نحوه ساخت پروتئین وی خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
امروزه پروتئین وی به یکی از ضروری ترین مکمل های بدنسازی تبدیل شده است. اما قیمت مکمل های پروتئین وی گزاف است و همه ورزشکاران قادر به تهیه آن نیستند. پس چاره کار چیست؟ به مکمل های ناشناخته اعتماد کنیم؟ خیر. شما می توانید پروتئین وی را از منابع حیوانی و گیاهی در منزل تهیه کنید. اگر شما هم مایلید از نحوه ساخت پروتئین وی خانگی بیشتر بدانید این مقاله از مجله داروبوم مخصوص شماست. با ما همراه باشید. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

چرا پروتئین وی؟

تقریبا بدنسازی بدون مکمل پروتئینی غیر ممکن است. پروتئین برای ساخت، ترمیم و حفظ بافت عضلانی ضروری است. اما پروتئین موجود در رژیم غذایی برای این منظور کافی نیست. مکمل پروتئین وی به ورزشکاران کمک می کند بدون خوردن وعده های غذایی حجیم و زیاد پروتئین موردنیاز خود را تامین کنند. پروتئین وی سریع هضم است.

خرید پروتئین وی اولین گزینه ای است که به ذهن خطور می کند اما تنها گزینه نیست. می توان با موادی که اغلب در خانه یافت می شود پروتئین وی خانگی درست کرد. شواهد نشان می دهد پروتئین وی (آب پنیر) به طور موثرتری نسبت به مکمل های پروتئینی گیاهی باعث تقویت عضلات سالم می شود.

بیشتر بخوانید: برای آگاهی بیشتر درباره پروتئین وی و فواید مصرف آن مطالعه مقاله «پروتئین وی چیست» را توصیه می کنیم.

فواید پروتئین وی (آب پنیر) خانگی

مایع حاصل منبع پروتئین وی خالص است؛ این محصول فواید زیر را دارد:

  • فاقد مواد افزودنی است.
  • مقرون به صرفه است.
  • سرشار از پروتئین های فعال بیولوژیکی و فراکسیون های پروتئینی است.
  • دارای غلظت بالایی از اسیدهای آمینه ضروری است.
ساخت پروتئین وی در خانه

طرز تهیه پروتئین وی خانگی از منبع حیوانی

همان طور که می دانید پروتئین وی از آب پنیر ساخته می شود. بنابراین ما هم برای درست کردن پروتئین وی در خانه به سراغ لبنیات می رویم. شما می توانید بنا به دسترسی به هر کدام از محصولات لبنی از قبیل ماست، پنیر، دوغ یا کشک استفاده کنید.

ما در این دستورالعمل از کشک استفاده می کنیم. برای درست کردن پروتئین وی خانگی به کاسه، صافی و پارچه نخی تمیز احتیاج داریم. ۲۵۰ گرم کشک را داخل پارچه تمیز بریزید، پارچه را با نخ گره بزنید و داخل صافی بگذارید، زیر صافی یک کاسه قرار دهید تا مایع خارج شده داخل آن جمع شود. کاسه را حداقل ۸ ساعت داخل یخچال بگذارید. بعد از این زمان مایعی که در کاسه جمع شده است اصطلاحا آب پنیر یا همان پروتئین وی است. قسمت جامدی که بالای صافی باقی مانده با نام هایی مانند کازئین، کشک یا پنیر شناخته می شود.

ماندگاری پروتئین وی خانگی چقدر است؟

اگر پروتئین وی خانگی را در یخچال نگهداری کنید تا ۶ ماه ماندگار است. می توانید پروتیئن وی را در بطری های شیشه ای بدون هوا نگهداری کنید. البته بهتر است برای مصرف یک ماه پروتئین وی خانگی را تهیه کنید و بعد از پایان مصرف دوباره تهیه کنید.

سخن پایانی
در این مقاله سعی کردیم سریع ترین و ساده ترین روش تهیه پروتئین وی خانگی را آموزش دهیم. این مکمل خانگی برای افرادی که به مکمل پروتئین وی آماده دسترسی ندارند، مناسب است. اما اگر شرایط تهیه پروتئین وی در خانه را ندارید می توانید انواع مکمل پروتئین وی را با قیمت مناسب از داروخانه آنلاین داروبوم خریداری کنید. داروبوم ارسال رایگان و پرداخت در محل را برای مشتریان گرامی فراهم کرده است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.