصفیه شده از نظر منیزیم فقیر هستند. کمبود منیزیم خطر چاقی، دیابت، بیماری های قلبی –عروقی و سندرم متابولیک را افزایش می‌دهد.

۲- ویتامین B1 

ویتامین B1 (تیامین)، بخشی از گروه مواد مغذی ضروری به نام کمپلکس B است. ویتامین های B کمپلکس، از جمله ویتامین B1، برای حمایت از متابولیسم انرژی در بدن کار می‌کنند. ویتامین B1 برای یک سیستم عصبی سالم و رفاه کلی ضروری است و از بدن در طول استرس های گاه به گاه زندگی روزمره حمایت می‌کند.

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

۳- ویتامین B6

ویتامین B6 یک ماده مغذی است که با نام “پیریدوکسین” نیز شناخته می‌شود. بدن از آن برای کمک به تجزیه غذاها – به ویژه پروتئین و کربوهیدرات ها – و تبدیل غذا به انرژی استفاده می‌کند. B6 همچنین به تشکیل هموگلوبین کمک می‌کند، پروتئینی که به شما اجازه می‌دهد تا اکسیژن و دی اکسید کربن را از طریق خون منتقل کنید و به جلوگیری از کم خونی کمک می‌کند.

کمبود B6 گاهی اوقات با افسردگی یا سردرگمی همراه است. مصرف مکمل B6 ممکن است منجر به خلق و خوی بهتر شود. اگرچه این ممکن است برای همه صادق نباشد، یافته‌هایی وجود دارد که از این ایده حمایت می‌کند. مکمل‌های ویتامین B6 می‌توانند به کاهش علائم افسردگی نیز کمک کنند. کمبود ویتامین B6 می‌تواند منجر به مشکلاتی در سیستم ایمنی بدن شود. این وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که بدن نتواند به اندازه کافی به B6 موجود در رژیم غذایی پاسخ دهد. 

۴- ویتامین D3

ویتامین D یک ماده مغذی محلول در چربی است که بدن ما برای ساختن و حفظ استخوان های سالم به آن نیاز دارد. ویتامین D به طور طبیعی در برخی غذاها وجود دارد و به برخی دیگر اضافه می‌شود. بدن ما همچنین با تبدیل یک ماده شیمیایی موجود در پوست، ویتامین D را تحت تاثیر نور مستقیم خورشید می‌سازد.

مزیت اصلی ویتامین D کمک به بدن برای جذب کلسیم است که برای حفظ استخوان های قوی بسیار حیاتی است. اما ویتامین D همچنین به سیستم ایمنی، عضلانی و عصبی فرد کمک می‌کند. ویتامین D نقش های مهمی از جمله حمایت از ایمنی، کنترل متابولیسم گلوکز و کاهش زوال عقل و خطر ابتلا به سرطان ایفا می‌کند.

محصول پیشنهادی
برای خرید سایر مکمل های ضد آرتروز به صحفه محصولات «قرص آرتروز» در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

۵- ویتامین K2

ویتامین K یک ویتامین محلول در چربی است که علاوه بر فواید آن برای کمک به لخته شدن خون به طور طبیعی، یک ماده مغذی ضروری برای سلامت استخوان است. این ویتامین تراکم مواد معدنی استخوان را افزایش می‌دهد و میزان شکستگی را کاهش می‌دهد. 

ویتامین K2 با فعال کردن پروتئینی که کلسیم را به سمت استخوان‌ها هدایت می‌کند، به جلوگیری از این امر کمک می‌کند. در واقع، تحقیقات نشان داده است که دریافت ویتامین K2 کافی در رژیم غذایی همراه با ویتامین D ممکن است به تقویت استخوان ها و کاهش شکستگی ها کمک کند.

ویتامین K2 همراه با ویتامین D3 برای حمایت از استخوان های سالم کار می‌کند. به عبارت ساده، ویتامین K2 کمک می‌کند تا کلسیم در استخوان ها و نه در جاهای دیگر مانند شریان ها رسوب می‌کند.

کپسول مگنیفورت

قرص مگنیفورت باعث چاقی می‌شود؟

همانطور که گفته شد کپسول مگنیفورت یک مکمل فوق العاده مفید برای تأمین منیزیم بدن و همچنین ویتامین های مفید برای بهبود استحکام استخوان ها و جلوگیری از پوکی استخوان است. اگرچه ممکن است ویتامین های B موجود در این مکمل باعث افزایش اشتها شود اما این قرص معمولاً باعث چاقی نمی‌شود.

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت

بهترین زمان مصرف قرص مگنیفورت جهت جذب بهتر ویتامین های محلول در چربی بعد از غذا است. بنابراین نباید این قرص را با معده خالی مصرف کنید.

عوارض قرص مگنیفورت

در صورت عدم ابتلا به بیماری و مصرف داروهای دیگر، کپسول مگنیفورت هیچ عوارضی برای شما ندارد. در صورت مصرف بیش از حد مگنیفورت عوارضی همچون ضعف، بی ‌خوابی، اختلال در راه رفتن و اختلالات گوارشی را به دنبال خواهد داشت.

نتیجه گیری
مگنیفورت با تأمین حاوی منیزیم دریایی، ویتامین های B6 ،B1 ،K و D3 طبیعی یک مکمل فوق العاده مفید برای اسپاسم های عضلانی، سندرم پیش از قاعدگی، بهبود حملات میگرن و سلامت سیستم عصبی افراد است. برای کسب بهترین نتیجه باید آن را با مشورت پزشک مصرف کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.