بهترین دارو برای کیست تخمدان چیست؟

آنچه در این مقاله می خوانید:
کیست تخمدان بیماری رایجی در بین خانم هاست که اغلب خوش خیم بوده و با دارو و چند ماه پریود شدن از بین می رود و نیازی به عمل جراحی ندارند. بهترین دارو برای کیست تخمدان خوش خیم قرص ضد بارداری است اما قرص اوزیل و مکمل آی پی ۶ نیز برای درمان کیست تخمدان مناسب می باشند که گیاهی بوده و تهیه آنها نیازی به نسخه پزشک ندارد. همراه ما باشید تا بیشتر درباره این مکمل ها و ترکیبات و نحوه مصرف آنها بدانید.

بهترین داروها برای کیست تخمدان

پریود نامنظم یکی از بارزترین علائم کیست تخمدان است و حتما باید به متخصص زنان مراجعه کنید تا به طور کامل معاینه شوید. در اکثر موارد مشکل حادی وجود ندارد و با خرید قرص قاعدگی مشکل برطرف خواهد شد. بهترین داروها برای کیست تخمدان شامل داروهای شیمیایی و گیاهی هستند که داروی گیاهی برای پیشگیری و کنترل کیست تخمدان خوش خیم مناسب است. داروهای شیمیایی به طور معمول برای درمان کیست های بزرگ و بدخیم تجویز می شوند.

همان طور که گفتیم بسیاری از انواع کیست ها خوش خیم هستند و نیازی به درمان های خاص ندارند. به ویژه اگر کوچک باشند و علائمی نداشته باشند. داروهای شیمیایی فقط توسط پزشک آن هم بر اساس آزمایشات و سونوگرافی و اندازه کیست تخمدان تجویز می شوند. بنابراین دوز قرص و دوره مصرف آن در هر فرد متفاوت است.

اما داروهای گیاهی معمولا به صورت کوتاه مدت و چند روز در میان مصرف می شوند. در ادامه دو تا از داروهایی که برای دفع کیست تخمدان موثرند معرفی می کنیم.

قرص اوزیل دکتر گیل؛ بهترین داروی کیست تخمدان

اکثر مبتلایان به کیست به دنبال داروی گیاهی برای برای کیست تخمدان می گردند. قرص اوزیل از شرکت داروسازی دکتر گیل جزو بهترین مکمل هایی است که می توانید از داروخانه تهیه کنید. ترکیبات قرص اوزیل شامل میو اینوزیتول و فولات است که دو ماده قدرتمند برای تنظیم عملکرد تخمدان ها به شمار می روند.

مایواینوزیتول سیکل قاعدگی را منظم کرده و روی عملکرد تخمدان تاثیر مثبت می گذارد. فولات فرم طبیعی ویتامین B9 است که به طور طبیعی در منابع غذایی مانند سبزیجات برگ سبز و جگر گاو وجود دارد.

در نتیجه قرص اوزیل با متعادل کردن هورمون های زنانه و همچنین تنظیم چرخه قاعدگی عملکرد تخمدان را بهبود بخشیده و موجب درمان کیست تخمدان می شود. دوز مصرفی قرص اوزیل روزی تا سه عدد نیز توصیه شده است. برای مشاهده اثربخشی این مکمل حداقل سه ماه باید مصرف شود.

قرص اوزیل دکتر گیل تنظیم قاعدگی 60 عددی

قرص آی پی ۶ ام پلاس؛ بهترین دارو برای کیست تخمدان

قرص آی پی ۶ با داشتن ترکیب اینوزیتول هگزافسفات یکی از بهترین داروها برای کیست تخمدان است. این مکمل با خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی که دارد موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می شود همچنین از بروز بسیاری بیماری ها از قبیل بیماری های قلبی عروقی ، سرطان، سنگ کلیه و دیابت نیز پیشگیری می کند.

نحوه مصرف قرص IP6 ام پلاس روزانه دو عدد قرص بعد از غذا و با معده پر است. دوره مصرف این مکمل ۳ ماهه است. سپس لازم است تا یک وقفه ۲ تا ۴ هفته ای رعایت شود و در صورت تمایل به مصرف مجدد،  دوره مصرف را تکرار کرد.

قرص تقویت تخمدان آی پی 6 اِم پلاس

قرص LD؛ قویترین دارو برای کیست تخمدان

بهترین دارو برای درمان کیست تخمدان قرص های ضد بارداری هستند. قرص های ضد بارداری از آزاد سازی تخمک از تخمدان ها جلوگیری می کند به همین دلیل هم موجب جلوگیری از بارداری می شوند.

ضخیم شدن مخاط گردنه رحم مانع از عبور تخمک آزاد شده از تخمدان و همچنین ورود اسپرم از دهانه رحم می شود بنابراین از بارداری پیشگیری می کند.

داروهای ضد بارداری از دو نوع هورمون تشکیل شده اند و معمولا شامل هورمون استروژن می شوند. پروژستین که فرم مصنوعی پروژسترون است در ترکیبات این قرص ها مشاهده می شود. قبل از مصرف این دارو حتما با پزشک مشورت کنید.

چه غذایی برای کیست تخمدان مفید است؟

رژیم غذایی زنانی که کیست تخمدان دارند باید شامل پروتئین بدون چربی باشد همچنین خوراکی های فیبردار از جمله بروکلی، سبزیجات، بادام، انواع توت ها و کدو حلوایی در مقادیر بیشتری مصرف شود. غذاهای صنعتی و نیمه آماده و فست فودها باید از رژیم غذایی این افراد حذف شود.

سخن پایانی
در این مقاله دو نمونه از بهترین مکمل ها برای درمان تخمدان پلی کیستیک را خدمت شما معرفی کردیم. هر دو این مکمل ها بدون نسخه از داروخانه قابل خریداری هستند حتی به صورت اینترنتی می توانید از داروخانه آنلاین داروبوم سفارش دهید. اگر سوالی دارید می توانید زیر همین مقاله از ما بپرسید. سوالات شما در حیطه مکمل ها توسط پزشک داروساز پاسخ داده خواهد شد.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.