آیا افزایش قد در بزرگسالی امکان پذیر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
احتمالا شما خواننده گرامی در سنین بالای ۲۰ و حتی ۳۰ سالگی به سر می برید و می خواهید افزایش قد را تجربه کنید. اما سوال اینجاست آیا افزایش قد در هر سنی امکان پذیر است؟ اگر شما هم به دنبال راز افزایش قد بعد از بلوغ به طور طبیعی و بدون جراحی هستید با ما همراه باشید. ما در این مقاله دلایل رد یا قبول افزایش قد در بزرگسالی و روش های احتمالی را بررسی می کنیم. 

چرا افراد تمایل به افزایش قد دارند؟

باوری وجود دارد که قد بلند بودن در تمام ارکان زندگی به کمک فرد می آید. افراد قدبلند از مزایای سلامتی، مزایای اجتماعی و مزایای اقتصادی خاصی برخوردار هستند که افراد کوتاه قد ممکن است از آنها بی بهره باشند. افراد قد بلند در اجتماع از اعتماد به نفس بالاتری برخوردار هستند. همچنین در روابط عاطفی نیز قد یکی از پارامترهای تعیین کننده است.

۱- افراد قد بلند باهوش ترند

مطالعات حاکی از آن است که بین قد و IQ می تواند همبستگی وجود داشته باشد. این همبستگی احتمالاً بیشتر به این موضوع مربوط می شود که افراد قد بلند عموماً از تغذیه سالم تری برخوردار هستند. اکثر آنها تحصیلات خوبی دارند چرا که کمتر به قد که یکی از مشغله های فکری نوجوانی و جوانی است فکر می کنند.

البته نباید زیاد به این واقعیت اعتماد کنید که قد به طور خودکار فرد را باهوش‌تر می‌کند. پارامترهای متعددی در تقویت آی کیو نقش دارد.

۲- افراد قدبلند درآمد بیشتری کسب می کنند

باور کنید یا نه؛ افراد بلند قد از همسالان خود درآمد بیشتری دارند. آریانا کوهن (Arianna Cohen) نویسنده «Tall Book» می گوید دلیل اینکه افراد قدبلند درآمد بیشتری کسب می‌کنند، این است که آنها تمایل به رهبری دارند. افراد قدبلند از سنین بسیار پایین تمایل دارند مانند یک رهبر عمل کنند، زیرا کودکان دیگر مانند یک همسال کمی بزرگتر با آنها ارتباط برقرار می کنند، این موضوع ادامه پیدا می کند و زمانی که فرد در محیط کار قرار می گیرد به طور خودکار مثل یک رهبر عمل می کند.

از این نظر، افراد قدبلند در مقایسه با همتایان کوتاه قد خود، در صورت مشاهده آماری، در یک دوره زمانی طولانی و در سراسر مناطق جغرافیایی، بیشتر احتمال دارد به عنوان مدیر و رهبر شغل پیدا کنند.

۳- افراد قد بلند ورزشکاران مطرحی هستند

اگرچه کمی دور از ذهن است که به این نتیجه برسیم که همه قد بلندها در ورزش عالی هستند. با این حال، قد و قامت بلند در ورزش هایی مانند: بسکتبال، والیبال، واترپلو، قایقرانی و شنا بکار می آید. قد رعنا دسترسی بیشتر و دامنه حرکتی می دهد که می تواند بر موفقیت در ورزش تأثیر بگذارد.

یکی از ابعاد اجتماعی این مزایا، احتمال بیشتر برای انتخاب شدن در تیم‌ها، باشگاه‌ها و رویدادهای ورزشی تا سنین نوجوانی است.

توجه داشته باشید که قد به خودی خود دلیلی برای سلامتی بیشتر، درآمد بهتر و دستاوردهای ورزشی نیست. در عوض، این دیدگاه اجتماعی است که قد بلند را در بسیاری از زمینه ها به یک مزیت تبدیل می کند.
بنابراین، افراد قد بلند می توانند در خیلی جاها بازی را به نفع خود تغییر دهند. دلیل خوب بودن یک مرد یا زن قد بلند مستقیماً به خود قد مربوط نمی شود؛ بلکه به ویژگی هایی بستگی دارد که جامعه به افراد بلند قد نسبت می دهد.

آیا افزایش قد در بزرگسالی اتفاق می افتد؟

اگر قد خیلی بلندی ندارید حتما با خواندن نوشته های بالا آه از نهادتان بلند شده است و می خواهید بدانید بعد از پایان بلوغ هم افزایش قد رخ می دهد؟

پزشکان می گویند که رشد طولی حدود ۶۰ تا ۸۰ درصد به دلیل ژنتیک و ۲۰ تا ۴۰ درصد ناشی از عوامل محیطی مانند تغذیه است. اما عوامل محیطی چه هستند؟

۵ عامل موثر در رشد قد به جز ژنتیک

اما آیا می دانید چه عواملی در رشد قد موثر است؟ ما در اینجا ۵ عامل بسیار موثر در افزایش قد را ذکر کرده ایم:

  • وضعیت خواب
  • وضعیت بدنی
  • رژیم غذایی
  • فعالیت و کشش بدن
  • استرس

در بسیاری از کشورها، با کنترل این عوامل میانگین قد نسل جدید در مقایسه با افراد یک نسل گذشته، افزایش یافته است.

اگرچه بیشتر بزرگسالان بعد از ۱۸ تا ۲۰ سالگی بلندتر نمی شوند، اما به طور کلی، شرایط بالا می تواند قد را تا زمانی که صفحات رشد بسته نشده افزایش دهد.

خرید قرص کلسیم منیزیم زینک و ویتامین D آلفا ویتامینز

روش‌های افزایش قد در بزرگسالان

اگر بزرگسالی هستید که از قد خود راضی نیستید، در اینجا چند روش افزایش قد که در دنیا مطرح است را معرفی می کنیم:

۱- علم سوجوک برای افزایش قد

علم سوجوک چیست؟ در سوجوک درمانی، کف دست و پا نشان دهنده تمام اندام های بدن هستند. سو به معنای کف دست و جوک به معنای کف پا است. سوجوک را می توان با سایر روش های درمانی نیز انجام داد و هیچ عارضه ای ایجاد نمی کند. این درمان که توسط پروفسور پارک جه وو ابداع شده است، ۱۰۰% ایمن، ساده و آسان برای انجام حتی توسط بیماران است.

از آنجایی که دست ها و پاها محل سیستم های نقاط فعال مربوط به تمام اندام ها و قسمتی از بدن هستند، تحریک این نقاط اثر درمانی ایجاد می کند. این روش در سطح جهان شناخته شده است. با کمک سوجوک می توان انواع بیماری ها را درمان کرد. در طول درمان نیازی به اقدامات احتیاطی نیست.

از آنجایی که این درمان طبیعی است و تنها نیروهای طبیعی را در داخل و اطراف بدن درمان می کند، یکی از ایمن ترین درمان هایی است که تاکنون برای افزایش قد و سایر بیماری ها شناخته شده است.

۲- افزایش قد در بزرگسالی با طب سنتی

راهکارهای طب سنتی برای افزایش قد همگی مرتبط با اصلاح مزاج و تغذیه سالم است. در افراد داری مزاج گرم تغییر چندانی حاصل نمی شود حتی ممکن است نتایج عکس داشته باشد چراکه روی اشتها و کاهش جذب مواد مغذی تاثیر می گذارد و قد فرد کوتاه تر می شود.

اما در افرادی که مزاج سرد دارند مصرف گرمی جات احتمال دارد تاثیر مطلوبی روی رشد قد بگذارد. پس در گام نخست به اصلاح مزاج زیر نظر یک متخصص طب سنتی معتبر بپردازید.

در طب سنتی مصرف غذاهای که برای رشد استخوانی مفیدند بسیار توصیه می شود؛ از جمله مصرف سوپ پای مرغ، پاچه گوسفند، پودر سنجد، کشک و جو.

افزایش قد دختران و پسران

هورمون رشد انسانی (HGH) که توسط غده هیپوفیز تولید می شود، عامل اصلی رشد در کودکان و نوجوانان است. این هورمون به تنظیم مایعات بدن، رشد ماهیچه ها و استخوان ها، متابولیسم قند و چربی و عملکرد قلب کمک می کند.

در حالی که میانگین افزایش قد در دوران کودکی ۶ سانتی متر در سال است، با شروع بلوغ می تواند تا ۸ سانتی متر افزایش یابد. دختران ۶ تا ۱۲ ماه قبل از شروع چرخه قاعدگی یک جهش سریع در رشد را تجربه می کنند. اما سپس رشد طولی کُند می شود. رشد پسران نسبت به دختران بیشتر طول می کشد.

در هر دو جنس رشد قد تا پایان بلوغ ادامه می یابد. صفحات رشد معمولا در ۱۵-۱۶ سالگی در دختران و ۱۷-۱۸ سالگی در پسران بسته می شود. با این حال به ندرت در برخی افراد این دوره می تواند تا ۱۹-۲۰ سالگی ادامه یابد.

اگرچه ژنتیک مهم ترین عامل در رشد قد است، اما رژیم غذایی سالم، عادات خواب سالم و فعالیت های بدنی مختلف می تواند باعث رشد قد در دوران نوجوانی شود. اگر هنوز در سنین نوجوانی هستید و می خواهید قدتان بلندتر شود، باید همین الان این عادت ها را مرور کنید.

با این حال، حتی اگر ژنتیک شما خوب باشد، برخی عادات می توانند بر روند رشد طبیعی بدن تأثیر منفی بگذارند. این عادات مخرب عبارتند از اضافه وزن، عادات بد خواب، کمبود پروتئین و کلسیم و سیگار کشیدن در دوران نوجوانی. برای تقویت رشد طولی در دوران بلوغ، خوب بخوابید، ورزش های منظم انجام دهید و رژیم غذایی متعادل داشته باشید.

شربت آرژی پلاس یوروویتال

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره افزایش قد در کودکان و نوجوانان، می توانید مقالات دیگر مجله داروبوم را مطالعه کنید. همچنین برای مشاهده قیمت قرص ال آرژنین به سایت داروخانه اینترنتی داروبوم مراجعه کنید.)

اگر دوران بلوغ خود را به پایان رسانده اید و به این فکر می کنید که چگونه بعد از ۲۰ سالگی قد خود را افزایش دهید، مطالب بخش بعدی مخصوص شماست.

قرص افزایش قد در بزرگسالی

وقتی بلوغ به پایان می رسد، صفحات رشد بسته می شوند و بدن بافت استخوانی جدیدی تولید نمی کند. اگرچه بیشتر افراد پس از بسته شدن صفحات رشد، قد نمی کشند، اما برخی از افراد ممکن است در اوایل بزرگسالی چند سانتی‌متر بیشتر رشد کنند.

آیا قرص ها و مکمل ها می توانند رشد قد را در بزرگسالی افزایش دهند؟ پاسخ صادقانه به این سوال واضح است: خیر. هنگامی که صفحات رشد بسته می شوند، نمی توانید با قرص افزایش قد، قد خود را افزایش دهید. علاوه بر این، اگر این داروها به صورت خودسرانه مصرف شوند، ممکن است عوارض مختلفی در پی داشته باشند.

سخن پایانی
خیلی از افراد واقعاً درباره افزایش قد بی اطلاع هستند، آنها تصور می کنند این موضوع تا حد زیادی پُرهزینه یا حتی عجیب و غریب باشد. به خاطر داشته باشید که برای افزایش قد باید تا حد امکان از سنین کودکی و نوجوانی اقدام کنید. شروع به موقع این امکان را می دهد که دوره رشد خود را طولانی کرده و به حداکثر برسانید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.