اکتی درم بهتره یا یونی زینک؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
داشتن موهای پرپشت و پوست صاف نه تنها نشان دهنده سلامت شماست بلکه زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد. استفاده از مکمل های تقویت پوست و مو به شما در تامین ویتامین های مورد نیاز کمک می کند که علاوه جلوگیری از ریزش موی شما باعث بهبود و حفظ سلامت پوست و موهای شما می شود. قرص یونی زینک ابیان و قرص اکتی درم دو مکمل تقویت پوست و مو می باشد که با تامین ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای تقویت مو نقش مهمی را در بهبود بافت و ضخامت مو ایفا می کنند. اما تفاوت یونی زینک و اکتی درم در چیست و کدام یک مکمل بهتری برای تقویت مو می باشد برای پاسخ به این سوال تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که می دانید عدم دریافت ویتامین و مواد معدنی کافی به بدن باعث تضعیف سیستم ایمنی و ایجاد بیماری های مختلف می شود.

اغلب افراد ممکن است بر اثر بیماری و یا تغذیه غذایی نامناسب مواد مغذی ضروری بدن را دریافت نکنند در این صورت استفاده از مکمل های غذایی بهترین راه برای تامین مقدار ویتامین ضروری برای بدن می باشد.

زینک یکی از مهمترین مواد معدنی در برای تقویت مو می باشد. قرص اکتی درم و یونی زینک دو مکمل زینک پلاس می باشد که با تامین ویتامین های مورد نیاز بدن در تقویت پوست و مو شما بسیار موثر است. در ادامه به معرفی هر یک از ترکیبات این محصولات و ویژگی های آن می پردازیم.

قرص یونی زینک ابیان

یونی زینک یک مکمل تقویت مو از شرکت ابیان دارو تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس می باشد. این محصول حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن باعث حفظ سلامت پوست، مو و ناخن شما می شود.

از ترکیبات این مکمل می توان به زینک، ویتامین گروه ب، ویتامین سی، بیوتین و کلسیم دی-پنتوتنیت اشاره کرد. اگر می پرسید که هر کدام از این ترکیبات چه اثری در بدن دارد باید بگوییم که فولیک اسید موجود در این محصول با تامین مقدار اسید فولیک مورد نیاز بدن باعث جلوگیری از ابتلا جنین به نقایص مادرزادی می شود.

بیوتین موجود در قرص یونی زینک در سلامت پوست، چشم و بهبود رشد مو و ناخن شما بسیار موثر است. زینک یکی از ترکیبات اصلی این محصول است که به مقدار ۴۱ میلی گرم و به فرم سولفات مونوهیدرات می باشد. دیگر ویتامین های گروه ب موجود در این محصول به بهبود سلامت بدن، افزایش انرژی و بهبود متابولیسم بدن کمک می کند.

کلسیم دی-پنتوتنیت یکی دیگر از ترکیبات این محصول است است که از ترکیب کلسیم و ویتامینB5 است. این ویتامین باعث بهبود عملکرد غدد فوق کلیوی و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. از ویژگی های اصلی قرص یونی زینک لیبرتی سوییس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ریزش مو و افزایش لطافت آن
  • حفظ سلامت پوست، مو و ناخن
  • استحکام بخش ناخن ها
  • افزایش شادابی پوست
خواص قرص یونی زینک ابیان

قرص اکتی درم لیبرتی سوئیس 

اکتی درم یک مکمل فوق العاده برای تقویت مو و سلامت پوست و ناخن است. این محصول با ترکیبات ویژه ای که دارد نقش مهمی را در تقویت پوست و مو ایفا می کند. از ترکیبات اکتی درم می توان به زینک، بیوتین، ویتامین B6، کلسیم دی-پنتوتنیت، ال سیستین، ال-متیونین و مخمر آبجو اشاره کرد.

اگر بخواهیم به خواص هر یک از ترکیبات این محصول اشاره کنیم باید گفت که زینک یکی از ترکیبات اصلی آن است که به مقدار ۲۷٫۴۵ میلی گرم و به فرم زینک سولفات می باشد. بیوتین موجود در این محصول که با نام ویتامین B7 نیز شناخته می شود، تولید کراتین در مو را تحریک کرده و سرعت رشد فولیکول ها را افزایش می دهد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله فواید بیوتن (بیوتین) برای رشد مو مراجعه کنید.

اکتی درم حاوی آمینو اسید هایی مانند متیونین و سیستین است که در ساختار مو یافت می شود و باعث تقویت مو می شود. از ویژگی های اصلی این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود ریزش مو و افزایش لطافت آن
  • حفظ سلامت عمومی بدن
  • استحکام بخش ناخن ها
  • افزایش شادابی پوست
  • تقویت سیستم ایمنی
خواص قرص اکتی درم لیبرتی سوئیس

اکتی درم یا یونی زینک؟

همانطور که به ترکیبات و خواص دو مکمل، یونی زینک و اکتی درم اشاره کردیم هر دو این محصولات از مکمل های قوی برای تقویت مو و بهبود سلامت پوست و مو هستند که علاوه بر اینها باعث تقویت سیستم ایمنی شما نیز می شود.

هر دو این محصولات دارای عناصر مشترکی چون ویتامین B6، زینک، کلسیم دی-پنتوتنیت و بیوتین است. همچنین قرص اکتی درم حاوی آمینو اسید های موجود در ساختار مو مانند سیستین و متیونین است. قرص یونی زینک نیز حاوی ویتامین های گروه ب و ویتامینن سی است که در ترکیبات اکتی درم دیده نمی شود. در تصویر زیر می توانید ترکیبات این دو محصول را دیده و با هم مقایسه کنید.

ترکیبات قرص اکتی درم و یونی زینک

به عنوان مثال قرص یونی زینک حاوی ۴۱ میلی گرم زینک سولفات مونوهیدرات است که مقدار ۱۵ میلی گرم آن زینک خالص می باشد و قرص اکتی درم حاوی ۲۷٫۴۵ میلی گرم زینک سولفات است که حدود ۱۰ میلی گرم آن زینک خالص می باشد. همچنین مقدار دوز بیوتین موجود در هر دو محصول نیز متفاوت می باشد.

تا اینجا که با ترکیبات این دو مکمل آشنا شدید بهتر است به تفاوت قیمت این دو محصول اشاره کنیم. رنج قیمتی این دو محصول تقریبا به هم نزدیک است، قرص یونی زینک قیمت بالاتری از قرص اکتی درم دارد، اما باید توجه داشته باشید که یونی زینک حاوی ۶۰ عدد قرص و اکتی درم شامل ۳۰ عدد قرص می باشد.

سخن پایانی:
برای پاسخ به این پرسش که اکتی درم بهتر است یا یونی زینک باید گفت هر کدام از این محصولات حاوی ترکیبات و مواد مغذی موثری برای تقویت مو و بهبود سلامت پوست و ناخن می باشد. تفاوت قرص یونی زینک و اکتی درم در برخی از ترکیبات و مقدار دوز موجود در ترکیبات مشترک می باشد، شما می توانید با توجه به ترکیبات این محصولات و نیاز بدنی خود بهترین محصول مناسب برای خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال فردی که مبتلا به ریزش مو ناشی از کمبود زینک می باشد استفاده از یونی زینک که حاوی مقدار زینک بیشتری در خود می باشد، بهتر است.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.