تفاوت بین پروتئین وی و گینر چیست؟

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
حال که متوجه شدیم عمده ترکیبات گینر را پروتئین تشکیل می دهد ممکن است سوالی مطرح شود که تفاوت گینر و پروتئین وی چیست؟
یک وعده گینر از ۳۵۰ تا بیش از ۱۲۰۰ کیلو کالری را تامین می کند. درحالی که مقدار کالری مکمل پروتئین وی بسیار کمتر و در حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ کیلو کالری است.
بنابراین، اگرچه Gainer به عنوان یک منبع پروتئین عمل می کند، اما به دلیل کالری بیشتر باید توسط افرادی مصرف شود که پس از خوردن یک رژیم غذایی متعادل، به راحتی و به اندازه یک فرد عادی وزن اضافه نمی کنند. مقدار کالری اضافی که فرد از Gainer دریافت می کند به افزایش حجم شخص کمک می کند. مکمل مس گینر برای افراد لاغری که در کنار توده عضلانی به دنبال افزایش وزن هستند معجزه می کند. (برای مشاهده قیمت پروتئین وی به سایت داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید.)

مصرف مکمل‌ بدنسازی جهت مقاصد مختلف در رشته‌های ورزشی گوناگون رایج است. این مکمل‌ها برای عضله سازی، افزایش وزن و حجم و کاهش سطح چربی‌های بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند. حال ممکن است این سوال پیش آید که پروتئین وی چیست؟ پروتئین وی و گینرها جزء رایج‌ترین مکمل‌هایی هستند که اکثر ورزشکاران از آنها استفاده می‌کنند. اینکه تفاوت گینر و پروتئین وی چیست نیز یکی از سؤالات شایعی است که بسیار به گوش می‌خورد. اگر برای شما هم این سؤال پیش آمده در ادامه مقاله با ما در داروخانه آنلاین داروبوم همراه باشید.

پروتئین وی چیست؟

ابتدا به این موضوع می پردازیم که پروتئین وی چیست. پروتئین وی یکی از محصولات فرعی تولید پنیر است که حاوی انواع مختلفی از پروتئین‌ها مانند لاکتوآلبومین، بتا لاکتوگلوبولین و برخی ترکیبات دیگر است.

پروتئین وی با تحت تأثیر قراردادن شیر با آنزیم‌هایی که آن را به کازئین تبدیل می‌کنند، تولید می‌شود. این نوع از پروتئین وی، وی کنسانتره است که حاوی لاکتوز و چربی است.

از این مرحله به بعد با پردازش بیشتر پروتئین وی، وی ایزوله و هیدرولیزات به ‌دست می‌آید. پروتئین وی حاوی BCAA، لاکتوز و مقداری چربی است که براساس نوع آن مقدار آنها متفاوت است. به عنوان مثال وی کنسانتره حاوی لاکتوز است و وی ایزوله بیشتر حاوی BCAA است.

پروتئین وی زود هضم و زود جذب است و منافع فراوانی برای بدن دارد از جمله اینکه عضله سازی را در بدن افزایش می‌دهد، ریکاوری را تسریع می‌کند و درد عضلانی ناشی از ورزش‌های سنگین را کاهش می‌دهد.

خرید پروتئین وی

مکمل گینر چیست؟

اکنون که با مکمل پروتئین وی و خواص آن آشنا شدید زمان آن رسیده که بدانید مکمل گینر چیست؟ گینر مکملی است که حاوی پروتئین وی، کازئین، کربوهیدرات و چربی است. برخی از شرکت‌ها به ترکیب گینر ویتامین‌ها، مینرال ها و کراتین نیز اضافه می‌کنند. تفاوت کلیدی مکمل گینر با پروتئین وی دریافت کالری بالاتر با این مکمل است که بیشتر برای افزایش وزن ورزشکاران مورد مصرف قرار می‌گیرد.

برای تهیه گینر ابتدا شیر به پروتئین وی تبدیل می‌شود سپس دکستروز، مالتودکستروز یا پودر ذرت به آن اضافه می‌شود. این ۳ ماده منابع کربوهیدرات و کالری اضافی هستند که مکمل گینر ارائه می‌دهد. علاوه بر موارد فوق به مکمل‌های گینر منابع چربی نیز اضافه می‌شود که معمولاً روغن بذر کتان مورد استفاده می‌گیرد. گینرها ممکن است حاوی BCAA باشند یا نباشند ولی محتوای مقادیر بالایی کربوهیدرات و چربی هستند.

بیشتر بخوانید:
برای آشنایی با سایر مکمل‌های گینر جهت افزایش وزن صفحه “قیمت گینر” در داروخانه اینترنتی داروبوم را بررسی نمایید.

فواید مصرف پروتئین وی و گینر

ابتدا به معرفی مکمل وی می‌پردازیم این پروتئین محصول جانبی تولید پنیر است و اغلب به آن پروتئین آب‌پنیر نیز می‌گویند. پروتئین وی درواقع بخشی از شیر است که حاوی مقادیر مناسبی از آمینواسیدها برای پروتئین‌سازی است. به همین دلیل اکثر ورزشکاران برای عضله سازی از این پروتئین وی استفاده می‌کنند.

پروتئین وی و گینر

این پودر پروتئین محتوای لاکتوز کمی دارد و برای افراد مبتلابه بیماری عدم تحمل لاکتوز نیز قابل‌ استفاده می‌باشد. از فواید پروتئین وی می‌توان به افزایش حجم و قدرت عضلات اشاره کرد. پروتئین وی همچنین برای تناسب اندام و کاهش وزن، درمان فشارخون، افزایش عملکرد سیستم ایمنی و بهبود مشکلات قلبی مورداستفاده قرارگرفته و اثرات ضد سرطانی نیز دارد.

گینر به مکمل‌هایی با کالری بالا گفته می‌شود که برای افزایش وزن مورد استفاده قرار می‌گیرند. گینرها دودسته هستند: گینر افزایش حجم و گینر افزایش وزن. ترکیب گینرها به‌طورکلی شامل انواع پروتئین، چربی، کربوهیدرات، مواد معدنی و آمینواسیدهاست.

خرید گینر

ازنظر تفاوت فرمولاسیون گینر و پروتئین وی می‌توان گفت که گینرها حاوی پروتئین کمتری هستند اما در عوض چربی و کربوهیدرات بیشتری دارند. همان‌طور که می‌دانید کربوهیدرات‌ها سرشار از کالری هستند و برای اضافه‌وزن مصرف مقادیر بیشتری از این دسته مواد غذایی توصیه می‌شود.

گینرها با افزایش کالری دریافتی در طول روز به‌راحتی باعث افزایش وزن سریع ورزشکاران و افراد عادی می‌شوند و فواید بسیاری به همراه دارند. به‌عنوان‌ مثال وجود مقادیر مناسبی کربوهیدرات و پروتئین در فرمولاسیون مکمل گینر باعث تسریع سنتز پروتئین شده و برای افزایش حجم بسیار مناسب می‌باشد.

تحقیقات نشان داده است که مصرف کربوهیدرات و پروتئین در کنار همدیگر خطر آسیب‌دیدگی در افراد ورزشکار را کاهش می‌دهد. گینرها ذخایر گلیکوژن عضلات را مجدداً پرکرده و به رشد بافت عضلات و سرعت ریکاوری پس از تمرینات سخت کمک می‌کنند.

اگر به دنبال بهترین مکمل گینر ایرانی هستید بر روی “پودر گینر پرو کمپلکس دوبیس کلیک کنید.

مصرف همزمان گینر و پروتئین وی

تفاوت های عملی بین پروتئین وی و گینر

پروتئین وی در مقایسه با گینر از نظر کالری بسیار پایین‌تر است. پروتئین وی در هر سروینگ ۱۰۰ تا ۱۳۰ کالری دارد ولی گینر در هر سروینگ ۳۵۰ تا ۱۲۰۰ کالری دارد. گینرها علاوه بر ورزشکاران برای افرادی مفیدند که به شدت لاغرند و به سختی وزن می‌گیرند. دریافت کالری بالا به این افراد کمک می‌کند که راحت‌تر به وزن مورد نظر خودشان برسند.

۱- تفاوت در جذب پروتئین

پروتئین وی یک پروتئین زود جذب است ولی گینر حاوی دو نوع پروتئین زود جذب و دیر جذب است. پروتئین وی باعث می‌شود عضلات شما سریع‌تر رشد کنند ولی به دلیل محتوای بیشتر، گینرها مکمل‌های ورزشی ارزشمندتری هستند. به عنوان مثال وقتی شما اولین مراحل بدنسازی را پشت سر می‌گذارید برای افزایش وزن و حجم نیازمند دریافت کالری بالاتری هستید که در این شرایط گینر مفیدتر از پروتئین وی خواهد بود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر برای مصرف همزمان گینر و پروتئین وی بر روی “مصرف همزمان مکمل های بدنسازی” کلیک کنید.

مکمل وی برای ریکاوری خوب است اما گینر برای ریکاوری و افزایش وزن و حجم مفید است. اگر پروتئین وی مصرف کنید برای دستیابی به توده عضلانی بیشتر نیازمند دریافت کالریهای اضافی هستید. بنابراین باید مواد غذایی بیشتری مصرف کنید که ممکن است برای شما سخت باشد. در این مواقع اگر شما دوست ندارید حجم غذاهای دریافتی خودتان را افزایش دهید به جای پروتئین وی، می‌توانید از گینر استفاده کنید. افزایش توده عضلات با مصرف گینر به دلیل دارا بودن کالری بالاتر بسیار ساده‌تر خواهد بود.

تفاوت گینر و پروتئین وی
تفاوت مکمل وی و گینر

۲- تفاوت در عضله سازی

پروتئین وی معمولاً حاوی BCAA است درحالیکه گینر حاوی کراتین، BCAA، ویتامین‌ها و مینرالهاست. بنابراین، برای اینکه بدانید مهترین تفاوت گینر و پروتئین وی چیست در مقایسه پروتئین وی و گینر می‌توان به جرات گفت که گینر تأثیر بیشتری بر رشد عضلات خواهد داشت.

کراتین موجود در گینر باعث افزایش توده عضلات شده و به روشهای مختلف رشد عضلات را تحریک می‌کند. کراتین باعث می‌شود انرژی بیشتری در سلولهای عضلانی ذخیره شود و توانایی بدن شما برای انجام تمرینات سخت‌تر را افزایش می‌دهد. کراتین موجود در گینر باعث تحریک ترشح هورمون رشد می‌شود که بدن را در حالت آنابولیک قرار داده و عضله سازی را افزایش می‌دهد.

۳- تفاوت پروتئین وی و گینر در تولید چربی

اگر بدون برنامه و بدون تحرک بدنی اقدام به مصرف گینر کنید حتماً به دلیل دریافت کالری‌های اضافی دچار اضافه وزن خواهید شد. بنابراین افرادی لاغری که قصد اضافه وزن دارند می‌توانند از کالری‌های اضافی گینر استفاده کنند و ذخایر چربی را در بدن خودشان افزایش دهند.

حال تفاوت پروتئین وی چیست، در مقابل گینر، پروتئین وی حتی اگر به مقدار زیاد مصرف شود نمی‌تواند باعث افزایش ذخایر چربی شود زیرا دو سروینگ آن در نهایت ۲۰۰ تا ۲۵۰ کالری فراهم خواهد کرد. در حالی که دو سروینگ از گینر به ‌طور متوسط ۱۲۰۰ کالری خواهد داشت که حدود ۶ برابر بیشتر از پروتئین وی است. بنابراین مکمل افزایش وزن خوبی به مار می رود.

۴- تفاوت مخاطب هدف

گینرها جمعیت بسیار مشخصی را هدف قرار می‌دهند که عبارتند از افراد بسیار لاغر، افراد بدن ساز و وزنه بردار در فاز عضله سازی یا افراد مبتلا به بیماری‌های متابولیک مانند مبتلایان به بیماری کرون. مصرف مکمل گینر برای این افراد فوق العاده مفید است.

مخاطبین هدف پروتئین وی بسیار وسیع‌تر هستند و شامل ورزشکاران، وزنه بردارها، افرادی که رژیم غذایی آنها حاوی مقدار کافی پروتئین نیست، افراد پرمشغله، وزنه برداران در هر دو فاز عضله سازی و کات و حتی افراد عادی است. پروتئین وی بسیار تطبیق پذیر است بنابراین شما می‌توانید آن را با هر نوع رژیم یا سبک زندگی ترکیب کنید. اما گینر را باید با دقت بیشتری مصرف کنید.

مصرف پروتئین وی یا گینر؟ کدام یک برای شما بهتر است؟

انتخاب میان پروتئین وی و یا گینر تا حد زیادی، به هدف نهایی شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید بدن خود را بسازید و تمرینات عضله سازی انجام دهید و احساس می‌کنید که در این حین ممکن است مقدار زیادی وزن از دست بدهید، بنابراین مصرف گینر می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد زیرا منجر به افزایش انسولین و در نهایت ذخیره شدن چربی‌های در بدن شما خواهد شد. برعکس، اگر مکمل‌های پروتئین وی را انتخاب کنید، بدن شما فقط با نیاز خود یعنی پروتئین خالص تأمین می‌شود. اگر مشتاق افزایش قدرت و عضله سازی بدون حجم زیاد هستید، پروتئین وی و یا آب پنیر گزینه بهتری است.

برای آشنایی با سایر محصولات داروخانه آنلاین داروبوم جهت بهبود سلامت عمومی بدن و تقویت قوای جسمی با کلیک بر روی “خرید اینترنتی دارو” وارد صفحه اصلی شوید.

ورزشکاران اغلب از نظر وزن بسیار محتاط هستند و تناسب اندام خود را به دقت زیر نظر دارند، بنابراین مصرف مکمل گینر می‌تواند با اضافه وزن و چاقی باعث تداخل در عملکرد آنها در زمین شود و بدنسازان را از اهدافشان دور کند لذا آنها ترجیح می‌دهند خود را با استفاده از پروتئین وی تأمین کنند زیرا گفته می‌شود باعث افزایش استقامت و مقاومت در ورزشکاران می‌شود.

از موارد ذکر شده، مشخص است که پروتئین وی گزینه مناسب‌تری خواهد بود به خصوص در افرادی که به دنبال عضله سازی و بهبود عملکرد ورزشی در حین تمرینات هستند لذا در این صورت نیازی به مصرف مکمل گینر ندارند مگر آن که آن شخص ورزشکار بسیار لاغر بوده و نیاز به مکمل های افزایش دهنده حجم داشته باشد.

گینر چیست
مکمل گینر

آیا مصرف پروتئین وی و گینر همزمان کار درستی است؟

حالا که از فواید مصرف پروتئین وی و گینر آگاهی یافتید می‌توانید به‌راحتی به معایب و مزایای مصرف این دو مکمل به‌طور هم‌زمان پی ببرید. البته مصرف دو یا چند مکمل در کنار هم مسئله تازه‌ای نیست و در برخی شرایط به ورزشکاران کمک می‌کند که خیلی زودتر به اهداف خود دست یابند.

مصرف همزمان پروتئین وی و گینر در صورتی مفید است که برای ورزشکار برنامه افزایش وزن و حجم به‌طور هم‌زمان نوشته‌شده باشد. در این شرایط فرد ورزشکار می‌تواند در کنار عضله سازی افزایش وزن نیز داشته باشد و خیلی زودتر به هیکل موردنظر خودش دست یابد. ازآنجایی‌که دو نوع گینر وجود دارد هریک از آن‌ها را می‌توان در کنار پروتئین وی برای دستیابی به هدف موردنظر استفاده کرد.

پیشنهاد داروبوم برای مصرف مکمل پروتئین وی جهت عضله سازی و افزایش حجم مصرف “پودر ایزو وی دوبیس ۱۵۰۰ گرمی” می‌باشد.

مصرف پروتئین وی و گینر می‌تواند به این صورت باشد که ابتدا برای وزن گیری در کنار پروتئین وی از گینر افزایش وزن استفاده کنید و پس از رسیدن به وزن دلخواه از گینر افزایش حجم در کنار پروتئین وی استفاده کنید تا به وزن و حجم ایده آل خودتان برسید. زیرا همان‌طور که گفته شد ترکیب پروتئین و کربوهیدرات باعث می‌شود افزایش حجم در بدن‌سازان با سرعت بیشتری رخ دهد و این دو درشت مغذی با تسریع ریکاوری تأثیر مثبتی بر بهبود عملکرد بدنی ورزشکاران و بدن‌سازان خواهند داشت.

عوارض مصرف پروتئین وی و گینر

در ابتدا باید بدانید که در هر شرایطی باید از مصرف بیش‌ازحد هر نوع مکملی خودداری کنید تا از عوارض آن‌ها در امان بمانید؛ زیرا مصرف بیش‌ازحد مکمل‌های ورزشی باعث مشکلات کبدی و کلیوی خواهد شد. حتماً در صورت تمایل به مصرف پروتئین وی و گینر آن‌ها را بر اساس نیاز بدن و توصیه مربی مورد مصرف قرار دهید.

تنها عارضه جانبی که با مصرف این دو مکمل در کنار هم تجربه خواهید کرد مشکلات گوارشی سبکی است که می‌تواند به دلیل وجود لاکتوز در پروتئین وی و وجود کراتین در گینرها رخ دهد که خیلی جای نگرانی ندارد و با تغییر نوع گینر می‌توان آن‌ها حل کرد.

مقاله پیشنهادی:
پیشنهاد داروبوم برای آشنایی با عوارض پروتیئن وی مطالعه “عوارض پروتئین وی چیست” می‌باشد.

سخن پایانی:
پروتئین وی یک پروتئین بسیار مفید برای ورزشکاران و افراد مختلف است. این پروتئین نسبت به گینر برتری دارد و با سرعت کمتری باعث افزایش وزن می‌شوند. مکمل وی حاوی پروتئین خالص است و برای افزایش عضله سازی و قدرت عضلانی یک مکمل فوق‌العاده مفید است. شما می‌توانید با توجه به نیاز بدنتان یکی از محصولات وی را از سایت داروبوم خریداری کنید. اما به یاد داشته باشید که مصرف چند مکمل در کنار هم به‌هیچ‌عنوان خصوصاً برای افراد مبتدی توصیه نمی‌شود و این کار باید تحت نظر پزشک یا مربی صورت بگیرد؛ و توصیه کلی ما این است که برای رسیدن به وزن و حجم دلخواه صبور باشید و با مصرف مکمل‌های مختلف عوارض جانبی منفی را به بدن خودتان تحمیل نکنید.

منبع: haveafitday.com

مطالب مرتبط
59 نظرات
  1. ایلیا

    سلام خسته نباشید م شونزدع سالمه و رشته ی ورزشی اصلیمم بوکسه وزنمم۵۳ قدم ۱٫۷۲
    قبلن ی ماه بدنسازی کار کردم و ولش کردم الا دوباره میخام در کنار بوکس بدنسازیمم شروع کنم چون وزنم پایینه و لاغرم. ب نظر شما چ چیزی باید مصرف کنم هم برای قدرت
    هم برای استقامت هم برای حجم گرفتن؟؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      جهت افزایش بافت عضلات و حجم ممنل گینر با نظارت بر میزان کالری دریافتی در وعده ها و برای بالا رفت سطح انرژی در تمرین ها امینو انرژی توصیه میشود
      با تشکر

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.