کاهش وزن با مکمل های چربی سوز

مکمل‌ های چربی سوز

آنچه در این مقاله می خوانید:
راه‌حل‌های مختلفی برای کاهش وزن وجود داره، مثل انواع و اقسام رژیم‌های غذایی، ورزش کردن، جراحی یا مصرف مکمل‌های چربی سوز. بحث لاغری بحث داغ و مفصلیه برای همین تو این مقاله فقط می خوایم درباره مکمل‌های لاغری صحبت کنیم و فعلاً کاری به بقیه روش‌ها نداریم. در حال حاضر انواع و اقسام قرص چربی سوز و لاغری در بازار وجود دارن که سؤالات زیادی درباره اونا مطرح میشه؛ اینکه اصلاً مؤثر هستن یا نه؟ اگه موثرن، کدوم موثرتره؟! اونی که موثرتره ضرر داره یا بی ضرره و کلی سؤال دیگه. نگران نباشید تو این مقاله به همه سوالاتتون جواب میدیم، پس بریم که شروع کنیم!

مکمل‌های چربی سوز واقعاً مؤثرند؟

اگه سری به داروخانه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی بزنید با کلی مکمل برای لاغری و چربی سوزی مواجه میشید. فقط شاید حدود یک‌چهارم از این مکمل‌ها واقعاً تأثیرگذار باشن و اکثر اونها تنها از طریق از دست دادن آب بدن باعث کاهش وزنتون میشن. این اتفاق وقتی میرید رو ترازو خوشحالتون میکنه ولی در واقعیت داره اصلی‌ترین ماده سازنده بدنتون رو خارج میکنه! بیش از ۷۵% از ساختار سلول‌هاتون رو آب تشکیل میده و گاهی اوقات بی‌آبی میتونه عوارض جبران‌ناپذیری به‌جا بذاره. اگر هم، شانس بیارید و مشکلی براتون پیش نیاد، تنها با نوشیدن آب، تقریباً تمام وزنی که کم کرده بودید رو دوباره اضافه می‌کنید. پس چه فایده؟! هیچی، فقط جیب تولیدکننده رو پر کردید.

اما بریم سراغ مکمل‌های چربی سوز خوب مثل قرص اسلیم مکس؛ اولاً که ماده مؤثره این مکمل‌ها، معمولاً طبیعی و بی خطره، ثانیاً از راه‌های منطقی به کاهش وزن و لاغری شما کمک میکنه نه از راه‌های میانبر و کاذب. واسه همین میشه بهشون اعتماد کرد. بااین‌وجود اینم بگیم که اون مکمل‌ها هم قرار نیست معجزه کنن و برای کاهش وزن چشمگیر، شما همچنان باید به یک رژیم غذایی معقول و ورزش روزانه پایبند باشید. ولی قطعاً این مکمل‌های لاغری به شما کمک می کنن که راحت‌تر وزن کم کنید و یا جلوی استاپ وزن رو میگیرن.

به‌طورکلی این گروه از مکمل‌های لاغری و چربی سوز از سه طریق زیر به شما کمک می‌کنند:

  • کاهش اشتها: بنابراین باعث میشه کمتر غذا بخورید و نهایتاً لاغر بشید.
  • کاهش جذب برخی از مواد مغذی نظیر چربی‌ها: این هم باعث میشه کالری کمتری دریافت کنید.
  • افزایش متابولیسم بدن و سرعت سوزاندن چربی: کاملاً مشخصه که با این مکمل‌ها چربی بدنتون کم میشه و سایز کم می‌کنید.

حالا بریم ببینیم هر گروه از این مکمل‌ها چجوری عمل می کنن و استفاده از کدومشون به نفع شماست.

مکمل‌های کاهش دهنده اشتها چجوری اینکارو میکنن؟

مکمل‌های کاهش اشتها معمولاً حاوی درصد بالایی فیبر هستند که با جذب آب، حجم زیادی رو تو معده اشغال میکنه. همین موضوع باعث میشه که فرد احساس کنه معدش کاملاً پره و میلی به خوردن غذای زیاد نداشته باشه. یکی از محبوب ترین مکمل‌های لاغری این گروه، مکمل‌های حاوی گلوکومانان (Glucomannan) هست. برخی از مطالعات نشون داده که استفاده از گلوکومانان باعث میشه که افراد وزن کم کنن. به‌طورکلی فیبر برای سلامت دستگاه گوارش خوبه ولی برخی از افراد که مشکلات گوارشی دارن ممکنه دچار گاز معده، اسهال و دردهای معده بشن.

بیشتر بخوانید: برای آشنایی بیشتر با انواع رژیم های غذایی لاغری و محصولات کاهش وزن مطالعه مقاله”راهکارهای کاهش وزن اصولی” پیشنهاد می شود.

مکمل‌های کاهش دهنده جذب چربی چجوری اینکارو میکنن؟

از معروف ترین مکمل‌های لاغری این دسته میشه به اورلیستات (Orlistat) اشاره کرد که یکی از محبوب ترین قرص های کاهش وزن هست. شما میتونید این قرص لاغری رو بدون نسخه پزشک از داروخانه و یا فروشگاه‌های اینترنتی معتبر تهیه کنید. اساس عملکرد این قرص به این شکله که مانع جذب چربی توسط روده میشه.

بر اساس نتایج حدود ۱۱ مطالعه که روی این دسته از مکمل‌ها انجام شده، افرادی که از این قرص در کنار برنامه کاهش وزن خودشون استفاده کرده بودند، حدود ۳ درصد بیشتر از دیگر افراد وزن کم کرده بودند. منتها یک سری عوارض مختصر هم ممکنه براتون ایجاد کنه؛ برخی از افرادی که اورلیستات مصرف می‌کنند ممکنه دچار یه سری عوارض جانبی مثل اسهال، درد معده و مشکلاتی در اجابت مزاج بشن. مدفوعشون هم معمولاً چرب هست که به گفته بعضیا، چربی ایجاد شده در ناحیه مقعد حس بدی رو ایجاد میکنه!

یه قرص لاغری هم هست به نام گارسینیا کامبوجا (Garcinia cambogia) که حاوی آب یک میوه کوچک است که در نواحی خاصی یافت می شود. این میوه حاوی هیدروکسی سیتریک اسید است که به نظر میرسه از فعالیت آنزیم تولیدکننده چربی در بدن، به نام اسید سیتریک لیائاز جلوگیری میکنه.

مکمل‌های ترموژنیک یا چربی سوز چجوری اینکارو میکنن؟

یک گروه دیگه از مکمل‌هایی که سوخت و ساز چربی رو بالا میبره، مکمل‌های لاغری حاوی پیروات (pyruvate) هستند. پیروات در بدن ما به هنگام تجزیه قندها تولید میشه. به نظر میرسه که وقتی از این ماده به عنوان یک مکمل چربی سوز استفاده کنید، متابولیسم چربی‌ها در بدن افزایش پیدا میکنه. این مکمل عوارض جانبی محدودی مثل گاز و نفخ معده داره.

خیلی از مکمل‌های چربی سوز حاوی عصاره چای سبز هستند؛ علتش اینه که چای سبز توانایی بدن رو برای سوختن چربی و به خصوص چربی‌های ناحیه شکم، افزایش میده. شما میتونین با نوشیدن چای سبز هم از مزایای چربی سوزی اون بهره مند بشید، اما خب در عصاره چای سبز مقدار ماده مؤثره اون بیشتر هست. با وجودی که چای سبز و عصاره اون به خوبی توسط بدن تحمل میشه ولی گاهی ممکنه ایجاد درد معده، یبوست و حالت تهوع کنه، ولی خب خیلی نادره.

یکی دیگه از مکمل‌هایی که به نظر میرسه چربی سوزی رو افزایش میده مکمل سی ال ای CLA است که یک نوع اسید چرب کونژوگه محسوب میشه و خواص آنتی اکسیدانی بالایی داره. CLA علاوه بر افزایش متابولیسم چربی‌ها، به نظر میرسه که اشتها رو هم کاهش میده. مطالعات متعددی روی این مکمل انجام شدن اما اکثرا روی نمونه های حیوانی بوده برای همین باید منتظر نتایج مطالعات انسانی بمونیم. ولی در کل، نتایج مثبت این مکمل در کاهش چربی‌های مضر بدن و همچنین کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، بارها اثبات شده.

مکمل های لاغری

مکمل چربی سوزی بخرم یا نخرم؟!

استفاده از هر یک از سه گروه مکمل چربی سوز و لاغری که در بالا بهتون گفتیم، عوارض خاصی به همراه نداره و از طرفی بهتون در کاهش وزن و لاغری کمک میکنه. اگه واقعاً تصمیم گرفتید که از شر اضافه وزنتون خلاص بشید و علاوه بر زیبا شدن، سلامت خودتون رو هم بهبود بدید، از چهار گام زیر برای تغییر سبک زندگیتون استفاده کنید:

  • پیروی از عادات غذایی صحیح (نمیگیم رژیم چون منظور ما محدودیت نیست بلکه صحیح غذا خوردنه)
  • داشتن فعالیت منظم روزانه
  • استفاده از مکمل‌های چربی سوزی
  • دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی

محصول پیشنهادی: برای سفارش اینترنتی و یا آشنایی بیشتر با “مکمل های لاغری و چربی سوزی” عرضه شده در داروخانه داروبوم بر روی نام آن کلیک کنید. 

حالا وقتشه که به شما چند اقدام اساسی برای لاغری و کاهش وزن رو بگیم:

  • همیشه سعی کنید یک صبحانه با پروتئین بالا بخورید. خوردن یک صبحانه با پروتئین بالا باعث کاهش اشتها و کاهش مصرف کالری در طول روز میشه.
  • از مصرف نوشیدنی های شیرین و آب میوه ها اجتناب کنید. اینها خوراکی هایی هستند که بدون اینکه بفهمید کلی چاقتون میکنن. همین تغییر به ظاهر کوچیک در عادات تغذیه روزانتون میتونه باعث کاهش وزن بشه.
  • نیم ساعت قبل از هر وعده غذایی یک تا دو لیوان آب بنوشید. مطالعات نشون داده که نوشیدن آب قبل از وعده های غذایی میتونه تا ۴۴% باعث کاهش وزن بشه.
  • قهوه یا چای غلیظ بنوشید. کافئین موجود در قهوه یا چای می تواند سوخت و ساز بدنتان را تا ۱۱% افزایش دهد.
  • خواب کافی داشته باشید. بسته به نیاز بدنتان روزانه ۷ تا ۹ ساعت خواب نیاز دارید. خواب کافی از اضافه وزن جلوگیری می کند و متابولیسم بدنتان را افزایش می دهد.
  • هر روز خودتان را وزن کنید. مطالعات نشان داده است که افرادی که هر روز، در ساعت مشخصی خود را وزن می‌کنند، کمتر چاق می شوند و کاهش وزن بیشتری را تجربه می‌کنند.
  • به آرامی غذا بخورید. سعی کنید روز به روز سرعت غذا خوردن را کمتر کنید. با کند کردن روند غذا خوردن، هورمون های سیری در بدنتون ترشح میشه و احساس سیری می‌کنید و دست از غذا میکشید.

قویترین قرص چربی سوز خانگی

چای سبز می‌تواند بهترین مکمل چربی سوز خانگی محسوب شود. چای سبز دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بوده و باعث کاهش التهابات بدن می‌شود. عصاره چای سبز باعث افزایش متابولیسم بدن شده و در کاهش وزن کمک می‌کند.

از اینرو می توان گفت قویترین قرص چربی سوز خانگی استفاده از قرص چای سبز است که می‌تواند اثرات بی‌نظیری در تناسب اندام داشته باشد. چای سبز در تقویت استخوان‌ها، سلامت دهان و دندان، جلوگیری از آلزایمر و بهبود عملکرد قلب نیز موثر است.

کرفس نیز به عنوان یکی از مکمل های چربی سوز خانگی به شمار می‌آید. کرفس سرشار از فیبر است. فیبر در کم کردن اشتها و چربی سوزی تاثیر بی‌نظیری دارد. این ماده می‌تواند بخش اعظمی از معده را اشغال کرده و احساس گرسنگی را از بین ببرد. استفاده از کرفس به عنوان نوشیدنی در شست و شوی سیستم گوارش نیز تاثیر گذار است.

طریقه مصرف قرص چربی سوز

برای مصرف قرص چربی سوز دو زمان توصیه شده وجود دارد: قبل از صبحانه و قبل از تمرین. پیشنهاد می‌شود حداقل ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از صبحانه چربی سوز خود را مصرف کنید. متابولیسم بدن شما به دلیل کند شدن در خواب در طول صبح بسیار پایین است. مصرف چربی سوز نیم ساعت قبل از صبحانه متابولیسم را افزایش می‌دهد. این مسئله نه تنها به روند چربی سوزی کمک می‌کند بلکه به کنترل اشتهای شما در طول روز کمک خواهد کرد.

علاوه بر این مصرف چربی سوز درست قبل از تمرینات بدنی به شما انرژی بیشتری می‌دهد که ممکن است برای انجام یک تمرین طاقت فرسا به آن نیاز داشته باشید. این مسئله منجر به سوزاندن کالری بیشتر در طول تمرین و در طول روز می‌شود.

عوارض قرص چربی سوز

مکمل‌های چربی سوز اگر معتبر باشند عوارض جانبی خاصی را به دنبال نخواهند داشت. فقط ممکن است در برخی افراد باعث بروز اسهال، نفخ و یا مشکلات گوارشی شود. شما برای تهیه قرص چربی سوز اصل می‌بایست به داروخانه‌های معتبر مثل داروخانه آنلاین داروبوم مراجعه کنید و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید. قرص هزال یک قرص چربی سوز کاملا گیاهی بوده که استفاده از آن عوارضی را در پی نخواهد داشت.

بهترین قرص چربی سوز

در ادامه دو نمونه از بهترین قرص های چربی سوز را که به راحتی در داروخانه ها یافت می شوند را معرفی می کنیم:

۱- قرص گرین لس

قرص گرین لس یک مکمل چربی سوز گیاهی است که با جلوگیری از جذب چربی‌ها و تسریع دفع آن‌ها باعث کاهش وزن می‌شود. این قرص برای کاهش چربی و کلسترول خون نیز مفید است لذا افرادی که دچار اضافه وزن هستند و چربی خون بالایی دارند می توانند از این مکمل مصرف کنند درواقع این قرص بر روی متابولیسم بدن تاثیر گذاشته و با پایین آوردن کلسترول خون می‌تواند در سلامت قلب و عروق موثر باشد و علاوه بر سوزاندن کالری و چربی منجر به بهبود سلامت قلب شود.

قیمت کپسول گرین لس

۲- کپسول کورکومکس هلث اید

مصرف مکمل های کاملا گیاهی نیز می‌تواند در از بین بردن چربی های اضافه بدن نقش مهمی داشته باشند. کپسول کورکومکس با داشتن ترکیباتی اعم از زرد چوبه، فلفل سیاه و زنجبیل در کنار رژیم غذایی مناسب می‌تواند فرایند کاهش وزن را تسریع ببخشد. این مکمل تولید انگلستان است و در بسته های ۳۰ عددی ارائه می شود. نحوه مصرف این مکمل روزی دو کپسول همراه غذا است.

قیمت کپسول کورکومکس برای لاغری

سخن پایانی:
داشتن عادات غذایی صحیح بزرگترین سهم رو در کاهش یا افزایش وزنتون داره، پس اون رو خیلی جدی بگیرید. بزرگترین مشکل اغلب کسایی که رژیم لاغری دارن اینه که بعد از یه مدت، وزنشون روی یه عددی وایمیسته و کم نمیشه. داشتن فعالیت بدنی، مصرف مکمل‌های چربی سوز و دریافت مقدار کافی ویتامین ها و مواد معدنی، به شما کمک می کنه که به خوبی از این مرحله عبور کنید.

منبع: forbes.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.