افزایش رشد مو

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
به دنبال بهترین روش برای افزایش رشد مو هستید؟ میخواهید بدانید موهای شما در یک هفته چه مقدار باید رشد کنند؟ موثرترین قرص رشد مو کدام است؟ مو یکی از ارکان‌های بسیار مهم برای زیبایی افراد است. امروزه به دلایل گوناگونی اکثر مردم دچار ریزش مو شده‌اند یا رشد موهایشان خیلی کند شده است. در ادامه به بررسی سوال‌های شما در مورد افزایش رشد مو و معرفی بهترین مولتی ویتامین و مینرال برای سلامت مو خواهیم پرداخت.

عوامل افزایش رشد مو

موهای سر ما به صورت چرخه ای رشد می‌کنند و بیشتر مواقع حدود ۸۰٪ از آن‌ها به طور فعال در حال رشد هستند. باقی آن‌ها یا در حالت استراحت هستند یا برای ریزش آماده می‌شوند. برای افزایش رشد مو باید با مصرف ترکیبات مغذی و محصولات ویژه پوست مو و ناخن کمک کنید آن‌ها بیشتر در حالت رشد قرار بگیرند. فرآورده هایی که برای تقویت رشد موها در دسترس هستند، می‌توانند به افزایش رشد مو کمک کنند. 

عوامل مختلفی در سرعت رشد مو نقش دارند که برخی از آن‌ها را فرد نمی‌تواند تغییر دهد. با این حال، برخی از اقدامات شخصی می‌تواند برای کاهش ریزش مو و بهبود ظاهر موهای شما مفید باشد.

آکادمی پوست آمریکا (AAD) خاطرنشان می‌کند که موها به سرعت رشد می‌کنند و فرد در شرایط عادی می‌تواند انتظار داشته باشد که موهای او حدود ۶ اینچ در سال رشد کند. انجمن Trichological  که در انگلستان مستقر است، می‌گویند که متوسط سرعت رشد موها ۰٫۵-۱٫۷ سانتی متر در ماه است. میزان رشد موها می‌تواند به میزان استفاده از مواد تقویت کننده مو همچنین زینک، سن، هورمون‌ها جنسیت و… بستگی دارد.

قرص افزایش رشد مو

روش های کنترل ریزش مو

اگرچه این موارد تقریباً غیر قابل کنترل هستند اما رژیم غذایی بر سلامت موها بسیار تأثیرگذار است. حفظ رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می‌تواند به بهبود رشد و شکل ظاهری موها کمک کند. توجه به این نکته مهم است که محصولات تقویت مو و مکمل های ویتامین نیز می‌توانند تغییرات قابل توجهی در میزان رشد موها ایجاد کنند.

۱- قرص افزایش رشد مو

قرص افزایش رشد مو به مکمل هایی اشاره دارد که با ویتامین ها و مینرال های تأثیرگذار به رشد بیشتر موهای شما کمک می‌کنند. با مصرف این محصولات مواد مغذی بیشتری در اختیار فولیکول موهای شما قرار می‌گیرد و رشد آن‌ها تسریع می‌شود. 

قرص های هیرویت، پیلفود، قرص یونی زینک و بسیاری دیگر از این قبیل محصولات را می‌توانید برای افزایش رشد مو با خرید حضوری یا خرید آنلاین از داروخانه ها و سایت های معتبر تهیه کرده و مورد استفاده قرار دهید.

این مکمل ها به صورت تخصصی مطابق نیاز موها برای رشد بیشتر آنها فرمول بندی شده‌اند. بنابراین کمبودهای رژیم غذایی را پوشش داده و به صورت مستقیم موهای شما را برای رشد بیشتر و حفظ سلامت تغذیه می‌کنند.

۲- محلول افزایش رشد مو

محلول افزایش رشد مو، لوسیون ها و محصولاتی هستند که به صورت خارجی برای افزایش رشد موها استعمال می‌شوند. این ترکیبات معمولاً برای افرادی تجویز می‌شوند که دچار ریزش مو شده‌اند.

در فرمولاسیون این محصولات محرک هایی مانند کافئین وجود دارد که ریشه موها را فعال نگه می‌دارند. موها در فاز فعال به سرعت رشد می‌کنند و کمتر به حالت استراحت می‌روند. بنابراین با مصرف مداوم محلول افزایش رشد مو می‌توانید به رشد موهای خودتان کمک کنید. همچنین استفاده از قرص فولیکوژن در کنار این محصولات می‌تواند باعث بهبود رشد مو شود.

افزایش سرعت رشد مو

افزایش سرعت رشد مو

یکی از راه های ساده برای افزایش سرعت رشد مو توجه به تغذیه است. در واقع هیچ چیزی بدون غذا رشد نمی‌کند و موهای شما نیز برای رشد و سلامتی به مواد مغذی نیاز دارند. فقط  به خاطر داشته باشید که رشد موها زمان می‌برد و ما فقط می‌توانیم به بهبود آن کمک کنیم تا روند طبیعی توسط هیچ عنصر خارجی مهار نشود.

مطالعات نشان داده‌اند، در شرایط معمول موها در یک ماه به طور متوسط نیم اینچ رشد می‌کنند که به معنای شش اینچ در سال است. مراقبت مداوم و پایبند بودن به استفاده از محصولات مراقبت از مو می‌تواند نتایج را سریع تر نشان دهد.

استرس، فشار خون و افسردگی نیز می‌تواند برای رشد افزایش رشد موهای شما مضر باشد. شما می‌توانید با مصرف یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین و ویتامین های گروه B مانند B5، B6، ویتامین C و همچنین مینرال هایی مانند آهن و روی به افزایش رشد موهای خودتان کمک کنید. استفاده از مکمل هایی همچون قرص پرفکتیل در تامین ویتامین های ضروری مورد نیاز برای سلامت مو و همچنین پوست بسیار اثر گذار بوده و می‌تواند با تقویت موها از ریزش آن جلوگیری نماید.

رشد سریع مو مردانه

از آنجایی که ریزش مو بیشتر در آقایان رخ می‌دهد روش ها و محصولات زیادی برای پیشگیری و درمان ریزش مو در آقایان ارائه شده است. به عنوان مثال شما می‌توانید ریزش موی ملایم خودتان را با ماساژ پوست سر و مصرف مواد مغذی در رژیم غذایی روزانه تسریع کنید. علاوه بر این ترک عاداتی همچون استعمال سیگار و استفاده زیاد از سشوار نیز به افزایش رشد موهای شما کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: قرص هیرویت چیست؟

رشد مو در یک هفته چقدر است؟

افزایش رشد مو به فاکتورهای مختلفی از جمله سن و جنسیت، رژیم غذایی و وضعیت سلامتی شما بستگی دارد. به‌ طورکلی در شرایط ایده آل رشد موها در روز نیم میلی‌ متر است بنابراین رشد مو در یک هفته حدود ۰٫۳ سانتی‌ متر خواهد بود. 

طبق گفته انجمن  Trichological موها وضعیت عمومی بدن را منعکس می‌کنند. به عنوان مثال، موهای شکننده یا موهایی که رشد آن‌ها متوقف شده است ممکن است نشانه کمبودهای تغذیه ای باشد استفاده از قرص سیستین b6 ایرانی می‌تواند در تامین ویتامین ها و مواد مغذی مورد نیاز مو اثر گذار باشد. همچنین، کاهش سریع وزن یا کاهش مصرف پروتئین می‌تواند موها را به وضعیتی به نام تلوژن افلوویوم (TE) ببرد. TE  یکی از رایج ترین دلایل ریزش موی گسترده است که با بهبود وضعیت تغذیه برگشت پذیر است.

همچنین استفاده از انواع شامپو تقویت کننده مو و ضد ریزش که مناسب موهای شما است می تواند راه حل خوبی برای تغذیه مفید ریشه و ساقه موها و حفظ زیبایی و طراوت آنها باشد.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

در حال حاضر محصولات زیادی برای کمک به رشد موها و حتی جلوگیری از ریزش مو در بازار موجود است. اگر رشد موهای شما ضعیف است و یا به تازگی دچار ریزش مو شده‌اید، می‌توانید با تجویز پزشک از این محصولات برای بازیابی و افزایش رشد مو استفاده کنید.

به عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو می‌توان به قرص هیرویت، قرص پرفکتیل و هیربرست اشاره کرد. این مکمل ها ریزمغذی هایی که برای رشد موها مفید هستند را به راحتی در اختیار فولیکول موی شما قرار می‌دهند. شما می‌توانید برای افزایش رشد مو این مکمل ها را با خرید اینترنتی از داروخانه آنلاین داروبوم تهیه نمایید.

بهترین مولتی ویتامین برای رشد مو

بهترین قرص آهن برای ریزش مو

یکی از دلایل اصلی ریزش مو کمبود آهن است. اکثر افرادی که دچار کم خونی و فقر آهن هستند ریزش موی شدیدی دارند. استفاده از قرص آهن و کم خونی برای تامین آهن مورد نیاز بدن بسیار کار آمد است.

قرص گلوبیفر پلاس، اکتی آیرون، آیزن پلاس و… از محصولات هستند که می‌توان به عنوان بهترین قرص آهن برای ریزش مو استفاده شوند. این مکمل‌ها با داشتن ترکیبات بسیار ویژه در درمان کم خونی و ریزش موی ناشی از آن نقش بسزایی دارند.

بانوان به دلیل قرار گیری در دوران قاعدگی، حاملگی و یائسگی بیشتر از آقایان در معرض کمبود آهن هستند. از آنجایی که جذب آهن مورد نیاز از مواد غذایی کمی سخت است بنابراین توصیه می‌شود برای حفظ سلامتی خود از مکمل‌های حاوی آهن استفاده نمایند. استفاده از مکمل‌های حاوی آهن در افزایش رشد مو نیز تاثیر گذار است. قرص اکتی درم یکی از مکمل های پوست و مو می باشد که در بهبود ریزش مو و افزایش لطافت آن تاثیر بسزایی دارد.

بهترین قرص ضد ریزش مو برای زنان

قرص نورکرین زنانه یکی از مکمل هایی است که به طور اختصاصی برای رفع مشکل ریزش مو در خانم ها تولید و به بازار عرضه شده است. این مکمل حاوی ویتامین ها و عصاره هایی است که تأثیرات فوق العاده ای بر رشد موی خانم ها دارند. با مصرف قرص نورکرین زنانه ریزش موی شما به راحتی برطرف خواهد شد.

عصاره های به کار رفته در این مکمل با تعدیل هورمون ها می‌توانند از ریزش مو جلوگیری کنند. گاهی اوقات علت ریزش موی خانم ها به هم خوردن تعادل هورمونی بدن و افزایش آندروژن ها است. استفاده از مکمل بانوان و تأمین ویتامین ها و املاح مورد نیاز بدن بسته به شرایط سنی که دارند می تواند باعث حفظ تعادل هورمونی در این شرایط شده و به این ترتیب می توان به راحتی از ریزش مو جلوگیری کرد. 

قرص افزایش ضخامت مو

موها معمولاً قبل از ریزش نازک می‌شوند بنابراین با افزایش ضخامت تارهای مو می‌توان از ریزش آن‌ها جلوگیری کرد. عوامل مختلفی بر ضخامت موها تأثیرگذار هستند که تغذیه و سن مهمترین آن‌ها هستند. 

شما می‌توانید با مصرف مکمل هایی مانند قرص زینک پلاس یوروویتال و بسیاری از مکمل های دیگر ضخامت موهای خودتان را افزایش دهید. افزایش ضخامت، موها را قوی تر می‌کند و موهای قوی کمتر دچار ریزش می‌شوند. با مصرف مواد مغذی و همچنین قرص افزایش ضخامت مو می‌توانید از نازک شدن موها حتی با افزایش سن جلوگیری کرده و سال های بیشتری از زیبایی و طراوت موهای خودتان لذت ببرد.

سخن پایانی:
سبک زندگی سالم نقش بسیار مهمی در سلامت مو دارد. کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی باعث جلوگیری از رشد موی افراد می‌شود. از این رو استفاده از مکمل‌های مولتی ویتامین و مینرال در تامین این عناصر مغذی بسیار کارآمد است. شما می‌توانید انواع مولتی ویتامین‌ها را از داروخانه آنلاین داروبوم با کمترین قیمت تهیه کنید. داروبوم بزرگترین داروخانه اینترنتی در کشور است که انواع محصولات تخصصی پوست، مو و ناخن را به سراسر ایران عرضه می‌کند.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.