طرز تهیه کرم مرطوب کننده خانگی

کرم مرطوب کننده خانگی

آنچه در این مقاله می خوانید:
کرم مرطوب کننده خانگی یک کرم دست‌ساز است که با استفاده از ترکیبات خانگی ساخته می شود و به حفظ رطوبت و آبرسانی پوست کمک می‌کند. از آنجایی‌که برای حفظ طراوت و نرمی پوست همه افراد نیازمند خرید کرم مرطوب کننده هستند. بسیاری افراد برای اینکه پوست خود را در معرض مواد شیمیایی قرار ندهند خودشان کرم مرطوب کننده خانگی درست می‌کنند. روش ساخت مرطوب کننده‌های خانگی کار پیچیده‌ای نیست و همه افراد می‌توانند با استفاده از موادی که در خانه وجود دارد مرطوب کننده خانگی تهیه کنند. در تهیه این کرم می‌توان از عسل، آلوئه ورا، روغن زیتون، روغن نارگیل و ترکیباتی از این قبیل استفاده کرد که خواص آنها بر کسی پوشیده نیست. نکته مهمی که در مورد این کرم‌ها وجود دارد این است که با مصرف آنها دچار حساسیت پوستی نخواهید شد زیرا هیچ نگهدارنده‌ای در فرمولاسیون آنها بکار نرفته است.

روش ساخت کرم مرطوب کننده خانگی

روش ساخت این مرطوب کننده‌ها تجربی است و هیچ روش استانداردی برای آنها وجود ندارد. افراد معمولاً بر اساس تجربیات خود ترکیبات را باهم مخلوط کرده و کرم مرطوب کننده درست می‌کنند. برای ساخت کرم مرطوب کننده نیازمند پیمانه، مخلوط‌ کن، همزن برقی یا دستی و یک ظرف برای مخلوط کردن ترکیبات هستید. علاوه بر این باید همه ترکیبات مورد نیاز خود را از قبل تهیه کنید زیرا نمی‌توان نصف ترکیبات را مخلوط کرد و سپس آنها را برای مدت طولانی رها کرد و به دنبال یک ماده دیگر رفت.

چند نوع کرم مرطوب کننده خانگی

تهیه مرطوب کننده با لیمو و تخم ‌مرغ

برای تهیه این مرطوب کننده به  دو قاشق غذاخوری ماست، یک و نیم قاشق چای ‌خوری عسل، نصف لیمو ترش و یک سفیده تخم مرغ نیاز داریم. در شروع کار سفیده تخم مرغ را به هم می‌زنیم تا پف کند سپس آب ‌لیمو ترش و سایر مواد را به آن اضافه کرده و مجدداً به هم می‌زنیم تا شکل کرم به خود بگیرد. اکنون کرم شما آماده است و می‌توانید از خواص آن برای آب‌ رسانی به پوست نقاط مختلف بدن استفاده کنید. این کرم را در ظرف در بسته و در یخچال نگهداری کنید.

تهیه مرطوب کننده با موم زنبور عسل

برای تهیه این کرم ابتدا ظرف را روی حرارت ملایم قرار داده و موم را ذوب می‌کنیم. از قبل باید چای سبز را دم کنید و تفاله آن را جدا نمایید. پس از آماده‌ سازی این ترکیبات روغن نارگیل، روغن هسته انگور و عصاره چای سبز را به موم اضافه کنید و خوب به هم بزنید. اکنون کرم دست ‌ساز شما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید. این مرطوب کننده برای همه قسمت‌های مختلف بدن قابل استفاده است و بهتر است پس از استحمام هنگامی که پوست کمی مرطوب است از آن استفاده کنید.

تهیه مرطوب کننده با آلوئه ورا و روغن نارگیل

برای تهیه این کرم خانکی نیازمند برگ‌های تازه آلوئه ورا، روغن نارگیل و اسانس‌های دلخواه هستید. در ابتدا ژل داخل برگ‌های آلوئه ورا را جدا کرده و آن را در مخلوط کن بریزید و چند دقیقه به هم بزنید تا کاملاً صاف و یکدست شود. سپس روغن نارگیل را اضافه کرده و مجدداً ۵ تا ۱۰ دقیقه آنها را به هم بزنید تا مخلوطی شبیه خامه به دست بیاید. در این مرحله اسانس دلخواهی که از قبل آماده کرده‌اید را به مخلوط اضافه کرده و سپس در یک ظرف درب دار بریزید. این مرطوب کننده خانگی تا چندین هفته در یخچال قابل نگهداری است. این لوسیون خانگی را می‌توانید بر روی پوست نقاط مختلف بدن استفاده کنید. همچنین می‌توان از این کرم برای پاک کردن آرایش نیز استفاده کرد.

تهیه مرطوب کننده با شیر و عسل

برای تهیه این مرطوب کننده به عسل، شیر و گلبرگ‌های رز نیاز دارید. برای ساخت این کرم کافی است  شیر را کمی گرم کنید و سایر موارد را به آن اضافه نمایید. این ترکیبات را تا به دست آوردن قوام و چسبندگی مورد نظر به هم بزنید. سپس آن را در ظرف درب دار ریخته و در یخچال نگهداری کنید. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این کرم عطر و بوی خاص آن است و می‌توانید آن را برای رفع خشکی پوست دست و صورت مورد استفاده قرار دهید.

برای رفع خشکی پوست مصرف و خرید “کرم مرطوب کننده صورت سینره مناسب پوست های معمولی و خشک” پیشنهاد می‌شود.

تهیه مرطوب کننده با جوانه گندم

برای تهیه این مرطوب کننده نیازمند یک فنجان بابونه خشک، یک فنجان شیر، ۴ قاشق غذاخوری عسل و ۸ قاشق غذا خوری جوانه گندم هستید. در شروع کار شیر و بابونه را ترکیب کرده و دو ساعت کنار بگذارید. سپس بابونه را آبکش کرده و آن را با جوانه گندم و عسل مخلوط کنید و به هم بزنید تا به شکل خمیر درآید. این کرم را می‌توانید تا یک هفته در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید.

 تهیه مرطوب کننده با جو

جو خواص بسیاری برای پوست دارد و می تواند به پاک ‌سازی و تقویت پوست کمک کند. برای تهیه این مرطوب کننده به ۲/۱ فنجان جو و ۴ قاشق غذاخوری شیر نیاز دارید. ابتدا باید جو را با آسیاب پودر کنید و سپس آن را با شیر مخلوط کنید و خوب به هم بزنید تا به حالت خمیر درآید. سپس آن را مورد استفاده قرار دهید.

برای رفع خشکی پوست در افراد دارای پوست چرب مصرف و خرید “کرم مرطوب کننده سینره صورت مخصوص پوست چرب ۶۵ میلی لیتر” پیشنهاد می گردد.

تهیه مرطوب کننده با شکر قهوه‌ای

شکر قهوه‌ای یک ترکیب عالی برای رطوبت رسانی پوست است و به شفافیت پوست نیز کمک می‌کند. برای تهیه این کرم به یک عدد تخم مرغ، ۱ قاشق چای‌خوری شکر قهوه‌ای، ۲ قاشق غذاخوری روغن بادام شیرین، ۱ قاشق چای‌خوری ژل آلوئه ورا و ۲ قاشق غذا خوری روغن آفتاب‌گردان نیاز دارید. برای تهیه این کرم ۴/۱ فنجان آب را جوشانده و همه مواد را به آن اضافه کنید و تا زمان حل شدن کامل شکر روی حرارت ملایم به هم بزنید. پس از رسیدن به قوام مناسب ظرف را از روی حرارت بردارید و هنگام سرد شدن از آن بر روی پوست خودتان استفاده کنید.

روش استفاده از کرم مرطوب کننده خانگی

طرز مصرف کرم مرطوب کننده خانگی
طرز مصرف کرم مرطوب کننده خانگی

برای استفاده بهتر از خواص ترکیبات موجود در نرم کننده‌ها قبل از مصرف آنها بهتر است پوست را شسته و خشک کنید. این مسئله برای استفاده از همه کرم‌های مرطوب کننده و مغذی پوست صادق است و به جذب بهتر ترکیبات آنها کمک می‌کند. بهترین زمان استفاده از این کرم‌ها هنگامی است که پوست کمی رطوبت دارد ولی اکثر افراد به اشتباه این محصولات آرایشی بهداشتی را فقط هنگام خشک شدن پوست مورد استفاده می‌دهند. نکته بعدی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کرم مرطوب کننده را با انگشتان خود به‌آرامی روی پوست ماساژ دهید تا محتوای کرم بهتر جذب پوست شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مرطوب کننده و آبرسان ها مطالعه مقاله “همه چیز درباره رطوبت پوست و مرطوب کننده ها” پیشنهاد می‌شود.

سخن پایانی:
در نهایت اگر وقت درست کردن مرطوب کننده خانگی را ندارید می‌توانید انواع این محصولات را در داروخانه آنلاین داروبوم مشاهده کنید و برحسب نوع پوست خودتان هر یک را با خرید اینترنتی تهیه نمایید. در استفاده از مرطوب کننده تعلل نکنید زیرا مصرف این محصولات ارتباط مستقیمی با حفظ سلامت پوست شما دارد. با خرید آنلاین این محصولات از داروخانه‌ها و سایت‌های مجاز بدون نیاز به خروج از منزل می‌توانید بهترین مرطوب کننده را در کوتاه‌ترین زمان ممکن تهیه کنید.

منبع: parsine.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.