پروتئین وی کاله یا دوبیس؛ کدام بهتر است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
پروتئین وی یکی از بهترین مکمل های بدنسازی است که می تواند برای عضله سازی و افزایش حجم عضلات مورد استفاده قرار گیرد. مصرف پروتئین وی کاربردهای بسیار زیادی داشته و توانسته احتیاجات بسیاری از ورزشکاران را به پروتئین برطرف کند. دو برند دوبیس و کاله، اقدام به تولید پروتئین وی کرده اند. شاید در هنگام خرید پروتئین وی کاله یا دوبیس این سوال برای شما مطرح شده باشد که کدام نوع پروتئین وی بهتر است و ویژگی های متمایز هر یک از انواع پروتئین های وی چیست؟ در ادامه این مقاله قصد داریم در مورد پروتئین وی کاله یا دوبیس و ویژگی های مختلف آن ها صحبت کنیم. همراه ما باشید.

معرفی پروتئین وی و کاربرد آن برای بدنسازان

پروتئین وی یکی از بهترین مکمل های ورزشی است که فواید زیادی برای بدن ورزشکاران دارد. پروتئین وی از آب پنیر به دست می آید و جزء زود هضم ترین پروتئین هایی است که ورزشکاران می توانند خریداری کنند. این پروتئین حاوی اسیدهای آمینه ضروری برای بدن بوده و می تواند فواید بسیاری برای بدن ایجاد کند. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

پروتئین یکی از مهم ترین نیازهای ورزشکاران در حین ورزش است. در زمان ورزش بسیاری از عضلات دچار پارگی و یا کشیدگی می شوند. اگرچه این پارگی و کشیدگی برای بزرگ شدن آن ها ضروری است. اما اگر پروتئین و اسیدهای آمینه که سازنده عضله هستند در بدن وجود نداشته باشند، هیچ گاه عضله سازی در بدن رخ نمی دهد.

پروتئین وی به واسطه داشتن اسیدهای آمینه مفید برای بدن، می تواند در عضله سازی موثر باشد. این پروتئین تمامی اسیدهای آمینه مورد نیاز برای عضله سازی در ورزشکاران را تامین می کند. بنابراین، مصرف آن برای ورزشکاران حرفه ای ضروری است.

از مزایای پروتئین وی می توان به ارزش غذایی زیاد آن اشاره کرد. به طوری که محققان دریافتند این پروتئین، درصد زیادی از اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری موجود در بدن را پوشش می دهد. از طرفی میزان این اسیدهای آمینه در پروتئین وی نیز بسیار نزدیک به میزان نیاز ورزشکاران حرفه ای و بدنسازان است.

معرفی پروتئین وی کاله

پروتئین وی کاله که جزء پروتئین های وی تولید شده در داخل کشور ایران است، می تواند برای ورزشکاران حرفه ای که نیاز به عضله سازی دارند، مورد استفاده قرار گیرد. این مکمل حاوی ۲۴ گرم پروتئین در هر سروینگ بوده و با طعم وانیل و شکلات به بازار عرضه می شود. حجم این پروتئین ۱۸۰۰ گرم است که می توانید با ۵۵ سروینگ از آن استفاده کنید.

خرید وی کاله

معرفی پروتئین وی دوبیس

پروتئین وی دوبیس که با نام پروتئین وی گلد دوبیس شناخته می شود، می تواند فواید زیادی برای بدن ورزشکاران داشته باشد. این پروتئین نیز در هر سروینگ دارای ۲۴ گرم پروتئین است و در بسته بندی های ۹۰۰ گرمی و ۲۲۰۰ گرمی به فروش می رود. امکان خرید پروتئین وی دوبیس با دو طعم شکلات و دبل شکلات وجود دارد.

پروتئین وی کاله یا دوبیس؛ مقایسه قیمت

به طور کلی خرید مکمل های ورزشی برای افرادی که بودجه کافی برای این کار ندارند، کار ساده ای نیست. پروتئین وی نیز جزء مکمل های ورزشی گران قیمت موجود در بازار کشور ایران است. از نظر قیمتی، پروتئین وی کاله یا دوبیس تفاوت چندانی با هم ندارند.

البته حجم بسته بندی پروتئین وی کاله ۱۸۰۰ گرم و حجم بسته بندی پروتئین وی دوبیس ۲۲۰۰ گرمی است. به همین خاطر، قیمت پروتئین وی دوبیس ۲۲۰۰ گرمی بیشتر از پروتئین وی کاله است. با این حال، اگر کمی با دقت محاسبه کنید هر دوی این پروتئین ها دارای قیمت مناسبی هستند و می توانند برای ورزشکاران حرفه ای مناسب باشند.

پروتئین وی کاله یا دوبیس؛ مقایسه کیفیت

خوشبختانه برند تولید کننده پروتئین وی کاله و پروتئین وی دوبیس، هر دو جزء برندهای معتبر در کشور ایران هستند که کیفیت را جزء اهداف خودشان قرار داده اند. کیفیت پروتئین وی کاله یا دوبیس با هم تفاوت چندانی ندارند. هر دوی این پروتئین های وی دارای درصد بالایی از پروتئین هستند و می توانند برای مصرف روزانه ورزشکاران بسیار ایده آل باشند. انتخاب پروتئین وی کاله یا دوبیس، بستگی به شما دارد.

البته فراموش نکنید که پروتئین وی کاله از نوع پروتئین وی کنسانتره است. اما پروتئین وی دوبیس به صورت ترکیبی از پروتئین وی کنسانتره و پروتئین وی ایزوله تشکیل شده است. با توجه به اینکه در پروتئین وی دوبیس، وی ایزوله نیز به کار رفته است، شاید بتوانیم این پروتئین را زود هضم تر بدانیم. اما باز هم تفاوت چندانی در میان کیفیت این دو پروتئین وجود ندارد.

پروتئین وی کاله یا دوبیس؛ مقایسه ترکیبات

ترکیبات پروتئین وی کاله و پروتئین وی دوبیس چندان تفاوتی با هم ندارند. البته میزان کالری هر پیمانه از این دو پروتئین کمی با هم متفاوت است؛ اما این میزان آنقدر نیست که بتوانیم پروتئین وی کاله یا دوبیس را نسبت به هم برتر بدانیم.

  • پروتئین وی کاله در هر سروینگ خود دارای ۲۴ گرم پروتئین می باشد. پروتئین وی دوبیس نیز در هر سروینگ خود دارای ۲۴ گرم پروتئین است که دقیقا مشابه با پروتئین وی کاله می باشد.
  • پروتئین وی کاله در هر سروینگ دارای ۵ گرم اسیدهای آمینه شاخه دار یا بی سی ای ای و ۴ گرم گلوتامین است که برای بهبود سلامت عمومی ورزشکاران مفید می باشند.
  • پروتئین وی دوبیس از وی کنسانتره و ایزوله تشکیل شده است. این در حالی است که پروتئین وی کاله از نوع کنسانتره است.

پروتئین وی کاله یا دوبیس؛ مقایسه طعم ها

هر یک از پروتئین های وی موجود در بازار در طعم های خاصی تولید می شوند. انتخاب یک پروتئین وی بر اساس طعم، کار حرفه ای نیست. اما باز هم اگر به دنبال خرید پروتئین وی کاله یا دوبیس هستید و طعم پروتئین وی برای شما مهم است، می توانید پروتئین وی را انتخاب کنید که طعم بهتری دارد.

پروتئین وی کاله جزء پروتئین های وی باکیفیت است که با دو طعم وانیلی و شکلات به شما عرضه می شود. اما پروتئین دوبیس جزء پودرهای پروتئین وی شکلاتی است که با دو طعم شکلاتی یعنی شکلاتی و دبل شکلاتی به شما عرضه می شود.  

سخن پایانی
در این مقاله به طور جامع درباره تفاوت پروتئین وی کاله و دوبیس پرداختیم. پروتئین وی دوبیس و کاله هر دو از بهترین مکمل های پروتئینی بازار می باشند که هر یک از جهتی بر دیگری برتری دارد اما به طور کلی هر دو کیفیت مطلوبی را برای مصرف کنندگان فراهم می کنند. پروتئین وی دوبیس در مقایسه با پروتئین وی کاله قیمت بالاتری دارد، آن هم به خاطر حجم بیشتر آن است. پروتئین وی دوبی هضم بهتری برای دستگاه گوارش دارد. هر دو برند ۲۴ گرم پروتئین دارند. پروتئین وی دوبیس در طعم های شکلاتی و دبل شکلاتی عرضه می شود اما پروتئین وی کاله طعم وانیلی و شکلاتی تولید می شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.