مکمل هایی با کاربرد مشابه ال کارنیتین کدامند؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
ال کارنیتین وقتی به صورت مکمل استفاده شود، می‌تواند نقش حمایتی در تلاش برای کاهش چربی های بدن و لاغری داشته باشد. مکمل های مشابه قرص ال کارنیتین از جمله کراتین و سی ال ای را نیز می‌توانید برای کاهش BMI و توده چربی مورد استفاده قرار دهید. بطور کلی، چربی ‌سوزها می‌توانند به شما کمک کنند تا به اهداف کاهش وزن خود برسید و بسیار مؤثرتر از رژیم غذایی و ورزش به تنهایی هستند. با اینحال قبل از استفاده از یک قرص لاغری یا مکمل چربی سوز بهتر است سبک زندگی خود را بهینه کنید و با پزشک خود صحبت کنید. تغییر رژیم غذایی و افزایش کالری سوزی روند کاهش وزن شما را تسریع می‌کند. (برای مشاهده قیمت قرص ال کارنیتین به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

ال کارنیتین برای چیست؟

ال کارنیتین چربی ها را به میتوکندریها منتقل کرده و به انرژی تبدیل می‌کند. مطالعات متعدد نشان داده‌اند که ال کارنیتین ممکن است برای مدیریت وزن مفید باشد. این مکمل قدرتمند به طور خاص برای تقویت عملکرد و استقامت ورزشی با افزایش توانایی بدن شما در استفاده از چربی به عنوان سوخت طراحی شده است.

ال کارنیتین بهترین و سریع ترین چربی سوز است. این مکمل به تبدیل چربی ها به انرژی کمک می‌کند، خستگی بدن را از بین می‌برد، به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند و برای متعادل کردن وزن بدن ایده آل است. 

نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری

نحوه مصرف قرص ال کارنیتین برای لاغری به این صورت است که باید روزانه ۲ تا ۴ گرم را مورد مصرف قرار دهید. مصرف روزانه ۲ گرم ال کارنیتین یا دو کپسول ۱۰۰۰ میلی گرم ال-کارنیتین به کاهش وزن و لاغری کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: نحوه مصرف ال کارنیتین برای لاغری را در مقاله ای با همین عنوان در مجله داروبوم بخوانید!

نقش ال کارنتین در کمک به سوزاندن چربی‌ها و کاهش وزن

ال کارنیتین یک اسید آمینه است که نقش کلیدی در تولید انرژی و متابولیسم چربی در بدن دارد. این ماده به طور طبیعی در کبد و کلیه ها تولید می‌شود و در برخی غذاها به ویژه گوشت قرمز نیز یافت می‌شود. در سال های اخیر، مکمل های ال-کارنیتین به عنوان یک کمک بالقوه برای کاهش وزن محبوبیت پیدا کرده‌اند.

ال-کارنیتین برای انتقال اسیدهای چرب به داخل سلول ها ضروری است، جایی که می‌توان از آنها برای انرژی استفاده کرد. با افزایش در دسترس بودن اسیدهای چرب، قرص ال کارنیتین برای افزایش اکسیداسیون چربی در طول ورزش به کاهش وزن کمک می‌کند.

مکمل های ال کارنیتین به صورت قرص یا ال کارنتین مایع به طور کلی ایمن و قابل تحمل هستند، اما مهم است که قبل از شروع هر مکمل جدیدی با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سابقه بیماری دارید یا دارو مصرف می‌کنید.

سی ال ای

سی ال ای مخفف اسید لینولئیک مزدوج است که نوعی اسید چرب است که عمدتاً در گوشت گاو و محصولات لبنی یافت می‌شود. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که مکمل CLA ممکن است به افزایش توده عضلات بدون چربی بدن و کاهش چربی بدن کمک کند، به خصوص در افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند. 

تصور می‌شود که CLA با افزایش فعالیت آنزیم هایی که در تجزیه چربی نقش دارند و با کاهش فعالیت آنزیم هایی که در ذخیره سازی چربی نقش دارند، کار می‌کند. این فرآیند ممکن است منجر به افزایش اکسیداسیون چربی (تجزیه چربی برای انرژی) و کاهش تجمع چربی در بدن شود.

اسیدهای چرب امگا ۳

امگا ۳ فواید گسترده ای برای سلامتی و تندرستی شما دارد، اما اثرات آن بر کاهش وزن کمتر مستقیم است. با این حال، راه های متعددی وجود دارد که گنجاندن این اسیدهای چرب در رژیم غذایی می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند.

امگا ۳ ممکن است بر اشتهای روزانه شما تأثیر بگذارد، که مستقیماً با اهداف کاهش وزن شما با حمایت از مصرف کالری سالم مرتبط است. یک مطالعه نشان داد که امگا ۳ ممکن است برای حمایت از احساس سیری در ورزشکاران مؤثر باشد.

اگرچه ممکن است پتانسیل امگا ۳ برای تأثیر مستقیم بر اشتها و افزایش وزن شما چندان واضح نباشد، اما این اسیدهای چرب هنوز برای ارتقای سلامت عمومی شما عالی هستند. با پشتیبانی از چندین سیستم بدن، امگا ۳ می‌تواند سبک زندگی سالم تر را ترویج کند. در بیشتر موارد، سبک زندگی سالم تر برابر با وزن سالم است.

بیشتر بخوانید: تفاوت ال آرژنین با ال کارنیتین چیست؟

مکمل فیبر

فیبر یک درشت مغذی ضروری در هر رژیم غذایی است. مصرف مکمل فیبر دستگاه گوارش را قوی نگه می‌دارد تا در بهترین حالت خود کار ‌کند. همچنین فلور روده سالم را تشویق می‌کند و با حجیم کردن مدفوع، حرکات منظم روده را تقویت می‌کند. علاوه بر حمایت از سلامت گوارش، غذاهای غنی از فیبر شما را سیر نگه می‌دارند و به کاهش وزن و مدیریت وزن کمک می‌کنند.

مکمل های مشابه ال کارنیتین از لحاظ تاثیر در بهبود عملکرد ورزشی 

مکمل آمینو اسید

آمینو اسیدها مواد مغذی ضروری برای فرآیندهای مختلف فیزیکی و روانی در بدن هستند. آنها نقش مهمی در افزایش حجم عضلات دارند. به ویژه تمام آمینو اسیدهای شاخه ای در افزایش توده عضلانی نقش دارند که به افزایش متابولیسم بدن کمک می‌کند. علاوه بر این، چرخه انسولین نیز توسط این نوع اسید آمینه متعادل می‌شود. به همین دلیل، ما می‌توانیم در برابر انواع دیابت مقاومت کنیم که منجر به کاهش شاخص توده بدن می‌شود.

اسیدهای آمینه در تنظیم چرخه اشتها نیز نقش دارند. آنها باعث ترشح هورمون هایی می‌شوند که احساس گرسنگی را در بدن ما کنترل می‌کنند. اسیدهای آمینه با انتقال سیگنال های خاصی به مغز، احساس سیری را افزایش می‌دهند که کمک زیادی به کنترل وزن بدن می‌کند. آمینو اسیدها همچنین فرآیند ترموژنز را در بدن تقویت می‌کنند که برای افزایش متابولیسم بدن مفید است. در نتیجه کالری زیادی می‌سوزد و وزن بدن کاهش می‌یابد.

BCAA

مطالعات مختلف نقش مصرف BCAA را در کاهش وزن نشان می‌دهد، مشروط بر اینکه همراه با رژیم غذایی مناسب و مقدار توصیه شده پروتئین مصرفی باشد. مکمل BCAA از افزایش وزن جلوگیری می‌کند و همچنین از کاهش  چربی ها پشتیبانی می‌کند.

آمینو اسیدهای شاخه دار، به ویژه لوسین، به کاهش اشتها کمک می‌کنند بنابراین به طور بالقوه می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.

کراتین

کراتین می‌تواند کارایی در تمرینات را بهبود ببخشد و قدرت عضلات را افزایش دهد. در مطالعات تکمیلی نشان داده شده است که مکمل های خوراکی کراتین می‌توانند خستگی ذهنی را کاهش دهند. مکمل کراتین همچنین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. از آنجایی که افراد از کراتین برای افزایش قدرت عضلانی استفاده می‌کنند، به ویژه هنگام بلند کردن وزنه های سنگین یا شرکت در سایر انواع ورزش، معمولاً به عنوان جایگزینی برای کاهش وزن در نظر گرفته نمی‌شود.

طبق یک مطالعه، مصرف کراتین ممکن است به کاهش چربی بدن نیز کمک کند. مکمل های کراتین برای تقویت توده عضلانی بدون چربی، رشد ماهیچه ها و حتی برای جلوگیری از گرفتگی عضلات ساخته شده‌اند.

با اینحال اگر می‌خواهید چربی شکمی را از بین ببرید، مصرف کراتین ممکن است یک انتخاب عالی باشد. با استقامت فیزیکی و عضلانی بیشتر، می‌توانید برای کاهش چربی به طور موثرتری ورزش کنید.

نتیجه گیری
مطالعات نشان می‌دهد که مکمل ال-کارنیتین ممکن است برای کاهش وزن بدن، توده چربی بدن و BMI مفید باشد. ال-کارنیتین و سایر مکمل های چربی سوز ممکن است با افزایش در دسترس بودن اسیدهای چرب و ترویج اکسیداسیون چربی در طول ورزش کار کنند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که مکمل های چربی سوز به تنهایی منجر به کاهش وزن قابل توجهی بدون تغییرات سبک زندگی مانند رژیم غذایی و ورزش نمی‌شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.