بهترین مکمل برای حجم دهی بازو چیست؟

مکمل حجم دهنده بازو

آنچه در این مقاله می خوانید:
سوال متداولی پرسیده می شود که برای حجیم کردن بازوها چه بخوریم؟ جواب کوتاه این است: برای اینکه بازوهای حجیم تری داشته باشید باید غذاهایی بخورید که منجر به رشد عضلات می شوند. اگر رژیم غذایی عضله سازی خوبی نداشته باشید، تمام تمریناتی را که انجام می دهید، خنثی می کنید. تمرکز بر افزودن پروتئین بیشتر، کربوهیدرات های پیچیده و کالری به رژیم غذایی می تواند به افزایش حجم بازو کمک کند. در این مقاله از مجله داروبوم به معرفی سه مکمل حجم دهنده بازو می پردازیم. با ما همراه باشید.

افزایش حجم بازو چطور ممکن است؟

راه‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید و مکمل‌های زیادی است که به شما کمک می‌کنند تا به این هدف برسید.

اول از همه، داشتن رژیم غذایی مناسب کلید افزایش حجم مناسب بازو است. تغذیه خوب و کالری مازاد باعث می شود که حجم مناسبی داشته باشید و چربی را محدود کنید. اگرچه غذا خوردن نتایج مثمرثمری را برایتان به ارمغان می‌آورد، اما تمرین صحیح باعث می‌شود که آن عضله را نیز تقویت کنید.

شما باید مقدار کافی پروتئین و کربوهیدرات مصرف کنید تا ماهیچه هایتان رشد کنند. این نکته در تمام منابع و گفته های مربیان بدنسازی تکرار می شود، اما حقیقت این است که راه دیگری وجود ندارد. بدون کالری مازاد، مقدار مناسب پروتئین و کربوهیدرات به نتیجه دلخواه دست پیدا نمی کنید.

اگر احساس می کنید که رژیم غذایی و تمرینات خود را به درستی انجام داده اید، اما هنوز از اهداف خود فاصله دارید، وقت آن رسیده است که با برخی از مکمل ها شروع کنید. نگران نباشید انواع پودر یا قرص حجم دهنده بازو بدون عوارض در داروخانه هاست که برای قوی تر شدن بازوها مناسب است.

بهترین مکمل برای حجم دهی بازو
بهترین مکمل برای حجم دهی بازو

مکمل حجم دهنده بازو

همانطور که در بخش رژیم غذایی مناسب برای قوی تر شدن بازوها اشاره کردیم، شما باید حجم زیادی از غذاهای پُرکالری بخورید که اغلب اوقات واقعاً چالش برانگیز است. بنابراین، مکمل ها به داد شما می رسند و کارتان را آسان تر می کنند.

شناخت موثرترین و بهترین مکمل برای حجم بازو، دشوارترین مرحله است. خبر خوب اینکه راه سخت را ما طی کرده ایم و تعدادی از مهم ترین مکمل های حجم دهنده بازو را شناسایی کردیم تا بتوانید آن ها را در کنار تمرینات بدنسازی خود مصرف کنید.

در اینجا لیستی از بهترین مکمل های حجم دهنده جلو بازو و پشت بازو را جمع آوری کرده ایم که در ادامه معرفی خواهیم کرد:

۱- گینر برای حجم دهی بازو

برای رشد و حجیم تر شدن بازوها کالری بیشتری نسبت به قبل باید مصرف کنید. بدن شما به سوخت و کالری اضافی برای انجام تمرینات اضافی برای افزایش سایز نیاز دارد. شما باید با افزایش کالری متشکل از پروتئین، کربوهیدرات و چربی، ۵۰۰ کالری بیشتر از نیاز معمول خود دریافت کنید. در غیر اینصورت روند افزایش عضله به شدت محدود خواهد شد. (برای مشاهده قیمت و خرید گینر به سایت داروخانه داروبوم مراجعه کنید.)

کربوهیدرات ها و پروتئین برای تمرینات قدرتی به یک اندازه مهم هستند زیرا کربوهیدرات ها انرژی بدن را تامین می کنند. شما باید کربوهیدرات های پیچیده مانند نان غلات کامل و برنج و جو بخورید زیرا آنها بهترین غذاها برای افزایش عضله هستند. در عین حال، باید از کربوهیدرات‌های ساده مانند شکر و نوشابه‌ها اجتناب کنید. در طول تمرینات قدرتی باید حداقل نیمی از کالری روزانه خود را از کربوهیدرات تامین کنید.

قیمت پودر گینر ماسل مس 3000 کیو ان تی

۲- پودر پروتئین وی برای حجم دهی بازو

متخصصان تغذیه ورزشی بیان می کنند که پروتئین باعث رشد ماهیچه ها و ریکاوری عضلات بعد از تمرینات قدرتی می شود. بنابراین، پروتئین به رشد عضلات شما کمک می کند و ریکاوری را تسریع می کند تا بدون احساس خستگی تمرینات بیشتری را بدون وقفه انجام دهید.

رژیم غذایی برای افزایش حجم عضلات دوسر بزرگ که در هر وعده غذایی پروتئین بخورید و حداقل ۳۰ گرم پروتئین در هر وعده غذایی را هدف قرار دهید. طبق آکادمی تغذیه و رژیم غذایی، شما باید سعی کنید روزانه حداقل ۱٫۴ تا ۱٫۸ گرم پروتئین به ازای هر پوند از وزن بدن خود مصرف کنید. برخی از بهترین غذاهای عضله ساز عبارتند از: گوشت بدون چربی، ماهی، محصولات لبنی، تخم مرغ و لوبیا.

اگر پروتئین کافی از رژیم غذایی خود برای ترمیم و نگهداری عضله دریافت می کنید بنابراین نیازی به شیک های پروتئینی ندارید، اما اگر این طور نیست مکمل های پروتئینی ایده خوبی است. پروتئین وی رایج ترین مکمل پروتئینی در بدنسازی است و دلیل خوبی هم دارد. یک وعده پروتئین وی می تواند محتوای پروتئینی معادل یک سینه مرغ بزرگ داشته باشد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ترکیبی از تمرینات وزنه برداری و مصرف مکمل پودر وی منجر به افزایش توده بدون چربی بدن می شود. پروتئین وی در اشکال و طعم های مختلفی وجود دارد.

پروتئین وی ژن استار 2270 گرمی
خرید پروتئین وی

مکمل کراتین برای حجم دهی بازو

برای افزایش قدرت، مکمل دیگری نیز وجود دارد و آن کراتین مونوهیدرات است. کراتین قوی ترین مکمل جلو بازو برای افزایش قدرت است و احتمالا مربی توصیه خواهد کرد که در هفته اول مصرف آن را شروع کنید.

بر اساس تحقیقی که در سال ۲۰۱۶ منتشر شده است، مصرف پنج گرم کراتین در روز اندازه عضلات را افزایش می دهد. کراتین مکملی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد. در ماهیچه ها به صورت کراتین فسفات ذخیره می شود و برای تولید انرژی (ATP) در طول تمرینات فشرده و کوتاه مدت استفاده می شود. مصرف مکمل کراتین اضافی می تواند مقدار ذخیره شده در عضلات شما را افزایش دهد که عملکرد بی هوازی را بهبود می بخشد. به بیان ساده تر می‌توانید مدت طولانی‌تری تمرین کنید و بین ست‌ها سریع‌تر ریکاوری کنید.

کراتین مکملی است که باید در حجیم دهی بازوها مصرف شود. ماده ای است که در اغلب مکمل های حجم دهنده وجود دارد، با این حال مکمل با فرم خالص کراتین مونوهیدرات توصیه می شود زیرا می توانید میزان مصرف خود را کنترل کنید.

طبق جدیدترین تحقیقات مشخص شده که کراتین می تواند به سرعت توده بدون چربی بدن را افزایش دهد، با این حال این مسئله از احتباس آب ناشی می شود. افزایش عضله واقعی از این مساله ناشی می شود که کراتین می تواند عملکرد شما را در باشگاه افزایش دهد و به شما اجازه می دهد تکرارهای اضافی را فشرده کنید یا وزنه های بیشتری را بلند کنید. این امر باعث افزایش طولانی مدت عضله می شود و آن را به یکی از مکمل های ضروری برای حجم سریع بازو تبدیل می کند.

کراتین مونوهیدرات ویثر نوتریشن

سخن پایانی
هر چه بیشتر در دنیای بدنسازی عمیق می شوید، بیشتر در معرض مکمل ها قرار خواهید گرفت. خرید هر مکملی که به حجم بازوهای شما کمک می کند می تواند وسوسه انگیز باشد، اما در واقع تنها چند مکمل مفید خواهند بود. مکمل‌های کراتین و پروتئین احتمالاً مؤثرترین مکمل ها برای افزایش حجم بازوها هستند. شما می توانید برای خرید این مکمل ها و سایر مکمل های بدنسازی به سایت داروبوم سر بزنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.