ترکیبات قرص ال آرژنین چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ال آرژنین یک اسید آمینه طبیعی است که برای انواع واکنش های بیوشیمیایی در بدن ما حیاتی و به ویژه پیش ساز اکسید نیتریک است. ال آرژنین در تقسیم سلولی، عملکردهای ایمنی و قلبی عروقی و ترشح هورمون رشد، انسولین و سایر مواد نقش دارد. ال آرژنین نقش مهمی در متابولیسم پروتئین بدن ما دارد و بنابراین برای یک رژیم غذایی سالم ضروری است. امروزه خرید قرص ال آرژنین برای تامین این اسید آمینه زمینه به صورت مکمل خوراکی امری رایج است. برای اطلاع از ترکیبات قرص ال آرژنین پیشنهاد می کنیم با ادامه این مقاله همراه باشید.

قرص ال آرژنین چیست؟

قرص ال آرژنین حاوی ال آرژنین است که برای انجام بسیاری از فرآیندهای فیزیولوژیکی ضروری می باشد. این فرآیندهای فیزیولوژیکی شامل ترشح هورمون، افزایش تولید هورمون رشد، حذف مواد زائد سمی از بدن و محافظت از سیستم ایمنی است. یکی از مزایای کلیدی ال آرژنین برای سلامتی این است که پیش ساز اکسید نیتریک است که رگ های خونی را گشاد می کند، بنابراین فشار خون طبیعی را حفظ می کند و به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می کند.

ال آرژنین همچنین در میان بدنسازان و علاقه مندان به پرورش اندام محبوب است؛ مطالعات بالینی اخیر شواهدی نشان می دهد که می تواند فواید زیر را برای بدنسازان فراهم آورد:

  • ساخت عضلات بدون چربی
  • افزایش تولید HGH
  • حفظ تراکم استخوان

بیشتر بخوانید: آیا ال آرژنین برای لاغری موثر است؟

فواید قرص ال آرژنین

قرص ال آرژنین برای افراد زیر مفید می باشد:

  • افرادی که اغلب ورزش می کنند.
  • کسانی که می خواهند وزن بدن خود را ثابت نگه دارند.
  • بدن سازان و  ورزشکاران
  • هر کسی که درگیر فعالیت بدنی شدید است.
  • افرادی که استرس فیزیکی و خستگی را تجربه می کنند.
  • کسانی که مایل به حفظ عملکرد ایمنی سالم هستند.
  • مردانی که می خواهند سلامت جنسی طبیعی خود را حفظ کنند.

ترکیبات قرص ال آرژنین

قرص ال آرژنین در دوز ۵۰۰ و ۱۰۰۰ میلی گرم توسط شرکت های داروسازی تولید و به فروش می رسد. هر یک کپسول ال آرژنین ۱۰۰۰، ۱۰۰۰ میلی گرم از این اسید آمینه را فراهم می کند. به همین ترتیب هر قرص ال آرژنین ۵۰۰ حاوی ۵۰۰ میلی گرم آرژنین است. در برخی از مکمل های آرژنین مخمر، گلوتن، شکر، نمک، گندم، سویا، رنگ های مصنوعی، نگهدارنده ها و طعم دهنده ها مشاهده می شود. اما ماده اصلی همه قرص های ال آرژنین همان آرژنین است.

دوز روزانه توصیه شده قرص ال آرژنین

بزرگسالان و نوجوانان، یک تا دو قرص در روز با معده خالی و در صورت نیاز می توانند به سه قرص افزایش دهند. از مقدار توصیه شده روزانه بیشتر مصرف نکنید مگر اینکه توسط پزشک توصیه شود. مکمل های غذایی نباید به عنوان جایگزینی برای رژیم غذایی متنوع و متعادل و سبک زندگی سالم استفاده شوند.

سخن پایانی
قرص ال آرژنین ترکیبات خاصی ندارد اما فوق العاده مفید و پرکاربرد است. افزایش قد، بدنسازی و افزایش گردش خون از بیشترین دلایلی است که افراد از قرص ال آرژنین استفاده می کنند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.