بهترین مکمل زینک پلاس کدام است؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
زینک پلاس یکی از انواع مکمل های غذایی است که بر پایه زینک و سایر ویتامین های مورد نیاز بدن تهیه می شود. امروزه انواع قرص زینک پلاس با ترکیبات مختلف وجود دارد که می توان برای تقویت ایمنی بدن و زیبایی پوست و مو و ناخن استفاده کرد.

بدن ما سیستمی برای ذخیره مواد معدنی ازجمله روی را ندارد؛ بنابراین می‌بایست نیاز روزانه خود را از طریق رژیم غذایی و یا مصرف مکمل‌های حاوی زینک برطرف کنیم. مکمل های حاوی زینک معمولا به زینک پلاس zinc plus شهرت دارند. قبل از اینکه بهترین مکمل زینک پلاس را معرفی کنیم، ابتدا باید ببینیم که مکمل های زینک پلاس چه مواد مغذی تشکیل شده اند؟

ترکیبات زینک پلاس چیست؟

زینک پلاس علاوه بر زینک، حاوی یک یا چند ویتامین و ماده معدنی دیگر نیز است. حضور این ترکیبات، علاوه بر اینکه جذب روی را افزایش می‌دهد، اثربخشی آن را نیز بیشتر می‌کند. در ادامه بررسی خواهیم کرد که مکمل زینک پلاس شامل چه ویتامین هایی است.

زینک یا روی

روی یا همان زینک شاخص ترین ماده موجود در فرمولاسیون زینک پلاس است. این ماده معدنی کمیاب است و در ساختار آنزیم‌ها و فرآیندهای متابولیکی و همچنین مکانیسم‌های ترمیم سلولی به بدن کمک می‌کند. روی در تقویت سیستم ایمنی بدن دخالت دارد و نقش ضد ویروس، ضد باکتری و ضد سرطان ایفا می کند. به علاوه برای رشد عمومی بافت‌های بدن و جلوگیری از تأخیر رشد یک عنصر ضروری است.

ویتامین C

ویتامین سی ازجمله ویتامین های موجود در زینک پلاس است، این ویتامین به ‌صورت محلول در آب بوده و بدن قادر به ذخیره و تولید آن نیست؛ بنابراین ناگزیر میبایست از منابع خارجی استفاده کرد. ویتامین C خاصیت آنتی اکسیدان دارد و در افزایش جذب روی و آهن نیز مؤثر است. عمده تری تأثیرات کمبود ویتامین C در بدن کم خونی، کند شدن فرآیند ترمیم زخم‌ها، خشکی پوست و مو، دردناک شدن و تورم مفاصل و کاهش سوخت ‌و ساز بدن می‌باشد.

ویتامین های گروه B

ویتامین‌های گروه B (شامل B6، B2، B7، B12 و فولیک اسید) مواد مغذی دیگری هستند که در ترکیب مکمل زینک پلاس وجود دارند. این ویتامین ها دسته‌ای از ویتامین‌های محلول در آب هستند که در سلامت پوست، مو و ناخن و تقویت سیستم ایمنی نقش دارند. همچنین متابولیسم چربی، پروتئین و کربوهیدرات و تبدیل آن‌ها به انرژی، به وجود ویتامین‌های گروه B وابسته است. کمبود ویتامین‌های گروه B بدن را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند که بارزترین آن‌ها کم خونی، ضعف و خستگی عمومی بدن، کاهش اشتها، خشکی پوست و پوسته ‌پوسته شدن آن می‌باشد.

قرص زینک پلاس برای پیست

بهترین مکمل زینک پلاس برای سلامت پوست، مو و ناخن

اثربخشی زینک برای تقویت رشد موها به اثبات رسیده است. همچنین از ریزش موها جلوگیری می کند.

کپسول زینک پلاس یوروویتال

کپسول زینک پلاس یوروویتال محصول کشور آلمان و حاوی روی و ریز مغذی های دیگر است. کپسول زینک پلاس در سه دوز ۵، ۱۰ و ۱۵ میلی گرم تهیه شده است. علاوه بر زینک دارای ویتامین C، ویتامین‌های گروه B و دیگر مواد مغذی مورد نیاز بدن می‌باشد. مکمل زینک پلاس یکی از موثرترین مکمل هایی است که از ریزش موها جلوگیری کرده و منجر به افزایش ضخامت تار موها می‌گردد. به علاوه اینکه این عنصر از تشکیل لکه‌های سفید رنگ روی ناخن جلوگیری کرده و موجب سلامت و استحکام ناخن‌ها می‌شود.

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

قرص یونی زینک ابیان

قرص یونی زینک لیبرتی توسط شرکت ابیان دارو در ایران تحت لیسانس شرکت لیبرتی سوئیس تولید و در بسته ‌بندی ۶۰ عددی عرضه می‌شود. قرص Uni Zinc با دارا بودن ۱۵ میلی گرم زینک، بیوتین، اسید فولیک و ویتامین سی موجب حفظ سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

قرص یونی زینک ابیان

بهترین مکمل زینک پلاس برای تقویت سیستم ایمنی بدن

زینک به همراه ویتامین ث سطح ایمنی را تقویت کرده و انرژی لازم برای فعالیت های روزانه را افزایش می دهد.

کپسول ویتامین c + زینک یوروویتال

کپسول ویتامین+ C زینک پلاس یوروویتال محصول کشور آلمان که در دو حجم متفاوت ۱۰ میلی‌گرم و هم ۵ میلی‌گرمی در بازار موجود است. از ویژگی‌های کپسول ویتامین C +زینک می توان به تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری و کاهش طول مدت و شدت سرما خوردگی و افزایش رشد جسمی و ذهنی در سنین رشد، حفظ سلامت پوست، جلوگیری و درمان ریزش مو اشاره کرد.

کپسول ویتامین c + زینک (10 میلی گرم) یوروویتال

بهترین مکمل زینک پلاس برای چاقی

زینک به همراه ویتامین های خانواده ب موجب افزایش سوخت و ساز بدن می شود. با افزایش متابولیسم بدن اشتها نیز بیشتر خواهد شد. خوردن قرص زینک پلاس برای چاقی صورت نیز مانند سایر قسمت های بدن مؤثر است. به مرور با افزیش وزن، صورت نیز پُرتر شده و حجم می گیرد.

کپسول زینک پلاس دانا فارما

مکمل زینک پلاس ۱۰ دانا ساخت کشور ایران است و حاوی ۱۰ درصد زینک می‌باشد، زینک پلاس دانا حاوی مواد مغذی مانند ویتامین های گروه ب (ب۶ و ب۱۲) و آنتی اکسیدان هایی است که موجب افزایش اشتها و چاقی می شود. این فراورده دارویی به صورت سافت ژل تهیه شده و به راحتی قابل بلعیدن است.

کپسول زینک پلاس 5 میلی گرم ب کمپلکس دانا فارما

زینک پلاس ویتس دی سان فارما

این قرص حاوی ویتامین های گروه ب و ویتامین ث می باشد که با خاصیت آنتی اکسیدانی در سلامت جسمانی، بهبود عملکرد ارگان های مختلف تقویت کننده موها، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن و همچنین بهبود دهنده وضعیت موها، ضد ریزش تقویت و احیای آنها می باشد. شما می توانید از مکمل زینک پلاس ویتس دی سان فارما برای تأمین ویتامین های ب همچون بیوتین استفاده کنید و از مزایای زینک و ویتامین ث برای جوانسازی نیز بهره ببرید.

بهترین مکمل زینک پلاس برای کودکان

معجزه زینک پلاس برای کودکان نیز ثابت شده است. رشد کودکان از دوران جنینی و تا بزرگسالی بسیار مهم است. کودکانی که از زینک به اندازه کافی استفاده می کنند رشد جسمی و حتی هوشی بیشتری دارند. بلع قرص برای کودکان دشوار است؛ بنابراین معمولا شربت زینک پلاس به جای قرص توصیه می شود.

شربت زینک پلاس یوروویتال

این مکمل غذایی تولید برند نام آشنای یوروویتال آلمان است. احتمالا با قرص زینک پلاس آشنا هستید؛ این مکمل برای راحتی مصرف به شکل شربت تولید شده است. کودکان، افراد مسن و افرادی که با بلعیدن قرص مشکل دارند مخاطبان اصلی این فرم از مکمل زینک پلاس هستند. شربت زینک پلاس یورویتال حاوی زینک و ویتامین C است. دوز زینک ۵ میلی گرم بوده و نیاز روزانه کودکان تا ۸ سال را به ماده معدنی روی تامین می کند. شربت زینک پلاس برای تقویت سیستم ایمنی کودکان، افزایش قد، افزایش اشتها و رشد موهای آنها مصرف می شود.

شربت زینک پلاس یوروویتال

شربت زینک با ب کمپلکس ساپلکس

شربت زینک و ب کمپلکس ساپلکس از دیگر انواع مکمل های زینک پلاس به فرم شربت است. ترکیبات آن شامل زینک، ب کمپلکس، ویتامین C بوده و در حجم ۳۰۰ میلی لیتر با طعم مطبوع پرتقال عرضه می شود. مصرف شربت زینک ساپلکس موجب افزایش اشتها، رشد جسمانی و ذهنی کودک و کاهش سرماخوردگی و بهبود سریع تر زخم ها می شود.

شربت زینک با ب کمپلکس ساپلکس

بهترین مکمل زینک پلاس برای باروری

روی بر یک سری از جنبه‌های باروری مؤثر است، ازجمله در تولید و ترشح هورمون‌های جنسی، افزایش میل و توان جنسی در آقایان و بهبود باروری در بانوان تأثیر می‌گذارد. بعلاوه چون روی در تکامل اسپرم آقایان دخالت دارد در نتیجه می‌تواند بهبود دهنده مشکلات ناباروری مردان باشد.

قرص اولترا زینک ویتابیوتیکس

ویتامین های موجود در قرص اولترا زینک ویتابیوتیکس برای بهبود عملکرد جسمانی و قوای جنسی آقایان، سلامت جنین، تقویت مو و… مفید است. کمبود میزان زینک در بدن می‌تواند روی عملکرد ترشحی بیضه‌ها تأثیر بگذارد و درنهایت موجب بزرگ شدن غده پروستات شود. همچنین رشد و تکامل جنین و نوزادان نیز به میزان روی وابسته است و کمبود آن در جنین حتی می‌تواند باعث رشد ناکافی جنین و زایمان زودرس شود.

خرید قرص اولترا زینک ویتابیوتیکس 60 عددی

برای آشنایی با سایر محصولات در داروخانه آنلاین داروبوم و انواع ویتامین و مکمل‌های سلامت جسمانی بر روی “داروخانه اینترنتی با ارسال رایگان” کلیک کنید.

قرص زینک ویتال سان لایف

کپسول زینک ویتال Zinc Vital شرکت سان لایف Sun Life آلمان حاوی روی و ویتامین B2، B1 و B6 است. این محصول برای تقویت باروری خانم ها و آقایان توصیه می‌شود. کپسول زینک ویتال برای تقویت سیستم ایمنی بدن نیز مفید بوده و در سلامت پوست، مو و ناخن نقش مثبتی دارد.

حال می توان نتیجه گرفت که zinc plus برای چی خوبه و مکمل های حاوی زینک چه اثراتی برروی بدن خواهد داشت. زینک اعمال حیاتی و مهمی را برای بدن انجام می‌دهد که یکی از مهم‌ترین اعمال آن کمک به حفظ سلامت پوست، مو و ناخن است. قرص زینک ویتال سان لایف و سایر مکمل های مشابه همچون مکمل زینک پلاس یکی از مهم‌ترین مواد معدنی در سلامت مو می‌باشد، به این طریق که مسئول تولید سلول‌های فولیکول مو، رشد بافت مو، حفظ غدد ترشح ‌کننده چربی در پوسته سر و محافظت از سلامت مو است.

علاوه بر آن ثابت ‌شده که نقش عمده‌ای در سنتز پروتئین‌ها و شکل‌گیری کلاژن دارد و نیز می‌تواند در پیشگیری از شوره سر مؤثر باشد. زینک با تنظیم فعالیت غدد ترشح ‌کننده چربی موجود در لایه‌های پوست در پیشگیری از آکنه مؤثر بوده است. نقش Zinc بر روی ناخن، افزایش استحکام بافت ناخن و بهبود رشد آن می‌باشد.

نتیجه ‌گیری
تمامی کپسول‌ها و قرص‌های زینک دار ذکرشده برای بدن بسیار مفید و حیاتی می‌باشند. شما می‌توانید با تجزیه‌وتحلیل ترکیبات و ویژگی‌های هریک از آن‌ها، هر محصولی را که بیشتر برطرف‌ کننده نیازتان است را انتخاب کنید. از میان محصولات حاوی زینک اشاره ‌شده در این مقاله می‌توان گفت که قرص یونی زینک لیبرتی سوئیس و مکمل زینک پلاس یوروویتال حاوی ویتامین‌های گروه B هستند. علاوه بر آن، zinc plus در کنار موادی که دارند حاوی ویتامین c می‌باشند بنابراین دارای خواص آنتی‌اکسیدان هستند و در جذب آهن و روی به بدن کمک می‌کنند.

منبع: darooboom.com/102-زینک-پلاس

مطالب مرتبط
124 نظرات
  1. علی

    ببخشید‌برای‌رشد‌سریع‌تر‌مو‌کدوم‌رو‌استفاده‌کنم

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      زینک پلاس یوروویتال از بهترین مکمل های زینک پلاس است که در انواع دوزهای ۵، ۱۵ و ۱۰ میلی و همچنین همراه ب کمپلکس و پابا می توانید تهیه کنید.
      با تشکر.

  2. AHMAD

    سلام . بنده پسر هستم و ۱۶ سالمه . من قرص میخوام که صورتم رو چاق و شفاف کنه . قیمتش مهم نیس مهم برام اثر گذاری هستش . شما چه قرصی پیشنهاد میکنید ؟

    1. کارشناس داروبوم

      سلام کاربر گرامی
      برای چاقی صورت و بدن بهترین مکملی که توصیه می شود قرص مخمر آبجو است.
      با تشکر.

  3. میلاد

    سلام و عرض ادب
    من چه قرصی برای رشد مجدد مو و ریزش مو استفاده کنم؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      در حال حاضر برای افزایش رشد مو و جلوگیری از ریزش مو، می توانید از قرص سیستین ب۶ رازک استفاده کنید.

  4. رضا

    سلام خسته نباشید ، برای ریزش مو زینک پلاس رو با هیرویت مصرف کنیم بهتره یا با هیربرست ؟ و اینکه چجوری هردوشو مصرف کنیم ؟ روزی چند بار و چه موقع

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      برای رفع ریزش مو، بهتر است ابتدا آزمایش بدید تا مشا ریزش مشخص شود. اگر ریزش شما برای کمبود ویتامین باشه؛ هیربرست و هیرویت مکمل های خوبی هستند، و اگر برای کمبود زینک در بدن شما، ریزش مو دارید؛ بهتر است زینک پلاس مصرف کنید.
      بعتر است محصولات باهم مصرف نشوند تا در صورت نتیجه گیری؛ منبع بهتر برای شما مشخص شود.

  5. zahra

    سلام وقت بخیر من اچ پی وی دارم باید زینک و پاورفیت مدت طولانی بخورم زینک پلاس دانا خوبه یا یوروویتال؟

    1. کارشناس داروبوم

      دوست عزیز سلام
      یوروویتال برند آلمانی می باشد و دانا برند ایرانی. هر دو مکمل های خوبی هستند. برای انتخاب بین زینک دانا و یوروویتال بهتر است ایرانی یا خارجی بودن و رنج قیمتی آن را اولویت خود قرار دهید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.