اکستنشن مو طبیعی و مصنوعی

آنچه در این مقاله می خوانید:
اکستنشن مو یکی از روش هایی است که برای پر پشت تر نشان دادن موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. اکستنشن می‌تواند طبیعی یا مصنوعی باشد و بر این اساس قیمت اکستنشن مو متفاوت خواهد بود. انواع طبیعی از موی انسان تهیه می‌شوند و ظاهری طبیعی تر به موهای شما می‌دهند. هرچند الیاف مصنوعی نیز با قرار گرفتن در بین موهای طبیعی کاملاً واقعی به نظر رسیده و زیبایی موهای شما را دو چندان می‌کنند. قبل از استفاده از انواع مختلف اکستنشن اولین چیزی که باید بدانید تفاوت آن‌ها است. اکستنشن موی انسان دقیقاً شبیه موهای طبیعی شما است. آن‌ها از موهای واقعی ساخته شده‌اند که از یک اهدا کننده جمع آوری شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

فایده استفاده از اکستنشن مو چیست؟

اکستنشن راهی است برای پرتر و سالم ‌تر نشان دادن موها در افرادی است که موهای کم پشتی دارند یا دچار ریزش مو شده‌اند؛ به عبارت دیگر اکستنشن راهی جهت جایگزین کردن موهایی است که به علل مختلف از دست رفته‌اند. از جنبه های زیبایی و فواید اکستنشن می‌توان گفت که شما می‌توانید آن‌ها را رنگ کنید یا به‌ عنوان هایلایت یا مش بدون آسیب رساندن به موهای طبیعی خودتان مورد استفاده قرار دهید.

این موهای اضافی طوری لابه‌لای موهای طبیعی شما اضافه می‌شود که به راحتی قابل تشخیص نخواهند بود. این موها حدود ۳ تا ۴ ماه لابه‌لای موهای شما باقی می‌مانند. البته دوام اکستنشن بستگی زیادی به نحوه مراقبت شما دارد. این موهای اضافی با طول های مختلف قابل خریداری هستند.

تفاوت اکستنشن مو طبیعی و مصنوعی چیست؟

هر دو نوع اکستنشن در سبک ها و رنگ های مختلف عرضه می‌شوند تا بتوانند مشتریان را کاملاً راضی کنند. با این حال کیفیت اکستنشن مو مصنوعی کمی با موی طبیعی متفاوت است زیرا کمی سفت تر از موی انسان است. به همین دلیل به راحتی با موهای طبیعی ترکیب نمی‌شود و هنگام لمس موها نیز شما کاملاً تفاوت ضخامت آن‌ها را احساس می‌کنید.

علاوه بر این باید بدانید که با افزایش طول آنها فشار بیشتری به پوست سر شما وارد می‌شود بنابراین در انتخاب طول این موها دقت بیشتری به خرج دهید. اکستنشن مو مصنوعی باشند یا طبیعی درست باید مانند موهای طبیعی خودتان آن‌ها شسته و نرم ‌کننده بزنید تا زیبایی آن‌ها حفظ شود. همچنین در صورت استفاده از اکستنشن مصنوعی هرگز نباید از وسایل حالت دهنده حرارت زا روی موهای خودتان استفاده کنید زیرا الیاف پلاستیکی آن‌ها تحت تأثیر گرما از بین می‌روند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص آشنایی با کاشت مو و مراقبت بعد آن مطالعه مقاله “کاشت مو چیست و مراقبت‌های بعد از آن چگونه است؟” پیشنهاد می‌شود.

روش‌های اتصال اکستنشن مو

اکستنشن مو طبیعی
روش اتصال اکستنشن مو

روش اتصال حرارتی

در این روش که ساده‌ترین راه افزودن اکستنشن به موها است، موهای اضافی کمی پایین تر از ریشه مو طبیعی با استفاده یک ماده چسبناک به موهای طبیعی شما متصل شده و سپس با گیره یا انبرک های حرارتی ویژه، موها به هم فشرده می‌شوند تا چسب ذوب شود و موها با هم ادغام شوند.

روش پیچاندن موها

در این روش موهای اضافی در نزدیکی ریشه به روش‌های مختلف به دور موهای طبیعی پیچانده می‌شوند و حجم و ضخامت قابل توجهی به موهای طبیعی می‌بخشند. اکستنشن مو با رینگ یکی از این روش‌ها است که با قلاب موهای طبیعی داخل حلقه موی مصنوعی کشیده شده و محکم می‌شوند. توجه داشته باشید که اگر طول اکستنشن خیلی بلند باشد با کشیدن ریشه مو می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

استفاده از کلیپس

در این روش با استفاده از کلیپس ‌های خاص، موهای اضافی به موهای طبیعی فرد به صورت موقت وصل می‌شود و می‌توان موقع استراحت آن‌ها را باز کرد. این روش بسیار ایمن است و آسیب زیادی به ریشه موها وارد نمی‌کند. در واقع بهترین روش اکستنشن مو همین روش است. این اکستنشن مو در خانه قابل انجام است زیرا به راحتی با کلیپس می‌توان آن را به موهای طبیعی متصل کرد.

عوارض استفاده از اکستنشن مو چیست؟

استفاده از اکستنشن باعث اعمال یک بار اضافی به ریشه موها و پوست سر خواهد شد. این فشار در طولانی مدت می‌تواند ریشه مو را تحت تأثیر قرار داده و باعث ریزش مو شود. این روند باعث ایجاد آلوپسی کششی ریزش مو و طاسی ناشی از کشیدن موها می‌شود.

اعتقاد بر این است که اکستنشن مو به دلیل از بین رفتن استحکام ساقه مو در محل اتصال باعث ریزش مو می‌شود. این موهای اضافی علیرغم زیبایی باعث گره خوردگی، مات شدن و از بین رفتن درخشش طبیعی موها، خارش و حتی درد پوست سر می‌شوند.

همچنین گزارش هایی در رابطه با درماتیت تماسی و در موارد نادر واکنش های آلرژیک شدید ناشی از حساسیت به چسب‌ ها، لاستیک ها یا سایر مواد شیمیایی برای چسباندن موی اضافی وجود دارد. علاوه بر این استفاده از چسب و حرارت در نزدیکی ریشه مو نیز می‌تواند به موهای شما آسیب برساند.

چگونه عوارض اکستنشن مو را به حداقل برسانیم؟

مهم‌ترین مشکلی که در رابطه با اکستنشن ها وجود دارد وزن آن‌ها است که می‌تواند به ریشه موهای طبیعی فشار وارد کند. این فشار با افزایش تراکم موی مورد استفاده بیشتر خواهد شد؛ بنابراین با انتخاب مقدار مناسب موی اضافی می‌توانید این تنش را به حداقل برسانید.

به عبارت دیگر اگر کم پشتی یا ریزش موهای شما خیلی مشخص نیست، بهتر است از اکستنشن های سبک تر استفاده کنید. افرادی که موهای ضخیم تری دارند باید به دنبال اکستنشن مو با تراکم متوسط ​​باشند. نحوه قرار دادن موهای اضافی نیز می‌تواند با سلامت موها در ارتباط باشد؛ بنابراین برای به حداقل رساندن آسیب حاصل از موهای اضافی آن‌ها را به قسمت های متصل کنید که ریشه موها قوی ‌تر هستند و از اتصال آن‌ها در امتداد خط مو یا پشت گردن که موها شکننده تر هستند، خودداری کنید.

 چگونه ریزش مو و کم پشتی مو را اصولی درمان کنیم؟

مکمل تقویت مو
مکمل تقویت مو

برای حل مشکل ریزش و کم پشتی مو به جای استفاده از اکستنشن مو و کلاه گیس بهتر است از مکمل‌هایی استفاده کنید که با تقویت ریشه مو، ریزش موی شما را برطرف می‌کنند. در حال حاضر انواع و اقسام این مکمل‌ها در داروخانه‌ها و سایت‌های اینترنتی موجود است و کافی است با خرید آنلاین یا حضوری آن‌ها را تهیه نموده و از فواید آن‌ها بهره مند شوید.

مکمل تقویت ریشه و رشد مجدد مو هیرویت

یکی از مکمل‌های بسیار مفید برای رفع مشکل ریزش مو و تقویت رویش موها هیرویت است. این مکمل سرشار از ویتامین، مواد معدنی و برخی از آمینواسیدهایی است که رشد موها را تقویت می‌کنند. با استفاده از هیرویت موهای شما پرپشت تر و ضخیم تر شده و ریزش مو متوقف می‌شود. این قرص با تغذیه فولیکول‌های مو، رشد آن‌ها را افزایش داده و ریزش مو را در آقایان و خانم‌ها به سرعت برطرف می‌کند.

قرص درمان ریزش مو ریجن دایت

یکی دیگر از مکمل‌های فوق العاده مفید به عنوان جایگزین اکستنشن مو و بهبود کم پتی موها، قرص ریجن دایت است. این مکمل نیز با تأمین ریزمغذی های مفیدی مانند متیونین، سیستئین، بیوتین، اسید فولیک و مواد معدنی مانند سلنیوم و مس باعث افزایش ضخامت و پرپشتی موها می‌شود. ریجن دایت علاوه بر موها به رشد ناخن‌ها و جوان‌سازی پوست نیز کمک می‌کند. با استفاده از این مکمل دیگر نیازی به استفاده از اکستنشن نخواهید داشت! هر دوی این مکمل‌ها در داروخانه آنلاین داروبوم موجود هستند و شما همین حالا می‌توانید با خرید اینترنتی آن‌ها را سفارش دهید و ریزش موی خودتان را درمان کنید.

برای آشنایی بیشتر با انواع مکمل ضد ریزش مو بررسی مقاله “بهترین قرص‌های مولتی‌ویتامین برای جلوگیری از ریزش مو!” پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی:
نکته آخر اینکه تمام کوتیکول ها (لایه بیرونی مو) موها در اکستنش مو سالم هستند و تقریباً هیچ‌ گونه گره خوردگی در آن وجود ندارد؛ بنابراین در طول مدت استفاده نیز صاف و ابریشمی باقی می‌مانند. از طرف دیگر اکستنشن مصنوعی از الیاف مصنوعی و ترکیبی مختلف ساخته می‌شود و هیچ موی طبیعی در بین آن‌ها وجود ندارند. این موها معمولاً الیاف پلاستیکی بسیار ظریفی هستند که برای تقلید از موهای واقعی انسان تولید می‌شوند. لازم به ذکر است که اکستنشن مو فقط مخصوص خانم‌ها نیست و اکستنشن مو مردانه نیز برای استفاده آقایان موجود است. اگر به تازگی موهای خود را اکستنش کرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم حتماً از مکمل‌های تقویت ریشه مو در داروبوم استفاده نمایید.

منبع: .parsnaz.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.