درمان ریزش مو سریع و قطعی

آنچه در این مقاله می‌خوانید:
روش های متفاوتی برای بهبود و حفظ سلامت پوست مو و ناخن وجود دارد. بخصوص ریزش مو که مشکل شایعی بین زنان و مردان است و می تواند اثرات منفی بر روحیه و زیبایی و همچنین سلامتی آنها داشته باشد. برای درمان ریزش مو روش‌های سنتی و دارویی بسیاری تجویز می‌شود. بسته به نوع مشکل و نیاز بدنتان می‌توانید بهترین آن را انتخاب کنید. نوع ریزش مو در زنان و مردان متفاوت است. اغلب دارای الگوی خاصی هستند. آقایان بیشتر با کم پشت و خالی شدن جلوی سر روبرو می‌شوند و بانوان با کم شدن حجم موها و ضعیف شدن تار موها متوجه ریزش موی خود می‌گردند.

بهترین درمان ریزش مو در زنان

داشتن موهای سالم، شاداب و پرپشت تقریبا دغدغه تمامی زنان و دختران است. مشکلاتی نظیر کم خونی، کمبود ویتامین D، کمبود آهن بدن و عدم استفاده کافی از ویتامین‌های ب باعث شده است که ریزش مو در زنان هرروز بیشتر شود. استفاده از مکمل بانوان و انواع مکمل‌های تقویت مو که هرکدام حاوی عناصر مغذی و مفید برای موها، پوست و ناخن‌ها هستند می‌تواند زیبایی ظاهری و طراوت همیشگی به موهای بانوان ببخشد.

علاوه بر آن سفید شدن موها نیز می‌تواند یکی از دلایل اصلی کمبود ویتامین ب بدن باشد. بنابراین با استفاده از مکمل‌های درمان ریزش مو، علاوه بر اینکه شما می‌توانید حجم و سلامت موهای خود را حفظ کنید می‌توانید تا سال‌های متمادی از سفید شدن موهای خود نیز پیشگیری نمایید.

تقویت مو و درمان ریزش مو در مردان

مردان نیز به دلیل ژنتیک، سن و استرس در معرض ریزش مو هستند. بسیاری از آقایان جوان از مشاهده همان اولین نشانه های ریزش مو به فکر تقویت موهای خود میافتند. ماینوکسیدیل یکی از داروهایی است که برای درمان ریزش موی مردان تجویز می شود. یکی از مشکلاتی که افراد بعد از متوقف کردن ماینوکسیدیل دارند ریزش مجدد موها و نازک شدن موهای باقی مانده است. به همین منظور تقویت مو مردان بعد از این دوره از اهمیت بسیاری برخوردار است. فرد می تواند با انواع قرص های تقویت مو که حاوی ویتامین ها و مواد مغذی مو می باشند تاثیرات درمان های موضعی را تثبیت کند.

برای درمان ریزش مو و رشد مجدد موها می‌توانید از قرص فولیکوژن نیز استفاده کنید.

تشخیص علت ریزش مو

ریزش مو دلایل متفاوت دارد. برای اقدام صحیح جهت درمان ریزش مو یافتن علت یا علت‌های اصلی ضروری است. ممکن است علت ریزش مو، وراثت، استرس و فشار عصبی زیاد، آب و هوا، استفاده از داروهای خاص، افزایش سن و یا مشکلات تغذیه و کمبود ویتامین‌های اساسی بدن باشد. همچنین مشکلات هورمونی نیز یکی از علت‌های اصلی ریزش مو بخصوص در مردان می‌باشد. استفاده از مکمل های آقایان می تواند علاوه بر تقویت جسمانی به سلامت و استحکام موها نیز کمک کند.

استرس یکی از عوامل بسیار مهم در بروز مشکل ریزش مو است. اضطراب مستقیما برروی فولیکول‌های مو اثر می گذارد. ریزش موضعی یا سکه‌ای موهای سر، افزایش ناگهانی ریزش مو نشانه‌های ریزش مو براثر استرس و فشار روحی است. یکی از راه‌های درمان ریزش مو حفظ آرامش و دور شدن از هرگونه فشار و تنش می‌باشد. خوشبختانه ریزش موی ناشی از استرس قابل برگشت بوده و پس از گذشت زمان می‌توان به رشد مجدد موها امیدوار بود.

مراجعه به پزشک متخصص و انجام آزمایشات مربوط می‌تواند در تشخیص علت ریزش مو مؤثر باشد. آزمایش‌هایی چون:

۱- آزمایش خون: بررسی نمونه خون جهت تشخیص بیماری خاص، وضعیت ویتامین‌ها و املاح موجود در بدن انجام می‌شود.

۲- تست کشش: در اینجا پزشک با کشیدن آرام موهای شما میزان مقاومت و استحکام آن را می سنجد. سستی ریشه موها می‌تواند یکی از دلایل کمبود ویتامین، خونرسانی ضعیف به ریشه‌های مو باشد.

۳- نمونه برداری از پوست سر: پزشک بخشی از پوست سر را با خراشیدن به عنوان نمونه برداشته و همراه با چند تار مو، مورد آزمایش قرار می‌دهد. این آزمایش‌ها برای تشخیص عفونت و قارچ پوستی مورد بررسی قرار می گیرد.

روش های خانگی تقویت مو

چند روش خانگی برای تقویت مو

بسیاری از افراد روش های تقویت مو خانگی را به روش های کلینیکی ترجیح می دهند و دوست دارند با ساده ترین و کم هزینه ترین شیوه ممکن موهای خود را تقویت کنند. بیایید یکی دو نمونه از این روش های ساده و در دسترس را با هم بررسی کنیم.

  • روغن طبیعی

اولین چیزی که هر کسی به سراغ آن می رود روغن تقویت مو است. این موضوع بیشتر به این علت است که در پیشینه ذهنی ما نهادینه شده است. تصور اغلب ما از موی زیبا خانم های هندی هستند که انواع و اقسام روغن های گیاهی را به موهای خود آغشته می کنند و بعد از شستشو گیسوان درخشان و پرپشت خود را افشان می نمایند.

روغن نارگیل، روغن زیتون، روغن کرچک، روغن جوجوبا، روغن بادام از جمله مفیدترین روغن های تقویت مو است که در اکثر خانه ها در دسترس است. کافیست کمی از این روغن ها را در مایکروویو گرم کنید و به ساقه و ریشه موهای خود بمالید. یک کلاه رنگ هم روی آن بپوشید و بعد از یک الی دو ساعت با شامپو ملایم و آب ولرم شستشو دهید. سرکه سیب و گیاه آلوئه ورا نیز برای رفع ریزش مو و پرپشت نشان دادن موها بسیار موثر است.

  • شامپو گیاهی

یکی دیگر از محصولات تقویت مو که در هر خانه ای واجب است، شامپو ضد ریزش مو است. شوینده ای که به موهای خود می زنید باید کمترین میزان مواد شیمیایی را داشته باشد. اگر شامپو مناسب موها انتخاب شود نه تنها از ریزش موها جلوگیری می کند بلکه شوره سر و خارش سر را که برخی افراد با آن دست به گریبان هستند نیز درمان می کند. برخی افراد حتی پا را فراتر گذاشته و از گیاهان طبیعی همانند سدر و بابونه برای شستشوی موهای خود استفاده می کنند. شما می توانید با ترکیب عصاره گیاهان، چند قطره روغن گیاهی و یک دوم فنجان آب یک شامپوی گیاهی برای خود تهیه کنید.

مطالعه بیشتر:
برای مشاهده مشخصات و قیمت لیست مکمل های زینک پلاس به صفحه “زینک پلاس” در داروخانه داروبوم مراجعه کنید.

برای جلوگیری از ریزش مو چه بخوریم؟

اینکه چه نوع رژیم غذایی برای تقویت موها استفاده شود بستگی به کمبود ویتامین‌های ضروری بدن دارد. پس از انجام آزمایش‌های لازم و تشخیص علت ریزش مو می‌توانید از مکمل‌های حاوی ویتامین‌های لازم استفاده کنید تا مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را تأمین سازید. قرص اکتی درم یکی از مکمل های پوست و مو می باشد که با بهبود ریزش مو و افزایش لطافت آن تاثیر بسزایی جلوگیری از ریزش مو شما دارد.

قرص جلوگیری از ریزش مو

استفاده از قرص‌های مکمل برای جلوگیری و درمان ریزش مو اغلب زمانی مؤثر است که ریزش مو به دلایل بجز ارث و تغییرات هورمونی به وجود بیاید. انتخاب قرص و یا داروی مکمل مناسب نیز بسته به نوع ریزش مو و دوره مورد انتظار می‌تواند متغیر باشد. مکمل های حاوی ویتامین‌‌های ب بخصوص قرص سیستین b6، متیونین، زینک بهترین مکمل‌هایی است که می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین می‌توان با قرص‌های آهن و کم خونی باعث بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت ریشه موها شد. استفاده از قرص‌های مکمل حاوی آهن، ویتامین ث، ویتامین ب۳ یا نیاسین و کوآنزیم جزء مکمل های خونساز هستند.

بهترین قرص آهن برای ریزش مو

قرص های آهن و کم خونی می توانند برای درمان ریزش مو نیز مؤثر باشند. اما امروزه مکمل‌های تخصصی با هدف افزایش رشد موها و درمان ریزش مو تهیه و تولید می‌شوند که علاوه بر تأمین آهن بدن سایر مواد مغذی مورد نیاز را نیز تأمین می‌سازند.

بهترین قرص تقویت مو

برای تقویت مو چه قرصی بخوریم؟

سوال متداولی که اغلب افراد می پرسند این است که برای تقویت مو چه بخوریم؟ امروزه انواع مکمل ها که بصورت تخصصی بر تقویت مو و درمان ریزش مو اثر می گذارند در داروخانه ها موجود است. این و بیشترین رضایت را در مصرف داشته‌اند می‌توان به این ترتیب معرفی کرد:

بهترین قرص تقویت مو

بهترین درمان ریزش مو، پیشگیری از بروز چنین مشکلی است. تقویت موها، تأمین ویتامین ها و املاح مورد نیاز و همچنین حفظ سلامت بدن می تواند در جلوگیری از ریزش مو بسیار مؤثر باشد. مکمل‌های مخصوص درمان ریزش مو با وجود ترکیبات مغذی، نظیر ویتامین های گروه ب که برای پوست و مو بسیار مفید هستند، زینک، آهن، ویتامین ث، ویتامین A، E، D جزء مهمترین ویتامین‌هایی هستند که می‌تواند برروی موها اثر بگذارد. قرص یونی زینک یکی از بهترین مکمل های تقویت مو به شمار می‌آید که با داشتن ترکیباتی اعم از زینک، ویتامین های گروه B و ویتامین c از ریزش مو ها جلوگیری می‌نماید.

۱- قرص هیرویت

هیرویت

قرص های هیرویت حاوی آهن، منگنز با ایجاد سیکل کربس در سلولها باعث تولید انرژی می‌شود. کربکس باعث تولید پیوندهای فسفاته شده که انرژی لازم را برای فولیکول‌های مو جهت تقویت ریشه و ساقه موها تأمین می سازد. علاوه بر آن، مس، روی، ویتامین‌های ب (تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، کولین و اینوزیتول، پانتوتنیک اسید، پیریدوکسین، بیوتین، اسید فولیک، ویتامین ب ۱۲)، کلسیم، فسفر، مخمل، پودر ژلاتین و… است.  

۲- قرص ریجن دایت

این محصول ایتالیایی، یکی از بهترین محصولات جهت تقویت موها است. قرص ریجن دایت مجموعه ای کامل از تمامی مواد مغذی که مورد نیاز موها است. ویتامین‌های گروه ب، سلنیوم، ویتامین E و مس که در تقویت موها و افزایش ضخامت ساقه موها بسیار مؤثر است.

۳- قرص اکوفان

یکی از معروفترین برندها برای تقویت موها است که طرفداران بسیاری نیز دارد. این مکمل یکی از بهترین و مؤثرترین مکمل‌های حاوی ویتامین ب است. مجموعه کاملی از ویتامین‌های که مستقیما بر روی درمان ریزش مو اثر می‌گذارند. علاوه بر آن، قرص اکوفان حاوی پروتئین هیدرولیز شده گیاهان مفیدی نظیر کنجد و گندم و همچنین جلبک اسپیرولینا است که علاوه بر تقویت موها انعطاف پذیری تار مو را نیز افزایش می دهد.

۴- قرص سیستین B6 بایوفرمولا

این مکمل نیز جزء یکی از پرطرفدارترین قرص‌ها برای پیشگیری از ریزش مو است. پس از قرص‌های هیرویت، اکوفان و ریجن دایت جزء پر مصرف‌ترین مکمل های مو در ایران است. این محصول حاوی سیستین و ویتامین ب۶ است. این مکمل بخصوص برای افرادی که ریزش موی آنها ناشی از کمبود ویتامین ب۶ و سیستین است بسیار مؤثر خواهد بود.

۵- قرص زینک پلاس یوروویتال

قرص زینک پلاس 10 یوورویتال

کپسول زینک پلاس یوروویتال به دلیل داشتن ترکیبات منحصر به فرد و ویژه از جمله زینک و ویتامین های گروه ب تاثیر بسزایی درافزایش رشد و جلویگری از ریزش مو به همراه دارد. این محصول با تقویت فولیکول های مو باعث شده تا آنها در برابر عوامل آسیب زا همچون رادیکال های آزاد و اشعه های مضر خورشید محافظت نمایید. این مکمل ۱۰ میلی گرم زینک بوده و می‌توانید نیاز روزانه ما به این عنصر را تامین کند.

۶- قرص یونی زینک

قرص یونی زینک ابیان

قرص یونی زینک جزو بهترین قرص تقویت مو در ایران به شمار می آید. یونی زینک در ایران توسط شرکت داروسازی ابیان دارو و تحت لیسانس لیبرتی سوئیس تولید می شود. همان طور که از نام آن پیداست زینک ماده اصلی تشکیل دهنده یونی زینک است، اما مواد مغذی یونی زینک به همین محدود نمی شود؛ ویتامین‌های گروه B و ویتامین C موجود در این محصول نیز در کنار هم باعث حفظ و بهبود سلامت عمومی بدن می‌شوند.

۷- قرص رینفولتیل

قرص رینفولتیل یک مکمل ضد ریزش موی خارجی است که با داشتن ویتامین ها، مینرال ها و عصاره گیاهان متعدد در درمان ریزش مو و تقویت موها مفید می باشد. این مکمل در کنار سایر محصولات فارما لایف مانندد شامپو، لوسیون و ویال از بیشترین اثربخشی و کیفیت برخوردار است. به ویژه در درمان ریزش موی مردانه بسیار موثر است.

۸- قرص پیلفود

پیلفود مکملی فوق العاده قوی برای کنترل ریزش موهاست. این مکمل که با فرمولاسیون اسپانیایی در داخل تولید می شود حاوی ویتامین ها، مینرال ها و آمینو اسیدهای ضروری برای سلامت پوست، مو و ناخن است. ویتامین های گروه ب، زینک، منگنز و مس از جمله شاخص ترین ترکیبات قرص پیلفود است. این مکمل با تنظیم هورمون ها نقش اساسی در کنترل ریزش موی مردان و زنان ایفا می کند.

۹- قرص درموبلا

از بهترین و موثرترین قرص های کاهش ریزش مو می توان به قرص درموبلا گلدن لایف اشاره کرد. این قرص حاوی کامل ترین ویتامین ها و مواد معدنی برای تقویت و رشد موها است. خانم ها و آقایان هر دو گروه می توانند برای کنترل ریزش موهای خود از این مکمل فوق العاده مفید کمک بگیرند. قرص درموبلا در دو بسته بندی ۳۰ و ۶۰ عددی عرضه می شود.

مطالب مرتبط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.