قرص تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت

بهترین قرص های تقویت ناخن

آنچه در این مقاله می خوانید:
در این مقاله به طور اختصاصی درباره تقویت ناخن های آسیب دیده بعد از کاشت یا ژلیش می گوئیم. روش های متعددی برای این منظور وجود دارد. مصرف قرص ویتامین برای ناخن یکی از بهترین روش هاست. قرص تقویت ناخن نه فقط در افرادی که کاشت و ژلیش ناخن هایشان را برداشته اند مفید است، بلکه برای کسانی هم که ناخن های ضعیف و شکننده ای دارند به شدت توصیه می شود. قرص تقویت ناخن حاوی ترکیبات مغذی و موثری هستند که از درون ناخن ها را تغذیه و تقویت می کنند.

ناخن های بلند و مرتب زیبایی دستان را دو چندان می کند و آرزوی بسیاری از خانم ها است. برای همین خانم ها به کاشت و ژلیش ناخن روی می آورند. اما بعد از برداشت کاشت یا اصطلاحا ریموو کاشت می بینند که ناخن های طبیعی خودشان آسیب دیده است. زردی، نازک شدن، جدا شدن ناخن از بستر و قارچ ناخن از عوارض بعد از کاشت است که زیاد شاهد آن هستیم.

برداشتن خشن کاشت ناخن، لاک زدن دائمی، استفاده از لاک بی کیفیت و ارزان، سیگار کشیدن، برخی عفونت ها و بیماری های قارچی و همچنین مصرف بعضی داروها و استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک ها هم موجب از بین رفتن سلامت ناخن ها شود. اگر کاشت ناخن هایتان را برداشته اید و به فکر بازسازی ناخن های آسیب دیده هستید قرص تقویت ناخن مخصوص شماست. برخی افراد هم هستند که ناخن هایشان رشد می کند اما در همان چند میلی متر اول می شکند.

مقاله پیشنهادی:
برای دریافت اطلاعات جامع درمورد مراقبت های اصولی بعد از کاشت ناخن مطالعه مقاله “مراقبت های بعد از کاشت ناخن” را توصیه می کنیم.

در ادامه این مقاله از مجله داروبوم ابتدا با ویتامین های ضروری برای استحکام ناخن های طبیعی آشنا می شویم، سپس چند قرص تقویت ناخن معرفی می کنیم. با ما همراه باشید.

پنج ویتامین برای سلامت و زیبایی ناخن ها

ژنتیک فرم و مقاومت ناخن های هر فرد را معین می کند و هر ناخنی بسته به ژن های آن از مقاومت خاصی برخوردار خواهد بود. ژن ارثی است و خارج از اختیار ما. پس در قدم بعدی تغذیه عامل تعیین کننده مقاومت ناخن های ماست. تقویت و استحکام بخشی ناخن ها تا حد زیادی به تغذیه ارتباط دارد. هر چقدر میزان ویتامین ها و مواد معدنی دریافتی بیشتر باشد سلامت ناخن ها نیز تضمین می شود. کمبود کلسیم، زینک و سایر مواد موثر هر کدام به شکلی روی زیبایی و سلامت ناخن های ما تاثیر می گذارد.

در بخش بعدی پنج عدد از ترکیبات مفید برای رشد و مقاومت ناخن ها را معرفی می کنیم.

۱- کلسیم برای ناخن

کلسیم. نه تنها برای استخوان ها و دندان های قوی، بلکه برای استحکام ناخن ها نیز بسیار مهم است. کلسیم یکی از حیاتی ترین مواد معدنی برای تضمین ناخن های قوی و سالم است. بدون کلسیم ناخن های شما به راحتی ضعیف و شکسته می شوند و زیبایی ظاهری خود را از دست می دهند.

۲- زینک برای ناخن

ماده معدنی زینک به رشد سالم و تکثیر سلول ها کمک می کند، بنابراین اگر می خواهید ناخن هایتان سریع رشد کنند و سالم به نظر برسند، زینک دوست شماست. کمبود روی با علائمی مانند جدا شدن بستر ناخن و لکه‌های سفید روی ناخن‌ها ظاهر می شود.

۳- ویتامین ای برای ناخن

ویتامین E فوق العاده آبرسان است و می تواند رطوبت بستر ناخن و پوست اطراف آن را افزایش دهد. استفاده منظم از آن می تواند به بازیابی سلامت ناخن های شما کمک کرده و آنها را قوی و براق کند.

۴- ویتامین ث برای ناخن

ویتامین C نقش های زیادی در بدن ایفا می کند و صد در صد برای ناخن ها نیز مفید است. ویتامین C برای ساخت کلاژن مورد نیاز است. کلاژن پروتئین تشکیل دهنده ناخن ها است. کلاژن برای تقویت، استحکام و مقاومت ناخن‌ها در برابر شکستگی بی نظیر است.

۵- ویتامین ب برای ناخن

ویتامین ب همچنین برای قوی و سالم نگه داشتن ناخن ها ضروری است. B12 به طور خاص آهن را قادر می سازد تا توسط بدن جذب شود و از تشکیل گلبول های قرمز کافی اطمینان حاصل کند. سطح پایین آهن یا کم خونی می تواند مستقیماً بر سلامت ناخن ها تأثیر بگذارد. کمبود ویتامین ب ناخن ها را سفید، نازک و مستعد شکستن می کند.

مطالعه بیشتر:
برای مشاهده مشخصات و قیمت لیست مکمل های زینک پلاس به صفحه “زینک پلاس” در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

بهترین قرص های تقویت ناخن

ویتامین‌ها و مکمل‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند ناخن‌های فوق العاده ای داشته باشید، اما کدام یک را باید مصرف کنید؟ ما در داروخانه آنلاین داروبوم چند نمونه را بررسی کرده ایم و لیست بهترین قرص های تقویت ناخن را جمع آوری و در سایت منتشر کرده ایم. اینها برخی از بهترین قرص های تقویت ناخن پر فروش هستند.

۱- زینک پلاس یورویتال

زینک پلاس ۱۰ میلی گرم یوروویتال با ترکیبات کلیدی زینک، بیوتین، ویتامین C، ویتامین های خانواده B و فولیک اسید سلامت مو، پوست و ناخن را تقویت می‌کند. ویتامین C به تولید کلاژن و محافظت از پوست در برابر اشعه ماوراء بنفش کمک می کند.

این قرص ویتامینه ناخن حاوی بیوتین به میزان ۱۵۰ میکروگرم می باشد. همچنین از دیدن ۱۰ میلی گرم زینک در این قرص تقویت کننده ناخن خوشحال می شوید. زینک جزء اصلی مو، پوست و ناخن ما است. کمبود زینک در ناخن ها به صورت شکنندگی و ترک به همراه لکه های سفید بروز می کند.

ویژگی های زینک پلاس یورویتال

  • کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • تقویت رشد ذهنی و جسمی
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • تقویت قدرت بارداری
  • رفع خستگی روزانه
  • ضد ریزش مو

مقدار مصرف: روزی یک عدد قرص همراه وعده های غذایی

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

۲- یونی زینک

اگر به دنبال یک مکمل ویتامین طبیعی برای مو، پوست و ناخن هستید، احتمالا خرید قرص یونی زینک همان چیزی است که به کارتان می آید. این قرص ویتامین برای ناخن و مو به بازیابی و حفظ سطح کلاژن، کراتین و الاستین بدن کمک می کند.

ویژگی های یونی زینک

  • بهبود ریزش مو و افزایش لطافت آن
  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • استحکام بخش ناخن ها
  • افزایش شادابی پوست
  • افزایش سطح انرژی و رفع خستگی
  • تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بدون مواد نگه‌دارنده مضر و کاملاً ایمن
  • فاقد گلوتن، مخمر، نمک، لاکتوز

مقدار مصرف: روزی یک عدد قرص همراه با مقدار کافی آب میل شود.

قرص یونی زینک ابیان

۳- قرص سیستین B6 زینک رازک

قرص سیستین رازک که به طور خاص برای زنان ۱۸ سال و بالاتر تولید شده است با ۴ ماده مغذی از جمله ال سیستین، ال آرژنین، B6 و زینک فرموله شده است. ماده معدنی زینک امکان رشد ناخن های سالم در بدن فراهم می‌کند. اگر می خواهید همزمان با موهای کم پشت و ناخن های ضعیف مبارزه کنید، سیستین مخصوص شماست. این اسید آمینه به ساخت کراتین کمک می‌کند که برای تقویت ساختار مو و ناخن بسیار مهم است.   

ویژگی های سیستین B6 زینک رازک

  • درمان شکنندگی ناخن ها
  • افزایش ضخامت و قطر موها
  • درمان انواع ریزش مو
  • دارای خاصیت آنتی اکسیدانی

۴- پیلفود ناخن

اگر به دنبال قرص ویتامین برای ناخن هستید که فقط سلامت ناخن را هدف قرار دهد، قرص پیلفود ناخن بهترین انتخاب است.  این قرص شامل آمینو اسید ال سیستئین است. ال سیستئین رشد مو و ناخن را تحریک کرده و از شکنندگی آنها جلوگیری می کند. همچنین یک آنتی اکسیدان قوی می باشد که به مبارزه با رادیکال های آزاد و پیری کمک می کند.

از ترکیبات دیگر پیلفود ماده معدنی زینک است. کاهش زینک در بدن با ریزش مو و شکنندگی ناخن ها ظاهر می شود. زینک به عنوان ترکیب اصلی بیشتر مکمل های تقویت کننده مو و ناخن در بهبود سلامت و رشد آنها فواید چشمگیری دارد.

ویتامین B7 یا بیوتین ماده دیگری است که در این قرص به چشم می خورد. بیوتین در اکثر مکمل های پوست و مو وجود دارد و استحکام ناخن‌ها را نیز افزایش می‌دهند.

ویژگی های پیلفود

  • حاوی مواد مغذی جهت حفظ شرایط ایده آل ناخن‌ها
  • افزایش رشد ناخن‌ها
  • افزایش استحکام و مقاومت ناخن ها
  • جلوگیری از لایه لایه شدن ناخن ها

مقدار مصرف: روزانه ۱ عدد قرص به همراه یک لیوان آب مصرف شود.

سخن پایانی
تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت ناخن با قرص تقویت ناخن از راه هایی است که توصیه می شود. معروف ترین مکملی که در ایران برای حمایت از سلامت مو، پوست و ناخن استفاده می شود، یونی زینک است که حاوی درصد بالایی از ماده ضروری زینک می باشد. شواهد تجربی تاثییر بالای قرص زینک در رشد و مقاومت ناخن ها را نشان می دهد و در صورت مصرف مداوم نتیجه بسیار رضایت بخش خواهد بود. شما می توانید برای خرید انواع قرص تقویت ناخن به داروخانه آنلاین تهران مراجعه کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.