عوارض قرص مگنیفورت چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
سیستم بدن انسان، مانند دیگر موجودات زنده با افزایش سن دچار تحلیل می‌شود. برای اینکه ذخایر مواد معدنی بدن در سنین بالاتر دچار کمبود نشوند، باید از ابتدا تقویت گردند. قرص مگنیفورت یکی از مکمل های تامین کننده منیزیم می‌باشد که تاثیر فوق‌العاده‌ای دارد. در ادامه این مقاله به تمامی نکات اعم از عوارض مگنیفورت، تداخل دارویی و ترکیبات آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

قرص مگنیفورت چیست؟

قرص مگنیفورت یک مکمل سرشار از منیزیم است. عنصر منیزیم در بیش از ۶۰۰ واکنش شیمیایی بدن نقش ایفا می‌کند. بر اساس این اطلاعات می‌توان نتیجه گرفت که این عنصر بر تمامی بدن تاثیر خواهد گذاشت. وقتی یک عنصر، محدوده اثرگذاری بالایی داشته باشد، کمبود یا فقدان آن می‌تواند خطر آفرین جلوه کند. منیزیم چهارمین ماده معدنی فراوان در بدن انسان است بنابراین به اندازه مورد نیاز توسط بدن ساخته می‌شود.

همان طور که در مقدمه اشاره شد شاخص ترین ماده موجود در فرمولاسیون قرص مگنیفورت، منیزیم است اما در ادامه ببینیم ترکیب این قرص فقط به این ماده محدود است یا از مواد مغذی دیگری نیز در تولید آن استفاده شده است؟

ترکیبات قرص مگنیفورت

منیزیم تنها ماده معدنی مهم در مگنیفورت به حساب نمی‌آید. این قرص حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی دیگری نیز می‌باشد که آن را به یک مکمل قوی تبدیل کرده است. ترکیبات مگنیفورت به شرح زیر است:

۱- منیزیم

منیزیم یکی از مهم‌ترین ریزمغذی‌ها برای انتقال سیگنال‌ها بین مغز و اندام‌های بدن است بنابراین سطوح پایین آن می‌تواند بسیاری از مکانیسم‌های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. این عنصر برای انقباض قلب مورد نیاز است و اثر متقابلی با کلسیم دارد. بدین ترتیب که کلسیم باعث انقباض عضلات شده و سپس منیزیم در جهت خنثی کردن اثر آن وارد عمل می‌شود.

بنابراین عدم تأمین این مینرال به حد کافی می‌تواند با تحریک مداوم عضلات قلب زمینه بروز مشکلات قلبی را فراهم کند. درواقع می‌توان گفت منیزیم برای انقباض صحیح تمام عضلات بدن مورد نیاز است و کمبود آن باعث گرفتگی‌ها و دردهای عضلانی خواهد شد. به همین دلیل است که کلسیم مهمترین ماده تشکیل دهنده در انواع قرص آرتروز به شمار می‌آید. 

در وبسایت معتبر پزشکی healthline می خوانیم:
افراد مبتلا به میگرن ممکن است سطح منیزیم پایینی داشته باشند. برخی مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های حاوی این ماده معدنی همچون مگنیفورت ممکن است حملات میگرنی را تسکین دهد.

۲- ویتامین D3

این مکمل با تأمین ویتامین D3 یک مکمل فوق‌العاده مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان است. زیرا بسیاری از افراد علیرغم مصرف مقدار زیاد کلسیم به دلیل کمبود ویتامین د۳ قادر به جذب کلسیم نبوده و به‌تدریج با افزایش سن دچار پوکی استخوان می‌شوند. پس از تاثیرات شگفت انگیز ویتامین d3 جذب کلسیم و جلوگیری از پوکی استخوان است.

۳- ویتامین‌های B1 و B6

این محصول حاوی ویتامین‌B1 و B6 است که برای حفظ سلامت اعصاب و روان بسیار حائز اهمیت هستند. از آنجایی‌ که سیستم عصبی و عضلانی در تعامل نزدیک با یکدیگر هستند مصرف این مکمل می‌تواند با تأمین ترکیبات مورد نیاز هر دو سیستم برای حفظ سلامت عمومی مفید باشد.

B6 بکار رفته در فرمولاسیون این مکمل یکی از مهم‌ترین ویتامین‌های گروه ب برای ساخت انتقال ‌دهنده‌های سیستم عصبی و همچنین تنظیم‌کننده گیرنده هورمون‌های استروئیدی است. تأمین این ویتامین به‌ اندازه کافی می‌تواند از مشکلات خواب، خلق ‌و خو و همچنین کم‌خونی پیشگیری و آن‌ها را درمان کند. با خرید اینترنتی قرص مگنیفورت می‌توانید از خواص بی‌نظیر این مکمل برای بهبود و ارتقاء سطح سلامتی خودتان بهره‌مند شوید.

۴- ویتامین K2

ویتامین K2 یکی از ویتامین‌های محلول در چربی موجود در این کپسول است که به جذب مواد مغذی در بدن کمک کرده و برای حفظ سطح سلامت عمومی مورد نیاز است. این ویتامین برخلاف K1 که بیشتر در سبزیجات یافت می‌شود بیشتر در غذاهای حیوانی وجود دارد و با خواص ضدالتهابی به پیشگیری و درمان بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند.

این ویتامین برای تنظیم و ترشح هورمون‌های بدن مورد نیاز است و نقش قابل‌ توجهی در متابولیسم و جذب کلسیم در بدن دارد. بنابراین با خرید کپسول مگنیفورت هولیستیکا از داروخانه آنلاین داروبوم به حفظ تراکم استخوان‌ها و مفاصل کمک کرده و مانع ابتلا به پوکی استخوان شوید. یکی دیگر اثرات مهم K2 کمک به جذب سایر ویتامین‌های محلول در چربی از جمله ویتامین A و D است که برای رشد و نمو بدن در دوران کودکی و نوجوانی حائز اهمیت هستند.

کپسول مگنیفورت

عوارض قرص مگنیفورت

مگنیفورت چه عوارضی می‌تواند داشته باشد؟ بسیاری از داروها و مکمل‌های شیمیایی می‌توانند عوارضی نیز داشته باشند. برخی از آن‌ها عوارض کمتری نشان می‌دهند که به راحتی قابل حل است. عوارض قرص منیزیم مگنیفورت در اثر مصرف نادرست، شامل موارد زیر است:

  • کاهش بیش از حد فشار خون
  • پایین آمدن قند خون
  • احساس ضعف و سرگیجه
  • حس کرختی در عضلات حرکتی
  • بروز تداخلات دارویی
  • ایجاد آلرژی و حساسیت
  • اختلالات گوارشی
  • مسمومیت توسط دوز منیزیم بالا

حال که با عوارض کپسول مگنیفورت بیشتر آشنا شدید بهتر است از فواید مگنیفورت نیز بدانید!

قرص مگنیفورت برای چی خوبه؟

با توجه به ترکیبات گسترده این قرص، تاثیرات مگنیفورت نیز بسیار وسیع خواهد بود. کاربرد اصلی قرص مگنیفورت، بهبود دردهای عصبی و مشکلات نروپاتی می‌باشد. این قرص با تقویت سیستم عصبی به فعالیت درست آن کمک کرده و دردهایی که منشا آن‌ها به اعصاب برمی‌گردد را کنترل می‌کند. این تنها فایده مگنیفورت و مواد معدنی موجود در آن نیست. از دیگر فواید قرص مگنیفورت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با اثرگذاری بر انقباض صحیح رگ‌ها، موجب تنظیم فشار خون، پمپاژ خون توسط قلب خواهد شد.
  • با تنظیم ترشح آنزیم انسولین، قند خون را کاهش می‌دهد.
  • از اسپاسم‌ها و گرفتگی‌های عضلانی جلوگیری می‌کند.
  • از سردردهای مزمن عصبی مانند میگرن، پیش‌گیری می‌کند.
  • با افزایش میزان منیزیم، به افزایش تراکم استخوان‌ها کمک خواهد کرد.
  • موجب بهبود رشد مو خواهد شد و از ریزش آن جلوگیری می‌کند.
  • با تاثیر بر سیستم‌های آنزیمی و ترشحی، موجب افزایش سطح انرژی و بهبود کیفیت زندگی شخص می‌شود.
کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

کپسول مگنیفورت برای دیسک کمر

اگر برای دردهای مفصلی و استخوانی به پزشک مراجعه کرده باشید، متوجه شده‌اید که ابتدا میزان منیزیم و ویتامین D را در بدن چک می‌کنند. هر دو این مواد، مستقیما بر تراکم استخوان‌ها اثر می‌گذارند. حدود ۶۰% از کل میزان منیزیم بدن، در استخوان‌ها قرار دارد. این عنصر با تحریک سلول‌های استخوانی موجب افزایش آن‌ها شده و تراکم استخوان را بالا می‌برد.

علت عمده انواع دیسک مانند دیسک کمر، ضعیف شدن استخوان‌ها است. وقتی تراکم استخوان‌ها در مهره‌های بدن کم شود، آن نواحی توان کافی برای مقابله با وزن وارد شده را ندارند. همین موضوع باعث می‌شود به مرور دچار آسیب‌ شوند.

مصرف مکمل‌های حاوی منیزیم و ویتامین D از دردهای استخوانی و بیماری‌های مفصلی جلوگیری خواهد کرد.

محصول پیشنهادی
برای خرید سایر مکمل های ضد آرتروز به صحفه محصولات «قرص آرتروز» در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

قرص مگنیفورت برای ریزش مو

یکی از وظایف اصلی مگنیفورت، جلوگیری از ریزش مو است. مگنیفورت چگونه به تقویت مو کمک می‌کند؟ فولیکول‌های مو که در سطح پوست قرار دارند، دستگاه‌های سازنده مو هستند که با استفاده از پروتئین‌ها، ساختار مو را تشکیل می‌دهند. گاهی کلسیم به درستی در جریان خون قرار نمی‌گیرد و در فولیکول‌ها رسوب می‌کند. همین امر موجب خشک شدن پوست سر و در نهایت ریزش مو خواهد شد.

ماده معدنی منیزیم با بهبود جریان خون، کلسیم‌های رسوب شده را به حرکت در می‌آورد و آن‌ها را به استخوان‌ها می‌فرستد و موجب فعالیت دوباره فولیکول‌ها خواهد شد.

علاوه بر آن منیزیم موجود در قرص مگنیفورت، در تولید پروتئین‌های ساختار مو نیز نقش اساسی دارد. با افزایش میزان منیزیم در بدن، فولیکول‌ها پروتئین بیشتری برای ساختن موهای سالم دارند.

مگنیفورت و لاغری

با توجه به ترکیبات این قرص نمی‌توان گفت که به طور مستقیم بر کاهش وزن اثر خواهد گذاشت اما استفاده از مگنیفورت در رژیم‌های غذایی ضروری است. زمانی که تحت یک رژیم غذایی هستید، ناخودآگاه مواد معدنی کمتری به بدن شما خواهد رسید. همین موضوع می‌تواند روند کاهش وزن شما را با مشکل رو به رو کند. برای اینکه متابولیسم بدن بالا باشد، سیستم‌ ایمنی و عصبی باید به خوبی کار کند.

قرص مگنیفورت با تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی و مغذی ضروری مانند منیزیم، در طول رژیم به عملکرد صحیح بدن کمک خواهد کرد که موجب تسهیل روند کاهش وزن خواهد شد.

در نتیجه باید گفت مگنیفورت یک قرص لاغری نیست اما با تنظیم متابولیسم و سیستم‌های آنزیمی در آن موثر می‌باشد.

محصول پیشنهادی
«کپسول آوودین» مکمل تغذیه ای دیگری است که جهت حفظ ساختار عضلات و بهبود عملکرد آنها توصیه می شود.

آیا کپسول مگنیفورت چاق کننده است؟

در بخش‌های قبلی ذکر شد که قرص مگنیفورت مستقیما موجب لاغری نمی‌شود. آیا مگنیفورت چاق کننده است؟ در ادامه با هم بررسی می‌کنیم:

  • منیزیم باعث تنظیم فعالیت‌های آنزیمی شده و متابولیسم بدن را به حالت طبیعی باز می‌گرداند تا سوخت و ساز به اندازه انجام شود. با جلوگیری از متابولیسم بالا می‌تواند از لاغری مزمن جلوگیری کند.
  • ویتامین K2 به کاهش علائم افسردگی کمک میکند. با درمان افسردگی، غذا خوردن فرد نیز به حالت طبیعی باز می‌گردد.
  • ویتامین D3 با افزایش تراکم استخوان باعث تقویت و سنگین شدن عضلات خواهد شد که ممکن است افزایش وزن را در پی داشته باشد.
  • ویتامین B1 یکی از عوامل بالا بردن اشتها برای افرادی است که از بیماری لاغری رنج می‌برند.

در نتیجه می‌توان گفت قرص مگنیفورت می‌تواند با تنظیم سیستم کلی بدن موجب افزایش وزن باشد اما فرد را دچار چاقی مزمن نخواهد کرد.

سخن پایانی
اگر استفاده از هر مکملی را بدون تجویز پزشک، افزایش دهید می‌تواند شما را دچار مشکلات بسیاری کند. برای اینکه عوارض ذکر شده بروز پیدا نکنند، بهتر است شرایط خود، داروهای مصرفی و حساسیت‌های احتمالی را با پزشک در میان بگذارید. مصرف به اندازه مکمل‌ها هیچ عوارضی نخواهند داشت.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.