تفاوت فروفورت گاین با فیفول

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
استفاده از مکمل های آهن یکی از راه های تامین آهن مورد نیاز بدن است. شاید شما هم هنگام خرید مکمل آهن با توجه به تنوع محصولات دچار سردرگمی شوید . کپسول ففول اینترافارم و کپسول فروفورت گاین دکتر عبیدی از مکمل های کم خونی آهن می باشند. در این مقاله به معرفی و تفاوت فروفورت گاین با فیفول می پردازیم.

آهن و کم خونی

آهن یکی از مواد معدنی مهم در بدن است که در رشد و تکامل بدن و بهبود سلامت عمومی نقش مهمی ایفا می کند. منابع غذایی چون گوشت قرمز، لوبیا، غلات و برخی از سبزیجات سرشار از آهن می باشند.

در صورت ابتلا به بیماری و یا رژیم غذایی نامناسب ممکن است آهن کافی مورد نیاز بدن دریافت نشود یکی از شایع ترین بیماری های جهان کم خونی ناشی از فقر آهن می باشد.

استفاده از مکمل های آهن بهترین راه برای برای تامین مقدار آهن مورد نیاز بدن می باشد. کپسول ففول اینترافارم و کپسول فروفورت گاین از بهترین مکمل های آهن می باشند که در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن بسیار موثرند. برای مقایسه و اطلاع از تفاوت فروفورت گاین با ففول تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 آهن یکی از مهمترین مواد مغذی در رشد و تکامل کودک است، استفاده از مکمل های آهن تاثیر مستقیمی در رشد و نمو کودک دارد. اما استفاده از این مکمل ها در کنار مزایایی که دارد شامل عوارضی نیز می شود. برای اطلاع از عوارض قطره آهن سیدرال گوچه چیست؟ بر روی لینک کلیک کنیید.

کپسول ففول اینترافارم

کپسول ففول یک مکمل عالی برای تامین آهن ضروری بدن است که برای درمان و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن استفاده می شود. این محصول تولید شرکت افق تولید دارو پارس تحت لیسانس امریکا می باشد. برای درک تفاوت فیفول با فروفورت گاین باید به بررسی ترکیبات این محصول بپردازیم. هر کپسول آهسته رهش ففول حاوی ۱۵۰ میلی گرم فروس سولفات و ۵۰۰ میکرو گرم اسید فولیک می باشد.

از دیگر ترکیبات این محصول می توان به ساکارز، نشاسته ذرت، تالک، کائولین، ژلاتین، اکسید تیتانیوم، اکسید آهن قرمز، پویدون، گلیسرول منوسیترات، دی هیدرات کلسیم، کینولین زرد است. کپسول فیفول یکی از بهترین مکمل های کم خونی می باشد که با افزایش میزان هموگلوبینی که توسط گلبول های قرمز حمل می شوند باعث بهبود توانایی خون برای حمل اکسیژن می شود. از ویژگی های اصلی ففول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیشگیری از کم خونی مربوط به دوران قاعدگی
  • مناسب برای تامین نیازهای زنان باردار
  • بهبود علائم بیش فعالی در کودکان
  • با کمترین عوارض گوارشی
  • بهبود سلامت عمومی بدن
  • بهبود علائم افسردگی
خرید اینترنتی کپسول ففول اینترافارم

کپسول فروفورت گاین

کپسول فروفورت گاین یکی از بهترین مکمل های آهن برای تامین آهن مورد نیاز است. این محصول تولید شرکت دکتر عبیدی در ایران است. برای مقایسه ففول با فروفورت گاین به بررسی ترکیبات موجود در فروفورت گاین می پردازیم. این محصول حاوی ۶۰ میلی گرم فروس گلایسین سولفات و ۰٫۷۵ میلی گرم اسید فولیک است. از ویژگی های اصلی فروفورت گاین می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود سیستم عصبی و قلبی عروقی
  • حاوی آهن و فولیک اسید
  • درمان کیست تخمدان
  • درمان کم خونی
  • افزایش انرژی
خرید اینترنتی قرص فروفورت گاین

 نقش اسید فولیک در جذب آهن

اسید فولیک که با نام ویتامین B9 نیز شناخته می شود یکی از ویتامین های گروه ب است. این ویتامین یک ویتامین محلول در آب بوده که در سلامت سیستم عصبی و بهبود سلامت بدن نقش مهمی دارد. در واقع اسید فولیک فرم مصنوعی فولات می باشد. یکی از وظایف فولات در بدن کمک به ساخت گلبول های قرمز سالم خون است که باعث پیشگیری و درمان کم خونی ناشی از کمبود فولات ر بدن می شود. ففول با ۵۰۰ میکروگرم و فروفورت گاین با ۷۵۰ میکروگرم دارا مقدار موثری از اسید فولیک هستند.

تفاوت فروس سولفات با فروس گلایسین سولفات

اولین اقدام شما برای مبارزه با کم خونی، اقدام به خرید و مصرف مکمل های آهن می باشد اما ممکن است هنگام انتخاب و خرید مکمل مناسب خود با دیدن انبوهی از مکمل ها و فرم ها و اسم های مختلفی از آهن کمی دچار سردرگمی شوید و نتوانید انتخاب درستی انجام دهید. برای راحتی درک این موضوع به بررسی آهن موجود در دو مکمل ذکر شده در مقاله می پردازیم. همانطور که دیدید آهن موجود در کپسول ففول به صورت فروس سولفات و آهن موجود در کپسول فروفورت گاین به صورت فروس گلایسین سولفات می باشد.

امروزه با استفاده از شلات های آمینو اسید آهن باعث جذب بهتر این ماده معدنی شده است. گلایسین یک اسید آمینه پایدار می باشد. در واقع با ترکیب کردن آهن با اسید آمینه جذب آهن توسط بدن راحت تر می شود و با جذب بیشتر اثر بخشی سریعی در درمان کم خونی ناشی از فقر آهن دارد.

تحقیقات نشان داده است که مکمل های حاوی فروس گلایسین سولفات نسبت به مکمل آهن حاوی فروس سولفات دارای جذب بیشتر و عوارض گوارشی کمتری می باشد.

سخن پایانی:
همانطور که مشاهده کردین این دو محصول از بهترین مکمل های آهن می باشند که در درمان و پیشگیری از کم خونی ناشی از کمبود آهن بسیار تاثیر گذارند. اگر بخواهیم به نتیجه نهایی از تفاوت فروفورت گاین با فیفول بپردازیم باید گفت که کپسول ففول تشکیل شده از ۱۵۰ میلی گرم فروس سولفات (۴۵ میلی گرم آهن المنتال) است و کپسول فروفورت گاین متشکل از ۶۰ میلی گرم فروس گلایسین سولفات است. همانطور که اشاره کردیم ترکیب آهن با اسید آمینه گلایسین باعث جذب بهتر آن و عوارض گوارشی کمتر این مکمل می شود. از دیگر تفاوت های این دو محصول می توان به مقدار دوز اسید فولیک موجود در آنها اشاره کرد. ففول دارای ۵۰۰ میکرو گرم اسید فولیک و فروفورت حاوی ۷۵۰ میکرو گرم اسید فولیک است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.