مراقبت‌های بعد از کاشت ناخن

کاشت ناخن

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
کاشت ناخن در اصل برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلف ناخن‌هایشان را از دست داده‌اند یا به صورت ژنتیکی ناخن‌های زیبایی ندارند؛ اما در حال حاضر همه افراد از این متد برای داشتن ناخن‌های زیباتر استفاده می‌کنند. اگرچه استفاده از ناخن‌های مصنوعی زیبایی بی‌نظیری به دست‌ها می‌بخشد اما نیازمند مراقبت‌های ویژه‌ای است. حفظ بهداشت در کاشت ناخن و رعایت برخی از روش‌های محافظتی به حفظ سلامت ناخن‌های شما کمک می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه در ادامه مقاله با ما در داروبوم همراه باشید.

در کاشت ناخن باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین مسئله‌ای که هنگام استفاده از ناخن مصنوعی باید به آن توجه کنید این است مدل و سایز ناخن را بر اساس میزان فعالیت روزانه خودتان انتخاب کنید. حجم بالای کارهای روزانه می‌تواند باعث شکستگی و ترک خوردن ناخن‌های مصنوعی شود و به انگشتان شما آسیب برساند. ناخن‌های مصنوعی علاوه بر رنگ‌ها و طرح‌های متنوع در اندازه‌های مختلف عرضه می‌شوند و شما می‌توانید از هر یک از آن‌ها بر اساس سلیقه خودتان استفاده کنید.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنید این است که برای کاشت ناخن حتماً به افراد حرفه‌ای و سالن‌های زیبایی شناخته شده مراجعه کنید. یک فرد غیر متخصص می‌تواند آسیب زیادی به ناخن‌های شما برساند و حتی موجب عفونت و از دست رفتن ناخن‌های طبیعی شما شود.

مطالعه بیشتر:
برای مشاهده مشخصات و قیمت لیست مکمل های زینک پلاس به صفحه “زینک پلاس” در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

بعد از کاشت ناخن چه باید کرد؟

مراقبت بعد از کاشت ناخن
مراقبت بعد از کاشت ناخن

خصوصاً طی ۲۴ تا ۴۸ ساعت اول پس از کاشت با احتیاط از ناخن‌های خود استفاده کنید. این مدت زمان برای فیکس شدن و چسبیدن ناخن‌های مصنوعی بسیار حائز اهمیت است و عدم مراقبت از ناخن‌ها در این مدت باعث شل شدن ناخن‌های مصنوعی می‌شود.

همیشه برای حفظ سلامت ناخن‌ها از مرطوب کننده استفاده کنید. حفظ رطوبت ناخن‌ها مانع از شکستگی و ترک خوردگی آن‌ها می‌شود. برای رطوبت رسانی ناخن‌ها کافی است از کرم مرطوب کننده دست و صورت خود روی ناخن‌ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که فقط مرطوب کننده استفاده کنید زیرا برخی از لوازم آرایشی چرب حاوی لانولین و مواد معدنی هستند که به ناخن‌های مصنوعی آسیب می‌رسانند.

برای حفظ سلامت ناخن‌های مصنوعی نباید آن‌ها را خیلی در معرض رطوبت قرار دهید بنابراین هنگام شستشوهای روزمره حتماً از دستکش استفاده کنید. استفاده زیاد از آب باعث شل شدن و دفرمه شدن ناخن‌های مصنوعی خواهد شد.

یکی دیگر از مسائلی که هنگام استفاده از ناخن‌های مصنوعی باید به آن توجه کنید دور نگه داشتن دست‌ها از گرمای زیاد و شعله‌های آتش است. خصوصاً موقع آشپزی باید به این مسئله توجه کنید زیرا گرمای اجاق گاز ممکن است باعث آب شدن ناخن‌ها شود.

هرچند وقت یک بار برای ترمیم ناخن‌ها به سالن‌های زیبایی مراجعه کنید تا اگر ترک یا شکافی در آن‌ها ایجاد شده به سرعت برطرف شود.

شب‌ها موقع خواب حتماً از روغن کوتیکول استفاده کنید تا ناخن‌ها را تغذیه و تقویت کند. این روغن‌ها حاوی ترکیباتی هستند که استحکام ناخن‌ها را افزایش می‌دهند و از شکستگی و ترک‌خوردگی آن‌ها جلوگیری می‌کنند.

اگر ناخن‌های مصنوعی شما حالت طبیعی خود را از دست دادند هرگز نباید خودتان اقدام به برداشتن آن‌ها کنید. برای ریموو کردن حتماً به یک فرد متخصص مراجعه کنید و بعد از ریموو کردن ناخن چندین بار ناخن‌های طبیعی خودتان را مانیکور کنید تا به حالت اولیه برگردند. مراقبت‌های بعد از برداشتن کاشت ناخن نیز در حفظ سلامت ناخن‌ها بسیار مهم است.

برای تغذیه و پیشگیری از ضعیف شدن ناخن به خصوص بعد از کاشت مصرف “قرص پیلفود کمپلکس نیلز لابراتواری سرا پامیس” پیشنهاد می‌شود.

آیا ناخن‌های مصنوعی مضر هستند؟

نکات مهم در کاشت ناخن
نکات مهم در کاشت ناخن

در رابطه با ناخن‌های مصنوعی باید بدانید که محلول‌های ناخن آکریلیک و ژله‌ای (متداول‌ترین انواع ناخن‌ها) حاوی مواد شیمیایی هستند که به مرور زمان به ناخن‌های طبیعی و سلامت عمومی شما آسیب می‌رسانند. اگرچه این محصولات ممکن است مشکلات سلامتی کوتاه مدت ایجاد نکنند، اما استفاده طولانی مدت از آن‌ها ممکن است به ناخن‌های طبیعی شما آسیب برساند.

اگر ناخن‌های آکریلیک یا ژله‌ای شل شوند شما در معرض خطر عفونت قارچ ناخن قرار خواهید گرفت. وقتی که بین ناخن طبیعی و مصنوعی فاصله می‌افتد یک محل گرم برای تکثیر قارچ ناخن فراهم خواهد شد؛ بنابراین در صورت مشاهده تغییر رنگ ناخن‌ها و لکه‌های سبز، سفید یا زرد فوراً به پزشک مراجعه کنید.

برخی از افراد ممکن است نسبت به موادی که برای ساخت ناخن مصنوعی استفاده می‌شوند یا محلول مورد استفاده برای برداشتن آن‌ها حساسیت داشته باشند. علائم واکنش آلرژیک شامل قرمزی و خارش در اطراف بستر ناخن است. برخی دیگر ممکن است به مواد شیمیایی موجود در لاک ناخن یا چسب‌ها حساسیت داشته باشند و همچنین با مالش چشم‌ها دچار درماتیت پلک شوند. علاوه بر این با گذشت زمان و استفاده مکرر از ناخن مصنوعی، ناخن‌های طبیعی شما ضعیف شده و مستعد شکستگی می‌شوند.

اگر به دنبال مکملی برای تقویت ناخن و مو به طور همزمان هستید مصرف و خرید “هیر نیل بیوتی کمپلکس ویتالایز” پیشنهاد می‌گردد.

برای کاهش آسیب ناشی از ناخن‌های مصنوعی چه باید کرد؟

عوارض کاشت ناخن
عوارض کاشت ناخن

به جای ناخن‌های آکریلیک انواع ژله‌ای را انتخاب کنید. ناخن‌های ژله‌ای به دلیل انعطاف پذیری بیشتر راحت تر هستند بنابراین ناخن‌های شما کمتر ترک می‌خورند.

به سالنی بروید که از چراغ LED به جای UV استفاده می‌کند. ناخن‌های ژله‌ای برای سفت شدن به نور ماورا بنفش (UV) نیاز دارند. LED نسبت به چراغ UV سطح کمتری از اشعه ماورا بنفش را ساطع می‌کند و کار کاشت را سریع‌تر انجام می‌دهد بنابراین باعث می‌شود کمتر در معرض UV قرار بگیرید.

ناخن‌های خود را قبل از کاشت مانیکور نکنید زیرا حذف کوتیکول، ناخن‌ها و پوست اطراف آن‌ها را مستعد ورود باکتری‌ها و سایر میکروارگانیسم‌ها می‌کند. نحوه تمیز کردن ناخن کاشته شده نیز برای حفظ سلامت ناخن‌ها بسیار حائز اهمیت است.

مقاله پیشنهادی:
برای تقویت ناخن ها چه مکملی بخوریم؟

برای تقویت ناخن‌های طبیعی چه کنیم؟

مکمل زینک پلاس
مکمل زینک پلاس

زینک پلاس یکی از مکمل‌های فوق العاده مفید برای تقویت پوست، مو و ناخن‌ها است. این مکمل حاوی زینک یا مینرال روی همراه با برخی ویتامین‌هایی است که با اثرات هم‌افزایی رشد موها و ناخن‌ها را تقویت می‌کند.

مصرف زینک پلاس به رشد ناخن بعد از کاشت و پس از ریموو کردن ناخن‌های مصنوعی کمک کند. مصرف این فراورده باعث افزایش استحکام و رشد ناخن‌ها شده و برای ترمیم پوست نیز بسیار مؤثر است. این کپسول‌ها بسته به فرمولاسیون آن‌ها سطح سلامت عمومی را بهبود بخشیده و به تقویت سیستم ایمنی نیز کمک می‌کنند.

زینک پلاس توسط برندهای مختلفی تولید و به بازار عرضه شده است. شما می‌توانید انواع مکمل‌های زینک پلاس را در داروخانه آنلاین داروبوم مشاهده کنید و هر یک را بر اساس بودجه خودتان با خرید اینترنتی سفارش دهید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درخصوص انواع مکمل زینک پلاس مقاله “بهترین مکمل زینک پلاس کدام است؟” مطالعه کنید.

سخن پایانی:
همانطور که در بالا گفته شد، کاشت ناخن یکی از متدهای زیبایی است که اخیراً بسیار متداول شده است. بسیاری از خانم‌ها برای راحت شدن از سوهان کشیدن و سایر مشکلات مربوط به نگهداری از ناخن‌های طبیعی، کاشت ناخن را ترجیح می‌دهند. استفاده از ناخن‌های مصنوعی یکدست و یک اندازه، زیبایی دوچندانی به دست‌ها بخشیده و در صورت مراقبت خوب حداقل تا ۲ ماه زیبایی ناخن‌های شما را بدون نیاز به لاک زدن و کوتاه کردن و… تضمین می‌کند؛ اما اگر به دنبال کاشت ناخن هستید باید بدانید که حتماً موارد گفته شده در بالا را رعایت کنید که مهم‌ترین آن مصرف مکمل زینک و مکمل‌های تقویت ناخن است زیرا کاشت ناخن از طریق مواد شیمیایی انجام می‌شود که می‌تواند ریشه ناخن شما را تضعیف کرده و زیبایی و سلامت آنان را در طولانی مدت به خطر بی اندازد. کاشت ناخن یکی از روش‌های افزایش زیبایی ناخن است اما به دلیل استفاده از مواد شیمیایی نیاز به مراقبت ویژه از جمله مصرف مکمل زینک پلاس دارد.

منبع: share.upmc.com

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.