شیر خشک برای بدنسازان چه فوایدی دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
شیر خشک می تواند به عنوان جایگزین مکمل های بدنسازی مورد استفاده قرار گیرد. شیر خشک برای بدنسازان فواید بسیار زیادی دارد؛ از جمله اینکه می تواند باعث افزایش توده های عضلانی و پیشگیری از ضعف عضلانی شود. اگر می خواهید درباره اینکه شیر خشک برای بدنسازان چه فوایدی دارد؟ بیشتر بدانید، با ما در ادامه این مقاله از مجله داروبوم همراه باشید.

کاربرد شیر خشک برای بدنسازی

شیر خشک دارای درصد پروتئین بالایی است. به طوری که ۲۰ درصد از پروتئین شیر خشک را پروتئین وی و ۸۰ درصد از آن را پروتئین کازئین تشکیل داده است. شیر خشک می تواند فواید بسیار زیادی برای بدنسازی داشته باشد و در پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف در بدنسازان موثر باشد. افزایش توده عضلانی، بهبود سلامت عمومی و پیشگیری از ابتلا به بیماری های مختلف از جمله کاربردهای شیر خشک برای بدنسازان است.

فواید شیرخشک برای بدنسازان

  • موثر در بهبود کم خونی
  • کمک به تقویت مفاصل، استخوان و دندان ها
  • موثر در افزایش استحکام ناخن ها و مو
  • کمک به بهبود عضله سازی
  • موثر در کنترل سیستم عصبی
  • مدر و کاهش احتمال پف کردن عضلات
  • کمک به بهبود سلامت عمومی قلب

فواید شیرخشک برای افزایش توده عضلانی در ورزشکاران

همانطور که اشاره کردیم، پروتئین یکی از ترکیبات اصلی شیر خشک برای بدنسازان است. به همین خاطر، ورزشکارانی که با هدف افزایش توده عضلانی ورزش می کنند، می توانند اقدام به شیر خشک کنند تا اسیدهای آمینه و پروتئین مورد نیاز بدن خودشان را از طریق این مکمل ها تامین نمایند.

ترکیبات شیر خشک برای بدنسازی

شیر خشک برای بدنسازان به دلیل داشتن ترکیبات مختلف مفید است که در ادامه به این ترکیبات اشاره می کنیم.

پروتئین

حدود ۲۰ درصد از کل شیر خشک از پروتئین تشکیل شده است که از این مقدار، ۲۰ درصد پروتئین وی و ۸۰ درصد پروتئین کازئین است.

کربوهیدرات

کربوهیدرات ها از جمله ترکیبات مفید برای برای بدنسازان هستند که نقش موثری در تامین انرژی دارند. وجود کربوهیدرات در شیر خشک، به تامین انرژی ورزشکاران قبل از تمرین کمک می کند.

ویتامین‌ها

ویتامین های بسیار متنوعی در شیر خشک برای بدنسازان وجود دارند که هر کدام می توانند باعث بهبود شرایط جسمی ورزشکاران شوند. این ویتامین ها در افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از بیماری های مختلف موثر هستند.

مقاله پیشنهادی:
برای اینکه از فواید قرص مولتی ویتامین برای بدنسازان بیشتر آگاه شوید مطالعه مقاله «فواید مولتی ویتامین مینرال در بدنسازی» را پیشنهاد می کنیم.

چربی

چربی یکی دیگر از ترکیبات موجود در شیر خشک برای بدنسازان است. چربی ها می توانند تاثیر زیادی روی عملکرد ورزشکاران داشته باشند. اما وجود همین چربی ها، می تواند باعث چاقی و اضافه وزن در افراد شود.

نحوه مصرف شیر خشک در بدنسازی

جهت مصرف شیر خشک برای بدنسازان، ابتدا می بایست میزان مصرف شیر خشک را از مربی خود سوال کنید. چون مقدار مصرف شیر خشک در بدنسازی بستگی به شرایط جسمی و نوع تمرینات شما دارد. سپس، می توانید مطابق با بهترین زمان مصرف شیر خشک برای بدنسازان، این مکمل ورزشی را هر روز قبل از تمرین میل نمایید.

مقدار مصرف شیر خشک در بدنسازی

مقدار مصرف شیر خشک در بدنسازی بر اساس شرایط وزنی، شرایط جسمی و حجم تمریناتی که انجام می دهند، متفاوت است. اما معمولا ورزشکاران روزانه حداکثر از ۱۰۰ گرم شیر خشک استفاده می کنند که این میزان از شیر خشک دارای ۲۰ گرم پروتئین می باشد.  

زمان مصرف شیر خشک در بدنسازی

یکی از سوالات رایجی که برای ورزشکاران وجود دارد، زمان مصرف شیر خشک برای بدنسازی است؟ به طور کلی، توصیه می شود که برای رسیدن به نتیجه ایده آل و افزایش عضله سازی، از شیر خشک قبل از تمرین استفاده کنید. به طور مثال، ۴۰ دقیقه قبل از تمرین یکی از بهترین زمان ها برای مصرف شیر خشک در بدنسازی است. اما اگر می خواهید در روزهای غیر تمرین از شیر خشک استفاده کنید، می توانید برای جذب بیشتر آن را در وعده های غذایی مختلف خود میل نمایید.

آیا مصرف شیر خشک در بدنسازی باعث چاقی شکم می شود؟

شیر خشک یکی از ترکیبات مغذی برای بدن است که می تواند با داشتن ترکیبات مفید به ویژه پروتئین کازئین، باعث عضله سازی و افزایش حجم عضلات شود. اما زمانی این اتفاق می افتد که افراد ورزش و تمرین های ورزشی مناسبی داشته باشند. در صورتی که شیر خشک بدون هیچ فعالیت جسمی مصرف شود، می تواند باعث افزایش وزن و چاقی اطراف شکم شود. همچنین، در صورتی که پس از مصرف شیر خشک، کالری بسیار زیادی دریافت کنید؛ احتمال اینکه چربی های شکمی شما افزایش پیدا کنند، زیاد است.

برای چه کسانی مصرف شیر خشک مضر است؟

اگرچه شیر خشک برای بدنسازان فواید بسیار زیادی دارد؛ اما برخی از افراد نیز قادر به مصرف شیر خشک نمی باشند. به طور کلی در مواردی که افراد به محصولات لبنی حساسیت نشان می دهند، نباید اقدام به مصرف شیر خشک کنند. چون شیر خشک نیز از مواد لبنی تهیه شده است. همچنین افرادی که معده بسیار حساسی دارند و نمی توانند از شیر استفاده کنند، مجاز به مصرف شیر خشک نمی باشند.

ورزشکارانی که از پروتئین وی برای تامین میزان پروتئین بدن خودشان استفاده می کنند، مجاز به مصرف شیر خشک نمی باشند. همچنین، به دلیل اینکه شیر خشک ممکن است باعث افزایش وزن شود، افراد دارای اضافه وزن قادر به مصرف این شیر نخواهند بود.

بهترین شیر خشک برای بدنسازی

اگر به دنبال مصرف بهترین شیر برای بدنسازان هستید، با ما همراه باشید تا ۳ مورد از این شیر خشک ها را به شما پیشنهاد دهیم.

 شیر خشک نیدو

شیر خشک نیدو بزرگسالان مانند شیر خشک نان ۳ ساخت شرکت نستله است. این شیر خشک مخصوص بزرگسالان طراحی شده و تمامی مواد مغذی مورد نیاز ورزشکاران را تامین می کند.

شیر خشک نان ۳

شیر خشک نان ۳ یکی از شیر خشک های مناسب برای بدنسازان است. این شیر خشک برای بدنسازان بسیار مفید بوده و باعث عضله سازی بیشتر می شود. این شیر خشک حاوی مقادیر زیادی پروتئین است و اسیدهای چرب و ویتامین های مفیدی را در خود جای داده است.

شیر خشک لیدی میل

شیر خشک لیدی میل یکی دیگر از انواع مکمل های غذایی است که می تواند برای تامین مواد مغذی و پیشگیری از ضعف عضلانی استفاده شود. این شیر خشک در بدنسازی بسیار مفید است و می تواند برای مادران باردار و شیرده هم گزینه خوبی باشد.

نتیجه گیری
در این مقاله در مورد تاثیر شیر خشک برای بدنسازان و عملکرد این شیرها بر روی بهبود سلامت عمومی ورزشکاران صحبت کردیم. اگر شما هم می خواهید از مزایای مصرف شیر خشک بهره مند شوید، می توانید به صفحه محصولات شیر خشک در داروخانه داروبوم بروید و یکی را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.