بهترین قرص کلاژن سازی پوست چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
آیا می خواهید جوان تر به نظر برسید؟ یکی از بهترین راه‌ها برای جوانسازی پوست مصرف قرص‌های کلاژن ساز است. در این مقاله پنج مورد از بهترین قرص های کلاژن ساز پوست موجود در داروخانه را مورد بحث قرار خواهیم داد. همچنین در مورد فواید مصرف قرص کلاژن و اینکه چگونه می تواند به بهبود سلامت پوست شما کمک کند صحبت خواهیم کرد. بنابراین اگر به دنبال بهترین قرص کلاژن سازی پوست برای مبارزه با علائم پیری هستید، مصرف قرص های کلاژن سازی را حتما در روتین خود بگنجانید.

قرص کلاژن ساز چیست؟

قرص های کلاژن مکمل هایی هستند که حاوی کلاژن هستند. کلاژن پروتئینی است که در پوست، استخوان ها و بافت های همبند یافت می شود. کلاژن مسئول خاصیت ارتجاعی و استحکام این بافت ها است. با افزایش سن، بدن ما کلاژن کمتری تولید می کند که می تواند منجر به چین و چروک و افتادگی پوست شود.

کلاژن پروتئینی است که پوست، مو و ناخن ها را جوان نگه می دارد. همچنین تمام بافت همبند بدن شما از جمله استخوان ها، ماهیچه ها، تاندون ها، غضروف مفاصل، رگ های خونی و اندام ها از جمله کل سیستم گوارشی را به هم متصل می کند.

هنگامی که ما جوان هستیم، بدنمان کلاژن کافی تولید می کند تا بافت ها را انعطاف پذیر نگه دارد. وقتی به میانسالی می رسیم این رویه تغییر می کند.

با رسیدن به ۸۰ سالگی، ظرفیت بدن برای ساخت کلاژن خود حدود ۲۵ درصد کاهش یافته است و کمتر از نصف آن چیزی است که در ۲۰ سالگی شما بود. سطح کلاژن تا سن ۸۰ سالگی تقریباً یک‌چهارم می شود.

ما می توانیم قرص های کلاژن را در اکثر داروخانه ها، سایت های آنلاین و فروشگاه های بزرگ آرایشی و بهداشتی خریداری کنیم. با این حال، مطمئن شوید که محصولی با کیفیت تهیه می کنید. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که موثر نیستند. در صورت داشتن هر گونه سوال یا نگرانی حتما با پزشک خود صحبت کنید.

چه کسانی باید قرص کلاژن مصرف کنند؟

هر کسی می تواند از مصرف قرص های کلاژن سود ببرد، اما این قرص ها به ویژه برای کسانی که می خواهند سلامت پوست خود را بهبود بخشند مفیدتر است. قرص کلاژن برای پوست می تواند به معکوس کردن علائم پیری مانند چین و چروک و افتادگی پوست کمک کند.

آنها همچنین می توانند به بهبود خاصیت ارتجاعی و استحکام پوست کمک کنند. این به این معنی است که آنها از مکمل های ضروری سالمندان هستند.

فواید مصرف قرص های کلاژن

مصرف قرص های کلاژن فواید زیادی دارد، از جمله:

  • بهبود ظاهر چین و چروک و خطوط ریز
  • محو شدن لکه های پیری
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  • بهبود سلامت مفاصل
  • کاهش التهاب

اکنون که برخی از مزایای مصرف قرص‌های کلاژن آشنا شدیم، وقت آن است که به معرفی ۵ تا از بهترین قرص های کلاژن ساز بپردازیم. به شما قول می دهیم فواید اعجاب انگیز قرص کلاژن ساز شما را مجاب خواهد کرد یکی از آنها را انتخاب کنید.

عوارض قرص کلاژن

تا کنون موردی مبنی بر عوارض قرص کلاژن یا کپسول کلاژن گزارش نشده است. اما بهتر است بانوان باردار و یا شیرده برای استفاده از انواع مکمل‌ها با پزشک مشورت نمایند.

همچنین افرادی که دچار اضافه وزن هستند و یا تمایلی به افزایش وزن ندارند در کنار استفاده از قرص یا پودر کلاژن بهتر است از رژیم غذایی مناسب نیز استفاده کنند تا علاوه بر بهره مندی از خواص و مزایای کلاژن برای مو و پوست، تناسب اندام خود را نیز حفظ کنند.

به طور کلی، قرص های کلاژن ایمن و قابل تحمل هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است عوارض جانبی خاصی را تجربه کنند، مانند:

مشکلات گوارشی

بعضی از افراد ممکن است هنگام مصرف قرص های کلاژن دچار حالت تهوع، نفخ یا اسهال شوند. اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، توصیه می کنیم با پزشک خود مشورت کنید. آنها ممکن است مکمل متفاوتی را توصیه کنند که برای شما قابل تحمل تر باشد.

واکنش های آلرژیک

عده ای ممکن است به مواد تشکیل دهنده قرص های کلاژن ساز حساسیت داشته باشند. اگر به ماهی حساسیت دارید، توصیه می کنیم یک قرص کلاژن با منبع حیوانی انتخاب کنید.

چگونه بهترین قرص کلاژن ساز پوست را انتخاب کنیم؟

ما معیارهای مختلفی برای معرفی  بهترین قرص های کلاژن سازی در نظر گرفته ایم. در زیر همه این معیارهای را که در طول فرآیند انتخاب بکار گرفته ایم، خواهید دید:

۱- نوع کلاژن

همانطور که قبلا گفته شد، کلاژن پروتئینی است که از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. کلاژن انواع مختلفی دارد که نوع I فراوان ترین کلاژن در بدن است. ما به دنبال قرص هایی بودیم که دارای هر سه نوع کلاژن باشند تا اطمینان حاصل کنیم که شما بیشترین فواید را از مکمل خود می برید.

۲- منبع گیاهی یا حیوانی

کلاژن موجود در قرص ها می تواند از  منابع حیوانی مانند گوشت گاو یا منابع دریایی باشد. تصور می‌شود که کلاژن دریایی بیشتر در دسترس است، به این معنی که بدن آن را راحت‌تر می تواند جذب کند. با این حال، کلاژن با منبع حیوانی نیز به همان اندازه موثر است و در اغلب موارد برای کسانی که به ماهی حساسیت دارند انتخاب بهتری می باشد.

۳- مواد مغذی اضافی

برخی از قرص های کلاژن حاوی مواد دیگری نیز هستند که می توانند سلامت پوست را بهبود بخشند. به عنوان مثال، بسیاری از قرص های کلاژن حاوی ویتامین C هستند که برای تولید کلاژن ضروری است. ویتامین C بهترین ویتامین برای کلاژن سازی پوست است. برخی دیگر ممکن است حاوی اسید هیالورونیک باشند که به هیدراته نگه داشتن پوست کمک می کند.

۴- طعم دهنده

قرص های کلاژن طعم مشخصی دارند که ممکن است برخی افراد از آن لذت نبرند. با این حال، بسیاری از قرص‌ها در طعم‌های مختلف مانند مرکبات یا توت‌فرنگی عرضه می‌شوند تا خوش طعم‌تر شوند.

۵- قیمت

ما درک می کنیم که قیمت عامل مهمی در انتخاب مکمل است. به همین دلیل است که ما به دنبال قرص‌های کلاژن هستیم که بدون کاهش کیفیت مقرون به صرفه باشند.

بهترین قرص کلاژن ساز ایرانی

قرص های کلاژن توسط برندهای مختلف ایرانی و خارجی در داروخانه ها یافت می شود. برخی افراد به دلیل دسترسی راحت و قیمت مقرون به صرفه به خرید قرص کلاژن ساز ایرانی تمایل بیشتری دارند. در ادامه برای این دسته افراد تعدادی از بهترین قرص های کلاژن ساز ایرانی را معرفی می کنیم.

۱- قرص کلاژن گلد آدریان

قرص کلاژن گلد آدریان یکی از بهترین قرص های کلاژن ساز ایرانی است که با ترکیبات ویژه ای که دارد برای جوانسازی پوست سودمند است. کلاژن گلد آدریان حاوی کلاژن هیرولیز شده است و از شیرین کننده های مصنوعی یا روغن های هیدروژنه در ترکیبات خود استفاده نمی کند. این کپسول ها بدون طعم و به راحتی قابل هضم هستند. ۶۰ عدد قرص در هر قوطی از این محصول موجود است که می بایست روزانه سه عدد بعد از شام میل شود.

خواص قرص کلاژن گلد آدریان

  • ساخته شده با کلاژن هیدرولیز شده برای جذب آسان
  • کلاژن سازی و پیشگیری از پیری زودرس مو
  • بهبود سلامت پوست و تقویت پوست
  • ضدچروک و جوانساز
  • درمان تیرگی پوست
  • رفع لک صورت
قرص کلاژن گلد

۲- قرص آنادرم سلامت پرمون امین

قرص آنادرم مشابه یکی از پرفروش ترین قرص های کلاژن ساز دنیا یعنی قرص ایمدین است، قرص کلاژن ساز آنادرم حاوی ۲٫۱ گرم کلاژن است که از عصاره ماهی استخراج شده است. خریداران قرص آنادرم می گویند پس از استفاده از این مکمل روزانه، تفاوت واقعی را در پوست خود مشاهده کرده اند، برخی اضافه می کنند که این مکمل رشد موی آنها را افزایش داده است. ۶۰ عدد قرص در یک بسته یافت می شود که باید دو عدد قرص روزانه و به طور ایده آل با همراه با غذا مصرف شود.

خواص قرص کلاژن آنادرم

  • پیشگیری از ایجاد چین و چروک پوست و کاهش آن
  • شفافیت و درخشندگی بیشتر پوست
  • آنتی اکسیدانی قوی
  • حفظ سلامت پوست
  • کاهش روند پیری
قیمت قرص آنادرم داروخانه

۳- کپسول پروسکین مکس اونیو

کپسول کلاژن ساز پروسکین تولید شرکت داروسازی مکس اونیو در ایران است. با مصرف این کپسول ناخن ها به سرعت رشد می کنند و مقاوم تر از قبل خواهند بود. همچنین موها و حتی مژه ها سریع تر رشد می کنند. این محصول حاوی ۶۰ عدد کپسول است که باید روزانه ۳ مرتیه و هر بار ۲ کپسول با آب فراوان میل شود.

خواص کپسول پروسکین مکس اونیو

  • افزایش استحکام مفاصل و پوست
  • استحکام بخش ناخن 
  • کمک به جوانسازی
  • کاهش ریزش مو
قیمت قرص کلاژن پروکسین

مقاله پیشنهادی:
ما مقاله جامعی را درباره قرص ها و پودرهای کلاژن ساز ایرانی تهیه کرده ایم. برای مشاهده بهترین قرص های کلاژن ساز ایرانی کلیک کنید.

۴- کپسول کلاژن پلاس آپوویتال

این کپسول از بهترین قرص کلاژن ساز پوست خارجی و تولید کشور آلمان می باشد. کپسول کلاژن پلاس آپوویتال حاوی ۲۵۰ میلی گرم کلاژن هیدرولیز شده است که از بروز چین و چروک در سنین بالا پیشگیری به عمل می آورد. علاوه بر کلاژن، ۳۰ میلی گرم ویتامین ث از دیگر ترکیبات این مکمل جوانساز است. هر بسته از این محصول حاوی ۳۰ عدد قرص است که روزانه ۱ عدد قرص همراه غذا با مقدار کافی آب میل می شود.

خواص کپسول کلاژن پلاس آپوویتال

  • کمک به کلاژن سازی جهت داشتن پوستی شاداب
  • تقویت کننده سیستم ایمنی بدن
  • افزایش استحکام ناخن
  • کاهش ریزش مو
  • رفع لک های پوستی
قیمت قرص کلاژن پلاس آپوویتال

۵- قرص کلاژن پلاس یوروویتال

یوروویتال یکی دیگر برندهایی است که اقدام به تولید قرص کلاژن کرده است. مکمل کلاژن یوروویتال به عنوان بهترین قرص کلاژن خارجی از مفاصلی که در اثر ورزش، آسیب ها و ساییدگی منظم تحت فشار قرار گرفته اند، پشتیبانی می کند. همچنین از پوست را شفاف و ناخن ها را مستحکم می کند.

کلاژن موجود در این مکمل از نوع هیدرولیز شده است. این محصول حاوی ویتامین C و همچنین فاقد گلوتن و لبنیات است. ۳۰ عدد قرص در هر بسته بندی آن وجود دارد که برای نتیجه گیری بهتر باید روزانه ۱ قرص به همراه آب میل شود.

خواص قرص کلاژن پلاس یوروویتال

  • تحریک کلاژن سازی 
  • بهبود سلامت پوست 
  • تقویت سیستم ایمنی 
  • ضد چروک پوستی
  • تقویت ناخن ها
قرص کلاژن یوروویتال

قیمت پودر کلاژن در داروخانه

پودرهای کلاژن در انواع مارک های ایرانی و خارجی به وفور در داروخانه ها یافت می شود. اما قیمت پودر کلاژن در داروخانه چقدر است؟ باید بگوییم که قیمت پودر کلاژن ساز بسته به شرکت سازنده و سایر ترکیبات آن متفاوت است. برای مثال پودرهای کلاژن ساز ایرانی قیمت مناسب تری نسبت به برندهای خارجی دارند. این امر به دلیل سیاست های دولت است. دارو و مکمل هایی که خارجی هستند و نوع داخلی آنها نیز موجود است، اولویت دولت حمایت از داروهای تولید داخل است، همچنین قیمت مکمل های خارجی متناسب با ارز تغییر می کند و روی قیمت مکمل تاثیر می گذارد. در نتیجه قیمت پودرهای کلاژن ساز ایرانی نسبت به مشابه خارجی آن کمتر است. شما می توانید انواع قرص و پودر کلاژن را از داروخانه آنلاین داروبوم به آدرس https://darooboom.com به قیمتی کمتر از داروخانه های دیگر خریداری کنید.

سوالات متداول قرص کلاژن ساز پوست

۱- آیا قرص های کلاژن باعث نفخ می شوند؟

قرص های کلاژن می توانند باعث نفخ در برخی افراد شوند. این به این دلیل است که بدن باید با منبع پروتئین جدید سازگار شود. برای جلوگیری از نفخ، با دوز کمتر شروع کنید و با عادت کردن بدن به تدریج افزایش دهید.

در صورت بروز عوارض جانبی شدید، مانند مشکل در تنفس یا بلع، مصرف کلاژن را قطع کرده و فوراً به پزشک مراجعه کنید.

۲- آیا قرص های کلاژن باعث بروز جوش و آکنه می شوند؟

هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد قرص های کلاژن باعث ایجاد آکنه می شوند. با این حال، برخی از افراد ممکن است هنگامی که برای اولین بار مصرف کلاژن را شروع می کنند، افزایش جوش های آکنه را تجربه کنند، زیرا بدن با مکمل جدید سازگار می شود.

اگر افزایش آکنه را تجربه کردید، دوز آن را کاهش دهید یا نوع دیگری از مکمل کلاژن مصرف کنید. گزینه های بسیار متنوعی وجود دارد، بنابراین مطمئناً گزینه ای را پیدا خواهید کرد که برای شما مناسب باشد.

سخن پایانی
مکمل های کلاژن ساز، کلاژن طبیعی بدن را که با افزایش سن کم می شود تامین می کنند. کلاژن برای زیبایی پوست و مفاصل مهم است. به همین خاطر مصرف قرص کلاژن سازی از سنین کم توصیه می شود.

منبع: بهترین قرص کلاژن ساز

مطالب مرتبط
1 نظر
  1. ندا

    سلام قرص کلاژن برای مو هم فایده دارد؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.