پروتئین وی برای بانوان چه فوایدی دارد؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
در این مقاله از مجله سلامتی پزشکی داروبوم به بررسی پروتئین وی و اثرات آن بر بدن زنان می پردازیم. مکمل های پروتئینی معمولاً فقط توسط مردان برای عضله سازی استفاده می شود. زنان نیز همانند مردان به پروتئین نیاز دارند. با این تفاوت که زنان به مقدار پروتئین کمتری نیاز دارند؛ زیرا سطح هورمون تستوسترون آنها در مقایسه با مردان کمتر است؛ در نتیجه عضلات آنها به راحتی ترمیم می شود. (برای خرید و مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین وی چیست؟

در مطلبی با عنوان «پروتئین وی چیست» به معرفی کامل پودر پروتئین وی پرداخته ایم. به طور خلاصه پروتئین وی از محصولات لبنی استخراج شده و عموماً برای بهبود عملکرد ورزشی استفاده می‌شود. تاکنون مطالعات گسترده ای در جهان در مورد خواص پروتئین وی و عوارض احتمالی آن انجام شده است.

بد نیست بدانید که منابع پروتئین دار دیگری از جمله کازئین و گینر نیز در بازار موجود هستند، اما محبوب ترین آنها پروتئین وی یا آب پنیر است و از آن به عنوان «کامل ترین مکمل پروتئینی» یاد می شود.

پروتئین آب پنیر حاوی تمام ۹ اسید آمینه ضروری است که بدن قادر به تولید آنها نیست. بنابراین، هنگامی که پروتئین آب پنیر خود را مصرف می کنید، در واقع آمینو اسیدهای لازم را نیز برای بدن خود تامین می کنید.

فواید پروتئین وی برای بانوان

در این بخش مزایای کلیدی پروتئین وی برای خانم ها را معرفی می کنیم.

۱- سلامت عضلات و استخوان

مصرف پروتئین برای خانمها خواصی، به ویژه در زمینه سلامت عضلات و استخوان دارد. در یک مطالعه که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد، زنان دارای اضافه وزن که کالری را کاهش دادند و لبنیات و پروتئین بیشتری مصرف کردند، کاهش چربی بیشتر، افزایش عضلات بدون چربی و بهبود سلامت و استحکام استخوان را تجربه کردند.

نتایج تحقیقات منتشر شده در یکی از مجلات پزشکی ورزشی در سال ۲۰۰۶ نیز بر مزایای پروتئین های حیوانی مانند وی تاکید می کنند و خاطرنشان می کنند که پروتئین وی منبع کاملی از پروتئین با تمام اسیدهای آمینه ضروری است که دارای فواید فوق العاده ای برای ورزشکاران زن می باشد.

از سوی دیگر مکمل‌های پروتئینی برای زنان عموماً حاوی ویتامین D و کلسیم (دو ماده مغذی حیاتی برای سلامت استخوان‌ها) همراه با مقادیر فراوان پروتئین هستند که نقش مهمی در سلامت استخوان دارند.

زمانی که سطح ویتامین D و کلسیم کافی نباشد، پروتئین برای کمک به حفظ سلامت استخوان ها وارد عمل می شود.

۲- سلامت پوست، مو و ناخن

پروتئین می تواند به کاهش ریزش مو کمک کند و به نوبه خود باعث ضخیم تر شدن موها شود. از آنجایی که ناخن ها همانند موها از پروتئین ساخته شده اند، مکمل های پروتئینی به تقویت ناخن های شکننده و بلند شدن طبیعی آنها کمک می کند.

پروتئین وی همچنین به سفت نگه داشتن پوست شما کمک می‌کند و از کلاژن‌های طبیعی و اسیدهای آمینه ضروری آن حمایت می‌کنند که پوست را سالم و درخشان نگه می‌دارد.

۳- کمک به رشد عضلات لاغر

تاثیر پودر پروتئین بر افزایش و قدرت عضلات بسته به تناسب اندام شما متفاوت است. طبق یک بررسیکه در سال ۲۰۱۵ منتشر شد، مکمل‌های پروتئینی به احتمال زیاد باعث افزایش توده عضلانی یا قدرت در افرادی که ورزش نمی کنند، نمی‌شود. با این حال، برای ورزشکاران حرفه ای که به طور منظم ورزش می کردند، پودر پروتئین قدرت و قدرت عضلانی و همچنین هایپرتروفی عضلانی را افزایش می دهد.

۴- ریکاوری عضلات

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف پروتئین می تواند ریکاوری عضلات را در زنان و مردان تسریع کند. در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، محققان اوج قدرت ورزشکاران، تکرار تمرین‌های خاصی را که می‌توانستند انجام دهند و حداکثر قدرت آنها در طول یک تمرین معمولی و سپس ۱۰ و ۲۴ ساعت پس از مصرف پروتئین وی اندازه‌گیری کردند. بهبودی متوسط ​​بعد از ۱۰ ساعت خود را نشان داد، اما پس از ۲۴ ساعت، شرکت کنندگان در هر سه زمینه پیشرفت چشمگیری داشتند.

عوارض پروتئین وی برای بانوان

اگرچه مصرف پروتئین وی مزایای زیادی به همراه دارد، اما نمی توان از اهمیت عوارض پروتئین وی برای خانم ها چشم پوشی کرد. زنان حتی نسبت به مردان به پروتئین کمتری نیاز دارند و اکثر خانم ها نیاز روزانه خود به پروتئین را بدون مکمل تامین می کنند. خوردن بیش از حد پروتئین می تواند باعث افزایش وزن و سایر عوارض ناخواسته شود. اگر فکر می کنید که پروتئین وی یک مکمل مفید برای رژیم غذایی شما می باشد، قبل از ایجاد هرگونه تغییرات در برنامه غذایی خود، با یک پزشک مشورت کنید.

آیا مصرف پروتین وی باعث افزایش وزن می شود؟

نه فقط خانم ها بلکه اکثر افراد از افزایش وزن و چاقی واهمه دارند و به راحتی درگیر شایعات مرتبط می شوند. باوری وجود دارد که پروتئین وی باعث افزایش وزن می شود زیرا کالری بیشتری نسبت به دیگر مکمل های پروتئینی دارد، اما واقعیت چیز دیگری است. پروتئین وی به اندازه سایر مکمل های پروتئین دار موجود در بازار سالم و مفید است. پروتئین وی تا زمانی که به اندازه توصیه شده مصرف شود باعث افزایش وزن نمی شود.

محصول پیشنهادی
در پایان اگر به دنبال پروتئین وی مناسب هستید، بهتر است بدانید که برخی مکمل های پروتئینی فقط برای زنان و برخی دیگر هم برای مردان و هم زنان مناسب است. چنانچه برند و محصول مناسبی را انتخاب کنید، عوارض جانبی خاصی دچار نخواهید شد.
پروتئین وی خوب از چند برند مطرح مانند دوبیس یا کارن وجود دارد. اگر به دنبال پروتئین وی ایزوله هستید، پروتئین گلد دوبیس را امتحان کنید.

سخن پایانی
خانم ها بر اساس ساختار هورمونی و عضلانی نیازهای پروتئینی متفاوتی نسبت به آقایان دارند. اگر ورزشکار حرفه ای هستید یا حتی مبتدی، پروتئین whey برای سلامت عضلات و استخوان‌های شما مفید خواهد بود، برنامه غذایی جامع هرگز به کسی آسیب نرسانده است. با یک متخصص تغذیه مشورت کنید و پروتئین وی را در برنامه های غذایی خود بگنجانید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.