پروتئین وی چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
پروتئین وی چیست؟ این مکمل یکی از بهترین و با ارزشترین مکمل‌های موجود برای ورزشکاران و بدنسازان است که از ارزش غذایی بسیار بالایی برخوردار هستند. مطالعات علمی فواید درمانی زیادی را در رابطه با پروتئین وی نشان داده است. پروتئین وی بخشی از پروتئین شیر است که در هنگام تولید پنیر از آن جدا می‌شود، یک منبع پروتئین کامل و باکیفیت بالا که شامل تمام اسیدهای آمینه ضروری است. این پروتئین بسیار زود هضم است و در مقایسه با سایر پروتئین‌ها سرعت جذب بالایی دارد. ویژگی‌های فوق پروتئین وی را به یکی از بهترین منابع غذایی پروتئینی در دسترس تبدیل می‌کند که در انواع کنسانتره (WPC)، ایزوله (WPI) و هیدرولیز (WPH) موجود است. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین وی چیست؟

پروتئین وی یکی از محبوب‌ترین مکمل های بدنسازی و مخلوطی از پروتئین‌های به دست آمده از آب پنیر است که به عنوان محصول جانبی تولید پنیر شناخته می‌شود. ادعاهای زیادی در رابطه با فواید سلامتی پروتئین وی وجود دارد و می‌توان به طرق مختلف از مزایای این پروتئین بهره مند شد. وقتی شیر طی فرآیند تولید پنیر منعقد می‌شود آب پنیر باقی می‌ماند که حاوی هر چیزی است که در شیر حل می‌شود. آب پنیر در واقع محلول ۵٪ لاکتوز در آب است که دارای لاکتوآلبومین و مقداری لیپید است.

این ماده را می‌توان با خشک کردن ساده، حذف لاکتوز، لیپیدها و سایر مواد غیر پروتئینی فراوری کرد و محتوای نسبی پروتئین آن را افزایش داد. پروتئین وی به عنوان یک مکمل غذایی معمولاً به شکل پودر به داروخانه ها عرضه می‌شود. مصرف اولیه این مکمل‌ها برای رشد توده عضلات است. در حین ورزش، پروتئین‌های عضلانی به اسیدهای آمینه آزاد تجزیه می‌شوند و سپس تحت فرآیند اکسیداسیون در میتوکندری ها برای تولید انرژی مصرف می‌شوند. شما می‌توانید با مصرف پودر وی از عضله سوزی جلوگیری کنید.

مصرف مکمل پروتئین وی قبل از ورزش به عملکرد ورزشی کمک نمی‌کند اما باعث تسریع ریکاوری و افزایش سنتز پروتئین‌های عضلانی پس از ورزش می‌شود زیرا اسیدهای آمینه آزاد موجود در بدن را افزایش می‌دهد. کاهش وزن، کاهش چربی‌های اضافی بدن، افزایش توده عضلانی، افزایش قدرت بدنی و استقامت برخی از خواص پروتئین وی هستند.

خرید پروتئین وی

ترکیبات پروتئین وی چیست؟

همان طور که در بالا گفتیم پروتئین وی درواقع از شیر و فراورده های لبنی تشکیل شده است. شیر حاوی دو نوع پروتئین اصلی کازئین (۸۰٪) و آب پنیر (۲۰٪) است. وقتی پنیر تولید می‌شود، قسمت‌های چرب شیر منعقد می‌شود و آب پنیر به عنوان محصول فرعی از آن جدا می‌شود. تولید کنندگان پنیر قبل از اینکه ارزش تجاری آن را کشف کنند آن را دور می‌ریختند. آب پنیر پس از جداسازی مراحل مختلف پردازش را طی می‌کند تا به پروتئین وی تبدیل شود.

پروتئین آب پنیر به خودی خود طعم خیلی خوبی ندارد به همین دلیل معمولاً به صورت طعم دار عرضه می‌شود. پودرهای وی با طعم شکلات، وانیل و توت فرنگی بسیار محبوب هستند. مصرف پروتئین وی یک روش مناسب برای افزودن پروتئین باکیفیت به رژیم غذایی روزانه است.

فواید پروتئین وی

انواع پروتئین وی

پروتئین وی بر اساس روند تولید به چند دسته تقسیم می‌شود که افراد بر اساس نیاز خودشان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. با بررسی هرکدام از محصولات وی می توان دریافت که تفاوت بین پروتئین وی چیست و در ترکیبات وی گلد و وی ایزوله چه مواردی افزوده شده است و برای چه منظور مورد استفاده قرار می گیرد. بطور مثال مکمل پروتئین وی گلد دوبیس یکی از بهترین و پرطرفدارترین انواع مکمل بدنسازی است. پس از معرفی هرکدام به بررسی پروتئین وی ایزوله و وی گلد به تفکیک پرداخته می شود.

۱- پروتئین وی کنستانتره

این نوع از پروتئین وی حاوی ۷۰ تا ۸۰ درصد پروتئین بوده و در ترکیب آن مقداری کربوهیدرات و چربی نیز وجود دارد. پروتئین وی کنستانتره با فرآیند مایکورفیلتر یا اولترافیلتراسیون تولیدشده و ارزان‌ترین نوع پروتئین وی شناخته می‌شود.

پروتئین وی کنستانتره با حذف چربی و لاکتوز از آب‌پنیر پاستوریزه تولیدشده و طعم و مزه بهتری نسبت به سایر پروتئین های وی دارد. این پروتئین همچنین خواص بیولوژیکی بهتری نسبت انواع ایزوله و هیدرولیزه پروتئین وی دارد. در بین پروتئین‌های وی موجود، پروتئین وی کنسانتره ارزش غذایی و طعم بهتری دارد و بیشتر از سایر انواع پروتئین وی توسط افراد مورداستفاده قرار می‌گیرد.

پروتئین وی کنستانتره برای غنی‌سازی ماکارونی، چاشنی،، بستنی و پنیر، تولید شیر خشک نوزادان، فرآورده­های نانوایی و قنادی و فرآورده­های گوشتی استفاده می‌شود. این پروتئین برای افرادی مناسب است که با بودجه محدود به دنبال منابع خوب پروتئینی برای ارتقاء سلامتی خودشان هستند.

۲- پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی ایزوله به دلیل فیلتراسیون طولانی‌تر یا بیشتر از نوع کنسانتره خالص‌تر است و حاوی ۹۰% پروتئین است. پروتئین وی ایزوله فاقد چربی، لاکتوز و کلسترول است به همین دلیل قیمت بالاتری نسبت به سایر پروتئین‌های وی دارد. این پروتئین برای افرادی که مبتلا به بیماری عدم تحمل لاکتوز هستند و قصد تناسب اندام و کاهش وزن دارند انتخاب بسیار مناسبی است. (پروتئین وی ایزوله چیست؟)

۳- پروتئین وی هیدرولیزه

این پروتئین برخلاف سایر پروتئین‌های وی که از آب‌پنیر به دست می‌آیند از شیر تولید می‌شود. پروتئین وی هیدرولیزه درواقع از کشک یا شیر دلمه بسته جدا می‌شود و هضم آن آسان‌تر از انواع دیگر پروتئین وی است. این پروتئین غنی از آمینواسید است بنابراین برای عضله سازی فوق‌العاده عمل می‌کند و افراد ورزشکار معمولاً از پروتئین وی هیدرولیزه استفاده می‌کنند. این پروتئین به‌سرعت جذب بدن شده و مصرف آن در مقایسه با پروتئین وی ایزوله باعث افزایش بیشتر سطح انسولین خون می‌شود.

۴- وی پروتئین میکرون پارتیکولار

این پروتئین از تجزیه وی ایزوله به ذرات بسیار ریز تولید می‌شود. کاهش سایز دانه‌های پروتئین به یک‌پنجم حلالیت این پودر وی را در مایعات افزایش داده و باعث می‌شود تا آنزیم‌های دستگاه گوارش راحت‌تر بتوانند پروتئین را هضم کنند.

برای آشنایی با انواع مکمل بدنسازی جهت افزایش رشد عضله صفحه “مکمل بدنسازی” را بررسی کنید.

فواید پروتئین وی

فواید پروتئین وی با توجه به ترکیبات بسیار ویژه آن بی‌شمار می‎‌باشد. اغلب ورزشکاران و افرادی که به دلیل فعالیت بدنی بالایی که دارند، نیازمند انرژی بیشتری هستند. برای اینکه بدانیم خواص پروتئین وی چیست و برای چه دسته افرادی مناسب می باشد بهتر است به بررسی کاربرد و فواید آن پرداخت.

۱- آنتی اکسیدان

یکی از مهم‌ترین فواید پروتئین وی افزایش توانایی دفاع آنتی ‌اکسیدانی بدن است. بدین ترتیب با استرس اکسیداتیو مقابله کرده و ریسک بسیاری از بیماری‌های مزمن را در بدن کاهش می‌دهد.

یکی از مهم‌ترین آنتی‌ اکسیدان‌ها در انسان گلوتاتیون است. برخلاف اکثر آنتی‌اکسیدان‌هایی که از رژیم غذایی دریافت می‌کنیم، گلوتاتیون توسط بدن تولید می‌شود. تولید گلوتاتیون در بدن به تأمین چندین اسیدآمینه ازجمله سیستئین بستگی دارد که گاها دارای منابع محدودی هستند. به همین دلیل، منابع حاوی سیستئین بالا، مانند پروتئین ایزو وی دوبیس، ممکن است دفاع آنتی ‌اکسیدانی طبیعی بدن را تقویت کنند.

۲- بهبود سوءتغذیه

مصرف وی ممکن است باعث افزایش وزن افرادی شود که از کمبود وزن و سوءتغذیه رنج می‌برند. مصرف این مکمل برای افراد مسن و بیماران مبتلابه ایدز نیز بسیار مفید است.

مصرف پروتئین وی در افراد مسن از تحلیل عضلات جلوگیری کرده و باعث افزایش انرژی و بهبود سلامتی در این افراد می‌شود.

۳- درمان زخم‌ها

تحقیقات نشان داده است که استفاده از پروتئین وی به بهبود افرادی که دچار سوختگی یا زخم‌های مزمن شده‌اند کمک خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی: آمینو وی چیست؟

۴- بهبود آلرژی

پروتئین وی هیدرولیز شده به دلیل اینکه به پروتئین‌های کوچک‌تر تبدیل‌شده است نسبت به شیر گاو و سویا ریسک آلرژی را در افراد مستعد کاهش می‌دهد.

۵- کاهش وزن

تحقیقات مختلف نشان می‌دهد که مصرف پروتئین وی با افزایش چربی سوزی در بدن باعث حفظ توده عضلات در حین تمرینات ورزشی می‌شود؛ بنابراین افراد دچار اضافه‌وزن می‌توانند در کنار فعالیت ورزشی از این مکمل برای تسریع کاهش وزن استفاده کنند.

۶- ضد سرطان

تحقیقات صورت گرفته نشان داده است که پروتئین وی کنسانتره می‌تواند در درمان سرطان مؤثر باشد. برای تائید این نظریه تحقیقات بیشتری موردنیاز است.

۷- کاهش کلسترول

تحقیقات صورت گرفته بر روی ۷۰ زن و مرد چاق نشان داده است که مصرف پروتئین وی به مدت ۱۲ هفته باعث کاهش قابل‌ملاحظه سطح کلسترول خون آن‌ها در مقایسه با گروه کنترل می‌شود.

۸- درمان آسم

پروتئین وی می‌تواند سطح ایمنی کودکان دچار آسم را بهبود ببخشد. تحقیقات نشان داده است که اگر کودکان مبتلابه اسم به مدت یک ماه ۱۰ گرم پروتئین وی را هرروز دو بار استفاده کنند پاسخ ایمنی آن‌ها افزاش می‌یابد.

۹- بهبود فشارخون و بیماری قلبی

تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که مصرف پروتئین وی به‌طور قابل‌توجهی فشارخون افراد مبتلابه این بیماری را کاهش داده و ریسک بیماری‌های قلبی و سکته را در آن‌ها کاهش می‌دهد.

طریقه مصرف پروتئین وی

پروتئین وی در بدنسازی

مصرف پروتئین وی به‌عنوان بخشی از برنامه ورزشی توده عضلانی و قدرت عضلات را افزایش می‌دهد. علاوه بر این استفاده از پروتیین وی ریکاوری پس از تمرینات سخت را تسریع می‌کند.

این پروتئین را می‌توان به عنوان مکمل چربی سوز و برای کاهش وزن نیز بکار برد زیرا باعث سوزاندن چربی‌های ذخیره‌ شده در بدن می‌شود و آن‌ها را با عضلات محکمتر، جایگزین می‌کند. این پروتئین با القاء سیری از مصرف کالری اضافی جلوگیری کرده و درنتیجه از اضافه ‌وزن نیز جلوگیری می‌کند.

به ‌طور معمول پودر پروتئین وی حاوی ۱۱ تا ۱۴.۵ درصد پروتئین، ۶۳ تا ۷۵ درصد لاکتوز و ۱ تا ۱.۵ درصد چربی شیر است.

مکانیسم اثر وی پروتئین

دلیل اثرگذاری پروتئین وی چیست؟ این مکمل سرشار از آمینواسیدهای شاخه ‌دار خصوصاً لوسین است که در بین سایر آمینواسیدها رشد آنابولیک را تسریع می‌کند. به همین دلیل برای جلوگیری از تحلیل عضلات وابسته به سن و همچنین برای تقویت قدرت و داشتن ظاهری بهتر مؤثر است.

پروتئین وی می‌تواند ۲۵ تا ۵۰ گرم پروتئین روزانه مورد نیاز ورزشکاران را تأمین کند. این پروتئین با طعم‌های مختلف در بازار موجود است و با افزودن به آب و آب‌میوه‌ها محبوب‌ترین مکمل ورزشی در بین ورزشکاران برای عضله سازی است.

وی با تحریک ترشح هورمون‌های آنابولیک مانند انسولین باعث افزایش رشد عضلات می‌شود. این مکمل سوخت عضلات را تأمین کرده و باعث افزایش قدرت و استقامت ورزشکاران می‌شود همچنین، با افزایش Glutathione GSH که مهم‌ترین آنتی‌اکسیدان محلول در آب است سطح ایمنی را افزایش داده و با استرس اکسیداتیو مقابله می‌کند. پروتئین وی با افزایش سطح این ماده مانع سندرم تمرین زدگی در ورزشکاران شده و سطح سلامت را بهبود می‌بخشد.

خرید گینر
عوارض پروتئین وی ایزوله

پروتئین وی گلد چیست؟

وی گلد نوع دیگری از پروتئین وی است که به‌عنوان بهترین مکمل وی شناخته می‌شود. وی گلد شامل ترکیبی از وی ایزوله و وی کنسانتره است و در هر سروینگ ۲۴ گرم پروتئین در اختیار بدن قرار می‌دهد که مقدار قابل‌ توجهی است.

وی گلد یک پروتئین خالص با کمترین مقدار چربی‌های ساده یا اشباع ‌شده، کلسترول، لاکتوز و دیگر کربوهیدرات‌ها است که می‌توان آن را برای افزایش وزن و حجم مورد استفاده قرارداد. وی گلد حاوی آمینواسیدهای ضروری، نیمه ضروری و غیرضروری و مناسب افرادی است که تحمل لاکتوز را ندارند.

این پروتئین برای افزایش عملکرد عضلات و برای دوره کات جهت حفظ توده عضلانی مناسب است و به بازتوانی سریع و افزایش حجم عضلات کمک می‌کند.

وی گلد به‌راحتی با آب و سایر مایعات حل‌ شده و مقادیر بالایی از پروتئین را در اختیار بدن قرار می‌دهد. این پروتئین حاوی مقدار بالایی وی ایزوله است بنابراین عضله سازی را در بدن شما تسریع می‌کند.

علاوه بر این در فرمولاسیون وی گلد آنزیم لاکتاز و آمینوژن‌های وجود دارد که بهبود عملکرد سیستم گوارشی بدن کمک کرده و به حداکثر جذب آمینواسیدهای موردنیاز افراد ورزشکار کمک می‌کند. این مکمل حتی به دلیل دارا بودن لاکتاز برای افرادی که به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستند نیز قابل ‌استفاده می‌باشد.

ایا پروتئین وی حجم میدهد

ایا پروتئین وی حجم میدهد؟

بعد از اینکه متوجه شدیم پروتئین وی چیست باید بهتر است تاثیر آن در بدنسازی را نیز بررسی کنیم. پروتئین وی یکی از مکمل‌ها بسیار پرطرفدار در بدنسازی بوده که با داشتن ترکیبات منحصر به فرد خود می‌تواند در افزایش حجم تاثیر گذار باشد. بنابراین اگرشما تمایل دارید که افزایش حجم بیشتری داشته باشید می‌توانید از پروتئین وی در کنار تمرینات ورزشی خود استفاده نمایید. این محصول در سوزاندن چربی‌های اضافی نیز نقش مهمی دارد.

نحوه مصرف پروتئین وی برای بدنسازان

پروتیین وی با تأمین آمینواسیدهای ضروری باعث افزایش توده عضلانی خالص در ورزشکاران می‌شود. مصرف این پروتئین به‌سرعت قدرت و حجم عضلات را در ورزشکاران جوان افزایش می‌دهد. مصرف وی همچنین باعث بهبود عملکرد ورزشی و تسریع ریکاوری پس از ورزش در ورزشکاران می‌شود. بهترین روش مصرف پروتئین وی چیست؟

این پروتئین ازنظر مکانیسم مانند پروتئین سویا، گوشت مرغ و گوشت گوساله عمل کرده و توان بدنی فرد را افزایش می‌دهد. زمان و نحوه مصرف آن معمولا از سوی مربی و مشاور تغذیه براساس متابولیسم بدن شما و تمرینات ورزشی تعیین می شود.

۱- بلافاصله پس از تمرین

بهترین زمان مصرف پروتئین وی تا ۴۵ دقیقه پس از تمرین است. در این زمان آمینواسیدهای موجود در پروتئین وی باعث‌ ترمیم پارگی‌های عضلات شده و با تسریع ترمیم عضلات ورزشکار را برای تمرینات جلسه بعد آماده می‌کند.

۲- قبل از شروع تمرین

یکی از زمان های توصیه شده برای مصرف پروتئین وی پیش از شروع تمرین است. مصرف وی ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از تمرین باعث افزایش سطح آمینواسیدهای خون شده و جایگزین پروتئین‌های تجزیه‌شده عضلات حین تمرینات ورزشی می‌شود.

۳- صبح پس از بیدار شدن

مصرف وی پس از بیداری از خواب شبانه باعث جایگزینی ذخایر پروتئینی عضلات می‌شود. جذب پروتئین وی در صبح به دلیل تشنه بودن عضلات بسیار بالاست. انرژی حاصل از مصرف پروتئین وی مانند استفاده از قرص انرژی زا است.

۴- مصرف پیش از خواب

مصرف پروتئین وی قبل از خواب نیز توصیه می شود چرا که پروتئین مورد نیاز عضلات را در طول شب تأمین کرده و باعث افزایش رشد توده عضلانی می‌شود.

عوارض پروتئین وی چیست؟

این مکمل حاوی مواد مغذی بسیاری است و به طور کلی مکمل سنگینی محسوب می شود. میزان تحرک و برنامه ورزشی شما و همچنین متابولیسم بدنتان تعیین کننده میزان نیاز شما به مکمل وی در طول روز خواهد بود. از عوارض پروتئین وی در صورت استفاده بیش از اندازه و بدون برنامه زمانی دقیق می توان به بروز مشکلات گوارشی از جمله حالت تهوع، دل درد، نفخ و اسهال اشاره کرد. همچنین ممکن است باعث بروز واکنش های پوستی نظیر جوش و آکنه شود.

سخن پایانی:
درنهایت شایان ‌ذکر است که برای کسب منافع از انواع پروتئین وی مصرف ۲۵-۵۰ گرم در روز (۱-۲ اسکوپ) توصیه می‌شود، اما حتماً دستورالعمل دوز مصرفی روی بسته‌ بندی را رعایت کنید. به خاطر داشته باشید که مصرف بیش ‌از حد پروتئین بی‌فایده است و بدن شما فقط می‌تواند از مقدار محدودی از پروتئین در یک‌زمان معین استفاده کند. مصرف زیاد پروتئین ممکن است باعث مشکلات گوارشی مانند حالت تهوع، درد، نفخ، درد شکم و اسهال شود. با این‌ حال، مصرف متوسط مکمل‌های پروتئین وی به ‌استثنای چند مورد، در اکثر افراد به‌ خوبی تحمل می‌شود. اگر مبتلابه عدم تحمل لاکتوز هستید پروتئین وی هیدرولیز یا ایزوله برای شما مناسب‌تر از وی کنسانتره است. اگر تا به‌ حال مشکلات کبدی یا کلیوی داشته‌اید، قبل از مصرف مکمل‌های پروتئینی حتماً با پزشک مشورت کنید.

منبع: webmd، medicalnewstoday

مطالب مرتبط
17 نظرات
  1. محسن

    سلام خسته نباشید من‌ فوتبال بازی میکنم فقط دوست دارم عضله سازی کنم اگر از پروتئین وی استفاده کنم برام خوبه یا فقط افزایش وزن میگرم

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      پروتئین وی برای شما مناسب است اما حتما بعد از تمرین از مکمل آمینو یا BCAA استفاده کنید تا از تحلیل عضلات جلوگیری کنید.
      با تشکر.

  2. صابر حسینی

    سلام و تشکر از در اختیار دادن این معلومات مفید و کارآمد. بدنم عضلانی هست و با کمترین زمان تمرین بدنسازی به کات خوبی میرسم اما قصد من افزایش حجم عضلات و وزن بدون چربی هستش. لطفا راهنمایی کنید چه مکملی این نتیجه را به بنده میده ؟؟؟؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      ما انجام وظیفه می کنیم. بهتر است شما پروتئین وی مصرف نمایید.

  3. میثم

    سلام
    میشه پروتئین وی رو بدون ورزش هم استفاده کرد؟ یا حتما لازمه بری بدنسازی؟

    1. فاطمه محمدیان

      باسلام دوست عزیز
      مصرف پروتیئن وی به علت کالری و پروتئین زیادی که به بدن منتقل می کند توصیه مربی بدنسازی و برای افزایش حجم حین انجام ورزش است. مصرف این مکمل بدنسازی بدون انجام ورزش می تواند باعث افزایش وزن و تولید چربی اضافه شود.

  4. عباس

    نحوه مصرف پروتئین وی به چه صورته؟

    1. محدثه خانبلوکی

      با سلام کاربر گرامی
      پروتئین وی یک مکمل بدنسازی عالی برای افزایش حجم عضلات و عضله سازی است. بیشتر افراد در مورد نحوه مصرف پروتئین وی سوال دارند. شما می توانید از این مکمل بدنسازی بلافاصله بعد از تمرین، قبل از تمرین، پس از بیدار شدن و قبل از خواب مصرف کنید. مقدار و زمان دقیق مصرف را پزشک تغذیه یا مربی بدنسازی شما تشخیص می دهد. پروتئین وی در بهبود عملکرد ورزشی، افزایش انرژی، تقویت سیستم ایمنی، کاهش وزن با حفظ توده عضلانی و… تاثیر گذار است.

  5. تکتم

    سلام مربی من بهم گفته پروتئین وی بخورم
    برای خانوما عوارض نداره؟ مشکل معده پیدا نمیکنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

  6. جمیله زراعی

    مصرف پروتئین وی برای بانوان مشکلی نداره؟

    1. کارشناس داروبوم

      با سلام کاربر گرامی
      پروتئین وی ار مکمل های مورد استفاده ورزشکاران حین تمرینات ورزشی می باشد. مصرف این پروتئین تنها مختص به آقایان نبوده و بانوان عزیز هم می توانند از آن استفاده نمایند. پروتئین وی به افزایش عضله سازی، بهبود عملکرد ورزشی، سرعت بخشیدن به ریکاوری و تناسب اندام در ورزشکاران کمک می نماید. شما می توانید از پروتئین های وی در داروخانه آنلاین داروبوم دیدن و سفارش خود را ثبت نمایید.

  7. سالار

    سلام پروتئنین وی ایرانی خوب الان چه برندی هستش؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      مکمل پروتئین وی سرشار از پروتئین خالص بوده و در بعضی انواع فاقد کربوهیدرات و چربی هست. پروتئین مهمترین جز تشکیل دهنده عضلات و بدن می باشد. پروتئین وی دوبیس، پروتئین وی ژن استار و پروتئین وی نوتریمد، در حال حاضر از بهترین مکمل های ساخت داخل هستند که هر کدام تحت لیسانس کشورهای اروپایی ساخته می شود.

  8. Amir

    سلام
    من واسه عضله سازی میخوام پروتئین وی استفاده کنم کدوم مارک از همه بهتره؟

    1. فاطمه محمدیان

      سلام دوست عزیز
      پروتئین وی یکی از بهترین مکمل های بدنسازی برای کاهش سطح چربی بدن و عضله سازی می باشد. شما می توانید از انواع برندهای ایرانی و خارجی و انواع مکمل پروتئین وی نظیر پروتئین وی ایزوله، کنسانتره، هیدرولیز شده و… استفاده کنید. از بهترین مارکهای پروتئین وی می توان به نوتریمد، الیمپ، نوتریشن، ژن استار اشاره کرد. شما می توانید بسته به رژیم غذایی و نظر کارشناس بهترین گزینه را خریداری و مصرف نمایید.

  9. سانیار

    پروتئین وی به چه منظوری استفاده میشه؟

    1. محدثه خانبلوکی

      با سلام کاربر گرامی
      پروتئین وی مخلوطی از پروتئین های موجود در آب پنیر است که تاثیر شگفتی در سلامت عمومی بدن دارد. پروتئین وی عموما در مکمل های ورزشی موجود است و توسط ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد. این پروتئین در افزایش توده عضلانی و جلوگیری از تحلیل عضلات بسیار تاثیر گذار است. مصرف پروتئین وی باعث بهبود عملکرد ورزشی می شود. این مکمل در سوزاندن چربی های اضافی و کاهش وزن با حفظ عضلات نیز موثر است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.