بهترین شربت ضد سرفه برای درمان سریع سرفه

آنچه در این مقاله می خوانید:
سرفه دفاع طبیعی بدن در برابر عوامل محرک و بیماری زا است. با اینکه سرفه می تواند آزاردهنده و ناراحت کننده باشد، اما یکی از موثرترین راه هایی است که بدن شما را در برابر عفونت و بیماری محافظت می کند. اما همانطور که گفتیم کلافه کننده است و می تواند فعالیت های روزانه شما را به طور جدی تحت تاثیر قرار دهد. در این موارد، بیشتر افراد برای متوقف کردن علائم به سراغ شربت های ضد سرفه می روند. طیف گسترده ای از داروهای ضدسرفه و خلط آور در داروخانه وجود دارد که سرفه های خشک یا خلط دار را درمان می کنند. در این مقاله، برخی از انواع بهترین شربت ضد سرفه را معرفی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

شربت برون کلد

شربت برون کلد از سه ترکیب اصلی نعناع، روغن آنیسون، فلفل دلمه ای ساخته شده است که نقش بسیار موثری در درمان موقت سرفه و کاهش علائم سرماخوردگی و آنفولانزا دارد. همچنین عملکرد خوبی برای تسکین گلودرد و رفع گرفتگی صدا دارد.

این شربت ضد سرفه در ایران و در کارخانه داروسازی امید پارسینا دماوند تولید شده اما به تایید کارخانه داروسازی هلث اید انگلستان رسیده است. این محصول حاوی ۲۰۰ میلی لیتر محلول خوراکی است که بسته به نظر پزشک کودکان بالای ۶ سال و بزرگسالان می توانند آن را مصرف کنند.

مقدار و نحوه مصرف شربت برون کلد هلث اید

  • نوزادان و کودکان زیر ۶ سال منع مصرف دارد.
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: یک یا دو قاشق ۵ میلی‌لیتری (۵ تا ۱۰ میلی‌لیتر) هر ۲ یا ۳ ساعت یک‌بار
  • بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال: دو یا سه قاشق ۵ میلی‌لیتری (۱۰ تا ۱۵ میلی‌لیتر)
شربت برون کلد هلث اید 200 میلی لیتر

شربت پلارژین درمان سرفه و گلودرد

شربت پلارژین یک شربت گیاهی ضد سرفه است که هم برای درمان سرفه و هم تسکین علائم سرماخوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. عصاره خشک ریشه گیاه پلارگونیوم ترکیب اصلی تشکیل دهنده این شربت ضد سرفه است و برای درمان آبریزش بینی و سرفه های شدید و خشک مفید است. عسل ماده دیگری است که به عنوان یک ماده ضد التهاب در ترکیب این دارو به کار رفته است.

شربت پلارژین خاصیت ضد ویروس و ضد باکتریایی فوق العاده ای داشته و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می کند.

شربت پلارژین توسط شرکت داروسازی پارس گیتا دارو تولید شده و در بطری های شیشه ای با حجم ۱۲۰ میلی لیتر بسته بندی می شود. این شربت در دو مدل جداگانه برای کودکان (پلارژین کیدز) و بزرگسالان تولید می شود.

مقدار مصرف شربت پلارژین را پزشک تعیین می‌کند اما معمولاً:

  • برای نوزاد شش ماهه و کودک یک ساله با دقت و دقیقا بر اساس دوز تجویزشده پزشک
  • کودکان ۱ تا ۶ سال: سه بار در روز، هربار ۵/۲ میلی‌لیتر
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: سه بار در روز، هر بار ۵ میلی‌لیتر
  • افراد بالای ۱۲ سال: سه بار در روز، هر بار ۵/۷ میلی‌لیتر
شربت پلارژین کیدز پارس گیتا دارو 120 میلی لیتر

شربت سرفه پروسپان

شربت پروسپان از عصاره برگ خشک پیچک یا عشقه تهیه می شود. این شربت ضد سرفه و خلط آور علائم برونشیت مانند سرفه، خلط فراوان و تنگی نفس را درمان می کند. همچنین ساپونین های موجود در گیاه عشقه، به پاک سازی مخاط و خلط از ریه کمک می کند.

شربت پروسپان تحت لیسانس شرکت انگلهارد آلمان در ایران تولید و در حجم ۱۰۰ میلی لیتر بسته بندی می شود. شربت ضد سرفه پروسپان هم برای کودکان و هم بزرگسالان قابلیت مصرف دارد. کاملا گیاهی و فاقد هر گونه مواد نگهدارنده، الکل، قند و گلوتن است. این داروی ضد سرفه بدون نسخه از داروخانه داروبوم قابل تهیه است.

مقدار و نحوه مصرف شربت ضد سرفه پروسپان

  • کودکان زیر ۶ سال: دو بار در روز و هر بار ۲,۵ سی‌سی
  • کودکان ۶ تا ۱۲ سال: دو بار در روز و هر بار ۵ سی‌سی
  • کودکان ۱۲ سال به بالا و بزرگسالان: سه بار در روز و هر بار ۵ سی‌سی

شربت ضد سرفه برونکو باریج

شربت برونکو با داشتن ترکیبات گیاهی ختمی و آویشن شیرازی یک شربت ضد خلط و سرفه طبیعی است که توسط شرکت باریج اسانس در ایران تولید می شود. این دارو برای درمان سرفه های خفیف و حاد به ویژه سرفه های خشک موثر عمل می کند. همچنین به دلیل خاصیت ضد التهابی ختمی و آویشن التهاب مجاری تنفسی را کاهش می دهد.

شربت برونکو باریج، دارای اثرات خواب آور نیست بنابراین هوشیاری شما در طول روز و انجام رانندگی فراهم خواهد بود و جای نگرانی نیست.

این دارو با حجم ۱۲۰ میلی لیتر عرضه می شود. پروسپان فاقد قند است و برای افراد مبتلا به دیابت منع مصرف ندارد.

مقدار و روش مصرف شربت برونکو به صورت زیر است:

  • کودکان بالای چهار سال و بزرگسالان: سه بار در روز، هربار ۱ قاشق مرباخوری معادل ۵ میلی لیتر مصرف شود.
  • شربت برونکو در کودکان زیر ۴ سال منع مصرف دارد.
شربت برونکو باریج اسانس 120 میلی لیتر

شربت اکسپکتورانت زینگاویش

شربت اکسپکتورانت و خلط آور زینگاویش از چهار ترکیب گیاهی موثر یعنی آویشن، ختمی، عشقه و زنجبیل تهیه شده است. این دارو التهابات مجاری تنفسی را درمان کرده و با افزایش سطح ایمنی بدن در کاهش طول مدت سرماخوردگی مفید است. این شربت به کاهش درد و گرفتگی گلو کمک کرده و موجب نرم شدن و تخلیه راحت تر خلط سینه می شود.

این دارو توسط شرکت سلامت گستر آرتیمان در کشور ایران تولید می شود و به صورت بطری های شیشه ای ۱۲۰ میلی لیتر عرضه می شود. این دارو فاقد قند است و بیماران دیابتی با خیال راحت می توانند آن را مصرف کنند.

مقدار و روش مصرف شربت زینگاویش به صورت زیر است:

  • کودکان ۲ تا ۵ سال: هر ۸ ساعت یک قاشق چای خوری (۳ سی سی )
  • کودکان ۵ تا ۱۲ سال : هر ۸ ساعت یک قاشق مرباخوری (۵ سی سی )
  • بزرگسالان : هر ۸ ساعت یک قاشق غذاخوری (۱۰ سی سی )
شربت زینگاویش سلامت گستر آرتیمان 120 میلی لیتر

سخن پایانی
اگر مدتی است که سرفه چه خشک و چه خلط دار امانتان را بریده، شربت های ضد سرفه معرفی شده در این مقاله حتما برایتان مثمرثمر خواهد بود. اما اگر هنوز درباره انتخاب بهترین شربت سرفه و خلط آور مردد هستید، می توانید با پزشک داروساز داروخانه داروبوم تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.