بهترین مکمل برای عضله سازی چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل بدنسازی نه فقط برای افزایش حجم، بلکه چربی سوزی و تسریع ریکاوری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اصل کمک می‌کند فرد خیلی زودتر به اهداف مورد نظر خود برسد. شما می‌توانید از قرص عضله ساز موجود در داروخانه و مکمل های بدنسازی برای مقاصد مختلف استفاده کنید. اگر مایلید بدانید بهترین مکمل برای عضله سازی چیست در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

عضله سازی باعث بهبود ظاهر، قوی تر شدن و افزایش اعتماد به نفس افراد ورزشکار می‌شود. مصرف مکمل عضله ساز ورزشی می‌تواند به شما در دستیابی سریع تر و مؤثرتر به این اهداف کمک کند.

مثلاً اگر به دنبال عضله سازی و چربی سوزی به طور همزمان هستید، برخی از مکمل ها می‌توانند به شما کمک کند. مکمل های عضله سازی مانند پروتئین وی و BCCA برای ساخت توده عضلات و ترمیم آسیب‌ های بعد از تمرین فوق العاده مفید هستند.

بهترین مکمل برای افزایش حجم بدون چربی

مکمل های ورزشی مختلف بسته به عواملی مانند اهداف تمرینی، نوع بدن و رژیم غذایی انتخاب می‌شوند. هنگام انتخاب مکمل ها، مهم است که به دنبال محصولاتی باشید که حاوی مواد با کیفیت هستند و از نظر خلوص و اثربخشی آزمایش شده‌اند. بهترین مکمل برای افزایش حجم بدون چربی عبارتند از کراتین، پروتئین وی، کافئین، مکمل های قبل از تمرین و BCAA (اسیدهای آمینه شاخه دار).

بهترین مکمل برای عضله سازی خشک

ورزش فواید زیادی دارد که یکی از مهمترین آنها افزایش حجم عضلات است. سه قانون اصلی برای عضله ‌سازی وجود دارد که عبارتند از:

  • بیشتر از آنچه که می‌سوزانید، پروتئین بخورید.
  • بیشتر از آنچه مصرف می‌کنید کالری دریافت کنید.
  • با ترکیبی از تمرینات استقامتی و کاردیو، به طور مداوم عضلات خود را به چالش بکشید.

این موارد را می‌توان بدون مکمل‌ بدنسازی انجام داد اما مصرف بهترین مکمل برای عضله سازی در مقادیر مشخص و در زمان‌ ایده ‌آل می‌تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

کراتین منو هیدرات، کازئین،BCAA ، مکمل وی پروتئین ایزوله یا ۱۰۰ درصد و آرژنین مکمل هایی هستند که می‌توانند به عضله سازی خشک کمک کنند.

در وبسایت forbes می خوانیم:
تغذیه برای ساخت و حفظ توده عضلانی سالم بسیار مهم است. مواد مغذی مناسب نه تنها به تمرینات عالی کمک می کند، بلکه از توانایی بدن برای رشد و ترمیم بافت عضلانی نیز حمایت می کند.
بافت ماهیچه‌ای تنها زمانی می‌تواند رشد کند که بلوک‌های ساختمانی مناسب را داشته باشد. یک رژیم غذایی سالم متشکل از طیف وسیعی از مواد مغذی و کالری مناسب می تواند نیازهای بدن به رشد بافت عضلانی را تامین کند. مکمل با سایر مواد مغذی این اطمینان را ایجاد می کند که بدن سوخت مناسب مورد نیاز خود را دارد.

بهترین مکمل برای حجم و کات

در دوره کات هدف حفظ عضلات و به عبارت دیگر حجم بوده و چربی سوزی باید ادامه یابد. در این دوره تفکیک عضلات صورت می‌گیرد و پس از زحمات فراوان عضلات شما خودشان را نشان می‌دهند. پروتئین وی، BCAA ، ال آرژنین و گلوتامین مکمل هایی هستند که می‌توانید در این دوره مورد استفاده قرار دهید.

بیشتر بخوانید: برای آگاهی بیشتر درباره پروتئین وی و فواید مصرف آن مطالعه مقاله «پروتئین وی چیست» را توصیه می کنیم.

بهترین مکمل برای حجم بازو

افزایش حجم بازوها تأثیر قابل توجهی در ظاهر بدنسازان دارد و در بدنسازی بسیار قابل توجه است. مانند تمام قسمت های بدن برای افزایش حجم عضله می‌توانید پروتئین وی استفاده کنید. علاوه بر این کراتین را نیز می‌توان جزء بهترین مکمل برای حجم بازو در نظر گرفت. استفاده از این مکمل حجم عضلات را افزایش می‌دهد و عملکرد ورزشی شما را بهبود می‌بخشد.مصرف بتا آلانین نیز برای این منظور توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: فواید پروتئین وی را بشناسید.

بهترین مکمل برای عضله سازی و چربی سوزی

برخی از مکمل ها می‌توانند به افزایش سرعت متابولیسم کمک کنند، کالری سوزی را افزایش داده و به شما کمک می‌کنند حتی زمانی که در حالت استراحت هستید چربی بیشتری بسوزانید. برخی از این مکمل ها در ادامه شرح داده شده‌اند.

۱- کراتین

کراتین یک مکمل محبوب برای عضله سازی است و می‌تواند به سوزاندن چربی نیز کمک کند.  مطالعات نشان می‌دهد افرادی که کراتین مصرف می‌کنند نسبت به افرادی که مکمل مصرف نمی‌کنند وزن و چربی بدن خود را راحت تر کاهش می‌دهند.

مکمل کراتین در دوره کات همراه با یک رژیم غذایی با پروتئین بالا و برخی تمرینات قدرتی با شدت بالا، به طور موثری مانع از دست دادن عضلات می‌شود و چربی سوزی را به حداکثر می‌رساند. کراتین با حفظ عضلاتی که به سختی به دست آورده‌اید یا حتی به افزایش توده عضلات کمک می‌کند.

۲- پروتئین وی

مصرف پروتئین وی بسیار مفید است زیرا حاوی تمام اسیدهای آمینه لازم برای رشد عضلات است. در واقع از نظر کیفیت پروتئین، پروتئین وی بالاترین امتیاز قابلیت هضم را دارد. با این حال، پروتئین وی علاوه بر افزایش رشد عضلات، دارای مزایای بی شماری است. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف پروتئین وی همچنین می‌تواند کیفیت خواب را بهبود ببخشد و پاسخ های سیستم ایمنی را افزایش دهد.

مطالعات متعددی اثرات پروتئین وی را بر تمرینات و عملکرد ارزیابی کرده‌اند. در نهایت نشان داده‌اند که مصرف پروتئین وی در دوزهای ۲۰ تا ۴۰ گرم در روز یا بیشتر در طی ۸ تا ۱۲ هفته، باعث افزایش توده عضلانی بدون چربی می‌‌شود.

پودر وی گلد دوبیس

۳- گینر

گینر مکملی است که برای کمک به افراد برای افزایش حجم و وزن طراحی شده است. گینرها معمولاً حاوی ترکیبی از پروتئین، کربوهیدرات، چربی و سایر مواد مانند ویتامین ها و مواد معدنی هستند. گینر کالری و مواد مغذی بیشتری به بدن شما می‌دهد تا از رشد و ترمیم عضلات حمایت کند. (برای مشاهده قیمت مکمل گینر مانند گینر ژن استار به سایت داروبوم مراجعه کنید!)

مکمل های گینر به افرادی که می‌خواهند وزن اضافه کنند، عضله سازی کنند و ترکیب کلی بدن خود را بهبود ببخشند، کمک می‌کنند. گینرها با تأمین کالری، پروتئین اضافی بدن و ترویج سنتز پروتئین کار می‌کنند، که می‌تواند به حمایت از رشد عضلات و افزایش توده عضلانی بدون چربی کمک کند.

پودر گین آپ پی ان سی

۳- بتا آلانین

بتا آلانین یک آمینو اسید غیر ضروری است که به افزایش سطح کارنوزین عضلات کمک می‌کند. ایت ترکیب به نوبه خود می‌تواند به تأخیر در خستگی عضلانی در طول تمرینات شدید کمک کند. این امر می‌تواند منجر به فعال شدن و رشد بیشتر عضلات شود.

بتا آلانین  به بهبود عملکرد کلی ورزشی کمک می‌کند. این اسید آمینه به ویژه برای فعالیت هایی که نیاز به دوره های کوتاه مدت تمرین با شدت بالا دارند، مانند وزنه برداری و دوی سرعت مفید است. بتا آلانین یک شریک عالی برای کراتین است و از شما در ساختن آن توده عضلانی بدون چربی حمایت می‌کند.

۴- BCAA

BCAA یا آمینواسیدها ضروری شاخه دار در فرآیند متابولیسم ماهیچه و پروتئین سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و به افزایش توده بدون چربی بدن کمک می‌کند. در رژیم‌های ناشتا یا رژیم‌ های بسیار کم کالری، اسیدهای آمینه ضروری می‌تواند بافت عضله بدون چربی را حفظ کرده و سنتز پروتئین ماهیچه ‌ای را تحریک کند.

با این حال، تمام اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری برای تحریک سنتز پروتئین عضله مورد نیاز هستند. استفاده از بهترین مکمل افزایش حجم عضله، منابع پروتئینی با کیفیت بالا را برای تقویت رشد عضلات در طول و بعد از تمرینات تامین خواهد کرد.

سخن پایانی
در حال حاضر انواع مختلفی از مکمل های بدنسازی در بازار موجود است که هر یک به منظور خاصی ساخته شده‌اند. شما می‌توانید از مکمل های بدنسازی برای عضله سازی، چربی سوزی و حتی کار کردن روی قسمت خاصی از بدن خود استفاده کنید.

منبع: healthline

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.