از خواص گل مغربی برای زنان بیشتر بدانید!

آنچه در این مقاله می خوانید:
گل مغربی با توجه به محتوای مغذی خود برای درمان بسیاری از بیماری ها مؤثر است. عصاره و روغن این گیاه مفید که به شکل قرص گل مغربی ارائه می شود در زنان برای تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی مانند تورم شکم، ناراحتی و تحریک پذیری پستان مؤثر است. گل مغربی با تولید پروستاگلاندین ها به حفظ متابولیسم بدن کمک می‌کند و برای تقویت سیستم ایمنی نیز بسیار مفید است. در ادامه مقاله به خواص گل مغربی برای زنان می‌پردازیم لطفا همراه ما باشید.

روغن گل مغربی (EPO) فواید بالقوه ای برای زنان دارد. اسید گاما لینولنیک (GLA) موجود در این روغن می‌تواند به تنظیم تولید هورمون ها و کاهش التهاب در بدن کمک کند. همچنین برای کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی (PMS) مفید است. علاوه بر این مزایای بالقوه ای برای سلامت قلب و عملکرد عصبی دارد. بنابراین ممکن است به ویژه برای زنانی که در معرض خطر ابتلا به این شرایط هستند، مفید باشد.

روغن گل مغربی چیست؟

روغن گل مغربی که از دانه های گیاهی به همین اسم استخراج می‌شود. این روغن سرشار از مواد مغذی است و حاوی ترکیبات زیست فعال مختلفی است که برای سلامتی ما مفید هستند.

روغن گل مغربی حاوی اسیدهای چرب امگا ۶، از جمله اسید گاما لینولنیک (GLA) است. GLA یک اسید چرب ضروری است که توسط بدن تولید نمی‌شود و باید از رژیم غذایی یا مکمل ها دریافت شود. علاوه بر GLA، این روغن حاوی اسید لینولئیک و سایر اسیدهای چرب امگا ۶ است.

روغن گل مغربی همچنین شامل ویتامین ها و مواد معدنی مانند ویتامین E، تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین و منیزیم است. ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است که به محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو و التهاب کمک می‌کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که GLA ممکن است اثرات ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و تسکین دهنده درد داشته باشد که ممکن است در درمان شرایط مختلف مفید باشد.

در حالی که برای درک کامل پتانسیل درمانی و خواص روغن گل مغربی به تحقیقات بیشتری نیاز است، ترکیب غنی از مواد مغذی آن نشان می‌دهد که ممکن است فواید سلامتی متعددی را ارائه دهد.

در وبسایت health می خوانیم:
جدیدترین مطالعات نشان می دهد که مکمل‌های حاوی گاما لینولنیک اسید، از جمله روغن گل مغربی برای بهبود علائم آرتریت روماتوئید مانند درد مفاصل مفید هستند.

خواص گل مغربی برای زنان

زنان در دوره های مختلف زندگی با تغییرات سطح هورمونی شرایط جسمی و روحی متفاوتی را تجربه می کنند. کپسول و روغن گل مغربی برای همه ابعاد زندگی زنان مفید است. برخی از خواص گل مغربی برای زنان عبارتند از:

۱- خواص گل مغربی برای یائسگی

مصرف روغن گل مغربی به مدت شش هفته، دفعات و شدت گرگرفتگی را در زنان یائسه کاهش می‌دهد. GLA موجود در روغن همچنین ممکن است به کاهش التهاب و بهبود تراکم استخوان در زنان یائسه کمک کند.

بیشتر بخوانید: برای آگاهی از قیمت قرص مولتی ویتامین بالای ۵۰ سال کلیک کنید.

۲- قرص گل مغربی و پریود

این روغن در درمان علائم PMS مؤثر است. GLA موجود در روغن به پروستاگلاندین E1 تبدیل می‌شود که می‌تواند به تنظیم عدم تعادل هورمونی و کاهش التهاب کمک کند. مطالعات نشان داده‌اند که مصرف روغن گل مغربی می‌تواند شدت علائم PMS مانند حساسیت سینه، نفخ، نوسانات خلقی و سردرد را کاهش دهد.

بیشتر بخوانید: در دوران قاعدگی چه ویتامینی بخوریم؟

۳- خواص گل مغربی برای رحم

همانطور که گفته شد روغن گل مغربی (EPO) یک منبع طبیعی اسیدهای چرب امگا ۶ است. این اسید چرب به بهبود باروری کمک می‌کند. این ترکیب همچنین با تنظیم هورمون ها می‌تواند از بیماری های زنانه و مشکلات رحمی جلوگیری کند. 

۴- قرص گل مغربی برای کیست (تخمدان)

بسیاری از متخصصان سلامت معتقدند که GLA و سایر اسیدهای چرب امگا از تعادل هورمونی سالم پشتیبانی می‌کنند. بنابراین توصیه می‌شود افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) و تخمدان پلی کیستیک از روغن گل مغربی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اگر به دنبال بهترین و موثرترین قرص افزایش باروری زنان هستید می‌توانید به صفحه “مکمل تقویت باروری زنان” مراجعه کنید.

۵- روغن گل مغربی برای پوکی استخوان

روغن گل مغربی به کاهش درد و التهاب ناشی از بیماری های مختلف کمک می‌کند. همچنین به افزایش تراکم توده استخوانی کمک کرده و نقش زیادی در تقویت استخوان ها دارد. این روغن از اختلالات شدید مانند پوکی استخوان که باعث ضعف و شکنندگی استخوان ها می‌شود، جلوگیری می‌کند.

گل مغربی و سندرم پیش از قاعدگی

۶- روغن گل مغربی برای درد پستان

روغن گل مغربی قادر است علائم درد سینه در دوران قاعدگی را کاهش ‌دهد. این روغن حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع است که ممکن است برای سلامت سینه مهم باشد. برای این منظور بسیاری از پزشکان مصرف ۳ گرم در روز را برای حداقل ۶ ماه توصیه می‌کنند.

۷- قرص گل مغربی و لاغری

برخی از مطالعات نشان داده‌اند که GLA ممکن است با افزایش متابولیسم چربی و افزایش احساس سیری به مدیریت وزن کمک کند. این روغن به طور بالقوه می‌تواند به افراد در حفظ وزن سالم یا کاهش وزن در صورت ترکیب با یک رژیم غذایی متعادل و رژیم ورزشی کمک کند.

بیشتر بخوانید:
برای آگاهی از فواید روغن گل مغربی برای سلامت عمومی مطالعه مقاله «کپسول گل مغربی برای چیست؟» را به شما پیشنهاد می کنیم.

زمان و طریقه مصرف قرص گل مغربی چگونه است؟

قرص گل مغربی معمولاً به صورت روزانه تجویز می‌شود. برای مشکلات مختلف پزشک مصرف تعداد متفاوتی قرص را توصیه می‌کند. ولی بطور معمول ۱ تا ۳ قرص روزانه قابل مصرف است.

بهترین مارک کپسول روغن گل مغربی

انواع کپسول روغن گل مغربی خارجی و ایرانی در داروخانه ها موجود است که چند نمونه از پرفروش ترین آنها را در ادامه معرفی خواهیم کرد:

۱- کپسول روغن گل مغربی باریج اسانس

کپسول روغن گل مغربی ای پی او باریج اسانس سرشار از اسید گاما لینولنیک (GLA)، یک اسید چرب امگا ۶ است که خواص ضد التهابی دارد و می‌تواند به تنظیم عدم تعادل هورمونی کمک کند. از این کپسول می‌توان برای کاهش علائم PMS، کاهش التهاب، بهبود سلامت پوست، کاهش سطح کلسترول و علائم یائسگی استفاده کرد.

کپسول روغن گل مغربی ای پی او باریج اسانس

محصول پیشنهادی:
مصرف قرص قاعدگی یکی دیگر از راهکارهایی است که به تسکین علائم این دوران کمک می کند.

۲- کپسول روغن گل مغربی نورم لایف

کپسول ایوینینگ پرایم رز روغن گل مغربی نورم لایف را می‌توان برای کاهش التهاب مرتبط با شرایط مختلف مانند آرتریت روماتوئید، آسم و درماتیت مصرف کرد. این کپسول برای جلوگیری از سندرم پیش از قاعدگی (PMS)، درمان کمکی گرگرفتگی دوران یائسگی و درد پستان پیش از قاعدگی تجویز می‌شود.

کپسول ایوینینگ پرایم رز روغن گل مغربی نورم لایف

سوالات متداول

برا درمان کیست سینه داروی گل مغربی بهتره یا ویتامین E؟

معمولا کپسول گل مغربی و ویتامین ای هر دو با هم تجویز می شوند. ابتدا می بایست تحت نظر پزشک مصرف شود. بعضی از کیست ها به جراحی نیاز دارند. گل مغربی مکمل کمک درمانی هست و ویتامین ای برای کاهش درد مفید است.

مصرف کپسول گل مغربی به صورت شیاف واژینال برای چیست؟

معمولا کپسول گل مغربی واژینال برای باز شدن دهانه رحم در زایمان طبیعی در هفته های منتهی به زایمان تجویز می شود. حتما تحت نظر پزشک و ماما استفاده شود و از مصرف خودسرانه پرهیز شود.

سخن پایانی
قرص گل مغربی یک مکمل گیاهی مفید برای درمان بسیاری از مشکلات زنان، مشکلات پوست و مو و بیماری های التهابی است.  با این حال، توجه به این نکته مهم است که افراد باید قبل از مصرف آن برای هر منظوری با پزشک خود مشورت کنند. مصرف دوز توصیه شده قرص گل مغربی بسیار مهم است زیرا مصرف بیش از حد آن می‌تواند عوارض جانبی ناخوشایندی ایجاد کند.

منبع: webmd

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.