تاثیر قرص منیزیم روی مو

آنچه در این مقاله می خوانید:
وقتی صحبت از ریزش مو به علت کمبود ریز مغذی ها می شود اکثرا ذهنمان به سمت ویتامین هایی مانند بیوتین و مواد معدنی مانند آهن و زینک می رود. در این میان تاثیر منیزیم روی مو اغلب نادیده گرفته می شود. منیزیم ماده معدنی است که کمبود آن فولیکول های سالم مو را از بین برده و روی جریان خون پوست سر و همین طور سنتز پروتئین تاثیر قابل توجهی می گذارد. در این مقاله به طور مفصل درباره نقش قرص منیزیم روی جلوگیری از ریزش موها صحبت خواهیم کرد.

نقش منیزیم در چرخه رشد مو

منیزیم نقش کلیدی در بیش از ۷۰۰ عملکرد بدن انسان نقش کلیدی دارد. این ماده معدنی ضروری نقش حیاتی در تقویت فولیکول های مو و چرخه رشد مو دارد. منیزیم ناکافی می تواند روند رشد طبیعی مو را مختل سازد و باعث شود فولیکول ها وارد فاز استراحت شوند و تولید تارهای موی جدید را متوقف کند.

تامین مقادیر بهینه منیزیم این اطمینان خاطر را ایجاد می کند که ریزش مو تا حد زیادی از بین خواهد رفت البته درصورتیکه علت ریزش مو ناشی از کمبود زینک باشد.

در ادامه این مقاله مزایای منیزیم برای رشد مو را بررسی خواهیم کرد. همراه ما باشید.

۱- تقویت فولیکول های سالم

منیزیم ماده معدنی کمیابی است که رشد فولیکول های مو را تحت تاثیر قرار می دهد. کمبود منیزیم موجب مشکلات اساسی در رشد فولیکول های مو شده و در نتیجه موهایی روییده شده ضعیف و نازک تر می شوند.

۲- افزایش جریان خون

منیزیم برای حفظ جریان خون سالم ضروری است، گردش خون خود نیز برای انتقال مواد مغذی و اکسیژن به فولیکول‌های مو حیاتی می باشد. بهبود گردش خون در پوست سر می تواند به رشد موی سالم و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

نقش منیزیم در چرخه رشد مو

۳- تنظیم سطح کلسیم

منیزیم به تنظیم سطح کلسیم در بدن کمک می کند که برای رشد موی سالم مهم است. تجمع کلسیم در فولیکول های مو می تواند منجر به ریزش مو شود و منیزیم با اطمینان از اینکه کلسیم به درستی تنظیم می شود به جلوگیری از این امر کمک می کند.

۴- کاهش التهاب

منیزیم دارای خواص ضد التهابی است که می تواند به کاهش التهاب در پوست سر کمک کند. التهاب می تواند به فولیکول های مو آسیب برساند و منجر به ریزش مو یا رشد کندتر مو شود.

بیشتر بخوانید: قرص منیزیم برای چی خوبه؟

۵- حفظ تعادل هورمونی

 منیزیم برای حفظ تعادل هورمونی در بدن مهم است که برای رشد موی سالم بسیار مهم است. عدم تعادل هورمونی می تواند منجر به ریزش مو شود و منیزیم با تنظیم سطح هورمون به جلوگیری از این امر کمک می کند.

۶- سنتز پروتئین

یکی از عملکردهای اساسی منیزیم در بدن سنتز پروتئین است و از این راه به حفظ سلامت مو کمک می کند. پروتئین مسئول تولید ملانین و حمایت از چرخه طبیعی رشد مو است. بدون منیزیم، تولید پروتئین کاهش می یابد ومشکلاتی برای ساختار و روند رشد مو به وجود می آید.

رژیم غذایی و مصرف قرص منزیم

اقدام اصلی برای تامین سطح کافی منیزیم در بدن و پیشگیری از بروز کمبود منیزیم مصرف غذاهای غنی از منیزیم است که برخی از در دسترس ترین آنها عبارتند از: آووکادو، شکلات تلخ، دانه ها و مغزها، لوبیا، موز، سبزیجات و ماهی است.

علاوه بر اینها می توانید استفاده از مکمل های حاوی منیزیم یک روش ایده آل برای افزایش سطح منیزیم برای پیشگیری از ریزش و کمک به رویش مجدد مو است.

از اقدامات دیگر توصیه شده توجه به سایر کمبودهای غذایی است که احتمال دارد ریزش موی شما به علت آنها باشد. به طور مثال اگر کمبود ویتامین D دارید، این وضعیت را حتما جدی بگیرید و به دنبال درمان آن باشید. کمبود ویتامین D می تواند بر میزان جذب منیزیم توسط بدن تأثیر بگذارد.

بهترین قرص منیزیم برای مو

بهترین مکمل ها برای افزایش سطح منیزیم

اگر از طریق رژیم غذایی خود منیزیم کافی دریافت نمی کنید، ممکن است بخواهید قرص منیزیم را برای افزایش سطح منیزیم خود امتحان کنید. در اینجا برخی از بهترین مکمل های منیزیم معرفی شده است:

۱- قرص منیزیم ویتامین B6 رزاویت

منیزیم ویتامین ب۶ رزاویت توسط شرکت داروسازی روز دارو تولید شده است. منیزیم ویتامین ب۶ رزاویت ۳۰۰ میلی گرم منیزیم و ۵۰ میلی گرم ویتامین ب۶ در هر یک قرص دارد. این مکمل در هر قوطی حاوی ۶۰ عدد قرص می باشد. بزرگسالان می توانند روزانه یک عدد قرص همراه غذا یا طبق دستور پزشک میل کنند.

۲- مکمل منیزیم فلکسان

مکمل منیزیم فلکسان حاوی منیزیم، ویتامین های گروه B، ویتامین D3 و آمینواسید تورین است. نحوه مصرف منیزیم فلکسان برای بزرگسالان روزانه یک عدد قرص همراه آب و غذا می باشد. هر جعبه از قرص منیزیم ۷ فیشر فلکسان مناسب استفاده برای مدت یک ماه است.

۳- ساشه مگنترا بی اس کی

مکمل مگنترا به فرم گرانول های حل شونده در دهان تولید شده که دارای طعم مطلوب لیمو است. هر ساشه مگنترا بی اس کی تامین‌کننده ۳۰۰ میلی‌گرم منیزیم است. هر جعبه از این محصول حاوی ۲۰ عدد ساشه مگنترا و مناسب برای استفاده به مدت ۲۰ روز است.

۴- قرص منیزیم ۳۰۰ ام پلاس

مکمل منیزیم ۳۰۰ و ویتامین ب۶ برند ام پلاس در قوطی های ۶۰ تایی روانه بازار شده است. این مکمل حاوی ۳۰۰ میلی گرم منیزیم اکساید و ۵۰ میلی گرم ویتامین B6 است. مکمل به فرم قرص های روکش دار تولید شده که بلعیدن آن را راحت تر می کند. نحوه مصرف قرص منیزیم به صورت روزانه ۱ عدد بعد از غذا، همراه با آب کافی است.

سخن پایانی
در آخر اگر ریزش مو دارید و علت آن کمبود منیزیم تشخیص داده شده می توانید این مشکل را با مصرف قرص منیزیم درمان کنید. در سایت داروخانه داروبوم انواع قرص منیزیم با قیمت های متنوع وجود دارد که بعد از بررسی مشخصات آنها می توانید به راحتی سفارش دهید.

منبع: wimpoleclinic.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.