کرم‌ ضد آفتاب ایرانی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
استفاده از کرم ضد آفتاب برای محافظت از پوست در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید یک کار بسیار ضروری است. کرم ضد آفتاب اشعه‌های UVA/UVB را فیلتر کرده و مانع نفوذ آن‌ها به پوست می‌شود. قرار گرفتن در معرض نور آفتاب بدون استفاده از ضد آفتاب علاوه بر آفتاب ‌سوختگی باعث تخریب کلاژن پوست و درنتیجه پیری و افتادگی پوست می‌شود. اینکه شما تمایل به استفاده ضد آفتاب خارجی دارید یا ایرانی یک امر شخصی است ولی مهم‌تر از ایرانی یا خارجی بودن یک ضد آفتاب ترکیبات موجود در فرمولاسیون آن است. ما توصیه می‌کنیم حتماً قبل از خرید هر نوع ضد آفتاب اول نوع پوست خودتان را بشناسید و بعد ترکیبات موجود در ضد آفتاب را مورد توجه قرار دهید. در ادامه این مقاله در مجله داروبوم با ما همراه شوید. ما به معرفی و مقایسه بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی و نحوه‌ی مصرف آن‌ها خواهیم پرداخت.

معیارهای انتخاب ضد آفتاب مناسب

اولین مورد مهم در هنگام خرید کرم ضد آفتاب نوع پوست شماست. بافت کرم‌های ضد آفتاب گاهی بسیار غلیظ است و برای پوست‌های چرب اصلاً مناسب نیست؛ بنابراین قبل از خرید کرم ضد آفتاب نوع پوست خودتان را بشناسید.

سن

علاوه بر نوع پوست این روزها کرم‌های ضد آفتاب برای سنین مختلف نیز عرضه شده‌اند. مثلاً ترکیب ضد آفتاب‌های بالای ۴۰ سال با کرم‌های ضد آفتاب مناسب برای همه سنین متفاوت است و حاوی ترکیباتی برای حمایت از سلامت پوست در این سنین است.

فیلترهای فیزیکی

مسئله مهم دیگری که برای انتخاب ضد آفتاب مناسب باید موردتوجه قرار دهید شناسایی فیلترهای بکار رفته در فرمولاسیون کرم است. توصیه ما این است که سعی کنید ضد آفتاب‌هایی را خریداری کنید که حاوی فیلترهای فیزیکی هستند.

فیلترهای فیزیکی جذب پوست نشده و هیچ تأثیری بر روی هورمون‌ها یا تیروئید نخواهند گذاشت و به‌ عنوان ایمن‌ترین فیلترهای ضد آفتاب شناخته می‌شوند.

میزان SPF

فاکتور بعدی که باید موردتوجه قرار دهید SPF ضد آفتاب است. بیشتر افراد فکر می‌کنند بالاتر بودن SPF نشانگر بهتر بودن ضد آفتاب است در صورتی‌ که این‌طور نیست. SPF بالاتر نشان‌ دهنده فیلترهای ضد آفتاب بیشتر با غلظت‌های بالاتر است که بعضاً شیمیایی هستند و می‌توانند عوارضی به دنبال داشته باشند.

بهترین SPF برای روزهای آفتابی تابستان SPF 50 و برای زمستان SPF 30 است ولی اگر شما در مناطقی زندگی می‌کنند که شدت تابش آفتاب بسیار بالاست مثل جنوب کشور می‌توانید از ضد آفتاب‌هایی استفاده کنید که SPF بالاتر و ۱۰۰ دارند.

روش مصرف ضد آفتاب

روش صحیح مصرف کرم ضد آفتاب به‌ اندازه برندی که می‌خرید اهمیت دارد زیرا حفاظت از پوست به بهترین نحو کار اصلی همه کرم‌های ضد آفتاب است. برای بهره‌ گیری از خواص حفاظتی کرم‌های ضد آفتاب حتماً ۳۰ دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب مقدار مناسبی از آن را روی پوست صورت، گردن و دست‌ها استعمال کنید تا فیلترهای ضد آفتاب بتوانند به‌ خوبی عمل کنند.

نکته دیگری که باید به یاد داشته باشید این است که حتماً ضد آفتاب را هرچند ساعت یک ‌بار و در صورت تعریق یا شستشو مجدداً استعمال کنید تا اثرات حفاظتی آن کم نشود.

انواع کرم ضد آفتاب

به‌طورکلی کرم‌های ضد آفتاب به ۳ دسته تقسیم می‌شوند:

۱- مخصوص پوست‌های چرب

۱-ضد آفتاب‌های مخصوص پوست‌های چرب، مختلط و مستعد به آکنه که دارای بافت سبک و فاقد چربی هستند. این ضد آفتاب‌ها برای افرادی که پوست نرمال دارند نیز مناسب است.

۲- مخصوص پوست‌های نرمال و خشک

۲-ضد آفتاب‌های مخصوص پوست‌های نرمال، خشک و حساس که حاوی مواد آب ‌رسان و مرطوب‌ کننده هستند. برای به صفر رسیدن حساسیت ‌زایی در این کرم‌ها مواد نگه‌ دارنده مضر مانند پارابن که خاصیت حساسیت ‌زایی دارد در این کرم‌ها حذف ‌شده‌اند.

۳- مناسب انواع پوست

۳-ضد آفتاب‌های مناسب انواع پوست که برای همه افراد قابل‌ استفاده است ولی بهتر است برای پوست‌های چرب مورد استفاده قرار نگیرد. برای انتخاب بهترین کرم ضد آفتاب مناسب با پوست و سن بهتر است قبل از خرید برندهای خارجی یا ایرانی با متخصص پوست مشورت کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب ایرانی برای پوست چرب

۱- ضد آفتاب رنگی لافارر برای پوست چرب

لافارر یکی از برندهای مطرح در ایران است که محصولات مراقبت از پوست آن توسط متخصصین برای مشکلات پوستی مختلف تجویز می‌شود. لافارر انواع مختلفی از محصولات ضد آفتاب ازجمله کرم، اسپری و روغن را تولید و عرضه کرده است که هر فردی بنا بر سلیقه و راحتی مصرف می‌تواند از این محصولات استفاده کند.

کرم های ضد آفتاب لافارر به ‌صورت کرم پودری و بی‌رنگ تولید می‌شوند تا برای مصرف همه افراد خصوصاً آقایان مناسب باشند. ضد آفتاب‌های لافارر با دارا بودن فیلترهای فیزیکی و شیمیایی به‌ خوبی از پوست محافظت کرده و ترکیبات مفید دیگری مانند ویتامین E، ترکیبات آب‌ رسان و ضد چروک در فرمولاسیون ضد آفتاب‌های لافارر وجود دارد. تنوع محصولات ضد آفتاب لافارر به شما اجازه می‌دهد بر اساس نوع پوست، سن و مشکلات پوستی مانند آکنه بتوانید مناسب‌ترین ضد آفتاب را برای خودتان تهیه کنید.

ضد آفتاب رنگی لافارر برای پوست چرب جزء برترین و قوی‌ترین کرم‌های ضد آفتاب لافارر است که محافظت ‌کننده کامل و قوی از پوست در برابر پرتوهای UVA/UVB و در سه رنگ بژ روشن، متوسط و برنزی است.

ویژگی ها

مات کنندگی پوست و ضد براقی
از بین برنده لک های پوستی
کاهش روند پیری پوست
پیشگیری از ایجاد جوش
بدون ایجاد حساسیت
کرم ضد آفتاب و ضد لک رنگی لافارر

۲- فلوئید ضد آفتاب و ضد جوش اریکه

ضد آفتاب های اریکه به‌ خوبی در ایران شناخته ‌شده است و جز برندهای باکیفیتی است که مصرف ‌کنندگان زیادی را جذب خود کرده است. ضد آفتاب‌ اریکه با بهره ‌گیری از جدیدترین فنّاوری‌های روز دنیا و با ترکیب منحصر به‌ فرد تولید و عرضه می‌شوند. این محصولات برای انواع پوست و سنین مختلف عرضه ‌شده‌اند و با فیلترهای قوی از سلول‌های پوست در مقابل اشعه‌های UV محافظت می‌کنند.

فلوئید ضد آفتاب پوست چرب اریکه حاوی ویتامین‌ها و عصاره‌های گیاهی تقویت‌ کننده و ضدالتهاب است که در حین مراقبت از پوست باعث بهبود وضعیت کلی پوست می‌شوند. فلوئید ضد آفتاب پوست چرب اریکه با SPF 50 برای پوست‌های مختلط و چرب فرموله شده است. دارای دو رنگ بژ روشن و بژ طبیعی است. با اثر ضد جوش است که چربی پوست را کنترل کرده و از باز شدن منافذ گونه و بینی جلوگیری می کند.

ویژگی ها

دارای سرعت جذب بالا
فاقد چربی با بافتی سبک
مقاومت بالا در برابر آب و تعریق
مناسب پوست های مستعد آکنه و چرب
محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید
فلوئید ضد آفتاب و ضد جوش SPF50 اریکه

بهترین کرم ضد آفتاب آقایان ایرانی

ضد آفتاب‌ آقایان سینره

سینره یکی از برندهای محبوب و مطلوب ایران است که با محصولات متنوع و باکیفیت مراقبت از پوست جایگاه ویژه‌ای در بین مصرف‌ کنندگان به دست آورده است. سینره برای انواع پوست ضد آفتاب‌های رنگی و بی‌رنگ باکیفیت به بازار عرضه کرده است که هر سلیقه‌ای را تأمین می‌کند. ضد آفتاب‌های سینره با SPF های مختلف به ‌خوبی از پوست شما در مقابل اشعه‌های مضر آفتاب مراقبت کرده و با ترکیبات خاص و عصاره‌های گیاهی وضعیت کلی پوست شما را در سنین مختلف بهبود می‌بخشند.

کرم ضد آفتاب سینره با SPF45 فرموله شده برای آقایان است که دارای مؤثرترین ترکیبات جهت محافظت از پوست آقایان در برابر امواج خطرناک نور خورشید و حاوی عصاره جلبک قرمز، قهوه‎ای و جلبک آسکوفیلوم نودوسوم جهت محافظت بیشتر و بهتر پوست آقایان و همین ‌طور حاوی مواد ضد التهاب و حساسیت می‌باشد.

ویژگی

دارای اثرات ضد التهاب و تسکین دهنده
پیشگیری کننده از پیری زودرس پوست
دارای خواص آنتی اکسیدنی
ماندگاری بالا و فاقد رنگ و چربی

بهترین کرم ضد آفتاب طیف گسترده ایرانی

۱- کرم ضد آفتاب رنگی طیف گسترده سینره ۵۰

سینره یکی از برندهای پرکاربرد در ایران است. محصولات مراقبت از پوست سینره بسیار باکیفیت هستند و استقبال عمومی از این محصولات بالاست. سینره برای انواع پوست ضد آفتاب‌های رنگی و بی‌رنگ تولید کرده است. کرم‌های ضد آفتاب سینره با دارا بودن آنتی ‌اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C و E مانع تأثیر رادیکال‌های آزاد بر روی پوست شده و از پیری پوست جلوگیری می‌کند. برخی از عصاره‌های بکار رفته در فرمولاسیون ضد آفتاب‌های سینره مقاومت پوست را در برابر فاکتورهای محیطی افزایش داده و به حفظ طراوت و شادابی پوست کمک می‌کنند.

ویژگی

ایجاد جلوه مات بر روی پوست با ماندگاری طولانی مدت
محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید
دارای ساختار سبک با جذب سریع
دارای پوشانندگی مناسب
فاقد چربی
کرم ضد آفتاب رنگی طیف گسترده سینره

بهترین کرم ضد آفتاب و ضد چروک ایرانی

کرم ضد آفتاب جوان کننده پریم

ضد آفتاب پرایم یکی دیگر از برندهای ضد آفتاب ایرانی است که محصولات متنوعی را تولید و عرضه می‌کند. ضد آفتاب‌های پرایم از پوست در مقابل برابر اشعه‌های UVA، UVB و IR محافظت می‌کنند. ضد آفتاب‌های پرایم سبک و زود جذب هستند. محصولات ضد آفتاب پرایم حاوی ترکیبات و عصاره‌های مفید برای مراقبت از پوست در مقابل عوامل محیطی بوده و به رفع مشکلات پوست ازجمله لک‌های پوستی کمک می‌کنند. برخی از عصاره‌های بکار رفته در ضد آفتاب‌های پرایم ازجمله عصاره انگور و تاک خاصیت جوان‌ سازی دارند و وضعیت عمومی پوست را بهبود می‌بخشند.

کرم ضد آفتاب جوان ‌کننده پرایم با SPF50 مناسب برای افراد در سنین بالا و پوست‌های چروک ‌دار است که این ضد آفتاب بسیار قوی با خاصیت جوان ‌سازی با عمل شبه بوتاکس مناسب برای انواع پوست، ضد چروک، شاداب کننده و لطافت بخش پوست صورت فاقد چربی با جذب سریع و مؤثر می‌باشد.

ویژگی

خاصیت جوانسازی کننده با عمل شبه بوتاکس
ضد چروک ، شاداب کننده و لطافت بخش پوست صورت
فاقد چربی با جذب سریع و موثر
در دو نوع رنگی و بی رنگ
ضد آفتاب جوان کننده پریم

سخن پایانی:
در حال حاضر اطلاعات مختصر و مفیدی در رابطه با انواع ضد آفتاب‌های ایرانی و فواید مصرف آن داریم ولی وجود تعداد فراوان محصولات ضد آفتاب در بازار ممکن است باعث سردرگمی برای خرید ضد آفتاب مناسب شود. اگر دچار بیماری‌های پوستی خاصی هستید حتماً به توصیه‌های پزشک خود دقت کرده و همان ضد آفتابی که پزشک متخصص پوستتان پیشنهاد داده است را خریداری کنید، ولی چنانچه مشکل پوستی خاصی ندارید می‌توانید با بررسی موارد ذکرشده در این مقاله کرم ضد آفتاب مناسب با پوستتان را انتخاب و آن را از سایت داروبوم خریداری نمایید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.