بررسی بهترین زمان انجام تمرینات بدنسازی

آنچه در این مقاله می خوانید:
در رابطه با بررسی بهترین زمان تمرینات بدنسازی ثابت شده است که برای خانم ها تمرینات صبحگاهی چربی شکم را از بین می‌برد. در مقابل برای مردان، ورزش عصرگاهی منجر به چربی سوزی بیشتر و کنترل بهتر فشار خون می‌شود.

علیرغم آگاهی از فواید ورزش کردن برای سلامتی، بهترین زمان ورزش کردن همواره مورد بحث بوده است. مطالعات مختلف در رابطه با بررسی بهترین زمان انجام تمرینات بدنسازی حاکی از این است ورزش کردن در ساعات مختلف روز تأثیرات مختلفی دارد. به عنوان مثال اگر هدف شما ساخت عضلات بیشتر است باید یک زمان از روز ورزش کنید و در عین حال برای چربی سوزی نیز زمان خاصی وجود دارد. برای کسب آگهی در رابطه با بهترین زمان انجام تمرینات بدنسازی در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

بدنسازی یک ورزش مبتنی بر فیزیک است و به طور خاص برای افزایش توده عضلانی انجام می‌شود. در واقیعت هیچ زمان خاصی برای ورزش وجود ندارد، اما ممکن است برخی زمان ‌ها مناسب ‌تر از زمان ‌های دیگر باشند. بر اساس یک مطالعه بهترین زمان ورزش بدنسازی می‌تواند به جنسیت شما و حتی اینکه می‌خواهید چربی بسوزانید یا قوی تر شوید، بستگی دارد.

 مزایای بدنسازی در صبح

بدنسازی یکی از ورزش هایی است که برای حفظ عضلات بسیار توصیه می‌شود. بدنسازی در صبح ممکن است با بهبود متابولیسم در افراد مرتبط باشد. افرادی که صبح (قبل از ظهر) ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که بعد از ساعت ۳ بعد از ظهر ورزش می‌کنند، وزن بیشتری از دست می‌دهند. در مجموع مطالعات نشان می‌دهند که تفاوت متابولیکی مشخصی در زمان ورزش کردن وجود دارد.

اما فراتر از عوامل فیزیولوژیکی، ورزش صبحگاهی می‌تواند به تحرک روزانه شما کمک می‌کند. با انجام بدنسازی در صبح، فرصتی جهت یافتن بهانه‌ برای ورزش نکردن در طول روز ندارید، زیرا قبلاً آن را انجام داده‌اید. بدنسازی در صبح حتی ممکن است شما را تشویق کند که در طول روز انتخاب ‌های غذایی سالم ‌تری داشته باشید. در نتیجه به سبک زندگی سالم تر کمک خواهد کرد.

مزایای بدنسازی در عصر

مزایای بدنسازی در عصر

یکی از محبوب ترین زمان های ورزش و بدنسازی عصر است. مزایای بدنسازی در عصر پارامترهایی را افزایش می‌دهد که بسیاری از ورزشکاران بر آنها تمرکز می‌کنند. به عنوان مثال توانایی شما برای دوی سرعت، تمرینات قدرتی – استقامتی و همچنین افزایش توده عضلانی در طول تمرینات عصرگاهی بیشتر است. از نظر سلامتی برای کاهش فشار خون، ورزش بعد از ظهر یا عصر فایده بیشتری دارد.

از آنجایی که ورزش مزایای سلامت روانی، از جمله کاهش استرس را در پی دارد، تمرینات عصرگاهی می‌توانند پس از اتمام وظایف روزانه، استراحت ذهنی بیشتری برای فرد فراهم کنند. خستگی می‌تواند به این معنی باشد که شما به طور کامل در طول روز درگیر کار هستید. در ورزش عصرگاهی شما با رها شدن از کارهای روزانه می‌توانید خود را برای یک خواب خوب شبانه نیز آماده کنید.

بیشتر بخوانید: آیا بدنسازی بدون مکمل ممکن است؟

مزایای بدنسازی در شب

بدنسازی در شب به افراد کمک می‌کند با احساس آرامش بیشتری به رختخواب بروند. همچنین ممکن است تأثیر مثبتی بر فشار خون و سطح استرس شما داشته باشد.

بدنسازی در شب مانند هر زمان دیگر در روز، توده عضلانی شما را حفظ کرده و مانع تحلیل عضلات می‌شود. طبق گفته آکادمی ملی پزشکی ورزشی، کاهش توده عضلانی از حدود ۴۰ سالگی شروع می‌شود و بعد از ۶۵ سالگی تسریع می‌شود.  بدنسازی منظم حتی در شب می‌تواند از این روند جلوگیری کند.

به طور کلی ورزش باعث ترشح اندورفین در بدن می‌شود که به طور طبیعی خلق و خوی شما را تقویت می‌کند. رفتن به رختخواب در شب با خلق و خوی بهتر می‌تواند اعتماد به نفس را القا کند، احساس راحتی ایجاد کند و حتی روابط شما را بهبود ببخشد.

بهترین زمان ورزش برای افزایش قد

روش های مختلفی برای افزایش قد بعد از ۲۵ سالگی توصیه می‌شود که برخی از آنها واقع تاثیرگذار است. در رابطه با بهترین زمان ورزش برای افزایش قد، ورزش صبحگاهی پس از بیدار شدن از خواب مؤثرتر است. طبق مطالعات، ورزش های کششی در صبح به جریان آزاد مایع در دیسک های بین مهره ای نخاع کمک می‌کنند. در نتیجه مانع از فشرده شدن دیسک ها و کوچک شده فضای بین مهره ای می‌شود که باعث کوتاهی قد می‌شود. بنابراین بهترین زمان ورزش‌ کردن برای بلندتر شدن قد صبح زود است.

بیشتر بخوانید: آیا بدنسازی در سن رشد روی قد تاثیر منفی می گذارد؟

بهترین زمان ورزش برای چاق شدن

تعداد زیادی از افراد بعد از ظهرها با انرژی بیشتری ورزش می‌کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که بهترین زمان ورزش برای افزایش وزن و چاقی بعد از ظهر است. از آنجایی که دمای بدن شما بعد از ظهرها نسبت به صبح ها بالاتر است، تعریق راحت تر صورت می‌گیرد. این امر باعث می‌شود بعد از ظهرها بهترین زمان برای از بین بردن چربی شکمی و در عین حال افزایش وزن با ساخت توده عضلانی باشد.

بهترین زمان ورزش برای چربی سوزی

چربی سوزی یکی از راههای مهم برای رسیدن به تناسب اندام است. ورزش صبحگاهی ممکن است بهترین راه برای سوزاندن چربی باشد. به نظر می‌رسد فعالیت بدنی در زمان مناسب روز به افزایش متابولیسم چربی کمک می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد که بهترین زمان بدنسازی برای چربی سوزی اواخر صبح است. ورزش صبحگاهی از نظر افزایش متابولیسم و سوزاندن چربی مؤثرتر از ورزش عصرگاهی است. بنابراین می‌تواند برای افرادی که اضافه وزن دارند، مفید باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین قرص لاغری موجود در داروخانه

بهترین زمان ورزش برای عضله سازی

یکی از مهمترین اهداف ورزش بدنسازی ساخت توده عضلانی است. یک مطالعه نشان داد افرادی که عصرها ورزش می‌کردند، بین هفته ‌های ۱۳ تا ۲۴ نسبت به افرادی که صبح‌ ها ورزش می‌کردند، توده عضلانی بیشتری به دست آوردند. بنابراین اگر می‌خواهید توده عضلات خود را تقویت کنید، تمرینات عصرگاهی ممکن است در درازمدت بهتر عمل کنند.

سخن پایانی
ورزش و تحرک در هر زمانی از روز برای سلامتی مفید است. اولویت شما در ابتدا باید پیدا کردن زمانی باشد که برای ورزش منظم راحت تر هستید. تمرینات بدنسازی در یک زمان ثابت هر روز، صرف نظر از صبح یا عصر، فواید سلامتی بسیاری دارد. برای انتخاب بهترین زمان تمرینات بدنسازی ابتدا باید اهداف خود را در نظر بگیرید. همانطور که گفته شد تمرینات صبحگاهی برای چربی سوزی و تمرینات عصر و شب برای عضله سازی و حفظ توده عضلات مفید هستند.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.