کراتین را با چه مکملی مصرف کنیم؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
استفاده از پودر کراتین در ورزش بدنسازی، جزء جدایی ناپذیر این ورزش به شمار می رود. استفاده از پودر کراتین باعث می شود تا میزان عضله سازی در بدن با سرعت بیشتری انجام شود. بعلاوه مکمل کراتین باعث می شود تا انرژی لازم برای انجام فعالیت های فیزیکی توسط ورزشکار فراهم شود. کراتین در انواع گونه های مختلفی تولید می شود. شرکت های بسیاری در سطح دنیا هستند که این نوع پودر را تولید می کنند. در این مقاله سعی خواهیم کرد تا شما را با مکمل کراتین آشنا کرده و درباره اینکه کراتین را با چه مکملی مصرف کنیم بیشتر اطلاعات کسب می کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی مکمل کراتین

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، مکمل کراتین، یکی از انواع مکمل هایی است که به این دلیل که کم ترین آسیب را به بدن انسان می رساند، از طرفداران بسیاری در سطح دنیا برخوردار است. همچنین این نوع مکمل، باعث حجم دهی به عضلات بدن در کوتاه ترین زمان می شود. همچنین کراتین در تمرین های مقاومتی، افزایش قدرت قابل توجهی را به ارمغان می آورد.

مکمل کراتین یکی از بهترین و پر کاربرد ترین انواع مکمل ها در دنیای ورزش بدنسازی می باشد. این نوع مکمل به شکل قرص یا پودر، معمولا از عوارض بسیار پایینی برخوردار می باشد. با توجه به این که ترکیب مکمل ها در دنیای بدنسازی امری رایج است کراتین ورزشی هم از این قاعده مستثنی نیست. در ادامه ببینیم ترکیب کراتین با کدام مکمل ها مجاز است.

ترکیب مکمل ها یا مصرف مکمل خالی، کدام بهتر است؟

در بسیاری از موارد استفاده از مکمل های ورزشی از جمله مکمل کراتین تحت نظر پزشک متخصص صورت می گیرد. در صورتی که بیش از حد از این مکمل ها و داروهای افزایش دهنده ی حجم عضلات استفاده شود، ممکن است کبد یا دیگر اندام های داخلی بدن انسان دچار آسیب شوند. لذا بهتر است برای استفاده از این گونه مکمل ها، با پزشک متخصص یا فرد متخصص در زمینه ی فعالیت های ورزشی مشورت های لازم به عمل آید. همچنین استفاده همزمان از چند مکمل در صورت عدم آگاهی می تواند برای فرد خطرآفرین باشد. به عبارت دیگر بعضی از این مکمل ها به تنهایی همه ی مواد لازم برای افزایش حجم عضلات بدن را دارا می باشند. لذا استفاده از مکمل دیگر در کنار آن لازم نمی باشد.

همچنین یکی دیگر از مهم ترین مواردی که باید در هنگام مصرف چند مکمل به صورت همزمان به آن توجه داشت این است که ترکیبات موجود در مکمل ها نباید با یکدیگر تداخل داشته باشند. بعضی از دارو ها و مکمل ها ممکن است در صورت مصرف همزمان، در بدن فرد یک واکنش آلرژیک ایجاد کنند. همچنین ممکن است بدن فرد در صورت استفاده همزمان از این مواد در اصطلاح دچار سنگ کوب شود و فرد به حالت اغماء یا بیهوشی برود. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از دارو ها و مکمل ها به صورت همزمان، با پزشک متخصص یا کارشناس ورزشی مشورت های لازم به عمل آید.

در بخش بعدی خواهیم دانست کدام مکمل ها را می توان در ترکیب با کراتین مصرف کرد.

بیشتر بخوانید: کراتین چیست؟

کراتین را با چه چیزی ترکیب کنیم؟

مکمل کراتین ورزشی که امروزه اغلب ورزشکاران، علی الخصوص در رشته ی بدنسازی از آن استفاده می کنند، دارای مواد مختلفی از جمله انواع آمینواسید ها، کربوهیدرات، چربی و … می باشد. این مواد که با یکدیگر ترکیب شده و در قالب مکمل پروتئین به بازار عرضه می شوند، یک داروی کامل را تشکیل می دهند. مکملی که ورزشکاران به کمک آن می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بدن خود را ورزیده کنند. ورزشکاران در کنار انجام فعالیت های ورزشی می توانند از این نوع مکمل با ارزش استفاده کنند.

عضله سازی در بدن ورزشکاران به کمک مکمل کراتین با سرعت بیشتری انجام می شود. به نحوی که افرادی که از این نوع مکمل ورزشی استفاده می کنند، زودتر از بقیه ی افراد به فرم ایده آل خود دست پیدا می کنند. این نوع مکمل معمولا به شکل پودر می باشد و ورزشکاران در هنگام مصرف آن را با آب یا آبمیوه قاطی می کنند. در بعضی موارد نیز شرکت تولید کننده ی مکمل کراتین، کراتین را به فرم قرص تولید کرده و در اختیار ورزشکاران قرار می دهد.

مصرف همزمان کراتین و گینر

کراتین و گینر دو مکمل ورزشی محبوبی هستند. پودرهای گینر ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات هستند و می توانند وزن افراد را بالا برده و عضله سازی را در آن ها تقویت کنند. شاید استفاده همزمان از این مکمل ها برای افرادی که دچار لاغری مفرط شده اند، کاربردی باشد. اما بطور کلی نباید در زمینه ی استفاده از آن ها افراط کرد.

در پاراگراف های قبلی هم در این مورد صحبت کردیم و گفتیم که مصرف همزمان مکمل های ورزشی، منوط به تجویز پزشک متخصص یا اجازه ی کارشناس ورزشی می باشد. در صورتی که این افراد اجازه ی استفاده از مکمل های کراتین و گینر را به صورت همزمان ندهند، استفاده از آن ها می تواند برای افراد خطرآفرین باشد.

مصرف کراتین با پروتئین وی

پروتئین وی یکی دیگر از مکمل هایی است که می توان از آن به صورت همزمان با مکمل کراتین استفاده کرد. پروتئین وی همانند مکمل کراتین، از جمله بهترین و مفید ترین انواع مکمل های بدنسازی می باشد. استفاده همزمان از این دو می تواند بر رشد عضله ها بسیار تاثیرگذار باشد. البته در بعضی موارد افرادی که در زمینه ی رشته ی بدنسازی فعالیت می کنند، از قرص کراتین نیز استفاده می کنند. این قرص ها ترکیباتی شبیه به پودر کراتین یا همان مکمل های کراتین دارند و کارکرد یکسانی انجام می دهند. البته ممکن است از نظر سرعت جذب پروتئین، قدری با یکدیگر تفاوت داشته باشند.

مصرف کراتین همراه با کافئین

بسیاری از دانشمندان عقیده دارند که مصرف کافئین می تواند بر میزان سوخت و ساز بدن تاثیر مستقیم داشته باشد. افزایش میزان سوخت و ساز بدن در کنار مصرف کراتین، می تواند باعث تقویت عضله سازی در بدن فرد شده و استایل مناسب تری را برای ورزشکاران ایجاد کند. لذا می توان گفت که استفاده از کراتین بدنسازی به همراه کافئین، قدرت جذب کراتین را بالا می برد.

سخن پایانی
در این مقاله دانستیم کراتین را با کدام مکمل ها می توان ترکیب کرد. مصرف کراتین با مکمل های حاوی کربوهیدرات تجمع کراتین را افزایش می دهد. به همین ترتیب کراتین با مکمل های پروتئین دار به عضله سازی بیشتر کمک می کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.