ماسک کلاژن ساز خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
همه ما خواهان پوست بی عیب و باطراوت هستیم که بسیاری از خانم های کره ای تصاویر آن را در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند. ماسک های کلاژن ساز سالهاست که در آسیا محبوبیت دارند، اما اخیراً خرید کلاژن ساز قوی توجه رسانه‌ها و مصرف‌کنندگان اروپایی و آمریکایی را هم به خود جلب کرده‌است. قیمت ماسک کلاژن ساز خانگی مقرون به صرفه و استفاده از آن آسان است و هیچ عارضه جانبی منفی ندارند، در حالی که انواع دیگر درمان های کلاژن سازی پوست، مانند تزریق کلاژن ممکن است دردناک و پرهزینه باشند و دارای عوارض جانبی خطرناکی باشند. در این مقاله از مجله داروبوم می خواهیم درباره ماسک کلاژن ساز خانگی برای صورت و موها صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

ماسک کلاژن چیست؟

کلاژن واژه جدیدی است که این روزها زیاد می شنویم، آن هم به دلیل افزایش آگاهی در این باره است که از دست دادن کلاژن به طور مستقیم با پیری پوست مرتبط است. ما شاهد بسیاری از قرص ها و پودرهای کلاژن ساز هستیم که برای حمایت از سلامت، استحکام و آبرسانی بهتر پوست در دسترس هستند.

بسته به فرمولاسیون و قدرت مکمل، وضعیت پوست، شیوه زندگی، رژیم غذایی و… اثربخشی مکمل های کلاژن می تواند از چند هفته تا چند ماه متفاوت باشد. اگر می خواهید نتایج سریع تری ببینید، ماسک کلاژن می تواند جایگزین عالی باشد.

ماسک کلاژن به بیان ساده ماسکی است که با کلاژن هیدرولیز شده ساخته شده است. ماسک های کلاژن که از کلاژن هیدرولیز شده و سایر مواد ضد چروک تشکیل شده اند، یک غذای فوق العاده برای پوست و موهای شما هستند.

ماسک کلاژن ساز پوستی سفت، الاستیک را به ارمغان می آورد. با استفاده از آن خطوط ریز و چین و چروک ها کاهش یافته و پوست صاف تر به نظر می رسد. ماسک های کلاژن همچنین موجب درخشندگی حتی پس از یک بار مصرف شده و چهره را بلافاصله جوان تر و درخشان تر می کنند.

ماسک کلاژن مو

به طور مشابه ماسک کلاژن ساز مو نتایج معجزه آسایی برای موهای خشک یا آسیب دیده دارد. همانند مزایای ضد پیری و بهبود ظاهر پوست، اسیدهای آمینه موجود در کلاژن نیز می تواند به سلامت پوست سر و رشد موها کمک کند. پپتیدهای کلاژن رایج ترین شکل این پروتئین هستند و به طور گسترده ای به عنوان یک ماده برای مراقبت از مو طبیعی استفاده می شود.

پودر کلاژینو بیوتی

فواید کلاژن برای پوست

کلاژن پروتئین ضروری برای به تاخیر انداختن علائم پیری مانند خطوط ریز و چین و چروک، افتادگی پوست و تیرگی پوست است. مطالعات نشان می دهد که کلاژن دارای خواص ضد میکروبی است که برای مبارزه با باکتری ها استفاده می شود. کلاژن روند بهبودی بدن را تسریع می کند. اگر پوست شما دارای آکنه یا زخم است، ماسک کلاژن می تواند به روند بهبودی کمک کند. در اینجا به چند مورد از مزایای کلاژن برای پوست و مو اشاره شده است:

۱- کاهش چین و چروک

قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، سبک زندگی ناسالم و افزایش سن همگی می توانند باعث کاهش سطح کلاژن در پوست شوند. هنگامی که سطح کلاژن کاهش می یابد، خطوط و چین و چروک های ظریف در اطراف دهان و گوشه چشم ظاهر می شوند. محصولات و مکمل های کلاژن به جلوگیری از این علائم پیری کمک می کنند و پوست شما را برای مدت طولانی تری انعطاف پذیر و صاف نگه می دارند.

۲- بهبود رنگ پوست

اسیدهای آمینه موجود در کلاژن کمک می کند پوست شما صاف، یکدست و سالم به نظر برسد. برای بهبود رنگ چهره، کلاژن راه حل برتر است.

۳- کاهش اسکارها

اسیدهای آمینه کلاژن همچنین می تواند به کاهش ظاهر لکه های تیره و اسکار ناشی از آکنه یا سایر مشکلات پوستی کمک کند. مکمل‌های کلاژن به شکل‌گیری بافت سالم کمک می‌کنند که روند بهبود بافت پوست را تسریع می‌کند تا پوست به طور طبیعی خود را ترمیم کند.

۴- آبرسانی پوست

از دست دادن کلاژن به دلیل افزایش سن یا عوامل محیطی می تواند باعث ایجاد احساس خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود. با افزودن کلاژن به پوست خود، می توانید به پوست خود رطوبت لازم برای حفظ ظاهری صاف، نرم و درخشان بدهید.

۵- شادابی و سفتی پوست

در حالی که کرم ها و سایر محصولات پوستی حاوی کلاژن به بهبود لایه بیرونی پوست کمک می کنند، مکمل های کلاژن باعث افزایش کلاژن در سطح عمیق تری (درم) می شود. درم مسئول سفت و محکم نگه داشتن پوست است، بنابراین هر چه کلاژن بیشتری به این سطح برسد، پوست شما بهتر به نظر می رسد.

پودر کلاژن کلاژینو آبی

فواید کلاژن برای مو

فواید کلاژن فقط به پوست معطوف نمی شود؛ مصرف کلاژن در روتین مراقبت از مو نیز می تواند بسیار مفید باشد!

۱- کنترل ریزش مو

با افزایش سن، سطح طبیعی کلاژن در بدن کاهش می یابد. نشان داده شده است که مکمل‌های کلاژن پروتئین‌های سازنده موی بدن را افزایش می‌دهند که منجر به رشد و ضخامت موها می شود.

۲- جلوگیری از سفیدی مو

کلاژن با حمایت از ساختار سالم فولیکول مو (محلی که رنگدانه های مو تولید می شود) به کاهش ظاهر موهای خاکستری کمک می کند. هنگامی که ماسک های کلاژن مستقیماً روی پوست سر اعمال می شوند، موهای خاکستری به مرور تیره تر و حالت پذیر تر به نظر می رسند.

۳- درمان موخوره

طبق جدیدترین تحقیقات نشان داده شده است که کلاژن در درمان موهای خشک و شکننده بسیار موثر است. مکمل های کلاژن و محصولات موضعی می توانند انتهای شکاف را ترمیم کنند و همچنین سطح سالمی از هیدراتاسیون را حفظ کنند.

طرز تهیه ماسک کلاژن ساز خانگی برای صورت

چگونه می توان از پپتیدهای کلاژن برای ماسک استفاده کرد؟ نحوه ساخت ماسک صورت کلاژن در خانه آسان است! شما به راحتی می توانید پودر کلاژن را به هر دستور العمل ماسک صورت یا ماسک مو اضافه کنید. برخی از بهترین مواد طبیعی که می توانید همراه با پودر کلاژن استفاده کنید روغن نارگیل، روغن جوجوبا، روغن زیتون، موز و عسل است.

در این دستور العمل ما از پودر کلاژن و گیاهان و مواد طبیعی مانند خاک رس، گلاب، آلوئه ورا و عسل در دستور تهیه ماسک صورت کلاژن استفاده فراوان استفاده کرده ایم. این ماسک برای انواع پوست مناسب است.

مواد تشکیل دهنده ماسک صورت کلاژن:

  • ½ قاشق چایخوری پودر کلاژن
  • ۱ قاشق چای خوری گلاب
  • ½ قاشق چایخوری عسل
  • ۱ قاشق چایخوری ژل آلوئه ورا

طرز تهیه:

½ قاشق چای خوری پودر کلاژن، ۱ قاشق چای خوری گلاب، ½ قاشق چای خوری عسل و ۱ قاشق چای خوری ژل آلوئه ورا را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. با استفاده از یک قاشق کوچک یا کاردک ماسک صورت، مواد را با هم مخلوط کنید تا یک ماسک کرمی شکل بگیرد.

محصول پیشنهادی:
برای افرادی که تمایل به مصرف موضعی و خوراکی پودر کلاژن دارند، پودر کلاژینو را معرفی می کنیم. این محصول از کلاژن خالص تهیه شده و قابلیت جذب بسیار سریع دارد.

نحوه استفاده ماسک کلاژن صورت

۱- با تمیز کردن صورت خود شروع کنید و ترجیحا آرایش چشم را پاک کنید.

۲- در مرحله بعد، با استفاده از قلم ماسک یا انگشت تمیز، ماسک صورت کلاژن خانگی را به صورت یک لایه نازک روی پوست بمالید؛ به دور چشم نمالید. همچنین می توانید آن را به گردن نیز بمالید.

۳- اجازه دهید ماسک به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند. در طول این مدت، ماسک کلاژن را با اسپری کردن با یک هیدروسول خانگی آبرسانی کنید. حتی بهتر از آن، ماسک صورت را با بخار صورت در خانه بخار دهید. نکته کلیدی این است دقت کنید ماسک خشک نشود.

۴- ماسک صورت را به آرامی با آب ولرم و یک پارچه نرم بشویید و پوست را خشک کنید. سپس از یک تونر ملایم صورت برای پاک کردن مقادیر بجا مانده ماسک استفاده کنید.

۵- در انتها از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

طرز تهیه ماسک کلاژن برای مو در خانه

برای تهیه ماسک کلاژن ساز مو، به طور طبیعی به پپتیدهای کلاژن یا هیدرولیز کلاژن نیاز دارید که معمولاً به شکل پودر است. همچنین باید روغن های طبیعی را آماده کنید که پوست سر و موهای شما را ترمیم و رطوبت رسانی کنند. پس از آماده شدن همه مواد، شما فقط باید دستورالعمل های ساده ماسک های کلاژن مو را برای آماده سازی و استفاده دنبال کنید.

بهترین ویژگی ماسک کلاژن ساز خانگی در دسترس بودن اغلب ترکیبات و قابل تنظیم بودن آن است. اگرچه کلاژن به خودی خود یک جزء شگفت‌انگیز برای تغذیه پوست سر، بهبود حجم مو و مبارزه با ریزش مو است، اما می‌توانید مواد غذایی دیگری مانند موز، عسل و روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، روغن جوجوبا و روغن زیتون را نیز اضافه کنید تا موهای پرپشت تر و خوش حالت تری داشته باشید.

نحوه استفاده ماسک کلاژن صورت

۱- یک قاشق غذاخوری اسانس یا روغن گیاهی انتخاب شده و دو قاشق پودر کلاژن را در یک کاسه بریزید.

۲- مواد را کاملا با هم ترکیب کنید تا مخلوطی یکدست ایجاد شود که بتوانید روی موهای خود بمالید.

۳- ماسک موی کلاژن را روی موهای خیس یا نم دار بمالید.

۴- ماسک را از ریشه تا ساقه مو بمالید.

۵- مواد را به آرامی روی موهای خود ماساژ دهید تا کلاژن توسط پوست سر و فولیکول های مو جذب شود.

۶- اجازه دهید ماسک مو ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس با آب گرم بشویید.

چند بار در هفته باید از ماسک کلاژن استفاده کرد؟

استفاده از ماسک کلاژن به صورت هفتگی، پوست شما را صاف و لطیف کنند و در عین حال علائم پیری را کاهش می دهد.

در حالی که ماسک های مختلف زیادی وجود دارد، نوع کلاژن استفاده شده در ماسک عاملی است که باعث می شود برخی از ماسک ها موثرتر از بقیه ماسک ها باشند. بهترین ماسک کلاژن ساز خانگی حاوی کلاژن هیدرولیز شده هستند تا پپتیدهای کلاژن قابل استفاده را مستقیماً به لایه درم پوست منتقل کنند. این ماسک بسیار موثرتر از ماسک هایی که ادعا می کنند از تولید کلاژن حمایت می کنند.

سخن پایانی
در این مقاله از داروبوم به معرفی ماسک کلاژن ساز صورت و مو که در خانه تهیه می شود پرداختیم. فقط با یک بار استفاده از ماسک در هفته متوجه تفاوت خواهید شد. اما می توانید یک تا ۳ بار در هفته از آن استفاده کنید. همچنین می توانید از پودر کلاژن به عنوان مکمل در اسموتی، سوپ و ماست استفاده کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.