تفاوت گینر و کربوهیدرات چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
مکمل گینر، یکی از مهم ترین و پر طرفدار ترین انواع مکمل های ورزشی است که از آن برای افزایش حجم استفاده می شود. ورزشکاران رشته های مختلف از جمله رشته بدنسازی، برای این که فرآیند عضله سازی در بدن آن ها انجام شده و استایل مناسبی به خود بگیرند، باید از گینر استفاده کنند. پودر گینر از جمله مکمل هایی است که شامل مقدار زیادی کربوهیدرات، پروتئین و انواع مختلف مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. وجود این مواد در داخل پودر گینر سبب شده است تا پودر گینر یک مکمل عالی برای ورزشکاران در نظر گرفته شود. در این مقاله سعی خواهیم کرد درباره تفاوت گینر و مکمل کربوهیدرات توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

مکمل گینر چیست؟

ابتدا به بررسی ویژگی ها و اینکه گینر برای چیست، می پردازیم. مکمل گینر، یکی از بهترین مواد مکمل های بدنسازی است که امروزه از آن برای حجیم سازی و چاقی استفاده می شود. این نوع مکمل از میزان کربوهیدارت بالایی برخوردار می باشد. آن دسته از ورزشکارانی که قصد عضله سازی و افزایش وزن دارند، می توانند با یک دوره مصرف این مکمل، تاثیر آن را بر روی بدن خود ببینند. همچنین به این دلیل که این مکمل دارای مقدار زیادی ویتامین، پروتئین و مواد معدنی می باشد، به عنوان یک مکمل کامل برای ورزشکاران شناخته می شود. در ادامه درباره ی فواید این مکمل برای ورزشکاران بیشتر صحبت می کنیم.

فواید مکمل گینر برای ورزشکاران

ورزش بدنسازی یکی از محبوب ترین رشته ها در بین جوانان امروزی می باشد. به نحوی که امروزه بسیاری از افرادی که قصد شروع یک فعالیت ورزشی را دارند، این ورزش را انتخاب می کنند. این ورزش برای اقشار مختلف جامعه می تواند مفید باشد. به عبارت دیگر هم افراد لاغر و هم افراد چاق می توانند این ورزش را به عنوان ورزش مورد علاقه ی خود انتخاب کنند. ورزشکاران رشته ی بدنسازی، برای این که عضلات خود را حجیم کنند، از مکمل هایی تحت عنوان مکمل های افزایش حجم استفاده می کنند. مکمل گینر یکی از این ها می باشد.

افراد لاغر که به این ورزش روی می آورند، پس از مدتی به کمک این ورزش و در کنار استفاده از مکمل های گینر، چاق تر شده و عضلات آن ها حجیم تر می شوند. همچنین به کمک مکمل گینر، عضله های آن ها حجیم و بزرگ می شود. به طور کلی این مکمل باعث زیبایی فرم بدنی و استایل ورزشکاران می شود. افراد لاغر غیر ورزشکار نیز به کمک این مکمل به وزن خود اضافه می دهند.

بیشتر بخوانید: برای خرید و مشاهده قیمت مکمل گینر به داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.

مکمل کربوهیدرات چیست؟

حال که با مکمل گینر آشنا شدید زمان آن رسیده که بدانید مکمل کربوهیدرات چیست. یکی دیگر از مکمل هایی است که از آن برای افزایش وزن و حجم دهی به عضلات استفاده می شود، مکمل کربوهیدرات می باشد. این نوع مکمل، حاوی انواع مختلفی از کربوهیدرات ها بوده و به حفظ گلیکوژن در هنگام تمرین های ورزشی از جمله تمرین بدنسازی کمک می کند. کربوهیدرات ها یا قند ها، به عنوان منبع اصلی سوخت رسانی به سلول های مختلف بدن شناخته می شوند. به عبارت دیگر اولین ماده ی غذایی که در اختیار سلول های انسانی قرار می گیرد و به نوعی تغذیه ی آن ها محسوب می شود، قند یا کربوهیدرات می باشد. در صورتی که کربوهیدرات به موقع به سلول های بدن نرسد، سلول های بدن برای تولید انرژی و زنده ماندن، مجبور می شوند تا چربی ها و پروتئین ها را تجزیه کنند.

تجزیه ی پروتئین ها و چربی های بدن باعث می شود که بدن انسان روز به روز نحیف تر و لاغرتر شده و مقدار پروتئین های آن کم تر شود. استفاده از مکمل کربوهیدرات باعث می شود که این اتفاق صورت نگرفته و پروتئین های بدن حفظ شوند.

فواید مکمل کربوهیدرات برای ورزشکاران

در پاراگراف قبلی درباره ی مکمل کربوهیدرات صحبت کردیم و گفتیم که این مکمل برای ورزشکاران بسیار مفید می باشد. استفاده از این مکمل باعث می شود تا کربوهیدرات لازم برای سلول های بدن در حین تمرین تامین شود و بدن به ذخیره ی گلیکوژنی خود دست نزند. این موضوع باعث می شود تا میزان پروتئین های بدن کاهش پیدا نکرده و فرآیند حجم دهی به عضلات سرعت بیشتری پیدا کند.

مقایسه گینر و کربوهیدرات

مکمل گینر به عنوان مکملی شناخته می شود که محتوای آن شامل مقدار زیادی پروتئین وی، ویتامین و مواد معدنی و … می باشد. پروتئین وی و سایر محتویات این مکمل، در فرآیند حجم دهی به عضلات بدن بسیار مفید و موثر می باشند. به نحوی که استفاده از آن می تواند در مدت زمان کوتاهی تاثیرات قابل ملاحظه ای روی بدن ورزشکاران بر جای بگذارد. این در حالی است که مکمل کربوهیدرات فقط کربوهیدرات مورد نیاز سلول های بدن را تامین می کند و از کاهش و سوختن بیش از حد پروتئین ها و چربی های بدن در حین ورزش جلوگیری می کند. لذا با توجه به نظر پزشک یا متخصص ورزشی باید از این پودر ها و مکمل ها استفاده کرد و استفاده بی مورد و بیش از حد از این پودر ها می تواند تاثیرات مخربی روی سلامتی ورزشکار داشته باشد.

سخن پایانی
در این مقاله سعی شد تا شما را با مکمل گینر و مکمل کربوهیدرات آشنا کرده و درباره ی هر کدام از آن ها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان عرض کنیم. همچنین سعی شد تا درباره فواید این مکمل ها برای ورزشکاران نیز صحبت هایی با شما داشته باشیم. امید است این مقاله مورد پسند شما واقع گردد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.